HVA HAR SKJEDD SIDEN SIST ?

 

Nå har jeg ikke blogget på noen dager, rett og slett fordi jeg ikke har maktet tanken på det engang.  Godt med litt fri iblandt !  Så nei, må nok skuffe dere igjen..  Har nok ikke født enda, er like gravid og vell så det

 

Var nok en del som trodde jeg endelig hadde fått lille prinsen nå.  Jeg kan ikke beskrive med ord hvor mye jeg skulle ønske det var sant ! Men han trives veldig godt inne i magen, for ifølge jordmor på svangerskapskontrollen i dag ligger han med hodet laangt nede, festet, og helt klar for å komme ut nå, så nå er det bare om å gjøre at livmorhalsen min skal bli moden.. noe jeg er ganske sikker på at den holder på å gjøre, siden jeg har hatt ganske kraftige mensensmerter både i går og i dag.  Så blir spennende å se !  

 

 

 Symfyse-fundusmålet mitt ligger fortsatt på normalen, litt under gjennomsnittet.  Lilleprins sitt hjerte slo med 140 perfekte slag i minuttet, og han var ganske så aktiv , og stakk ut både rumpe og føtter mens hun kjente på magen !

 

Elleeers.. har vel ikke gjort så mye, annet enn jeg bruker !  Dagene går for det meste til de siste forberedelsene før lilleprins i magen melder sin ankomst, vasking, rydding osv.  Er ikke så mye jeg orker om dagene, og hvis jeg slipper å gå ut av huset så gjør jeg virkelig det !  Det er et rent smertehælvette hver gang jeg skal bevege kroppen min , uansett om det er å gå eller å bare snu seg i senga.  Har en ting å si.. FY faen så vondt altså !  Kjennes ut som at noen stikker en kaktus langt oppi **** på meg hver gang jeg må bruke kroppen , for å være helt ærlig ..  

Heeehah ! Anyways..    Satte pepperkakedeig for mange mange dager siden, men vi har altså ikke fått bakt dem ut enda, siden ovnen vår streiket , vi kjøpte ny ovn og alt, men siden det er sånn “veggovn” ( sånn man putter inn i kjøkkeninnredninga )  så fant vi jo IKKE ut hvor man skal stikke inn kontakten, fordi han som eide huset før oss har puttet kontakten INNE I VEGGEN (!) , og han tar heller ikke tlf når vi ringer han.., sååe, jaja ! Flott..   nåkka sleip kar han ja ! 

Er i grunnen jævlig sur i dag, har sovet kanskje 1 time eller noe sånt..  halve natten fikk jeg ikke sove pga mensensmertene jeg har, og når jeg ENDELIG fikk til å sovne bestemte katten min seg for at hun skal være vanskelig, og satte til å klore og mjaue utenfor soveromsdøren min.  Hun får jo ikke lov til å sove med meg lengere, siden jeg nå har vasket sengeklærne til vugga på nytt fordi hun har ligget der en del før..    Men hun blir vel vant etterhvert , får vi håpe !  

 

Alt er klappet og klart til lille prinsen i magen , som dere ser ! Det som henger på veggen ovenfor vuggen er helt nydelige dikt, om dere lurte !  Forresten ! Glemte helt av å si det, men husker dere da jeg spurte om hvliken seng jeg burde kjøpe ? Det ble den fra Bohus ( den dyreste)  og litt større enn først planlagt.  Fant ut at 1.50 var for lite, så tok likegodt 1.80  når jeg først skulle kjøpe ny seng.  Og..ehh, den tar HELE soverommet mitt, så og si ! 

 

Elleers.. jeg har fått min første julegave fra mamma ! Siden det “gamle” digitalkameraet mitt sin videofunksjon ikke funker lengere, så kjøpte hun et nytt et til meg, og minnekort med masse plass, slik at hun/jeg kan filme og ta masse bilder av fødselen og av lilleprins når han kommer . Så det blir braa 🙂 

Har også gjort noen aller siste innkjøp til han nå i dag, fant blant annet en body jeg bare MÅTTE kjøpe.  Den var så utrolig skjønn !  “Mum and dad’s little prince”  med prinselue til <3  Gjett at den skal med i sykehuskofferten ja !

 

 

Alle klærne er fra H&M 🙂 

 

Og litt til meg selv .. 


Hahahh ! Grunnen til at jeg endte opp med både striping og blondering var fordi jeg først dro på Vita, der hadde de kun stripingen, så kjøpte den.  Dro deretter på Cubus, der de hadde blonderingen som jeg egentlig var ute etter.  Kjøpte da den også, og GIDDET rett og slett ikke gå å levere stripingen tilbake..   jepp, har faktisk så jævlig vondt når jeg går ! True story 🙂 

 

Har også fått basen til bilstolen nå, så nå er det vell egentlig bare brystpumpe og babycall jeg mangler ? Dette er jo ikke noe jeg MÅ ha,  så stresser ikke med deet .. Men sånn , hint hint til de som har tenkt kjøpe gaver (A) 

 

 

Magebilder fra i dag,  uke 38+5 🙂   

 


Har også fått noen sponsorpakker som jeg skal blogge om, får se om jeg tar det senere eller i morgen ! Nå skal jeg gå å legge meg i den hærlige sengen min, se på film etter film og spise meg FEIT(ere)  så blir det vell sovings.   Senere blir det nok muligens påsetting av gelenegler, om jeg får til ! Har alltid brukt akrylnegler, så blir spennende å se hva resultatet blir ..  

 

Heldigvis har jeg lov, siden jeg er gravid ! 😉 

 

Hva skal dere gjøre i dag ?  

Ha en fin dag videre, kjære lesere ! <3 

 

14 kommentarer
    1. Håper prinsen din kommer snart da 🙂
      er 3 dager på overtid over termin nå jeg, å jordmor å leger har sakt lenge at gutten min kommer før osv osv, siden hode har vært festet å logge så langt ned, men må ikke glede deg for mye over hva de sier, jeg er et godt eksempel på det 🙂
      så mye fint du har kjøpt. . kos deg ikveld 🙂 ikveld er jeg syk så idag skal jeg sitte me kakao med mamma å slappe helt av 😀

    2. er det amoniakk i de hårfargene? for når jeg var høygravid gikk jeg for å kjøpe meg hårfarge så jeg kune farge det etter jeg hadde født. Men dama bak disken fortalte meg at man ikke skal bruke hårfarge med amoniakk når man er gravid eller ammer, fordi det går over i morsmelken visstnok? Tenkte jeg bare skulle si ifra 🙂 så kan du jo kanskje undersøke det..

    3. Du kommer nok til å slite med å få brukt alle de fine klærene du har kjøpt! med tanke på at du sikkert får en del klær i presanger også;)
      Forresten så kan brystpumpe fort bli en nødvendighet! Når melka kommer for fult og babyen ikke tømmer brystet hver gang han drikker er det lett for brystbetennelse.. Det er vondt det. Hadde det to ganger og jeg ammet bare i ca. 2 mnd før jeg mistet melka.. Domt å få brystbetennelse å ikke ha tilgang til pumpe. Kle deg godt og ikke frys på puppene 😉 Jeg fikk betennelsene av å gå med stramme topper.. hehe, klarte ikke la være når kroppen endelig var tilbake i sin gamle form <3
      Lykke til med alt!

    4. Klærne du kjøper får du nok GARANTERT bruk for hvis du har kjøpt i str 56 eller mindre. Klærne du får i gave kan jeg vel nesten garantere er i enten str 62 eller 68! alle tenker nok sikkert at du får mye i minste str. så alle kjøper stort!! 😉 Hehe, den bommen gikk vi på. Lillegutt var her, vi fikk masse gaver, MEN jammen hadde vi nesten INGEN klær i minste str! Så der var det rett til byen og shoppe gitt!!! 😉 😉
      Ikke reager før du har lest hele kommentaren min altså! hehe 😀
      Jeg anbefaler deg VIRKELIG å ikke regne med at det jordmor og leger sier faktisk skjer, at lillegutt kommer før termin. Jeg regna nesten med det fordi mormor, mamma, tanter og min søster alle fikk ungene sine før termin. MEN jeg gikk 10 dager over jeg!!! Gjett om det var 3 laange uker siden jeg var klar for å føde siden da!! Huff, bedre og belage seg veldig på å gå over termin siden det er veldig vanlig for førstegangfødende og heller bli positivt overraska hvis han kommer før!!
      Menssmerter, maserier, modninsrier, kall det hva du vil, jeg hadde det nesten hver dag i 2 uker før termin og hver dag de 10 neste jeg… Så heller ikke regn med at disse har noe for seg 😉 Snakker av erfaring for da jeg ble satt i gang 7 dager over termin, var jeg ikke NOE moden og modningspillene gjore INGEN nytte heller!!! 🙁
      Ikke meninga å være klage kjerring og slukke alt av håp hos deg altså!! Men jeg vet at det er så UTROLIG kjedelig og deprimerende å gå over termin OG ha kjempe vondt lenge uten at det har noe for seg 🙁
      Men hold håpet oppe og jeg håper jo selvfølgelig du slipper alt dette og at lillegutt er rett rundt hjørnet! 😀 😀 😀
      GLEDER meg til å se nurket ditt!! 😀 😀
      Mange klemmer 🙂

    5. En så fin babymage å en så fin kropp vil æ å ha når æ blir gravid!
      Når man ser alle hæstan som ser ut som dæm hålle på å sprænges eller bare dætte fræmover pga magen, så sku man virkelig ønske man va deg 😉

    6. Tro meg..pumpe får du bruk for!!! Jeg brukte den hele tiden den første mnd pga barnet ikke tømte brystene. Og nå bruker jeg den for å opprettholde melka (mistet den) pumpe hver andre time i to dager,og den var tilbake. Men kjøp elektrisk,de andre er ubrukelige.

    7. Må bare advare deg om at du må passe på at katten ikke legger seg oppi vuggen mens babyen er der. En av naboene mine mistet babyen sin som ble kvalt av en katt som la seg oppå han:(
      masse lykke til!!

    8. Ser mange kommenterer at pumpe MÅ man ha.. ehhh… nei, man må ikke det. Jeg hadde aldri pumpe og har no klart meg fint selvom:)
      Masse lykke til fremover. Nyt tiden så godt du kan, selv om du er lei 😉

    9. Da hadde du faen meg bare flaks,smartass!! 90% av ammede mødre får bruk for pumpe..tro meg,jeg er jordmor på barsel,så dette VET JEG!!

    10. Så mye fint tøy! 🙂 Har selv gått til innkjøp av de søte tøfflene, blei girraff her 😉
      For en fin fasong du har, forresten!
      Og takk for tipset om 3D ultralyd! 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg