Babymagen miin

Sjekk fine babymagen min som den vokser !  Som dere ser så er navlen min på full vei til å vokse utover.  Den er nå helt flat med magen, så er vel bare spørsmål om tid før den stikker utover… hahah. Lillegutt presser på navlen til mamma ! ♥

Det er helt sykt hvor fort tiden går nå om dagene, snart er jeg 26 uker på vei !  Og det er bare 10 dager til jeg skal få se lille hjertegullet mitt igjenn på 3D ultralyd, og samtidig få bekreftet at han faktisk er en gutt, og ikke en jente.  Men jeg er forberedt på alt ! Hahha, så lenge han er frisk så bryr jeg meg ikke ♥

Plutselig føler jeg at fødselen ikke er så langt unna, det er jo faktisk ikke lenge igjenn nå ! På fredag så er det 100 dager…   Jeg gleder meg mere enn noen ord kan beskrive !

I natt kjente jeg forresten første spark i ribbeina, det var ikke vondt, men det var definitivt i ribbeinene fordeom ! 

 

 

 

Jeg synes forresten at magen min er blitt flatere (på en måte) enn den har vært, litt mere strakt oppover istedenfor å stikke ut, om dere skjønner hva jeg mener ?  Er det normalt  ? Og er det fordi livmoren strekker seg oppover og babyen har mere plass oppover istedenfor utover ? 

 

Stikker navlen din utover nå ? Og hvis den gjør det- hvor mange uker på vei var du når det skjedde ? 

♥ Kjenner du spark i ribbeina ? Og hvis du gjør det – hvor mange uker på vei var du første gang du kjente
det ? 

20 kommentarer
    1. Min sto ut fra uke 25.. kjente spark i ribbeina da også. Du har blitt stooor.. jeg var større.. er livmora som vokser jaa. Det blir heavy :p

    2. Fine magen 😀 E det så nøye kor mye ho går opp i vekt hele tia? E jo ikke det som e viktig ved en graviditet.. så lenge man ser bra ut, så skal man ikke bry sæ om tall 😛 Rart at folk ikke forstår det der

    3. Hei!
      vil bare si at du er flott gravid!! ikke som meg som la på meg 30 kg ;)hihi!
      men du, det kan være du blir overaska når du ska på 3 D ultralyd.. jeg synes nemlig hjertelyden til barnet har tall som kanskje kan tyde på at det blir jente??!!
      Dette trenger ikke alltid å stemme. men min datter lå på ca 150 jevnt over. jordmor sa at ofte har jenter en hjertelyd på 150-160, å gutter har en god del lavere. 130 osv. Dette trenger jo ikke alltid å stemme da!
      samme hva det blir,bare barnet er friskt!
      Lykketil!!

    4. Man ska gå opp i vekt når man e gravid, e fullstendig normalt, å flott! Gravide jente/dame, uansett alder og utseende e flott. Sjønne ikke koffør man ska være så opphengt i å se så forbannade bra ut hele tia, e ikke bare bare å gå gravid :p Man ska få mage, legge sæ litt ut, se litt sliten ut. For gravide og nybakte mødre har en glød over sæ uansett kor sliten å tragisk man ser ut 😉 Hehe, Rannveig, d blir tyngre å man blir sliten. E bare gla du ikke har hatt så mange problema under svangerskapet ditt 🙂

    5. Jeg var vell over hallveis når jeg kjente spark.. Rundt uke 22-23 kanskje 🙂 Navlen min stikker ikke utover, den er like innover som før! Hehe 🙂 og jeg er 28 uker på onsdag;)

    6. frida: Vekta e ikke nøye i det heletatt nei ! Alt man legg på sæ i svangerskapet e viktig for babyen, såklart.. om man liksom legg på sæ 50 kg så e det jo drøyt, men det e jo noe de fleste ikke gjør ! 🙂

    7. mamma til 1: Tusen takk , så koselig å høre at du synes det ! 🙂 Hehe, som jeg skrev, så er jeg forberedt på alt.. jeg har også hørt det med hjerterytmen, at det kan bety jente. Men uansett, jente eller gutt, jeg elsker ungen min uansett !

      Tusen takk !

    8. :): Ja, det e sant ! Det skal altså ikke være lett å være gravid . Og det e dødsfint med gravide jente, som du sir så e det nå spesielt med det uansett kordan man ser ut ! 🙂 Har vært heldig der, hatt et utrolig lett svangerskap , bortsett fra humørsvningningan. Men ikke nåkka mere 🙂

    9. Fin blogg.
      Syns du har en fin mage. Ikke mange som er flotte som gravide. Men det er du 🙂
      KONKURRANSE PÅ BLOGGEN MIN.. BRUN&BLID – VINN SOLKORT!! MELD DEG PÅ 😀

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg