Hvordan reagerte faren min da jeg ble gravid ?

I går skrev jeg om hvordan moren min reagerte på at jeg ble gravid.  Nå i dette innlegget skal jeg skrive litt om hvordan faren min tok det hele !  

Han fikk da vite dette litt etter alle sammen, kun av den grunnen av at de fleste visste det siden jeg hadde publisert bilde av graviditetstesten min på facebook (!)  noen dager tidligere.  

Veell, jeg, mamma, søsteren min og Tor-Even var på tur å kjøre til hytta i Malangen på påskeferie, og jeg og søsteren min kjørte i en bil og mamma og Tor-Even i den andre.    Søsteren min har generelt mye bedre kontakt med pappa, og hun brukte å være en del på bessøk hos han.

Så hun mente at jeg burde fortelle han det, siden ellers kom han til å få vite det av noen andre gaaanske snart.   Jeg sa til henne at det kom ikke på tale, for jeg var VIRKELIG redd for hva han kom til å si.  Så spurte hun meg om jeg ville at hun skulle ringe til han å fortelle det.   Vi diskuterte en liten stund om dette i bilen, men kom da fram til at hun skulle gjøre det.  

 

Samtalen mellom søsteren min og pappa gikk CA slik : 

 

Søsteren min:  Hei pappa

Pappa: Hei

Søsteren min:  Du , pappa, det e nåt du kanskje burde vite

Pappa:  Åhå  (jasså på bokmål) ?  

Søsteren min med litt ydmyk stemme:  Ho Rannveig e gravid, og ho skal beholde 

Pappa med skikkelig sint stemme:  Nei , vet du va ! Den har ho faen meg bare med å fjerne med en jævla gang !!

 

 

Jaepp, så der har dere reaksjonen på hvordan pappaen min reagerte på det hele.  Altså ikke så veldig positivt..  Etter dette pratet jeg ikke noe i det hele tatt med han,  før jeg og Tor-Even skulle flytte for oss selv og jeg trengte å hente alle tingene mine som var hos han.   Da hadde jeg jo fått litt mage ( jeg var ca 15 uker på vei)  Så jeg husker jeg var temmelig nervøs da.   

Det var også han som hjalp meg å flytte ut fra leiligheten til meg og Tor-Even !  Og jeg har en DEL ting altså.. 

 

Jeg var på middagsbessøk hos han for en liten stund siden, og det var kjempekoselig !  Da sa han faktisk til meg når jeg skulle dra, at jeg måtte passe på meg selv og babyen . Så vi er jo på talefot nå, og vi får nok litt bedre kontakt etter hvert. Håper jeg !!  🙂

 

 

 

 

  Meg og pappa på nyttårsaften i fjor ! 🙂 

 

 


 

12 kommentarer
    1. jeg kan ikke forstå hvordan en forelder kan være så ustøttende at de snur ryggen til eller ikke vil prate nesten til barnet sitt. pappa er også blitt slik nå. helt ubegripelig..
      men men.. jeg vet jeg ikke skal være sånn mot mitt barn..
      håper dere ordner helt opp 🙂

    2. Her fikk jeg tårer i øynene. Enig med Adina. Og når jeg sitter og ser på min egen herlige sønn, så får jeg helt vondt i hjertet og hele kroppen av tanken på om jeg hadde fått den beskjeden 🙁 men bra dere har kontakt igjen da 🙂

    3. Synd å ikke få støtte med en gang, jeg ventet med å fortelle det til min mor fordi jeg var redd hun ville reagere feil… men hun viste seg fra en helt ny side og støttet meg da jeg fortalte det til henne:) så det var bra… Så bra at dere begynner å komme bedre over enns nå, det ordner seg tilslutt 🙂 Lykke til videre 🙂

    4. kan du lage et innlegg om vordan pappan og mamman til bf og søsken til bf ?? Hvordan reagerte søskene dinne..

    5. Hei Rannveig.
      Så bra at du og pappa kommer bedre overens. Trur du ikke at det var redsel for både deg og babyen som gjorde at han reagerte sånn, redsel for hvordan det skulle gå med dere begge? Dere er så like i sinn, like hissige og kanskje altfor snar til å reagere og da sier man ting man kanskje angre på etterpå. Uansett, æ vet at pappan din e veldig glad i deg:) Lykke til videre i svangerskapet, det kommer til å bli bra og du kommer til å ta godt vare på det lille gullet. Klem til dokker begge fra tante Sissel

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg