JEG HAR BLITT MAMMA !

 

Det er med stor stolthet jeg kan meddele dere at jeg endelig har blitt mamma til verdens fineste, skjønneste, nydeligste mest dyrebare lille gutt, lille Nathaniel Chrisander <3 

 

I’m holding you closer than most, cause you are my heaven <3


 

Tidlig på morgenen den 19 desember hadde jeg begynnende rier, uten egentlig helt å være sikker på om det var rier eller kraftige kynnere.. kl 22:35 på kvelden samme dagen var han kommet til verden etter en ca 13 timers lang fødsel, noe som er ganske bra til å være førstegangsfødende. Hadde også bare pressrier i 20 min, vanlig er 60 min..   Med på fødselen var min mamma og min søster. Er så utrolig glad for at mamma var med, hun var utrolig god støtte for meg under de hardeste riene. Har også fødselen min på film,  men noe jeg selvfølgelig ikke kommer til å legge ut på nett noen plasser.  Smertene etter fødselen er nok ikke glemt, det tror jeg egentlig aldri er noe man glemmer.  For å føde er med handen på hjertet det mest smertefulle jeg noen gang har opplevd, og jeg trodde oppriktig talt at min siste time her på jorden var kommet da riene var som verst. Men i det sekundet han var ute var jeg verdens lykkeligste og stolteste jente og mamma, og smertene borte.

 

Han er en helt perfekt lang og tynn liten nydelig prins, og ved fødselen veide han 3385 gram og var 51 cm lang .

Blir nok meget lite blogging på meg nå i nærmeste framtid, for jeg vil nyte all den tiden jeg overhodet kan få med lillehjertegullet mitt. Det å bli mamma har forandret livet mitt så totalt allerede, til det bedre ! Jeg har aldri vært så lykkelig som jeg er nå, selv om jeg ærlig skal inrømme at jeg allerede har fått erfare at jeg kommer til å få det tungt som alenemamma. Tungt, men ufattelig utrolig herlig  fordi jeg slipper å dele han med noen <3 Ville ikke byttet livet mitt nå ut mot noe annet.  

 

 

 

I skrivende stund ligger han å sover så søtt på brystet mitt, god og mett ! Han har både utrolig god apetitt og godt sovehjerte, akkurat som mammaen sin 🙂   Imorgen skal vi på Nathaniel’s første bytur, og kjøpe litt julegaver og slikt og bare kose oss !  ELSKER å være mamma, og jeg er så utrolig utrolig stolt både av meg selv og lille nydeligheten min <3


 

 

Nathaniel klar for hjemreise, og for å starte vårt eget lille liv sammen her hjemme <3

Mamma elsker deg så utattelig mye lillevenn  ! 

 


117 kommentarer

Siste innlegg