KROPPEN MIN EN MÅNED ETTER FØDSEL ( BILDER )

 

Som jeg lovte i mitt forrige innlegg, så skal jeg nå lage et innlegg om hvordan kroppen min er og ser ut nå en måned etter graviditeten og fødselen.

 

Før svangerskapet veide jeg 50 kg, og var egentlig veeldig tynn og fornøyd med det. På det meste veide jeg hele 67 kilo i svangerskapet, og nå veier jeg 59 kg. Eneste forskjellen på kroppen min nå og før jeg ble gravid er vel at puppene er blitt mye strørre, og hoftene litt breiere..  i tilegg til det som er igjen av lille Nathanielmagen min – som skal bort !! 

 


 

Alt av magemuskler er selvfølgelig borte for lenge siden ( de strekkes bort og til siden når magen begynner å bli stor i svangerskapet og tar all plassen) så derfor er magen veldig myk.  Og jeg har enda ikke fått begynt med trening, da jeg jo som dere vet er avhengig av barnevakt og alt det der for å dra noen plasser uten Nathaniel. Og jeg synes kanskje enda at det er litt tidlig å dra bort fra han, blir liksom bekymret for han bare om mamma passer han mens jeg tar en kjapp dusj.. hahahah .  

Og såå.. gravidstripen. Den er der enda den, og det ser ikke ut til at den har tenkt seg bort med det første ! Man hører jo om dem som har den i flere år etter fødsel.. grøss og gru ! Jeg vil ha den booort. Syntes den var fin mens jeg var gravid, men nå, når bollemagen er borte seg det bare stygt ut med stripen der.  Og strekkmerker har jeg ingenting av, som dere allerede vet. 

Tror kanskje jeg fikk mensen tilbake i går, men det skal jeg ikke si for sikkert. Kan virke slik siden jeg har hatt mensensmerter både i går og i dag og selvfølgelig blødning ( ikke for å dele for detaljert informasjon altså.. )  Ganske kjipt egentlig, i og med at mange er så heldige å ikke få mensen tilbake før etter et år når man ammer ! Typisk min flaks jaa. 

Ellers.. elsker kroppen min slik den ser ut nå ! Puppene mine kunne jeg ikke vært mere fornøyd med, håper de holder størrelsen når jeg slutter å amme også.  Selv om jeg er fornøyd nå, så vil jeg ned til hvertfall 53 kg.  Da skal jeg si meg helt  fornøyd , selv om jeg blir veldig glad om jeg klarer å komme meg til startvekta mi som var 50 kg :- D

 

 Hvordan var din kropp en måned etter fødselen, i forhold til før svangerskapet, og i svangerskapet, og er du fornøyd  ? 

 Har din gravidstripe forsvunnet, eventuelt hvor lang tid tok det ? 

 


41 kommentarer
    1. Kroppen min en måned etter var ikke mye å skryte av, og det er den fortsatt ikke (2mnd). Men uten mulighet til å trene skikkerlig (kan jo alltids ta med guttungen i vogna ut, men har vært for kaldt til det) er det ikke å vente egentlig, vil tro jeg klarer å trene bort det meste iløpet av våren, så blir vel fornøyd etterhvert 🙂
      Gravidstripen er der fortsatt den :p

    2. Du ser flotte ut! Heldig med det 🙂
      Jeg gikk veldig fort tilbake til gamle kroppen min jeg og, tok ca en mnd så var jeg 50 kilo igjen. Men gravidstripen har jeg enda, lille jenta mi er 8mnd nå 🙂

    3. Jeg kom fort tilbake til min normale vekt, men begynte og legge på meg igjen året etter Mikael ble født 🙂
      Jeg har fortsatt den stripen ja, og Mikael kom til verden August 08^^

    4. jeg veide vel rundt 6 kilo mer enn jeg gjorde før jeg ble gravid.. men magen, puppene, lårene og rumpa er full av strekkmerker, og puppene henger som om jeg skulle vært 80 år (når de ikke er fulle av melk da såklart) gravidstripen fikk jeg aldri..

    5. En mnd etter fødselen var ikke kroppen min i nærheten av din, du er flott! Men det begynte å komme seg etterhvert, de sier vel at det tar ca 1 år før kroppen kan være i samme stand som før graviditeten. Nå, 15mnd etter fødsel veier jeg 52kg (167cm høy) og er tynnere og lettere enn jeg var før graviditeten. Har trent hele livet (toppidrett) og trent etter fødsel, så magemusklene viser nå endelig og jeg er kjempefornøyd med kroppen min. Men mødre må huske på at de har fått et barn og at de må være stolte av kroppen sin – uansett om de har noen kg for mye, strekkmerker, gravidstripe eller whatever. Jeg har vært kjempeglad i kroppen min, selv om jeg aldri har veid så masse før som jeg veide etter fødsel. La på meg 20kg og har gått ned 23kg, er fornøyd, men viktig å ikke henge seg for mye opp i vekt og kropp – da blir en syk!

    6. Jeg var fornøyd med kroppen min før jeg ble gravid, kunne vært litt strammere kanskje, men jeg var langt i fra tjukk. Veide vel ca 56kg før jeg ble gravid. Nå som jeg er 7mnd på vei veier jeg fortsatt mindre enn jeg gjorde før graviditeten. Er veldig fornøyd med kroppen min i graviditeten så langt hvertfall. Ingen gravidstripe, ingen strekkmerker og ikke lagt på meg noe sted. Er bare magen som har vokst i en fin kul rett frem:) Så kan absolutt ikke klage. Men spent på hvordan kroppen blir etter fødselen da. Jeg må nok komme meg en tur å få trent når den lille har kommet ut. Syntes du ser kjempe bra ut jeg Rannveig, du har vært heldig:) Du kan jo trene litt hjemme mens lillemann sover da? Ta litt push-ups, sit-ups, knebøy osv. Det er jo bedre enn ingenting:)

    7. Jeg var også ganske heldig, gikk bare opp 9-10 kilo, Så var kjempe heldig, etter 2 mnd. Var det borte og etter 5 mnd, hadde jeg gått ned enda mer 😀 Jeg fikk sommer barn så gikk jo lange turer vær dag ! Eneste jeg synes var litt ekkelt var magen, så rart at det liksom ikke var muskler der, myk som en bolledeig 😉
      Du ser vakker ut!

    8. Å veie 50 kilo når du er 173 høy(tror jeg har lest det her en plass) er jo helt ulogisk, da blir du undervektig med tanke på høyde og vekt! jeg er 171 høy og veier 62 kilo, og får høre hele tiden at jeg er alt for tynn! om jeg skulle veid 12 kilo mindre ville det jo bare vært skinn og ben igjen av meg! kan være det er anderledes på deg da:-) men jeg syns kroppen din er rålekker i den vekta du har nå, litt mage er det jo enda, men det er ikke mye med tanke på hvor kort det er siden du fødte! det er mye finere med litt former 🙂

    9. ufatteli bra kropp du har,i mitt første svangerskap jikk æ opp 9 kilo å startvekta mi var53,å da minste mann var 7 måna ble jeg gravid igjenn å denne gangen gikk jeg opp 30 kilo å fødte en guttebaby på 4220g,nå veier jeg 60 kilo 5 måneder etter fødsel å har som mål og nå normal vekten min på 53 kilo.å gravid stripen er nesten usynlig:)klem fra meg å små guttene mine<3

    10. En måned etter min fødsel var magen forsvunnet helt. Den var like tynn som før svangerskapet. Jeg var veldig fornøyd! men skulle til tider ønske det var min kropp som var ødelagt og jenten vår var frisk.. Jeg vog 46 kg før svangerskapet, 56,5 da jeg var høygravid og 44 kg to uker etter fødselen. Nå veier jeg 42 kilo og strever med å komme et par kilo opp i vekt..
      Min gravidstripe kom ikke før to dager før jeg fødte og gikk bort etter litt mindre enn to mnd. etter fødsel:)

    11. Jeg var også som deg etter min graviditet. Jeg veide 50 før graviditet, å gikk opp til rundt 69kg. En måned etter fødsel var jeg på rundt 54-55kg, og når han var en 2-3mnd gammel veide jeg 50 igjen. Slapp også strekkmerker (wihiiiii :D), men skal vel aldri si aldri, neste gang kan det bli stikk motsatt 😛 Ammingen var rene slankemiddelet for meg.. jeg bare raste ned i vekt så da han var 3-4mnd sluttet jeg mer og mer da jeg ikke klarte å “feite” meg opp igjen. Nå er han akkurat fylt 9måneder og jeg har gått ned til 47-48 kg. Tar på å være mamma 😉 Hehe

    12. Du bør i hvertfall ikke bli tynnere enn det du er nå…magen går jo innover og ribbeina ut, det er ikke fint…du kler å være sånn som du er nå…hvis du blir tynnere er det akkurat som å ta på bein og skinn..ikke fint =)

    13. Jeg veide 52 før jeg var gravid, gikk opp 10 kilo og guttenmin veide bare 2700 av dem. Nå, en måned senere, veier jeg 53. Magen er flat og er igrunn tynnere enn før jeg ble gravid 🙂 og det uten å trene.. vært heldig! Som deg har jeg heller ikke fått strekkmerker. Og gravidstripen er borte 🙂

    14. Du ser flott ut akk som du er, du trenger ikke å få NED i vekt for å føle deg fin, det er bare å stramme opp så blir du stram, du har jo så vidt noe fett på kroppen, så du trenger ikke å gå ned så mange kilo! syntes du ser ut som du så ut før og faktisk finere !:D så ikke bekymre deg for å gå ned, du er veldig fin som du er, og jeg kan tenke meg at hvis du går mye ned, forsvinner puppene og haha, jeg husker mine forsvant når jeg gikk ned for lenge siden pga stress, huff ;/ men har heldigvis fått puppene tilbake nå xD! gutten din er forresten kjempe fin<3 du er en fin, flink og veldig sterk mor! stå på :D!

    15. Har enda 8-9 kg til som skal bort etter fødselen! Skal komme meg hvertfall ned til 55 kg iløpet av året! Blæh. Passer ikke alle klærne mine engang.. men det kommer seg nok etterhvert! 🙂 Men gravidstripen har derimot begynt å forsvinne og blekne.. men tar nok enda en stund før den blir helt borte.
      Så trur jeg at jeg også er så “heldig” å ha fått mensen tilbake. Utrensingen tok ca 4-5 uker på meg.. men nå – nesten 7 uker etter jeg har født, så har jeg begynt å BLØ igjen.

    16. slapp av rannveig:) du Ser bra ut!:) måkje stress så mye me å gå ned 🙂 æ veid 68 når æ vart gravid å 74 på sluttn å nu e æ nedi 62! kjæm aldri under 55 pga æ har så tong beinbygning
      isåfall så bi æ å se ut som ei utsvulta kylling. har sjøl løst å kom te 50 talle men da vil hofteknoklam,ribbeinana å alt anna bein bi synlig å det ekje fint! kan alleeede nu ta under ribbeinan å ikke minsy tæll di!:) men skjønna dæ godt at man vil ned i vækt 🙂

    17. Syns du er kjempefin jeg da, og trenger da ikke bekymre deg for vekta. Dessuten når du ammer kommer du nok til å gå mer ned, hos meg var amminga en skikkelig slankekur da jeg fikk første.

    18. Du har vært kjempe heldig!:) Hadde gitt alt for å se så bra ut så fort etter fødselen. Jeg er vel et skrekk eksempel på hvordan det kan gå. La på meg 30 kg på 9 mnd. Hele kroppen full av strekkmerker. Tungt å gå ned i vekt, og når man går ned 40 kg, så blir det en del hud til overs, så da var det under kniven. I tillegg forsvant puppene etter slankingen, så da var det under kniven en gang til. Har vært kjempe tøft å få tilbake kroppen. I allefall så man trives, men verdt det 🙂

    19. skal love deg etter du er ferdig med amminga at puppene krymper og blir slappe.. :/ skjer di fleste 🙂

    20. Du ser bare flekkete ut når du retusjerer bildene dine hele tiden 🙂 vær naturlig, jente! Du er fin som du er, det er bare drittstygt når du holder på sann som du gjør nå.

    21. Enig md siste kommentar, ikke sug inn magen, det tells jo ikke :p med mindre du går med innsugd mage hele tiden.. det høres ikke så behagelig ut da :p

    22. Først må jeg bare få si at du ser helt fantastisk ut! 😉 kjempe heldig er du som allerede ser SÅ bra ut etter en hel graviditet og fødsel.
      1 mnd etter fødselen var ikke kroppen min så mye å skryte av, men jeg gikk jo fra å veie 55 til 81 kg gjennom svangerskapet også da!! Husker ikke når gravidstripen forsvant, men tror den ble borte ganske fort etter fødselen. Nå er Tomine 4mnd og jeg har gått ned 18 kg :D! Er fornøyd med vekta, men har ennå litt ekstra på magen og sidene som jeg vil ha vekk 🙂

    23. Jeg har hørt at alle blødninger som kommer etter at renselsen er ferdig regnes som mensen. Så da er det nok den som er kommet,hehe.. skjønner at det er kjipt, når man hører om de som slipper på mange måneder =P jeg har 1 kilo igjen til startvekten min… likevel vil jeg ned en del kilo, da jeg ikke var helt fornøyd med vekten i utgangspunktet. men stresser ikke med det i det hele tatt, har full fokus på nathaniel foreløpig, så får trening osv komme når vi begge er helt klar for det =) jeg fikk aldri gravidstripe, så den har jeg nok ikke 🙂

    24. Haha, du rannveig… Puppene er større nå pga du har melk inni dem.. når melken forsvinner blir di selfølgelig små igjen:p di vil t.o.m virke mindre pga huden er strekkt..

    25. jeg hadde en skikkelig møøøørk gravid stripe, og den forsvann på dette viset: Gravidstripen er egentlig kunn pigmenter, så da jeg sto i dusjen dro jeg en dusj hanske over stripen og “skrapte! stripen bort… og borte var den!! 😉

    26. IN MY ASS om du veier 59 kilo, haha dummeste jeg har hørt!;o
      Du lyger, herregud altså. Den magen der veier sikkert 40 kilo, sykt store og ekkel mage :S

    27. Du er veldig heldig som har en slik flott kropp etter bare 1 mnd..
      Jeg hadde ikke kroppen min noelunde etilbake før det var gått 7 år.
      Gravid stripen hadde jeg i 5,5 år… Så den kan nok være der lenge..
      Men du har en kjempe kropp og du skal være kjempe glad for at du ikke har noen strekk merker….
      Dem fikk jeg også,men jeg var 15 år og mor… Var 19 og mor til 3… huff altfor tidlig..
      Men har i dag 3 så og si voksne og greie gutter…
      Du har en slitsom men herlig tid i møte..
      Kos deg masse

    28. Er sånn bob bob fornøyd, fekk jo masse strekkmerker , men det kan eg jo ikke gjøre noe meir. Har litt slapp mage enda, men vil jo prøve å få den vekk , tenkte å ta en fotball trening neste uke ! =D

    29. Veier 45 kilo nå, og fødte for 8 uker siden..
      Kiloene har bare rast av meg…
      Er fornøyd med kroppen, men skal begynne å trene nå:)
      Gravidstripen er ikke borte:( Håper den forsvinner snart

    30. Både magen og magemusklene mine var som di var før graviditeten etter 1 mnd.. Stram å fast 🙂 Så jeg er kjempefornøyd.. Men jeg hadde ganske liten mage å liten jente så magen min ble ikke strekkt så mye 🙂 nå er det gått 2 mnd siden hun kom til å magemusklene er steinharde nå etter litt pilates trening den siste mnd 🙂

    31. Gikk opp 5 kilo i løpet av svangerskapet, fødte i uke 40 – og da jeg veide meg noen dager senere hadde jeg gått ned 12, dvs svangerskapskiloene + 7 til. Spiste og drakk normalt hele tiden!
      3 mnd senere er gravidstripen her fortsatt!

    32. Hei!
      Først så vil jeg bare si at du har en kjempefin og oversiktlig blogg:)
      Jeg har ei jente på 9 måneder, og den tiden har gått utrolig fort, så bare nyt den babytiden mens du kan, jeg savner den allerede 🙂 Den graviditets streken (Linea, tror jeg den heter;)) forsvant når jenta mi var rundt 4 måneder, men nå var min veldig sterk da, syntes det så ut som at jeg hadde tegnet på med sprit tusj.
      Og angående kiloene. Jeg la på meg 25kg, men har gått ned 33kg :). og ikke fått ett strekkmerke på magen faktisk:)

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg