Svangerskapet mitt hittil !

Tenkte jeg kunne fortelle dere hvordan jeg fant ut at jeg var gravid ! Det hele begynte med at jeg hadde merkelig ømme nipler i dagene før forventet mens, tenkte ikke noe over dette før etterpå da .. 

Hvertfall. Det var 18 årsdagen min, mensen min var forsinket med noen dager, jeg har alltid hatt presis mensen. Dagen gikk med på å drikke champagne, gaver osv. Senere for jeg, Tor-Even, mamma,søsteren min og typen hennes ut for å spise på Alfa og feire bursdagen min. Jeg følte meg veldig dålig form og sliten, vanskelig å forklare. Hadde også veldig sterke menssmerter, så tenkte at mensen var rett rundt hjørnet! Samme dag hadde Tor-Even kjøpt en graviditets test til meg, som jeg skulle ta morgenen etterpå, siden man skal bruke morgenurin. 

Jeg sto da opp dagen derpå, glemte helt av denne testen og gikk på do for å tisse. I det sekundet jeg var ferdig gikk det opp for meg at jeg skulle jo ta den testen, “jaja” tenkte jeg å gikk å la meg igjenn. Våknet litt senere, gikk på do, tok da med testen. Satte meg på do og tisset på den, så litt på den og så en veldig rød strek, og en lyselyserosa strek. Tenkte at dette var sånn det sku være uansett om man ikke var gravid, så la den på vasken og gikk ut fra doen. Kom tilbake etter et par minutter for å se på den,  og i det to knall røde streker møtte øynene mine ble jeg helt satt ut altså…  begynte å sjelve, og bare gå fram å tilbake.. klarte ikke tenke klart engang !

Så ringte jeg Tor-Even som va på skolen og sa at jeg var gravid, han sporte liksom sånn “TULLER du eller” ?  Jeg klarte ikke engang å snakke ornklig, haha :p  Så sendte jeg bilde av testen på mms til han. Jeg var SÅ stresset.. visste sånn helt egentlig ikke HVA jeg skulle gjøre..  Noe av det første jeg gjorde var å gå ut å ta meg et parr sigaretter, for å roe ned.  Så kom Tor-Even hjem, deretter vi for til søsteren hans for å låne penger til å kjøpe en Clearblue digital test med ukegreie på, bare for å være SIKKER på den første testen.. joda, det lyste “GRAVID” mot oss nesten med en gang, og etter en stund kom det opp “2-3”, altså at det var 2-3 uker siden befruktningen. 

Bestemte oss egentlig ganske fort for å beholde barnet, noe jeg absolutt ikke under noen omstendigheter angrer på, til tross for at jeg både hadde drukket MYE, røyket, og gått på p-piller mens jeg var gravid før jeg fikk vite det. Jeg tenker på det sånn at noen sjanser må man bare ta i livet, om barnet mitt har blitt skadet av dette kan jeg ikke vite, og om det blir det vil jeg jo uansett være like glad i det !


Begge disse bildene er tatt fra 2 forskjellige helger mens jeg var gravid, var ganske så dritings på begge av disse bildene!  Haha.  Som dere sikkert forstår har jeg grunnet alt alkoholen tidlig i sv.skapet vært utrooolig bekymret de første ukene, eller.. er fortsatt litt bekymret nå og da, men siden jeg har sett den lille føler jeg at jeg kan slappe av. 🙂 <3

Jeg tror at grunnen til at det har gått så bra, er at jeg har tatt lifelines “GRAVID” kosttilskudd, som inneholder alle næringstoffer som er viktige for barnet i magen, og kan redusere risikoen for tidlig abort.  Jeg har tatt disse fra og med den dagen jeg bestemte meg for å beholde barnet. 




Uker og dager på vei : 12+1

Dato for unnfangelse : 21 mars

Hjertet begynte å slå : 15 april

Alle organer var ferdig dannet : 16 mai

Risikoen for spontanabort avtok : 30 juni

Ultralyder i svangerskapet mitt : 23 mai, 6 juni, 18 juli ( muligens en 3D ultralyd senere i sv.skapet)

Plager i svangerskapet : Ekstremt mye kvalme og oppkast fra uke 6 tillåme uke 8, så begynte det å avta litt. Ekstrem sult, det sliter jeg forsatt med. Tretthet, fortsatt. Humørsvingninger så og si hele svangerskapet, kan begynne å gråte for helt rare grunner, og helt plutselig

Mensentermin : 18 desember

Ultralydtermin : 14 desember  <3

32 kommentarer

Siste innlegg