BYTUR & PAPPAEN TIL NATHANIEL CHRISANDER

 

Hei alle sammen !  Siden jeg har fått byttet bleie, matet og lagt Nathaniel nå, skal jeg benytte sjansen til å oppdatere litt på bloggen her før jeg også skal gå å legge meg og prøve og sove litt med lille snusken min  🙂 

 

I dag har egentlig vært en utrolig slitsom dag ! Har så å si ikke sovet noe som helst i natt, fordi Nathaniel våknet ofte og ville spise.  Hadde da planlagt å dra en tur til “city” her i Alta med veninnen min Trude, som også har en liten sønn på 8 mnd .. som er KJEMPE stor i forhold til Nathaniel, når man ser dem sammen.. haha.  

Siden det var -17 grader ute var jeg kjempe bekymret for at Nathaniel skulle fryse når vi gikk ute og trillet, så jeg pakket han godt inn i masse klær, tepper og voksiposen sin for at han ikke skulle fryse ! Og han sover så utrolig godt når han ligger godt innpakket i vognen sin, sov nesten hele tiden så måtte vekke han for å få i han melk ( noe som IKKE er typisk Nathaniel, eheh ) 

Det var derimot verre med meg, som sto å ventet i en jævla god stund på bussen, ikke så altfor godt kledd for så mye kulde, og frøys så det holdt. Lukter brystbetennelse i lang vei her altså (!!)..   Men jeg HÅPER jo jeg slipper det..  er jo lov å håpe , selv om jeg er 99,9% sikker på at jeg kommer til å få det etter i dag. Til slutt kom da bussen, heldigvis. Grunnen til at jeg må ta buss er at bilen til mamma streika i går.. ganske surt egentlig, er ikke særlig keen på å ta bussen med vogna flere ganger egentlig.. 

Har fått kjøpt noen ting jeg trenger til Nathaniel i dag, slik som babycall,elektrisk brystpumpe, og lammeskinn til vogna, + litt klær til meg selv. Synes det er helt uvant å kjøpe klær nå. En GOD stund siden sist jeg gjorde det da jeg har vært en eneste stor bolle de siste månedene.. 

 

 

 

 

 

Og gjett hva ? Når vi var ferdige på byen, så dro jeg og Nathaniel faktisk på bessøk til pappaen til Nathaniel, og de fikk møte hverandre for aller første gang. Som sikkert de fleste vet har det vært eeeeevig mye tull mellom meg og pappaen hans, men nå håper jeg virkelig av hele mitt hjerte at ting vil ordne seg, for vår del og ikke minst for Nathaniel sin del.  

 

 

 

 

Jeg er egentlig kjempe lettet..   dette hadde jeg egentlig aldri trodd kom til å skje, for det første fordi jeg selv, inntil ganske så nylig,  var helt sikker på at jeg ikke ville at vi skulle ha noe som helst kontakt med pappaen hans. Men nå føles det egentlig som at en missing piece er kommet på plass, og det føles veldig rett … som sagt , hadde aldri trodd jeg skulle si dette.  Men er veldig glad for at Nathaniel har fått møtt pappaen sin nå  🙂 <3 

 

 

Håper dere har en fin kveld/natt videre, nå skal jeg også sove litt så jeg ikke blir heelt utslitt !

Natta allesammen 

42 kommentarer
    1. Så koselig å se far og sønn sammen 😀 Kjempebra! Å nydelig vogn.. misunnelig!
      Ka du betalte for brystpumpa? Må vel ta en altatur å kjøpe det æ også snart ^^

    2. Kan jo skjønne at det ikke er så lett for deg når det gjelder det med barnefaren da, men må være litt godt å endelig se dem sammen 🙂 dere får ta en dag av gangen 🙂
      Utrolig nydelig sønnen din er 😀 Håper det går bra med søte deg 🙂

    3. Bra at han trår til da! Både for sin egen del og deres 🙂
      Jeg bare lurer, har du sjekket om du har nok næring i melka ellerno? Med tanke på at han spiser så ofte.. Nyfødte skal jo sove mest liksom :p (sånn jevnt over hvertfall, alle barn er jo forskjellige)

    4. Det er HELT normalt at nyfødte spiser OFTE, det har absolutt ikke noe med mangel på næring i melka å gjøre (som er et uvanlig problem, hvis man sliter med det så er det som oftest at man har for mye formelk, altså “tørstedrikk”, slik at babyen har full mage før den fete ettermelka kommer). Man skal, som Rannveig gjør, gi pupp etter etterspørsel, å amme etter klokka er utdatert (og var en årsak til at mange i foreldre-/besteforeldregenerasjonen ikke klarte å amme, de mistet melka fordi de ammet for lite rett og slett). Babyen kan sove mye OG spise ofte, men det er heller ikke alle babyer som sover like mye. Unger er forskjellige. Begge mine ble fullammet til de var 6 mnd, eldste triplet fødselsvekten til 6 mnd, og de første månedene så satt jeg med puppen ute konstant føltes det som.
      Synes det er så koselig å lese bloggen din Rannveig, og så godt å se at lillegutten din har fått truffet pappan sin. Håper alt går bra framover.

    5. Du er like fin som alltid!! Herregud så mange grader da!:S ja nå vet jeg ikke hvordan det er ute på morgenen men her er det 0 grader generelt.. og i de siste ukene har det vært grønt gress og milde plussgrader hehe!:)
      gøy at de endelig fikk truffet hverandre.skulle bare mangle at han ville det altså!
      😀

    6. Ååhh, så skjønt at de fikk treffe hverandre 🙂 Det syns jeg er superbra, i alle fall til lille babyen =)
      Jeg har forresten en konkurranse på min blogg, hvor du kan vinne en personlig alanakk! Perfekt nå til det nye året, eller hva?! Til konkurransen:
      http://lizbethosnes.rhteknikk.no/2012/01/02/vinn-personlig-almanakk/
      Klem fra Lizbeth Osnes – Behind the scenes.. Min hverdag med mote, skjønnhet, fest, shopping, vennskap, tanker, meninger, kjærlighet – og den psykiske lidelsen Anorexia Nervosa.

    7. kjempe bra at dere kan møtes.ikke minst for lille Nathaniel del. han er jo helt nydelig,Lykke til Rannveig og Tor Even

    8. ingen ting er bedre enn for babyen å ha god kontakt med pappaen sin gjennom oppveksten=)<3 alle trenger en mamma og en pappa!

    9. Det sies at babyer ikke skal være ute i lufta når det er -10 .. Det har noe med at lungene ikke er klare for så kald luft..

    10. Du har sikkert økedøgn, når han henger i puppen hele tiden. Det har man med jevne mellomrom. 🙂
      Kjempe bra at dere dro på besøk til han. Kanskje dere kan jobbe med dette fremover også? 🙂 Uansett er det kjempe bra. Alle fortjener å ha to foreldre til stedet. 🙂
      Og det stemmer at små babyer ikke skal være ute når det er under ti minusgrader, MEN det er ikke så kaldt nedi og inni vognen, så du skal ta det helt med ro. Uansett så var det for en liten stund, mens dere ventet på bussen.
      Hva gjorde de før i gamle dager? De lot ikke fjøs og dyr være, når de hadde småbabyer, fordi de var kaldt. De tok de med seg ut. 🙂 Man må se det litt med sunn fornuft. 🙂
      Lykke til videre! 🙂
      Må også si at du ser aldeles bra ut etter fødsel, og at der er mer gøy å lese bloggen din nå som det ikke er så mye negativitet om andre her! 🙂
      Du skriver bra, og nå som jeg selv er gravid igjen, er det så gøy å lese om små babyer igjen, og se bilder. 🙂 Takk for den gleden du gir meg av det. 🙂
      Angående brystbetennelse: Husk ullinnlegg, og masse klær når du er ute. Heller for mye klær ute, enn for lite. Man kan alltid ta av klær når man kommer inn. 🙂

    11. Herlighet, hvis man ikke kan ta babyen med ut når det er 10 minus eller mer blir jo småbarnsforedre i finnmark sittende inne noen måneder da :p Har snakka med helsesøster om dette, i og med at jeg også hadde lest på nett at man ikke sku ta lille med ut, hun sa at hvis jeg varmer opp bilen litt hvis jeg skal ett lengre stykke, kler på henne godt med lag på lag, og i vognen har både lag med klær og tepper, så går det heeeelt fint! Og det virker faktisk som jenta mi trives svært godt nedi vogna, selv når vi har flere minus grader 🙂 Enkelte ganger kan man faktisk ikke følge internettrådene slavisk, man må nok rett og slett tenke litt selv 😉 Du er kjempeflink, Rannveig, ser ut som at Nathaniel har er flott mamma 🙂

    12. Kjemp fine bilder 😀 Og så bra at pappa’n endelig fikk møte prinsen. Der er bra både for alle tre at det er to foreldre inne i bildet. Håpar alt ordna seg…

    13. OI så artig å høre! Du har en nydelig liten gutt Rannveig, ser opp til sånner som dæ :)!

    14. Hei! Så flott at han fikk møte pappa’n sin. Var det han eller du som foreslo det?
      Ikke rart at du får brystbetennelse når du gikk med den jakken der! Vær så snill å bruk en vinterjakke siden det er såå kaldt :p Bare et forslag!
      Du er utrolig pen, Rannveig! Alle beundrer deg. Stor klem 🙂

    15. Må passe på å ikke fryse på hendene også, for det øker også sjansen for å få brystbetennelse. 🙂

    16. grunnen til at små babyer ikke skal være ute når det er såpass kaldt et at det er så kort vei ned til lungene, og lettere for de å få innfeksjon og bli syke… i sær en så liten baby bør ikke være ute i så kaldt vær, mye klær eller ei.

    17. hun bor i alta å der er det kaldt! skal hun liksom sitte inne til sommern kanskje?? så lenge han har godt med klær på å voksipose/pledd osv så går nok det der bra! hun henger jo ilke akkueat utenfor sentere med kidn

    18. Synes vogna er så fiiin. Har sett på den selv, men hvit passer nok ikke for meg. Ser for meg at den blir fort møkkete, men den er absolutt finest synes jeg. Blir nok en lignende i svart tenker jeg.
      Utrolig koselig at pappa fikk møte prinsen i dag da. Håper dere klarer å samarbeide i tiden framover, for alle 3 sin skyld. Han kledde jo prinsen sin så godt. Veldig søtt å se 😉

    19. Bare tull det der med at babyer ikke skal være ute i over minus ti grader! Er mye varmere inni vogna.. Om det er over ti minus går d an å henge ett tynt helsepledd foran halve åpningen så holdes det ennå varmere inni der.
      På babycallen vår (den samme som rannveig har kjøpt så jeg) så vises d hvor mange grader det er, jeg pleier å ha den inni vogna i en lomme på insniden av kalesjen og d har aldri vært mindre enn null grader inni der! Tiltross for over ti minus ute! 🙂

    20. Det er heldigvis ikke slik i Norge at mammaen har mulighet til å nekte far og barn å se hverandre. Fint å se foreldre som forsøker å samabeide.

    21. Utrolig bra at han har fått møtt pappaen sin! 🙂
      Men må si det anbefales ikke å ta med så små bebiser ut og trille osv når det er under -10 grader ute.. Vær forsiktig!

    22. Ja man skal ikke la barna sine sove massemasse timer ute når det er 10 minus, men hun ringte faktisk helsesøstra å hørte om det gikk bra! Det går HELT FINT over korte perioder !

    23. Hei!
      Jeg kom over et innlegg på en blogg jeg elsker! Og der anbefalte hun en kuldekrem, sånn at ikke babyen din skal fryse! faktisk ganske smart 🙂 den heter Ceridal kuldekrem, den får du sikkert kjøpt på apoteket 🙂 bare et tips, elsker bloggen din forresten!

    24. får håpe får din del at han tar sæ sammen, at d hær ikke e nåkka midlertidig greier 🙂 må du fåræssn be han å rænse sofaputn 😉

    25. Oi, hun venninnen din er ikke opptatt av utseendet sitt hvertfall! :O Wæ.. Snakke om å la seg forfalle!

    26. Barn under 1 år skal IKKE ut når det er mer enn 8 minus! Barn over 1 år kan under korte perioder være ute men IKKE etter 10 minus så ja bor hu i altså får hu holde seg inne. Det kan faktisk være farlig for barnet så hvem helsesøster som har sagt det er greit lurer jeg på ! :/
      Og dere som sier hu bare skal pakke inn ungen godt osv osv det heller er IKKE bra!

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg