Babytøffler

Jeg har nå bestemt meg for å strikke disse søte babytøfflene jeg fant på bloggen til  deardiary85.blogg.no

Det er hennes bilde og tøffel, bare så dere vet det.

 

 

Siden jeg nå ikke jobber eller noe, så vil jeg ha noe å gjøre som får dagene til å gå litt fortere –  da er jo strikking perfekt  

Var å kjøpte babygarn , sløyfe og knapper i ste-  knappene kostet faktisk hele 100 kr tilsammen, pga at det er ekte swarowski krystaller .  Hahah, snakk om luksusgutt han kommer til å bli ♥

 

Men jeg kan jo dele oppskriften med mine kjære lesere ! 

Garnet er babyull med pinne nr 2,5.

Legg opp 34(36) masker og strikk rillestrikk (bare rette masker) 8 (9) cm. Strikk så kun over de midterste 10 maskene til hele arbeidet måler 12(14) cm. Plukk deretter opp 12(14) masker på hver side av de siste 4(5) cm du har strikket.  Da har du 58(64) m til sammen. Strikk til du har alle maskene på én pinne. Nå skal du strikke 12 pinner over alle maskene. Etter disse 12 pinnene skal du begynne å felle. Det gjør du slik:

Start på begynnelsen av pinnen. Strikk 33 (36) m rett og strikk de to neste maskene rett sammen. Snu arbeidet. *strikk 9 masker og deretter 2 m r sm, snu*. Sånn fortsetter du til du totalt har 18 m igjen på pinnen. Strikk ut pinnen, og fell av alle maskene. Sy sokken sammen bak og inntil hælen



 

 

Nå skal jeg og lillegutt kose oss !  Hi hii ♥

 

Håper dere har en fortsatt fin kveld blogglesere ! 

18 kommentarer

Siste innlegg