MAKS UFLAKS ? HELDIGVIS HAR JEG GULLHÅR I RÆVA !

 

Nå skal dere få høre noe ganske latterlig ..    eller, det var ikke så VELDIG morsomt når det sto på akkurat.   Moren min er i Oslo for tiden, så jeg er jo alene hjemme.   Har heller ikke noen reservenøkler noen andre plasser, har EN nøkkel.  

Vi har også en slik ytterdør som låser seg selv når man lukker den igjen.   Jeg har sovet så å si i hele dag, så jeg sto opp i halvsøvne, hadde tenkt å begynne med rydding og husvask, så jeg går ut med søpla, og i det sekundet jeg hørte at ytterdøren lukket seg bak meg tenkte jeg bare ; ” faen i hælvette altså ! ”  Hadde hverken nøkkel eller telefon med meg ut, så jeg var temmelig lost vil jeg si.   Hadde i tilegg mat i ovnen, som sto på ..

HELDIGVIS har vi noen fantastisk supre naboer, har aldri pratet med dem før, men jeg gikk dit å ringte på.  Mannen som bor der er bilmekaniker, så altså veldig flink til å lirke opp ting.   Jeg gikk egentlig bare dit for å låne tlf, men han tilbød seg med eengang å komme å prøve å hjelpe meg med å komme inn i huset igjen.  Prøvde først med ytterdøra, gikk ikke, så med verandadøra, gikk heller ikke.  Så spurte han meg om noen vinduer var åpne, men jeg sa at nei, det tror jeg ikke.   MEN, der tok vi feil.  Det viste seg at vinduet til mitt soverom var bittelitt åpent ( hadde det ikke vært for det hadde jeg faktisk ikke kommet meg inn .. )  Han sto leeenge å prøvde å få opp den der greia som gjør at vinduet åpner seg mere , men han fikk altså til til slutt

Herregud ! Virkelig flaks at jeg har slike flinke snille naboer da ! Nå har jeg iallefall hengt nøkkelen min PÅ døra, slik at jeg hver gang jeg skal ut SER nøkkelen . Hva skulle man gjort uten slike mennesker  ?   Tror jeg må skaffe meg min egen sånn handyman jeg , hahah ! 🙂    

 

 Flere som har like mye uflaks som meg  ?  

 


9 kommentarer

Siste innlegg