39+4 , 5 DAGER TIL TERMIN

 

Nå nærmer den store dagen seg virkelig med stormskritt, og spenningen stiger veeldig MERKBART for hver eneste dag som går , og for hver dag som går frykter jeg  virkelig mer og mer at jeg må belage meg på å gå over termin, vet ikke hvorfor.. men med min flaks er det nok veldig typisk ! 

Selv om jeg tror jeg blir å gå over termin, så har jeg faktisk min første termin i morgen, den 14.  Dette var den første UL terminen jeg fikk, så blir spennende å se om den eller den siste terminen min (18 desember)  stemmer best. Hååper virkelig jeg føder i morgen, det hadde vært supert !  Lengter sånn etter å se lille fine gutten i magen min nå <3

 

 

Noe som irriterer meg mere enn ord kan beskrive, er setningen jeg får servert opptil 20 ganger daglig ” Han kommer når han er klar”  ARGH..  for hver gang jeg hører denne blir jeg bare mer og mer irritert ! Han ER jo klar, fiks ferdig. Og det hjelper ikke akkurat noe på at folk sier det, det gjør meg liksom bare…. irritert ! :p  For de som har vært gravide, så vet nok de også hvordan det er den siste tiden med lillegullet i magen ! Man er så spent på å treffe lille, at man glemmer alt annet.  ALLE mine tanker går til fødsel, babyen min, hvordan han ser ut, om jeg har alt klart, osv.  

Men har jo alt klart til deg lillevenn, så nå må du bare komme ut til mamman din som venter så fælt på deg så skal du få det enda bedre enn du hadde det inne i magen ! <3  Kom kom :* 


 

Lille prinsen vet å bruke all plass som overhodet er mulig å bruke !  Slik som de fleste fødeklare fostre, så ligger han også med  ryggen og rumpen opp langs venstreside, og beina og føtterne ut på høyre side ! Her strekker han ut føtterne , derfor den ekstremt rare formen på magen. Selv om det er gaanske så vondt når han strekker på de søte små beina sine, så klarer jeg ikke gjøre annet enn å smile ! Søte søte lille store gutten min som faktisk er.. ja.. MIN  ! Tenk det <3 

Og snart kommer du ut…  håper vi ! Håpe håpe håpe 🙂  

 

♡ Tror dere 14 eller 18 desember stemmer best ? 

37 kommentarer
    1. Shønne gått at du blir irritert Rannveig, får æ blei å MEKTIG lei av å høre at han ikke kom å bla bla bla….. D e en grunn til at han ikke e kommet enda, d e sia han e ikke klar, å du har ikke termin en gang…. D e ikke noe annet å gjøre å sitte i spenning :D.
      FÅR D GJØR Æ !, JETT AT Æ SKAL KOMME Å SE LILLE PRINSEN <3

    2. Akkurat begynt å lese bloggen din, og synes du er utrolig flink! Lykke til med fødselen og lillegutten 🙂 Ønsker deg alt godt! 🙂

    3. Enig med deg. Nå er det du som skal bli klar, kroppen gjør seg klar for fødselen. Det er en grunn for at noen må settes igang, gullet i magen er klar, men man må gjøre kroppen klar ved å sette den igang.
      Jeg fødde i uke 39+4 :)) får håpe det skjer snart med deg! Husker jeg hele tiden gikk å innbilte meg at noe var i gang. “Nå gjør det litt vondt, er det noe på gang nå?” 😛 masse masse lykke til 😀

    4. Så spennende:) Nærmer seg jo bare mer og mer. Kjenner jeg får sommerfugler i magen her på dine vegne, hehe:) Skjønner godt du blir irritert på slike kommentarer, alle som er/har vært gravide vt jo at man venter utrolig mye og blir utålmodig når terminen nærmer seg. Jeg venter jo alt nå på at lille jenta mi skal komme ut, men ho må nok holde seg inne en del uker til:)
      Når er mensentermin din da? Jeg tror han kommer den 16. jeg:)

    5. AAW 😀
      Du får bare være tålmodig uansett hvor tungt det er for uansett så kommer han tilslutt !
      Jeg synes jeg har det ille jeg 😛 går å venter på prinsene til alle 3 venninnene mine og når det nærmer seg hver enkelt termin flyr jeg jo nesten i taket , men kommer jo aldri noen ( uten om leo som kom før )… Bare vær tålmodig du 🙂
      Håper han ikke kommer på onsdag fordi da kommer jeg hjem 😛

    6. Faen du e hærslig når du svare folk Rannveig. “Jealousy is a true bitch” På det øverste bildet kan det faktisk se ut som du har strekkmerka på magen nesten nede ved buksekanten. Kan godt skjønne at folk trur det, og det kan godt hende at det e det uten at du tør å si det for du skal liksom være så perfekt hele tia :p

    7. Vis du har sjangsen til å gå over 1.Januar så gjør det! Mye bedre for ungen å være eldst, å det kommer fra en som er yngst 😉

    8. jeg kan faktisk forstå hvor frustrerende det må være å høre det fra folk.
      irritasjonsmoment.no!
      Jeg har også alltid tenkt at du kommer til å gå over termin, men ville jo ikke si det til deg hvis du ble lei deg hehe.. selvom det bare var en tanke..
      Jeg eer så spent 😀 Men har sikkert sagt det 1000 ganger før..
      ^^

    9. hehe, å du somhar sagt gjennom hele graviditeten at du ønske/trur/vet at han mest sannsynlig kommer før termin 😛 selv om de fleste andre har sagt at det e langt fra sikkert.

    10. så spennende:) Vanskelig og si hvem dato som passer best, jeg gikk ni dager over termin:p du kan tru jeg var lei:o
      Håper han kommer før jul da:):)

    11. nå er det ikke lenge igjen!! 😀 heldig du som ikke har fått noen strekkmerker! hele kroppen min er full! helt fra puppene ned til leggene 😮
      bare lurer på om du photoshopper bildene dine, eller om du har så “glatt” og jevn hud? isåfall har du veldig fin hud! heldiggrisen!

    12. Hei Rannveig! 🙂 Førstegangs fødende går som oftest litt over tiden , men håper for din del at han kommer så fort som mulig! 🙂 Prinsen er jo frisk og klar. Tror han trives godt der inne jeg 🙂 Masse lykke til!

    13. Det ser ut som du har strekkmerker under magen på det øverste bilde ja ;p
      men lykke til med fødselen, glæde mæ mye! 😀

    14. Nydelige magen! 😀 Jeg er skikkelig lei nå jeg også, og vil gjerne ha han ut snart, men får høre det samme her. Også er det dette maset om overtid da. Men ettersom jeg har hørt så er det ikke noe mer normalt å gå over første gang enn å føde før. De fleste jeg kjenner har faktisk født føre termin,så. Håper lillegullet ditt kommer ut snart da. Blir godt når vi får guttene våres her!

    15. Hvordan gjør du det økonomisk 🙂 ? får du støtte fra nav, i såfall hvor mye? er gravid i uke 32 selv 🙂

    16. Hva er så farlig med strekkmerker, egentlig? Så klart får de fleste gravide strekkemerker. Hva tror dere, egentlig? Rannveig er da ingen robot. Huden strekkes jo himla mye når man blir gravid og får en så stor mage. Hadde vært rart om hun ikke fikk noen strekkmerker..
      Lykke til med fødselen, Rannveig 🙂

    17. Så utrolig fin mage du har 🙂 men må si at jeg tror du kommer til å gå på overtid, siden magen har ikke sunket nok. Dagen før jeg fødte fallt magen helt sinnsykt ned, bare hang der. og ansiktet hovnet opp (fødeansikt så de kaller det)
      Men et tips til deg, hopp hoppetau. Det gjorde jeg hver dag i nesten 1 uke før hun kom 3 dager før termin 🙂
      Masse lykke til når det skjer, det er en helt UTROLIG opplevelse 🙂

    18. Huff.. Husket selv den siste tiden ;s VAR grusom!! NESTEN 42 uker gikk jeg gravid! Fikk Oscar når jeg akkurat var 41+6! 🙂 Så skjønner du er lei! 😀 Men for all del nyt den siste tiden!
      Synes du har kjempe flott mage å jeg håper han kommer på bursdagen min 18 desember 🙂

    19. Herregud så rar folk er når dem prøver å leite etter feil hos andre, er det virkelig mulig? Håper du slipper strekmerker, er ikke noe pent og man er sykt heldig om man slipper det 🙂
      Det hjelper ikke å hoppe tau/gå i trappene osv før fødselen har startet litt… du sliter deg ut for ingenting 🙂 Men husker også hvor lei man var på slutten, alt blir så ork. Heldigvis fikk jeg 8 dager før.
      P.S tror du føder i dag!

    20. Så fantastisk herlige bilder, åååhhh, for en nydelig mage du har =) Kan godt skjønne at du gleder deg, det hadde jeg også gjort 🙂 Hvordan tenker du på det at livet ditt kommer til å bli et helt annerledes liv enn du har hatt, og at du nå har et annet menneske å ta deg av i tillegg til deg selv?
      Husk at jeg har en konkurranse gående på min blogg, hvor du kan vinne TANNBLEKING! Her er direktelink: http://lizbethosnes.com/manedens-konkurranse-2/oktober-november/

    21. Kommer når du minst aner det 😉 fikk prinsen min 7 des og har termin 16 des og jeg trodde jeg måtte gå over så det kom litt brått på :))

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg