40 DAGER TIL TERMIN, OG OFFISIELT HØYGRAVID

 

Tenk, tenk !  I dag er det kun 40 dager til termin og jeg er på ordentlig høygravid, noe jeg synes høres helt sykt ut ! Iløpet av de neste 40 dagene vil jeg aller, aller mest sannsynlig bli mamma for første gang, noe jeg blir helt rørt av å tenke på.   Merker også at både kroppen min og hodet mitt begynner å forberede seg til det store som snart skal skje, og det er jo veldig positivt. 

Selv om det først er nå jeg regnes som høygravid, vil jeg si at jeg har følt meg TEMMELIG høygravid siden uke 30 og opp.   Er i dag 34+4 uker på vei, altså er jeg inne i min 35 uke som gravid. 

Fødsel og slikt er noe jeg daglig tenker på,  men det er jo ikke så rart.. bare i overkant av en måned til jeg skal gjennom det jo.  Leser utrolig mye om fødsel på nettet, og overalt man kan finne informasjon om det.  Kjenner at jeg gleder meg såå utrolig mye, tross alle smertene jeg vet jeg vil få..   lille gutten min er verdt hver eneste smerte , og jeg vet jeg kommer til å være verdens lykkeligste og heldigste jente i det de legger han på brystet mitt ! Herregud.. blir helt rørt av å tenke på det.  

Noen luringer har avogtil kommentert her på bloggen hvordan jeg kan elske en person jeg aldri har møtt.  Jeg LOVER dere, at i det sekundet det lyser 2 røde streker mot deg, begynner du å elske det lille frøet, som skal vokse seg stort inni kroppen din iløpet av de neste 9 månedene.  Iløpet av de månedene er det rett og slett umulig å ikke elske den lille der inne !  Jeg har hatt utrolig mye tull med barnefaren i  mesteparten av svangerskapet mitt, vi har kranglet og jeg har hatet han som bare det..  noe som i grunnen er utrolig trist.  Men tanken om at jeg burde ha tatt abort, har ALDRI streifet hodet mitt.

 

Men nå er det ikke lenge igjen til jeg har sønnen min i armene mine, og samtidig får tilbake min sterkt savnede kropp jeg hadde før svangerskapet,  bare at nå blir det enda bedre ! Hadde ikke akkurat noe store pupper før svangerskapet, i og med at jeg var utrolig tynn.  Mens nå har jeg jo ganske store pupper, og er framdeles tynn ( bortsett fra bollemagen… ehehh )  Er jo naturligvis ikke like tynn som jeg var før jeg ble gravid,  hoftene mine har jo blitt bredere for eksempel, og har jo lagt LITT på meg.   Men det skal nok bli veeeldig lett å ta av tenker jeg, da jeg aldri har hatt noe problem med slanking, tvert imot.  

Jeg gleder meg utrolig mye til å stå opp midt på natta for å bytte bæsjebleie , for å mate lillegull, eller uansett hva han måtte trenge.  Gleder meg til babyskrik blir en del av hverdagen min rett og slett.   MEEN, det vil jo bli utrolig mye mammakos også, noe jeg selvfølgelig ser fram til.    TENK, JEG skal bli mamma !  Og ikke til hvem som helst, men til verdens fineste babygutt som ligger inne i magen min og stikker føtterne ut på den ene siden i skrivende stund.

 

Lille, fine , vakre , nyydelige gutten min.  

Mamma gleder seg sånn til å holde deg ! Nå er det ikke lenge igjen til vi møtes 

 

 


22 kommentarer

Siste innlegg