HVILKEN SENG ?

 

 

GOD MORGEEN alle morgenfugler slik som meg 


 

 

Var egentlig våken ekstremt tidlig i dag, våknet i 4 tiden.  Kanskje ikke så rart, siden jeg sloknet totalt på sofaen etter Gray’s i går.   Synes egentlig det er ganske kjipt å være våken så tidlig, men what the hell.. bedre det enn at man sover hele dagen !

Som dere ser har jeg på meg gråe fargelinser i dag,  som var i en herlig sponsorpakke jeg fikk fra Fargedelinser i går. Skal lage innlegg om det senere i dag.  Som dere sikkert har sett og fått med dere , så har jeg naturlig brune øyner.  Kan bli litt kjedelig i lengden, så er jo gøy å teste ut nye øyenfarger gratis ! 

I dag skal jeg nok ikke gjøre så veldig mye, som vanlig.  Har veldig lyst til å vaske huset, som visst skal være veldig bra for å få ut babyen..    har lyst, men har jeg energi til det ?  Ømh…  tviler !  Er så mye jeg har lyst til å gjøre for tiden når det kommer til vasking og rydding, er blitt skikkelig husmor altså !   Men så er det altså ikke verdens enkleste ting å være så høygravid som jeg er , bare så det er sagt.  Skal bli GODT å få bort magen nå any day.. 

Det eneste som står på i hodet mitt om dagene er baby baby baby ! Er alt klart ?  Har jeg alt jeg trenger til gutten min ? HVA om jeg har glemt noe ? Dette er daglige tanker jeg har , og jeg tror nok at det er ganske vanlig når fødselen egentlig kan finne sted når som helst .. shiiit altså

 

 


Hahah. fiiine CocoChanel pusikatten min <3


 

 


Nå har det seg slik at jeg holder på å skal kjøpe meg ny seng.  Men det er jo så utroolig vanskelig, og gidder ikke kjøpe en seng som koster flæsk liksom, if u know what i mean ? Og vil heller ikke ende opp med en med crappy kvalitet ! Grunnen til at jeg skal ha ny seng er rett og slett fordi min seng står stuet laaaangt inne i uteboden, fordi det var meningen at jeg kun skulle bo en kort tidsperiode hos mamma, til jeg fant meg egen leilighet.  Slik ble det ikke… har nå bodd hjemme i hele 4 mnd ! Og her skal jeg bli boende her fram til gullet mitt er noen mnd gammel iallefall.  For de som lurer på hvor jeg da sover.., ehh.. ja.  Høygravide meg sover faktisk på en REISESENG for tiden.  Og det går i grunnen helt greit siden jeg aldri har hatt noen problemer med ryggen eller bekkenet i svangerskapet.. men jeg vil ha en større slik at når gutten min kommer, så er det også plass til at han kan sove sammen med meg uten at jeg skal være redd for at han skal dette ned. 

Såå..  da lurte jeg bare på om noen har erfaringer med disse sengene det står imellom nå ? 


Denne er fra BOHUS, og heter Sleep familiy kontinental.  Uansett hvilken seng jeg skal ha, så må den være 150×200, fordi jeg faktisk ikke har plass til en større inne på soverommet mitt nå om jeg skal ha vugga der inne også ( og DET skal jeg jo, må jo det )  Synes den var finest på utseende, og den koster 8 000 , da inkludert overmadrass og alt ..  altså den dyreste av de sengene det står imellom 🙂  Erfaringer ? 

 


 

 

 

 

Denne er fra JYSK og heter Dreamzone Madrass gold ettellerannet, synes ikke den er så utrooolig vakker på utseende akkurat ..  liker IKKE at den har bein for eksempel..  men, den er billigst av de sengene det står mellom iallefall !  Prisen er 6000, men den er på salg til 5500 til 3 desember.  Så , litt greit om jeg bestemmer meg før det slik at om jeg ender opp med denne slipper å betale 500 kr ekstra.  Det er også inkludert overmadrass på denne.   Erfaringeeeer ? 

 

Denne er fra MØBELRINGEN og heter Base Pocket.  Synes den også var veldig fin på utseende, MEN, liker ikke trefargen nederst, synes godt den kunne vært i svart ..   trefarge generelt er ikke noe pent.   Den koster 6000, og er inkudert overmadrass.   Noen med erfaringer ? 

 

 

– Hva skal dere gjøre i dag ?  

 

 

28 kommentarer
    1. Hei!
      Jeg har selv den sengen fra Jysk, og den er kjempe god!!! Sengen er utstilt i butikken og jeg anbefaler deg og prøveligge den først.
      Overmadrassen er tykk og god. Jeg selv kjøpte en madrassbeskytter for det er ganske greit å ha med, hvertfall for deg som snart skal få en liten 🙂 Ha en fin dag!

    2. hehe, ja det er jo bare typisk 😉 Men hvis du sover på ei reiseseng, så blir du helt sikkert fornøyd uansett 😀 Hvis det er midlertidig, så burde du ta den billigste 🙂

    3. Den fra jysk er ok å ligge på, men den er veldig “ustabil” å sove på. Overmadrassen har blitt helt skeiv, og madrassene er altfor lette å skli ut. I tillegg er den tung, så det er vanskelig å rette madrassene. Men, det er jo bare min mening da, kan godt hende den passer perfekt for deg!:-)

    4. Den første har kjæresten min, han kjøpte den i sommer, og madrassen er blitt helt skeiv. Siden han bare sover på den ene delen av sengen, er den “synket” mere ned på den siden. Noe som er veldig irriterende når jeg sover sammen med han, for da sklir jeg hele tiden på hans side. Hvis du skjønner..
      Den ene planken har også blitt knekt. Det er kanskje den fineste og dyreste sengen, men tydeligvis ikke den beste :-/

    5. Man burde legge litt penger i en seng. Tenk man tilbringer nesten halve livet i den bare noe å tenke på

    6. har lyst å vaske huset vær dag, men neida, har ikke litt energi engang til d ;P men skal vist hjelpe på å få ut bebi, men om han ikke er klar så er det jo ikke vits å slite seg helt ut, er utrolig slitsomt med disse store magene ja ;P
      jeg har den øverste senga på bilde der, å den er SUPER god, ville aldri byttet den ut igjen for å si d son, annbefaler den 😀
      IDag skal jeg slappe av, å ikveld skal jeg ha med meg svigersøss på juleshopping 😀 wee 😀

    7. har den fra møbelringen, man legg ikke merke til det brune neders. valgte den senga så det slepp å samle seg masse støv under. hadde nu aldri orka å vaska under der! 🙂 den e kjempe god, anbefales

    8. senger med bein samle bare støv!
      Og når de e så stor, så e det ikje så lett å komme under der før å vaske heller.

    9. Et spørsmål.. Du kjøper så mange ting.. masse masse masse babyklær og utstyr, klær, sminke, undertøy ++++++ og nå seng……
      Du jobber ikke og tjener ikke penger.. Hvordan har du råd til å handle SÅ masse???

    10. pluss ekstra barnetrygd osv osv…. og sikkert bor gratis hos mora 😉 så det blir jo penger av sånt

    11. Har bare dårlige erfaringer med jysk møbler. Så bra du går forr senga på Bohus =)
      Ville gjort det samme.

    12. Jeg har nettop fått meg denne:
      http://www.jysk.no/4/467/3217964/a/catalog
      Den er verken for hard, eller for myk.. rett og slett bare perfekt!
      Og siden du ikke liker bena på senga, så går det an å la være å
      feste disse. Eventuelt kan du kjøpe en sånn kant i tilegg som er
      på den øverste senga du viste 🙂 Håper dette hjalp litt hværtfall 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg