NATHANIEL CHRISANDER 4 UKER GAMMEL

 

Tenk at i dag er lille nydelige Nathaniel’n min hele 4 uker gammel ! Tiden fra fødselen og til nå har gått så utrolig fort, aner virkelig ikke hvor den er blitt av..  dagene går rett og slett i ett ! Og han vokser som bare det. Før jeg vet ordet av det er han ikke mammas lillegutt lenger, men storegutt ! Heheheh 🙂 

Han har virkelig gått gjennom store forandringer på disse fire ukene han har levd ! Fra fødselen, da han stort sett sov, og når han var våken så det ut som han hadde dettet ned fra månen med øynene i kryss.. til nå, som han fokuserer, fester blikket sitt og holder det oppe, griper tak i ting, smiler ofte, og lager mange forskjellige lyder. Jeg er så stolt, og best av alt, han er baaare mamma sin ! <3 

Og hvordan livet mitt har endret seg på disse ukene..  kan ikke beskrives. Før Nathaniel kom til verden var jeg vant til å sove 15 timer +++ hver natt. , til nå hvor jeg får maks 3 timer u-sammenhengende søvn pr natt.  Det var en brå overgang skal jeg fortelle dere. Jeg var også vant til å kun ha meg selv, meg selv og meg selv å tenke på før fødselen. Nå går Nathaniel fremfor alt, og meg selv kommer derfor i siste rekke. Det var også tøft i begynnelsen. Men jeg føler at ting er såå mye enklere nå enn for bare en uke siden.  Og selv om jeg får farlig lite søvn, så klarer jeg på et eller annet vis å fungere helt fint på dagene, får gjort mere nå enn i begynnelsen noe jeg er veldig glad for. Synes det var tungt å få følelsen av å ikke få noe ut av dagene, og den følelsen hadde jeg veldig mye i begynnelsen. 

MEN..  nå begynner vi å få rutiner på ting og saker noe som er utrolig herlig for meg, for da får jeg litt tid til å være “bare Rannveig” på kveldene når Nathaniel sover før jeg selv går å legger meg. Etter jeg har lagt ham til å sove ( 9-10-11 tiden)  er jeg som regel våken til han våkner igjen ( ca 2-3 tiden) da får han mat, og etter dette tar det laaaaang tid før han sovner igjen, noen ganger kan han holde det gående i flere timer med skriking før han endelig sovner uansett hvor mye mat han får. Liten staing han ja, akkurat som mammaen.. OG pappaen, etter min mening da. Heheeeh. 

Mammalivet er så herlig ! Og det blir bare herligere og herligere for hver dag som går med Nathaniel 🙂 Når det er sagt så savner jeg å være gravid ! Så dere gravide, bare nyt tiden som gravid… for dere kommer til å savne det etterpå. Savner sparkene og fiiine gravidmagen min , som ikke fikk et eneste merke i graviditeten! Føler meg heldig som slapp unna strekkmerkene, og til alle dere haters som bare satt å ventet på at jeg skulle få det og faktisk ZOOMET inn på bildene mine for å leite etter strekkmerker og attpåtil påsto at jeg hadde strekkmerker..  in your facee   ;- )

 

 Dagen etter 18 årsdagen min, 5 uker på vei, og nettop funnet ut at jeg var gravid. Verdens beste gave  <3 

 

9 uker på vei og akkurat fått en liiten babykul <3 BitteLille Nathaniel inni der <3

 


 

Nathaniel bare 11 uker gammel, og bare 3,5 cm ! TENK <3 

 

 

Nathaniel 13 uker gammel inne i magen <3 

 

 Nathaniel i uke 19 i magen, da vi fikk vite at vi ventet en liten prins..   Her ligger han å patter på tommelen sin, fineste <3 

 

 

 

 27 uker gammel inne i magen ! Det var nå jeg virkelig skjønte at jeg skulle bli mamma, og på 3D ultralyden fikk vi også bekreftet at Nathaniel var en gutt..  og det var han ! <3 

 

 

 

Mamma og Astrid( søsteren min ) som kjenner på babymagen.  Her var han hallveis ute ( altså, ikke “ute” men,veldig langt nede i fødselskanalen) Så magen kjentes helt rar ut ! 

 


Siste magebilde av nydelige gravidmagen min ! Helt rart å tenke på at Nathaniel lå inne her, og bare et par timer senere var han ikke der lenger, men i armene mine ! <3

 


 

Og DER var verdenns fineste prins kommet til verden ! Lykkeligste øyeblikket i hele mitt liv <3 

 

 

Helt fersk, bare noen minutter gammel <3 


 

 

 

En dag gammel <3

 


Bare noen dager gammel <3 

 


 

Fineste Nathaniel’n klar for å reise hjem fra sykehuset <3 

 

 

Nathaniel og Coco Chanel som koser <3

 


 

Bilde tatt i går, han elsker å bade ! Her i den fine badekåpen sin 🙂 

 

 

 

Nathaniel og tante Veronica på bytur  <3 

 

 

 

Man skal tidlig krøkes, her sjekker Nathaniel opp jenter allerede..  hahah, sjarmør <3

 

 

 


 

Mamma sin <3

 

 Bestemor og Nathaniel <3 

 


 

Mamma elsker deg lille skatt <3 

 

 

Bilde fra i dag. Fineste sønnen min <3 

 

 

Nathaniel og pappan sin  <3 

 

 

Nå skal jeg gå å sove sammen med skatten min, fordi vi skal nemlig tidlig opp imorgen. Har tannlegetime, som jeg gruuuer meg ekstremt mye til ! Skal borre FIRE hull .. får det gratis selv om vi ikke lenger er i det året jeg fyller 18, fordi det ikke var mulig å gjennomføre dette da jeg var gravid. ( og jeg var jo gravid i nesten hele 2011)  

Etter det skal vi være med Charlotte søta på “city”  ( byen her i Alta) Håper på litt mere søvn enn jeg fikk natt til i dag, men tør ikke håpe for mye. Det har jeg lært meg at man aldri skal nå etter jeg har blitt mamma.  heheh

 

Natta alle leserne mine <3 


30 kommentarer
    1. Kjenner igjen det med lite søvn ja 🙂 Men hvis du hadde lagt deg når du legger Nathaniel, kunne du jo sove helt frem til neste måltid for så å legge deg igjen når han har roet seg 😛 Bedre enn ingenting 🙂

    2. Ååå, han er så skjønn altså^^, Du er heldig Rannveig:) Rart å høre at han er 4 uker alt, syntes ikke det er lenge siden du skrev om at han var kommet til verden jeg. Ukene flyr jammen fort. Godt du begynner å komme i rutine da, da får man brått gjort litt alikevel, men den første tiden er det jo ikke så farlig, da skal man jo bli kjent med barnet sitt.
      Skjønner hva du mener med å savne å gå gravid. Jeg storkoser meg å gå gravid, og jeg vet nå at jeg kommer til å savne det når lille tulla mi har kommet ut. Blir nok rart å ikke kjenne sparkene hennes på innsiden lenger.

    3. Så søt han er! Husker de første uke hvor “usikker” jeg var.. følte at jeg ikke rakk å gjøre noe annet enn å dulle med lille prinsessen. Men tok meg selv i nakken til slutt – og innførte faste rutiner hver dag. Og det har fungert strålende! Mye enklere å være mamma nå 😀 Kommer til å skrive om det på bloggen etterhvert.
      Bruker også å se tilbake på graviditeten.. savner det faktisk veldig! Og rart å tenke på at hun har hatt PLASS i magen min. Skulle gjerne hatt bollemagen istedenfor “hudmage”.. ser virkelig fram til når alt har trekt seg tilbake. Blæh.

    4. Det er ikke strekkmerker da, det er sånn det blir når man er brun. Huden får sånne lyse “sprekker”. Går bort med en gang 🙂 nydeeeeeeliiiig 🙂

    5. Lurt å passe på katta .. katta våres hadde plutseli lagt sæ halvveis over hode til sønn min her om dagen, fordi dem søke varme .. dem skjønne jo ikke at dem kan kvæle ongen! 😛 hehe! Fin sønn du har 🙂 Å du e en kjempe fin mamma! Du e flink å står på, ettersom det æ læse 🙂
      Her i desember hadde æ masse “fantom spark” i magen, akkurat som han Mika lå enda i magen min å sparka .. det va nifst! Trudde nesten at æ hadde blirr smelt på tjukka igjen! Heldivis ikke da! 🙂

    6. Nomen, så shønn han er <3 Tiden går så utrolig fort, plutselig så er de 1 år allerede, og det føles ut som man føde igår. Han er verdens heldigste som har deg som mamma, belive me! You are born to be a mom! Barnefaren kan bare angre på at han ikke har vært der for sønnen sin! Er jo veldig skuffende at han er sånn! Men uansett kjempe fine bilder, og masse masse lykke til fremover, kan tenke meg du har masse herlige stunder fremover med lille prisen 😀

    7. Æ så du sleit litt når du sku ut av bussn i dag, om du løfte opp den gråe tingen ve døra får du en sånn tgreie så du kan trille vogna ut, sa d til dæ på bussn men du hørte visst ikke.

    8. Nydelig gutt 🙂
      Bare pass på katten og babyen litt. Katter har av og til noen parasitter som ikke er bra for sånne helt små. Personlig ville jeg ikke vendt katten til at den får ligge ved babyen å sove/kose, fordi den kan hende å søke tilbake til babyen senere når du ikke ser og legge seg over ansiktet…. Men dette visste du sikkert slik at du alltid følger med…. det er ikke meningen å være belærende!
      Jeg vet hvor irriterende det er med “velmenede” råd av og til 🙂 Men mammahjerter må liksom bare si fra for heeelt sikkerhetsskyld likevell! Unnskyld…!

    9. du har strekkmerker på puppene, vet det da jeg selv fikk det etter at jeg ble gravid…ingen tvil om at det er strekkmerker

    10. Anonym: HAAHA. unnskyld meg. Men bare fordi du har strekkmerker på puppene, så trenger jo ikke jeg å ha det ? Om du har strekkmerker bryr jeg meg fint lite om 🙂

      Alle andre: Tusen takk for fine kommentarer <3

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg