SVANGERSKAPETS BEGYNNELSE TIL OG MED FØDSELEN i 3D VIDEO

 

Babycenter har noen utrolig flotte videoer på nettsiden sin, som viser hvordan babyen utvikler seg fra befruktning til fødsel.  Fant ikke den videoen med befruktningen, men fant resten.  Synes det er helt merkelig å tenke på at store gutten i magen min var en sædcelle for ca 9 mnd siden….  hahah , og nå er han stooor gutt <3  Blir nesten litt rørt av å se på hvordan noe så mikroskopisk kan bli til et lite menneske i løpet av 9 måneder…    Det er virkelig verdt å ta en titt på disse videoene, har sett mye på dem iløpet av svangerskapet mitt 🙂 

 

Lille gutten min “ble til” ( ehh.. hvordan skal man si det.. ? ) 25 mars ( regnet ut på ul)  så da så han ut omtrent slik som helt i begynnelsen på den første videoen.  Og nå, noen mnd senere, er han såå stor og perfekt babygutt med bollekinn  <3

 

 

 

 

 

 

 For dere som ikke helt skjønner dette med uker og slikt..  et svangerskap har sin begynnelse fra  første dag i siste menstruasjon, det vil si at mitt svangerskap egentlig begynte den 11 mars, selv om jeg ikke egentlig ble gravid før den 25 mars.  Jeg skjønner ikke helt dette selv, men er vel ikke alt her i verden man skal forstå .. er det vel ? 

Den 25 mars var jeg altså i uke 2 i svangerskapet mitt, enda lykkelig uvitende om det hele ..   det er først i uke 4, når de aller fleste venter en ny mensen, at man kan mistenke at man er gravid, fordi mensen ikke dukker opp.  Jeg tok ikke test før uti uke 5, fordi jeg tenkte at mensen blir jo å komme..  men det skjønner vel de fleste her at den altså ikke gjorde , haha 🙂

 

 

 

 

 

 

I uke 10 hadde jeg en blødning, så da sjekket de livmorhalsen min, som fortsatt var helt lukket ( altså så alt fint ut, ikke noen tegn på abort)  Men for sikkerhets skyld fikk jeg en innvendig ultralyd i uke 11 for å være sikker.

Det var helt uvirkelig ! Plutselig dukket et lite menneske opp på skjermen, mitt lille menneske, inni meg !  Om jeg ikke husker helt feil begynte jeg faktisk å grine.  Altså, ikke fordi jeg var lei meg, men av lykke 😀

         

Så fikk vi tilbud om en til ulttalyd 2 uker senere, altså i uke 13, for å sjekke at alt gikk som det skulle.  Selvfølgelig sa vi ikke nei til det, og da fikk vi igjen sett lille gullet.  Jeg hadde håper å få vite kjønnet på denne, men det var fortsatt for tidlig ifølge gynekologen.  På denne ultralyden var han blitt hele 7,5 cm lang <3   Og jeg fikk en annen termin, 14 desember..  ( men fikk 18 desember, mensenterminen min, igjen på ordinær ultralyd ) 

 

  

 

 

 

 I uke 19 var vi på vår tredje ultralyd, ordinær ultralyd, og fikk da vite at lille i magen 75-80 % sikkert var en liten gutt..   jordmoren sa til meg;  men du må for all del ikke gå å kjøpe alt i blått nå fordeom, for det kan være feil. Selv om hele verden min raste et parr sekunder ( fordi jeg var sikker på jente) så kom det seg etterhvert 🙂   

Og hvem tror du umiddelbart sprang ut og brukte flere tusen på typisk blåe greier ?  Hahah, yup ! That’s me 😉 Hadde jo fram til denne ultralyden vært 100% sikker på at han var en jente, moren min også.   ALLE sa jente. 

Men ultralyd , og alle senere ultralyder har vist verdens fineste lille gutt.  Og det er jeg så utrolig takknemlig for, selv om jeg i starten ville ha jente.  

 

            

 

 I uke 27 var jeg på 3D ultralyd ( som jeg forresten ANBEFALER på det sterkeste til alle gravide som vurderer .. ) og fikk på nytt se verdens fineste, nydeligste lille babygutten min .  Hadde hørt mye negativt om det , så hadde ikke så altfor store forventninger .  MEN, dere negative sytere kan bare gå å begrave deres egen grav..  Jeg er eeevig glad for at jeg dro på 3D ultralyd, for det var virkelig en stor opplevelse og verdt hvert eneste øre .  Fikk med en CD med masse fine bilder og filmer av lille nydelige sønnen min 🙂

Og jaaa.. fikk også bekreftet en gang til at dette var en liten gutt, uten at jeg hadde sagf at det var en gutt til han som utførte ultralyden.  

 

        

 

   På første videoen ligger han å svelger fostervann ( og smatter etterpå, som dere ser ! )  Hahah.  Sjarmør han ja ! 

På andre videoen kan man se at han ligger å spreller og spenner med beina 🙂 

 

 

 

 

 

 

 

 Var også på en ultralyd i uke 32, men fikk ikke nooen bilder derfra fordi lille nydelige ********* ********** hadde lagt seg med hodet langt nede i bekkenet og festet seg, og da var det visst umulig å få bilder.  Men fikk i alle fall sjekket at alt sto bra til, og det gjorde det ! På denne ultralyden sa gynekologen at han tror jeg vil få lillegutten min FØR termin ( som er om 15 dager )  Tror dere han har rett ? 😀

 

 

 

 

Wiii.. gleder meg så UTROLIG mye til dette altså !  Greit nok, det er nok ufattelig JÆVLIG vondt, men man får jo den fineste gaven man noen gang kunne tenkt seg, som man har gått å venter på i så mange måneder.  Synes egentlig det er verre å gå rundt med smerter i både bekken og livmorhals med modningsgreier, og ingen baby..    Men nå er det ikke lenge igjen, tenk 🙂   9 mnd har gått så utrolig fort ! Og godt er det, for kan vel ikke akkurat påstå at det har vært de 9 beste mnd i livet mitt.   Uheldigvis ..   men på en annen måte har det jo vært det, pga lille prinsen inne i magen som har vokst seg til å bli en ferdig babygutt nå  🙂 

 

 Hva synes dere om videoene ?  

 

 

 

7 kommentarer
    1. Masse lykke til den siste tiden og under fødselen Rannveig! 🙂 Jeg må innrømme at etter 32 timer med inntense rier og en baby som ikke kom seg langt nok ned i bekkenet på egenhånd, var ikke dette noe jeg glemte da jeg fikk snuppa mi på brystet, men hun ble naturlig nok midtpunktet i den settingen, vi hadde jo venta på henne i evigheter 😉 Men helt ærlig, smertene under fødselen kommer jeg nok alltid til å minnes, men en hver fødsel er jo forskjellig, så jeg krysser fingrene for deg og at det kanskje går litt raskere enn hos meg 😉

    2. min fødsel var ikke “ufattelig JÆVLIG vondt” som du sier. Jeg hadde en veldig rask og enkel fødsel, og jeg sov gjennom halvparten. Hadde forberedt meg på sinnsyke smerter, men var faktisk vondere og brekke ankelen 😛 hehe, lykke til med fødselen din, gleder meg til å høre en evt fødselshistore 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg