SVAR PÅ SPØRSMÅLSRUNDEN DEL 3

 

Ser nå at det var EN DEL spørsmål jeg ikke fikk med, så beklager så mye for det !    Så da blir det en DEL 3 også..   Og takk for at dere sier ifra, jeg hadde aldri lagt merke til deet selv !

 

 

 

 

Hvordan har du det? Har det igrunn helt greit for tiden, selv om svangerskapsplager er kommet for å ta meg .. I tilegg til at det har vært mye styr med BF fordi han tydeligvis aldri lærte seg at å gi beskjeder er alfa omega !  Men nå er jeg ferdig med å være mammaen hannes, og tenker ikke mere på det.  Så derfor har jeg det helt greit nå, men ikke for noen dager siden da jeg enda sleit med han ..  If you know what i mean

 

Hva driver du med for tiden? Babyforberedelser for det meste 

Hva liker du ved å blogge? ALT..   å blogge er jeg blitt helt avhengig av, haha


Er du fornøyd med hvordan blogg verden er i dag? Nei, jeg synes det er andre som fortjener å være på topplisten mere enn diverse av de som er der nå.  For eksempel slike kjærringer som KUN skriver ting for å provosere, akkurat slik som ei som mente at å være gravid er ekkelt og stygt.. fyfaen.  Klart kom hun på topplisten, for det provoserer virkelig.. 



Hva får deg til å se på andres blogger?
Helt ærlig ? At de er gravide ! 😀 Av den enkle grunnen at det meste som foregår i hodet mitt for tiden, er tanker om graviditet og fødsel og så videre. 


Hvorfor er du så peeeen?  Så koselig at du synes jeg er pen !  Jeg gjør egentlig ikke så mye for å bli så peeen, det er liksom litt andre ting som er viktige nå


Har du følelser for exen din? Jada Roman, elsker deg <3 Smask ! 


Har du vurdert å melde deg på ungemødre? Ja, har meldt meg på , faktisk !


har du funnet ut hva du skal ha med i sykehusbaggen? Ikke alt, men det jobbes med saken 

Har du et lite håp om at du og bf skal bli sammen igjen? Nei, enkelt og greit. Han har IGJEN vist hvor lite moden han er , og jeg er ikke på noen måter tiltrukket av umodne menn, noe jeg kanskje var når jeg var 15.. haha


Glede du deg til fødseln?  Ja, uendelig mye ! Ord kan ikke beskrive… 

Hva som egentlig skjedde mellom deg å bf? Har forklart dette mange plasser, vi kranglet og det ble slutt , og hadde ikke kontakt med han på mange måneder, før jeg tok kontakt med han i håp om at vi skulle bli venner, han tok det for gitt og ga seg faen, og jeg giddet ikke å prøve lenger, fordi det sleit utrolig mye på meg og mitt humør å prøve , prøve og prøve og hele tiden bli skuffet fordi jeg hadde forventninger til han. 

Hvordan er det med en liten gutt i magen som sparker ? HERLIG ! Jeg elsker det, tror ikke man klarer å forestille seg det før man selv opplever det.  Det er virkelig stort og utrolig rar, men herlig følelse , selv om det kan være ganske ubehagelig nå når han er så stor og sterk. 



-Hvilke blogger leser du ?
 Ingen, for tiden. Desverre , men har ikke tid til det.  


Hvordan er ditt forhold til barnefaren nå? Er dere blitt venner igjen? Jeg prøvde å legge til rette for at vi skulle bli venner igjen, dette tok han for gitt og jeg giddet ikke å prøve alene.  Så nå er det helt på ræva, for å si det sånn.  Og jeg kommer ikke til å prøve flere ganger, fordi det rett og slett gjør meg sliten. 

Når du har de tyngste tidene i graviditeten, angrer du noen gang på at du beholdt barnet? Når humørsvingningene står på som verst, eller når jeg har avtalt noe med barnefaren og han ikke har holdt det ( slik som svangerskapskontrollen han skulle være med på på torsdag, men ikke dukket opp på)    Det var fælt..   Og det er ikke første gangen det at han ikke har holdt en avtale har skjedd, siden jeg tok kontakt med han igjen og prøvde å bli venner, så har jeg ringt å avtalt utrolig MANGE ting med han, men det eneste han klarte å dukke opp på var ultralyden..   av sikkert 10 andre ting vi avtalte. Og det værste av alt var at han ikke engang kunne gi beskjed om at han ikke kom til å dukke opp , eller si unnskyld for at han ikke ga beskjed for den saks skyld..    Takler ikke sånne folk, og hvertfall ikke når det er snakk om noe så viktig som sin egen sønn !  Nei, huff.  Umodenhet på sitt aller verste, desverre. 

 

Hvorfor er du så kritisk til røyk i svangerskapet MEN bryr deg ikke når du spiser kjøtt som ikke er gjennomstekt? Bryr deg ikke når du drikker burn, eventuelt andre energi drikker? Haha,  håper virkelig du køddet når du skreiv dette spørsmålet.   Røyking kan IKKE sammenlignes med å drikke burn, farge håret, spise roastbeef eller whatever ..    Ikke engang om jeg skulle drukket like mange burn om dagen slik en  gravid røyker røyker antall sigaretter om dagen.   Huff, verden altså.. 


Hvordan tror du det blir mellom deg og barnefaren? og hvordan tror det det blir mellom far og sønn?

 Akkurat nå er det vanskelig å si om det blir så mye kontakt mellom meg, sønnen min og barnefar, da barnefar tydeligvis ikke klarer å oppføre seg som en normal person. 

Hvilket redigeringsprogram bruker du ? Microsoft office eller piknic


Hvorfor Milian Matheo? Fordi jeg synes det er verdens fineste guttenavn 


Hvordan er det å bo så langt nord ? Helt greit,  før likte jeg ikke vinteren men nå ser jeg skikkelig fram til at det begynner å snør og slikt..  det KAN muligens ha noe med å gjøre at jeg forbinder det med fødselsterminen min 😀

Hvis du skal flytte hvor tenker du da ? Oslo, eller Bergen kanskje 


Har du tenkt å begynne å røyke igjen etter graviditeten? Nei, men man vet jo aldri


Hadde du denne bloggen før du ble gravid? Nei

Hvorfor lagde du deg blogg? Fordi jeg ville ha muligheten til å se tilbake på svangerskapet mitt, siden alle sa at man glemmer det så lett. Og de har helt rett, jeg har allerede glemt mye. Heldigvis har jeg bloggen 🙂 

Hvilket kamera har du? Canon Digital Ixus 9015 og iPhone .. bruker begge til bilder på bloggen, da jeg ofte glemmer å lade digitalkameraet mitt.. 

Hva står høyest opp på ønskelisten din til jul? BABYGUTTEN MIN <3 

Hva er det mest positive og negative med å være gravid? Det mest positive er muligheten til å bære fram et helt nytt liv, og sparkene..  Det er utrolig mye herlig med å være gravid !  Men selvfølgelig mye negativt også, slik som at barnefar heller ville knulle rundt og drikke seg ihjel, det var ikke morsomt i det heletatt, men jeg kom meg over det.   Andre ville kanskje ikke klart det, men har en tendens til å være sterk når jeg vil det. Hehe 🙂 


Hvilkene blogger leser du? Ingen for tiden, desverre

Hvorfor blogger du? For å kunne se tilbake på svangerskapet mitt og tankene mine, enkelt og greit 

Har du noen plager i svangerskapet? De første 4 mnd var jeg utrolig plaget av kvalme, og kastet opp nesten daglig.   Så hadde jeg en utrolig herlig periode , uten noen plager what so ever..    men etter uke 30 kom HELT andre plager, slik som ryggsmerter, underlivssmerter( kommer at at når babyen “borrer” hodet sitt ned i bekkenbunnen for å feste seg, forklart av jordmor)  menssmerter,  stå opp 40 ganger om natten for å gå på do..  osv.  

Hvordan reagerte du når du fant ut at du var gravid? Jeg ble utrolig sjokkert, og visste ikke hva jeg skulle gjøre eller si.  Men da jeg så at barnefar var glad for det ,gikk det fort over til glede for meg også. 

Hvordan ser du får deg livet ditt om noen år? Under utdannelse, og med en til baby og drømmemannen som forhåpentligvis gir meg et litt mere positivt syn på det å være gravid og faktisk er der for meg.. hahah 🙂  

Hvorfor ble det slutt mellom deg og bf? Har skrevet dette mange andre plasser nå.  


Kan du svare spørsmålene på en video? Da jeg ikke har webcamera, så blir nok det vanskelig

Har du god selvtillit, og va synes du om deg selv? Ja, det har jeg.  Liker meg selv , og ser på meg selv som en person som det er lett for andre og like også 



Er du sur på barnefar, synes du han er en idiot?
Ja, det er jeg virkelig, og ja , det er han som har fått en så stor sjanse til å begynne å delta, men kaster den vekk så lett.  Idiot blir vell mildt sagt, mere dickhead.. 

Hvor gammel er du? Jeg er 18 år, blir 19 neste april 🙂 

Bor du i Alta? I såfall hvor i Alta.. : Jeg kan si så mye som at jeg bor i Alta, men sier selvfølgelig ikke HVOR i Alta jeg bor, da jeg er veldig lite keen på å bli stalket.. 

Tror du at du og barnefar kansje kommer til og bli sammen ignen etter at Milian Matheo er født? Nei, det tror jeg virkelig ikke. Er som sagt heller ikke videre keen på umodne mannfolk

Kan du bynne og gå uten klips ? Du er myyye finere uten klips! Jeg bruker ikke clips, men keratin extensions, noe som sitter fast i mitt eget hår.  Om jeg slutter å bruke det vil bare tiden vise, men jeg trives best med langt hår egentlig

 


Hvem vil du gifte deg med?
Den mannen som behandler meg slik jeg fortjener å bli behandlet ( som  jeg enda ikke har opplevd  ) respekterer og elsker meg for den jeg er.  Og selvfølgelig mange andre egenskaper han må ha 🙂 


Hva var det som ble annerledes etter at du ble gravid? Og kan du vise alt av innkjøp til barnet? ALT ble annerledes.  Og da mener jeg tankegangen, måten du ser på andre folk på, man blir rett og slett generelt mere moden i både kropp og sinn 🙂   Kan lage et eget innlegg om alt jeg har til lillegutten min ja . 


Hvem sitt etternavn skal han ha? Han skal selvfølgelig ha mitt, altså Bottolfsen. 

Hvor stor aldersforskjell er det mellom deg og barnefar? Han er 4 år eldre enn meg


Kan du legge ut bilder av aaalt du skal ha i sykehusbaggen i ett eget innlegg,plis ! Ja, det kan jeg !  Når jeg bare får pakket den ferdig, hehe 🙂 

Tok du scootermoped lappen når du gikk på ungdoms skolen? Nei, det gjorde jeg ikke. Men holder på å ta bil lappen nå 🙂 

17 kommentarer
    1. Roastbeef er like farlig som røyk, om man skal måle det opp mot hverandre.
      Det er stor fare for at roastbeef’en inneholder skadelige bakterier som kan skade fosteret.
      De bakteriene er også i andre typer kjøtt som fenalår og spekemat (salami osv).
      Det er jo grunner til at de mener at gravide skal holde seg unna dèt, energidrikker, alkohol og tobakk. Det er skadelig for fosteret/barnet.

    2. Milian Matheo Bottolfsen. Hahahaha. Du kødde. Hvis han nu ska hete et øst-europeisk navn så passe ikke Bottolfsen så bra til 😛

    3. Enig me komentaren ovenfor 😀
      hjelper ikke holde seg unna røyk visst man inntar alt det andre skadelige. extremt smart du er rannveig xD

    4. Bor du i Alta? I såfall hvor i Alta.. : Jeg kan si så mye som at jeg bor i Alta, men sier selvfølgelig ikke HVOR i Alta jeg bor, da jeg er veldig lite keen på å bli stalket..
      Dette spørsmålet må jeg bare kommentere, for på et bilde du la ut av svangerskapspapirene dine står jo adressen din på.. Der du har stryket ut navnet og alt om barnefar… :/

    5. Forstår ikke hvordan dere får det navnet til å bli stygt? Er et nydelig navn!
      Jeg vil bare si noe jeg har hørt, er ikke sikkert det stemmer helt, men at extensions ikke er bra å ha når man er gravide, får etter fødselen så mister vi utrooolig mye hår. Så om du vil forsette med extensions så bør du ta b-vitaminer sånn at håret blir sterkere 😀

    6. herregud så utrolig iriterende og lese de små frekke komentarene !! elsker bloggen din leser den nesten vær dag 🙂 kjempe fint navn også. jeg går gravid med ei jente og hun skal hete gabriella hva syns du om det ?

    7. Hei! Om du vil, og har tid, kan ikke du skrive et innlegg om tips angående løsnegler? Jeg har flere ganger prøvd, men blir aldri perfekt. Dine ser så bra ut 🙂

    8. Kom over bloggen din idag. Følte bare for å skrive til dæ. Nu har ikke æ lest lengre enn til det her innlegget, men virke som at vi har vært i samme situasjon. Ble mamma til en gutt for litt over 1 år sia, og gjennom heeeeele svangerskapet oppførte BF sæ som en drittsekk. Brøyt avtala osv. Æ sa til mæ sjøl gang på gang at æ ikke orka mere, men samtidig vil man jo tenke på lille gutten som faktisk fortjene å ha pappaen sin i livet sitt 🙂 Uansett. Æ trur gutta generelt slit litt med å venne sæ helt til tanken på å bli pappa, for dem har ikke ungen inni sæ sånn som oss. Vi får jo kontakt med ungen fra den dagen vi teste positivt på graviditetstesten <3 Mens gutta ikke får nå forhold til ungen før dem holder han/hun i arman for første gang. Æ klarte få BF med på fødseln, å det endte opp med at han satt med guttungen i arman etterpå å skreik. Gledeståra. Bare tenk på at DU hvertfall ikke har gjort nå du treng å angre på, e BF som må slite med at han svikta dæ når du trengte han, og at han faktisk svikta dæ når sønn hannes trengte han. (Når mammaen har det bra har babyen det bra)
      Idag har æ å BF et kjempegodt samarbeid om lille gutten våres. Han e hos pappaen sin annahver helg osv. Håpe dåkker også finn ut av ting, å at dåkker kan samarbeide godt om sønn dåkkers i framtida 🙂

    9. Rått kjøtt og burn er farlig det også. Du burde klare deg uten det i ni måneder også, akkurat som røyk. I følge jordmor kan du drikke to kopper kaffe om dagen, men INGEN energidrikker i svangerskapet. Heller ikke roastbeef, salami, spekemat and so on… Du kan ikke sammenligne det sånn at “så lenge jeg ikke røyker, så kan jeg drikke burn”. Ingenting som er verre enn den andre tingen. Ikke for å være slem at jeg skriver dette, legger bare fakta på bordet… Syns det er litt håpløst å være så sint på andre fordi de røyker osv, når du også gjør en del ting som er farlig. Det kan ikke unnskyldes bare fordi du ikke røyker. Men er kjempe bra du ikke røyker, da 😀 Lykke til, Rannveig!

    10. ikke sammenlign røyk å kjøtt rannveig ! skal bare en liten pakke med roastbeef som har den bakterien som er farlig for gravide til og skade ungen.. burde ta dæ dæ en tur på mattilsynet sine sia å lese om alt du ikke skal ha;-)

    11. Til neste spørsmålsrunde:
      Hvilke symptomer hadde du i begynnelsen av svangerskapet? Var det noen sære symptomer du kanskje ikke trodde hørte med?

    12. Hvis du ikke skal bruke energien din på å slenge dritt om bf -som du selv har sagt x-antall ganger på bloggen din, så synes jeg det er sinnsykt rart at du fortsatt klarer lure inn mye dritt om han i omentrent hvert innlegg! Det er jo helt fantastisk. Håper du innser snart hvor mye sårende du skriver og hvor bedriten oppførselen din mot han er. Jeg hadde aldri sleng masse drit og brettet ut om alt om vårt forhold på BLOGGEN som btw er åpen for hele landet. Hadde du bare klart å la være å slenge så mye dritt om han å heller være nøytral -kanskje fått fram det lille positive om han som er å si -så hadde du vært sett på annerledes. Et smil oftere kanskje når du blir sett i offentligheten. -hadde ikke det vært bedre?

    13. downs du oppom her da! Du kan jo ikkje sei ditta når vi sikkert ikkje he fått vete meir enn 40% av det som he skjedd dei! kan jo vere at ho he god grunn til å skrive det ho skrive!
      Note til alle: HUSK Å FINNE UT ALT FØR DÅKKE DØMME FOLK!!! :-p

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg