MITT FØRSTE STREKKMERKE… BILDE !

 

 

Det er med altfor tungt hjerte jeg deler med dere at jeg har fått mitt første strekkmerke, og det sånn plutselig over natten.  HELDIGVIS befinner dette seg på en plass temmelig få menneseker får se, nemlig på ene siden av rumpa mi !  Jeg skal prise meg selv ganske lykkelig om jeg slipper unna strekkmerker på magen min..   mareritt !!   Håper virkelig ikke det skjer. Det er liksom noe man skal vise fram til alle, tenker da på når man går i bikini osv..    Men såklart, OM jeg nå får flere strekkmerker, så vil det til slutt være 100% verdt hvert eneste strekkmerke.   Jeg får nemlig verdens fineste gave ut av dette, og om man nå får noen merker, så er det jo bare å fjerne senere.  ( laser, osv.. ) 

Noen folk er visst av den oppfatningen at om man ikke ELSKER å få strekkmerker så setter man ikke pris på å gå gravid.  Gå å begrav dere selv, strekkmerker har aldri vært, er ikke og vil aldri bli pent !  Såklart setter jeg pris på å være gravid fordeom jeg ikke hopper og ler når jeg får et strekkmerke, liksom  !  🙂 

 

 

Noen andre som har fått strekkmerker på rumpa, og ikke magen , slik som “normalt” ? 

 

 


26 kommentarer
    1. jeg er ikke gravid. Jente på 16 og har mange strekkmerker. Er ikke spesielt tjukk, men ikke syltynn heller.. Jeg tar meg nær av å lese at du synes det er stygt osv. Jeg likte deg faktisk, men når du henger ut personer med strekkmerker, er du ikke verd ett sekund fra meg lengre. Sorry, men skjærp deg for faen

    2. Du anonym, æ ska si mæ enig me Rannveig. Æ har født ei pia, å magen min ser ikke ut (strekkmerka å babyfett enda). Æ kan forstå at du tar dæ nær av d, men mene du helt særiøst at strekkmerka e pent? Å æ tvile sterkt på at Rannveig heng ut nån bare fordi ho ikke syns d e pent. Klart d e naturlig at mange får d, enten d e pga vektøkning eller graviditet.

    3. Jeg må egentlig si meg enige i hva dere alle sier. Strekkmerker er ikke pent i det hele tatt. Men er man gravid så må man forvente at det kommer strekkmerker. Jeg har det selv å fikk det før jeg blei gravid å nå som jeg er gravid så strekker dem seg mere. Så at du bare har 1 syntes jeg du skal væære glad for. Jeg tar ikke kroppen min så høytydelig så om jeg har strekkmerker eller ikke det får bare være. Det er som du sier, det kommer noe godt ut av det.

    4. HATER strekkmerker. Er så forferdelig stygt. Fikk der som du har og på puppene da jeg var gravid.. Takk og lov for at magen slapp et eneste ett!
      Heldig du som foreløpig bare har det der..

    5. Synes ikke synd på dæ, hehe ^^ ser ut som æ e voldtatt med kniv over halve kroppen min allerede..
      Neida, det går nok bra det her 😉 Det bleike fort, å så ser man det ikke.. men ja, det e mange som trur dæm slæpp unna, å de siste uken så sprett det mange fram.. du får håpe du ikke e en av dæm, for æ e helt enig.. det e jo ikke særlig pent 😉

    6. Hei jenter 🙂
      Æ har en liten gutt på snart 2 år. Når æ va gravid fikk æ masse strekkmerker. Dm strakk sæ fra navelen.. å i en stor sirkel rundt. Helt teit.. Å dem kom i løpet av de to siste månan av svangerskapet. MÅ jo bare innrømme at der å da va det en sorg.. å i måndan etter fødselen va det helt grusomt å se sæ i speilet.. Men nu.. Etter mye trening og sund go mat så e dem nesten helt borte.. 🙂 Jo mere æ har fått kroppen tilbake på”plass” jo mere forsvant dem faktisk. Å mine va dyype blodrøde.. :S
      Så det ordner sæ..værtfall såpass mye at du må være rimelig nært får å få sett dem 😉
      Lykke til med dn siste tia av svangerskapet 🙂
      Ina

    7. E gravid å har ingen strekkmerka på magen men masse på både rumpe, lår å puppa 🙂 å har bare 2 uke igjen av svanderskape 🙂

    8. Nei, huff 🙁 Men du får jo verdens fineste prins da 😀
      Viste du forresten at vist du skriver “rann” i google søkefeltet, er det ditt navn som kommer fram først. 😉 Det er rimelig kult da! 😛

    9. HAHA, DU HAR NOK MANGE STREKKMERKER UNDER DEN REDIGERTE OG “BRUNE” KROPPEN DIN 😛 VENT TIL DU FÅR AV BRUN FARGEN, FÅR DU NOK ETT SJOKK ;))

    10. Berga langt på vei i svangerskapet. Mot slutten fikk jeg strekkmerker på rumpa, akkurat som deg. Det fine med å kun ha strekkmerker på rumpa er at jeg ikke ser det selv, de vises ikke på stranden osv. 😉 synes ikke at det er så ille for å være ærlig. Alt for stolt av å ha født ei datter:)
      Ps: strekkmerkene er nesten “borte” nå.

    11. Æ fikk åsså mine strekkmerka på slutten, men fikk jo verdens fineste datter. Så de plage egentli ikke så veldig, men nån ganga irritere æ mæ grønn over de :p Du får trøste dæ me at d foreløpig bare e de 2, å krysse fingran på at du ikke får flere (sjøl om d e en sjans for d) 🙂

    12. Jeg for min del bryr meg ikke om noen strekkmerker, føler det er verdt det!
      Får jo verdens fineste og mest dyrebare gaven ut av det!!!
      Man må offre noe for å få barn, å kroppen er en av tingene.!
      Alle skjønner jo at de kommer av barnet, men hva så….!
      Strekkmerker = æresmerker!

    13. Du har nu i hvertfall 2 strekkmerker på rumpa, det ser man jo godt på dette bilde!:-) Å ja, du skal nok ikke se bort i fra at du får flere… Da jeg gikk gravid fikk jeg strekkmerker helt i slutten av svangerskapet- uheldigvis på magen. Strekkmerker er veldig normalt å få, både for gravide og ikke gravide. Sånn er det bare! Fins jo verre ting å klage over enn det faktisk.

    14. Har vært gravid 2 ganger, med første fikk jeg 2 på hver pupp mens jeg var grsvid og 2 nederst på hver rumpeballe etter fødseln. Med nr to fikk jeg ingen mens jeg var gravid men tre på hofta og 4 på magen etter fødselen:/ men med litt trening og smøring så er de snart borte! Lillemor er 7mnd

    15. Mange får strekkmerker i slutten av svangerskaper, så du burde kjøpe kremer som skal være med på å motvirke slike merker, hvis du ikke ønsker flere. Skjønner godt jeg at du ikke synes det er sælig morsomt!

    16. Jeg har masse på sideflesket og ved siden av navlen fra første svangerskapet mitt , men nå har det ikke kommet nye ser det ut til. Er ikke så stor som da jeg gikk med jenta heller så kan ha noe med det og gjøre 🙂 de får bare komme , som sagt så er det æresmerker 😉 hihi . Lykke til med fødsel om det skulle skje snart , jeg har termin 16 des så blir spennende og se hvem som får først av oss 😀

    17. Tror at innen du skal fjerne strekkmerket ditt med laser, så har det allerede falmet bort…. Tida går ekstremt fort med små unger

    18. Huff, jeg har desverre noen strekkmerker fra en del overvekt, men nå har det virkelig tatt helt av. Jeg er bare 25 uker på vei og magen min ser ut som et kart full av røde veier! Men men, som du selv sier, det er jo verdt det da man får verdens fineste gave til gjengjeld:)

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg