MODNING OG MODNINGSAKUPUNKTUR

 

( Det midterste bildet er tatt rundt uke 20 , eller noe sånt ) 

 


I ettermiddag satt jeg å så på TV, og ante fred og ingen fare ( eller det blir vel i går ettermiddag, siden kl er over 12? ) Plutselig fikk jeg UTROLIG vondt i nederste delen av magen, så ga det seg, så kom det tilbake osv osv..  slik holdt det på i ca 3 kvarter, før det ga seg helt. Magen ble også hard , akkurat slik som ved kynnere.  

Litt senere kom det tilbake, akkurat slik som forrige gang, utrolig sterke smerter nederst i magen som kom og gikk, og ga seg etter en stund. Det var ikke mensensmerter-type smerter, men mere vondt vondt krampe-type smerter. 

Trodde jo såklart noe var på gang, at jeg hadde begynnende rier, siden smertene kom regelmessige.  Skuffetpuus jeg da, når det ga seg.  Hadde tenkt til å ringe jordmor, men ville ikke virke masete, så droppet det.   Burde vell egentlig ringt, for det er jo ikke normalt å ha sterke smerter ?  Får se om jeg evt. ringer imorgen 🙂

Kan dette være et tegn på at noe er på gang ?  Hihi, skal faktisk inrømme at jeg ble skikkelig lykkelig når det sto på, selv om det var vondt.   Jeg vil jo møte lille gutten min  ! Er nok ikke lenge til han kommer nå, noe ( i tilegg til smertene) sier meg det..   Vi får se om jeg har rett 😉

 

Hva tror dere ? 

 

En annen ting jeg lurer på, er når man kan få modningsakupunktur ?  Jeg har tenkt å spørre jordmoren min om det på kontroll nå på onsdag som kommer, vil da være 38+5 .  Er dette for tidlig for å sette i gang med modningsakupunktur ?  Takk på forhånd for svar !! 🙂 

 

 

19 kommentarer
    1. D høres ut som alt e normalt 😉 Æ syns d høres ut som modningsrier/masrier, sånn hadde æ nesten ei uka før mi kom t verden 🙂 Å du, ikke stress, han kommer når han e klar 😉

    2. Det er anbefalt å begynne i uke 35 med modningsakupunktur. Man burde ha ca 10 behandliner før fødsel. Det tar jo litt tid å modne kroppen. Hvis du tenker på igansettningsakupunktur så får man ikke det før Akupunktør kjenner at du er moden. Ellers skaper det bare mase-rier.
      Gikk til akupunktur før min fødsel og det satte ikke i gang fødselen, men den gjorde den mye raskere. 3-10 cm på 3 timer 😉

    3. Jeg har akkuratt det samme, Mest om kvelden.. Nesten som inntens Mageknip som kommer å går. Trur det er sånne modningsrier som de kaller det ja 🙁 Har Vurdert å ringe til jordmor , men skal på kontroll i morgen så skal spørre da 🙂

    4. hei!
      Jeg er bare så spent når jeg daglig sjekker bloggen din! Men heldigvis er det ikke skjedd noe tidlig fødsel ennå;)
      Jeg skjønner at du vil ha han ut,det er sånn for oss alle når vi går gravid.Man gleder sæ jo så veldig. Men som jordmor sa til meg,så sier jeg til deg : ikke håp at han kommer ut for tidlig.håp på at han er der inne så lenge som han trenger! Det kan være at ting blir noe komplisert om han kommer ut litt tidlig.
      Faktisk er det ofte at førstegangs fødende går over tiden også, opptil to uker faktisk! Det var det jeg hadde kunne kommet til å måtte gjøre,menså fikk jeg begynede svangerskaps forgiftning,å de satt da fødselen i gang,slik at hun kom ut dato for UL termin.
      Lykketil,Rannveig. å ikke la deg skremme av fæle fødselshistorier,vi kvinner liker å smøre litt på hvor grusomt det var 😉 men det er ikke mulig å beskrive slikt,før man står oppi det selv. Alle fødsler er unik,å like forskjellig som de som ligger å føder 😉
      Jeg lå på fødestua i 10 timer,men det var ikke vondt på samme måte som jeg trudde det skulle være! så ikke grue deg!

    5. såå spennende da! Nå håpet jeg det var rier, men man skal jo ikke se bort i fra at det var begynnende rier helelr da… 🙂 er så spent, gleder meg jo like mye som deg haha. er så glad jeg fant denne mamma bloggen, du er en herlig person rannveig!
      jeg vet ikke så mye om akupungtur desverre.. ha en kjempe fin dag fina!

    6. Jeg fikk time til akupunktur dagen etter terminen min. Men heldigvis gikk vannet før den tid. Kom hjem fra sykehuset på termindatoen. 😉
      Spennende fremover. Håper du slipper å vente noe mer nå. Virker som du er lei av å vente, og der skjønner jeg godt. Har vært der selv. Håper bare det startet normalt hos deg.
      Hos meg gikk vannet, men ingen rier. Tre dager etter vannavgang kom baby-jenta, etter å ha blitt satt i gang med tabletter og drypp.

    7. Jeg hadde samme smertene som du beskriver (litt sånn som menssmerter). Varte hele dagen, men jeg ville vente med å ringe til jordmoren. På kvelden ble det så ubehagelig at jeg bare MÅTTE ringe fødestuen, fikk da komme opp til sjekk. Viste seg da at jeg hadde 5 cm åpning…. Bare en liten time senere hadde jeg full åpning, og 2 timer etter at jeg ankom fødestuen var lillegutten ute 🙂
      Lykke til!

    8. Modningsakupunktur har lite effekt når du starter så sent i svangerskapet, bør helst starte ved uke 35…
      Jeg tok modningsakupunktur med 2 mann og fødte 3 uker før tiden, og fødselen var på kun 3 timer..
      Det var noe annet enn førstemann som kom på overtid og 2 døgn…
      Masse lykke til med fødselen.:)

    9. Har det skjedd noe, siden du ikke har svart eller skrevet nytt innlegg?? 🙂
      Lykke til om det ikke er i gang helt enda. 🙂 Og gratulere om du allerede har fått. 🙂

    10. Hei!
      Kjempefin blogg 🙂 Utrolig å se så bra ut når man er gravid:)
      Jeg lurer på noe, hvis du har lyst til å svare på det da, hehe:)
      Var det planlagt at du skulle bli gravid? Får du mye pengestøtte fra staten?
      Og bor du hjemme hos foreldrene dine?
      Lurer på dette, fordi jeg selv tror jeg kan være gravid…
      Mvh

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg