Grunner til at jeg gleder meg til å være ferdig med å være gravid !

 

Nå er det jo bare uker igjenn til den store dagen, og siden jeg ELSKER å lage lister, så tenkte jeg likegodt å lage en liten liste over ting jeg gleder meg til med å være ferdig med svangerskapet.  

Selv om det er mye jeg gleder meg til, så VET jeg at det er mye jeg kommer til å savne.  Jeg kommer til å savne babysparkene utrolig mye iallefall ! Verdens beste, hærligste følelse ! Kan ikke beskrives med ord. 

 

 

 

 

 

            

 

 

♥ Hva gleder du deg til ? 🙂 

 

 

 

16 kommentarer
    1. Fin liste 🙂 Du må legge ut bilde når babyen har kommet ut, og eventuelt et aldri så lite familiebilde, selv om dere ikke er sammen 🙂 Jeg misunner deg som har en skapning inni magen 🙂

    2. Lykke til med fødsel, btw; du blir nok ikke kvitt hormonene med det første.. hos meg ble det enda verre etter at lille gull kom til verden ;o)
      hehe

    3. Husk at verken hormoner el babyfette / magen forsvinner med en gang 😉 d gjelder omentrent alle, så du ikke blir skuffa 🙂

    4. det er en grunn til at du har gått opp 17 kg .. du trengte det. og det kommer til å sitte ettersom du trenger det etter fødsel til amming. kanskje du går opp mer, men det er av en grunn… du var alt for tynn før.. kroppen din er nok glad for å få på seg litt mer fett faktisk,

    5. Hormonan forsvinn IKKE me d første, tru mæ, d e sjans for at d blir værre :p Å babyfettet, d sitt enda! Men de sir at ca ett år etter ungen e født bynne kroppen å komme tbake t sæ sjøl, så du må for all del ikke stresse me å komme dæ inn i XS, både du og Milian har godt av det!

    6. Haha dere som sier at babyfettet sitter så lenge etterpå. Det trenger ikke å gjøre det. Hvis man har et bevisst forhold til trening og matinntak etter fødsel kan man faktisk gå ned og få tilbake kroppen sin. Vet av flere som har gjort dette uten å direkte slanke seg, så slutt å lat som at dere vet ALT! Alle er ikke som dere, fordi om dere ikke gidder å trene 😉 Du var slank og flott før Rannveig, og hvis du vil tilbake slik du var får du det til så fort du selv vil 😉 !

    7. Du ovenfor her, tror ikke du har vært gravid 😉 man skal ikke trene føt 6 uker etter fødeselen, så det såret etter morkaka i livmora får gro ordentlig. Noe som også er med på å gjøre så man slutter å blø tidliger, og hvem liker vell å blø?
      Så d tar iallefall 6 uker før du kan begynne å trene og da når du begynner så stuper jo ikke akkurat vekta ned med en gang.
      Jeg har fått to barn på 11mnder, ikke planlagt nei. Men iallefall før jeg fikk nr1 veide jeg 40 (er bare 157) og 53dagen han ble født. 1 1/2 mnd senere veide jeg 48, og ble da gravid på nytt. Så veide jeg 62 dagen hun ble født:o hun blir 7mnder i slutten av denne mnden og jeg veier fortsatt 47kg, regner med å gå ned 2kg til, men de siste fem vil jeg beholde. 🙂 har alltid slitt med å gå opp i vekt, og prøvd ALT. En annen ting er at jeg ikke passer maange av klærne mine lengere, fordi jeg har fått annen kroppsfasong.
      Så da poenget mitt var bare at du anonym ting skjer ikke med en gang, å si at d gjør d vil gi rannveig falske forhåpninger 🙂 men helt ærlig så tror jeg ikke det betyr SÅ mye for henne. Og hva om babyen får kolikk? Og hun ikke har tid å trene el noe pga søvnmangel osv. Det opplevde jeg med nr2. Så man vet aldri!

    8. Aldri hørt om butikken:p Men ann va så fiine, konne godt tenkt meg den ja, selge du den nogengong så bare ta kontakt;))

    9. Ang det å få tilbake kroppen sin etter en fødsel er jo VELDIG individuelt! Noen bruker laaang tid å må trene masse for å komme tilbake til startvekta si, mens andre igjen er tilbake på startvekta si etter et par måneder uten å ha trent i det hele tatt. Det handler jo om at alle er forskjellig. Har selv fått barn og jeg var tilbake på startvekta mi etter 2,5 måned å da hadde jeg ikke trent noe pga keisersnitt sår. Men kroppen min er jo forandret. Selv om jeg er tilbake på startvekta så er jo magen slapp, hoftene bredere osv.
      Men jeg tror at hvis man absolutt vil tilbake til xs størrelsene så får man det til, det kan hende man må trene MYE å det kan hende det kommer helt av seg selv:) Men du kan jo ikke gjøre noe med at hoftene er blitt bredere (for at kroppen laget plass til barnet), det må bare fikse seg selv og kan ta laaang tid:)
      Lykke til med barseltiden! Enten som en XS eller som en litt bredere S;)

    10. silje andrea: hehe jeg sa ikke at hun skulle trene de første 6 ukene. men det trenger ikke ta lengre tid enn 1 år. jeg skrev virkelig ingen plass i det innlegget mitt at det kom til å gå kjappere enn 6 uker. så ro deg helt ned 🙂 jeg har ikke barn selv, men er gravid nå. nå kommer du sikkert til å svare at: ja men da kan ikke du uttale deg om ting du ikke vet noe om! men jo det kan jeg. har veeeldig mange venninner som har fått barn og de fleste har gått ned og fått tilbake kroppen sin relativt raskt. så har vi de som sliter i opp til to år, og de som aldri får tilbake kroppen sin. det er jo individuelt men med trening og rett kosthold så kan det gå.
      og for å være helt ærlig så bryr jeg meg ikke om din vekt historie etter fødsel. alle er ikke like og det kan være man raser ned uten å trene. forøvrig kan man vel spise sunt og gå trilleturer før det har gått seks uker eller? kanskje du burde lese innlegget mitt godt før du tar helt av. ingen sa noe om hard trening de første seks uker etter fødsel. det skjønner vel de fleste at man mest sannsynelig ikke har tid eller energi til heller. 🙂 ha en flott dag!

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg