KROPPEN FØR OG TIDLIG I SVANGERSKAPET

 

Å få kroppen jeg hadde før svangerskapet tilbake, er noe jeg kommer til å jobbe hardt for !  Har faktisk lagt på meg 13 kg i svangerskapet, og det skjønner jeg veldig godt når jeg ser disse bildene ! Kroppen min var jo DRITFIN !  

Ikke det altså, jeg er fortsatt veldig slank og sånt, men jeg har jo selvfølgelig fått litt mere former og slikt, og hoftene mine er blitt bredere enn de var før svangerskapet.  Noe jeg eeegetlig ikke har noe imot.  Men det med magen og hvordan den blir å se ut etter den har vært sååå strakt ut over lengere tid, er faktisk noe som bekymrer meg litt.. selv om jeg ikke tror det vil bli noe problem egentlig, siden jeg ikke har strekkmerker eller noe slikt. 

Litt former er fint, og FOR tynn er ikke bra heller.  Men slik kroppen min var før svangerskapet er jeg utroolig fornøyd med, trente utrolig mye den perioden.  Eneste jeg ikke vil ha tilbake er størrelsen på puppene mine.  DEN er jeg utroolig fornøyd med just now ! :- D

 

 

 

Dette bildet er tatt på en fest rett før jeg fant ut at jeg var gravid.   Sjekk hvor tynn jeg var da !  Husker hvor elendig dårlig samvittighet jeg hadde da jeg fant ut at jeg var gravid, og jeg visste at jeg hadde drukket en good del.     Var ekstremt bekymret fram til uke 12, siden jeg tenkte jeg hadde større risiko for å abortere enn andre fordi jeg hadde drukket.

HELDIGVIS klarte lilleprins seg gjennom det, og nå er han en ferdig , perfekt liten babygutt som kommer ut om bare dager eller uker  !  <3 

 

 

 

Dette bildet er tatt når jeg var ca 12 uker på vei, om jeg husker rett.  Da var det omtrent bare puppene mine som hadde vokst, eller… jeg hadde faktisk en søt liten kul nederst på magen min som dere ser !  

Stor forskjell til nå…  nå er det magen som er større enn puppene, og ikke omvendt.  Skal bli fantastisk godt å få flat mage igjen … og JA, jeg tror faktisk jeg kommer til å få flat mage, jeg har aldri hatt problemer med vekt ellernoe. Er så lei av sånne klagefetter som kommer å kommenterer hvor stygg mage og kropp generelt de fikk etter svangerkskapet, og at jeg bare kan se LANGT etter å få kroppen jeg hadde før svangerskapet !  Jesus.. 

Javisst har jeg båret fram barn, og det er jeg stoltest av i verden  .. , men jeg trenger jo ikke ha en dritstygg kropp bare for å “bevise” det  ?  Det blir akkurat som å si at strekkmerker et fint bare fordi det beviser at du har vært gravid.. ehh . nei..

Noe jeg også reagerer på er småbarnsmødre som klager over at de ikke får trent fordi de har barn.  Hvem sa at trening MÅ skje i et trenigsstudio ? Man kan for eksempel løpe med vogna, det har jeg sett mange mødre som har gjort, og det er nok noe jeg kommer til å gjøre også.   Det handler om å PRIORITERE , folkens.   Vil man ha tid til å trene, så får man tid til det !  Nytter ikke å sitte på ræva i sofaen å klage, for guess what ?  Drømmekroppen vil aldri komme rekende på ei fjøl.  

 

Noen flere gravide som er ivrige etter å få sin gamle kropp tilbake !? 😉 

 

Legger forresten ut magebilder senere !  Blogges 

 

 


13 kommentarer
    1. Jeg var ca. like stor som deg før jeg ble gravid, og jeg hadde tilbake kroppen min i løpet av uken etter jeg hadde født, men jeg fødte i uke 34 da, så magen rakk ikke bli aller størst. Så jeg trur ganske sikkert du fort får kroppen din tilbake 🙂 desuten, så vil det du har lagt på deg gå fort vekk etter fødselen, tenk på alt vannet du har i kroppen, og alt det ekstra som vil gå vekk når du ammer 🙂 Du er super fin gravid!

    2. Flere der ute som tenker som deg 😉
      Men ingen grunn til bekymring, jeg synes ikke jeg ser så verst ut til å ha fødet for 6 uker siden. Men NÅ er det hard jobbing som står på planen! Det er lov å ha lyst til å se deilig ut i bikini til sommern liksom 😉
      Synes det er flott at jeg bar frem et barn UTEN at jeg fikk strekkmerker. *Stolt?* hehe

    3. jeg skal gjøre alt får å få tilbake formene å kroppen min, 😀 har ikke lagt på meg så mye utenom magen, litt i anisikte de siste dagene /fødeansikt/ å litt over lårene, men har ikke fått strekkmerker på magen jeg heller 😀

    4. Ååååååå, blir så glad når noen tenker som meg!! Skjønner akkurat hva du mener, å nei, tror ikke du får store utfordringen.. Jeg la på meg 11 kilo, er nå 1 kilo lettere enn før graviditeten. Ammer ikke, mistet melken pga stress:( Men magen spratt tilbake kjempefort! DIGG:-D Du må nok forberede deg på at puppene blir noe styggere etter ammeperioden, men gjett om jeg har planer om silikon for å “fylle opp” litt.. Er liksom ingenting i puppene, siden det er plass til melk men ingen melk..
      Stå på og lykke til med alt;)

    5. Tror ikke det skal være noe problem å få kroppen tilbake! 😀 Jo eldre man er og blir gravid – jo vanskeligere er det å få kroppen tilbake, sies det hvertfall. Men siden man er så ung – så faller det ofte helt naturlig tilbake. Bare å ha god tålmodighet, så plutselig er man der 😉 Gleder meg sykt mye selv til å få kroppen min tilbake!

    6. Forsiktig med å springe med vogna, har blidd nån stygge ulykka av det før.. Men ellers e det jo bra 🙂

    7. Jag fick tillbaka kroppen min nästan på engång och det försvann dessutom några kilo extra. Det enda jag var nødt till att göra var å träna för att få musklerna tillbaka. Nu har jag min helt perfekta kropp OCH en underbar son. 😀

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg