NATHANIEL ER BLITT STOOR GUTT + SELVBRUNING OG AMMING

 

For det første vil jeg bare si at tiden går ALT for fort ! Den flyyyyger bare fra oss, og i morgen er det faktisk hele 6 uker siden verdens vakreste gutt, min lille Nathaniel Chrisander, kom til verden ! Og som han har vokst og forandret seg, tilogmed jeg som ser han hver eneste dag, hele tiden, merker jo det.  

Han har for eksempel begynt å sove flere timer i strekk på natten, ja faktisk. Og så er han begynt å lage lyder som ; “aaøøøøørh” veldig ofte, og som ofest kommer det alltid et smil eller 10 når han lager disse lydene. Noe som får meg til å smelte totaaalt. Er så utrolig stolt over å være mammaen til denne lille hjerteknuseren  <3 

 


Mamma elsker deg Nathaniel’n  <3

 

 

 

Og så til en kommentar jeg fikk her på bloggen som provoserte meg ganske mye, at jeg ikke egner meg som mamma fordi jeg bruker selvbruning ? Haha, det må være det sykeste OG det latterligste jeg noen gang har hørt. Tullprat rett og slett. Hva jeg smører på min egen kropp har da faen meg ingenting med mine evner som mamma til sønnen min å gjøre. Håper du ringte til barnevernet og at de flirte godt av deg. Og siden du nevner at jeg er en dårlig mamma som bruker selvbruning pga alle kjemikaliene jeg ifølge deg stapper i ungen min, tok du i samme slengen og slengte inn bekymringsmelding på alle ammende, røykende mødre i dette landet ? For du er vel klar over at det er ca 4200 kjemikalier i en sigarett og tusenvis av ammende mødre som røyker uten å bli fratatt sine barn av den grunn  ? Just saying ;- )  Og en ting til. Skaff deg et liv , vær så snill. 

 

“Ammer du ikke?? Bryr du deg sånn serøst mer om hvordan du ser ut enn ungen din?? Er det sant får barnevernet en bekymringsmelding! Håper du kan si nå at du ikke ammer!! “

 

“Ja mente da pga at du bruker selvbruning, dumma!

Kan ikke du ta å spise litt selvbruning da, siden du driver å mater ungen din med det! Hoff, du er en typisk ung dårlig mor! Har ringt barnevernet allerede. Du virker ikke oppegående nok til å ha en unge “

 

Og for å besvare spørsmålet ditt ; JA, jeg bryr meg faktisk om hvordan jeg ser ut og det har jeg alltid gjort, før jeg ble gravid, under svangerskapet,og etter at jeg ble mamma. Og det er jeg stolt av !  Men INGENTING går foran Nathaniel, og jeg skjønner virkelig ikke hvor du henter det i fra. Bare fordi man blir mamma trenger man vel ikke la seg forfalle helt, selv om enkelte velger å gjøre det ( noe som er jævlig trist i grunn)  

 

Vanligvis ser jeg ikke engang to ganger på slike kommentarer som dette. Men jeg velger å svare på denne personen sine kommentarer i et eget innlegg fordi jeg vil at alle andre skal se hvor latterlig det faktisk er å påstå at jeg er en dårlig mamma fordi jeg bruker selvbruning (lol?) Sånn, det var egentlig det meste jeg hadde å si til denne kommentaren. Vet ikke hvorfor det provoserte meg så mye, men antakeligvis fordi denne personen virker DUM tvers igjennom sjela si.

 

UANSETT !

 

I overigår fikk vi bessøk av Charlotte og typen, vi spiste pizza og bare koset med gullet. Aldri møtt han før, så det var jo koselig ! Føler at alle har type…  bortsett fra meg, hahahah ! Neida. Stresser ikke jeg 🙂 

Natt til i går var søsteren til pappaen til Nathaniel så snill å komme hit å passe Nathaniel, fordi hun skulle kurere babysyken sin sa hun, og jeg skulle få sove litt.  Tror ikke den ble kurert akkurat, for Nathaniel var skikkelig snill og sov nesten hele natten gjennom. Jeg hadde på vekkerklokken kl halv 9, og tenkte jeg skulle sove en halvtime til bare før jeg gikk ned til dem. Men neidaa..  så jeg lå lenge i sengen å prøvde,  og til slutt gikk jeg ned i stua og fant dem sovende sammen på sofaen. 

 


 

Og det at han sov natten igjennom, det er mere man kan si om han enn nå i natt..   han nekter regelrett å sove, og hylgriner så fort jeg legger han ned. Så nå jeg har sittet å vippet han i stolen sin nå en stund, og prøvde nettop å legge han enda en gang. Så håper jo han sovner, for han er virkelig trøtt. Tror nok han har litt vondt i magen sin, stakkars lille gutten min <‘3 

I går var vi en tur på city og møtte noen veninner av meg, Hanne og Trude og typen til Hanne. Hanne var faktisk den første bortsett fra mamma og søsteren min som fikk møte Nathaniel, hun var på sykehuset morgenen etter Nathaniel var født. Og hun syntes selvfølgelig at han var blitt stoor, for det er han jo !

 

 

 

Nathaniel fikk forresten en kjempetøff body i gave av henne, som moren hennes har strikket selv ! Skal legge ut bilde en gang han har den på seg, så dere får se !

Vi møtte også pappaen til Nathaniel, og siden han bor rett ved så vi dro på bessøk dit og var til han resten av dagen. Nathaniel smilte utrolig mye, og lagde mye ” aaaøøørhh” lyder mens vi var der, heheh. Det er så utrolig søtt ! Når vi er der prøver jeg å få pappaen hans til å gjøre slike ting jeg gjør hele tiden, som å bytte bleie, mate Nathaniel ( pumper da melk på flaske til han )  og ta han når han skriker, og selvfølgelig å kose og slikt. Seeelv jeg skal inrømme at han protesterer avogtil. Men sett bort fra det synes det virkelig at han prøver og det er jeg utrolig glad for 🙂 

 

 

 

Dobbelthaken er visst arvelig  ! ;- ) 

Ser dere hvor mye de ligner ? 



 

See så nydelig smil ! Sånn at man smelter helt ! Fineste lille gullet mitt, som jeg elsker over alt her i verden <3 


Hva mener du om selvbruning og amming ? Jeg mener at så lenge jeg ikke gnikker niplene mine inn i selbruning for så rett etterpå å gå å amme han, så går det HELT fint ! Og det at jeg bruker selvbruning er absolutt ikke noe grunnlag for noen bekymringsmelding what so ever. Men det er jo min mening da, og mest sannsynlig de aller aller fleste andre sin også. Hva med å bry seg litt mindre om andres liv, og vurdere å leve sitt eget liv litt mere ? Men for all del, det er jo utrolig gøy at noen henger seg sånn fælt opp i mitt liv og spekulerer i det. Alt fra hvilke bh’er jeg bruker til hvilket tidspunkt osv osv..  haha :p

Nå har han faktisk klart å sovne, så da avslutter jeg her så jeg også får meg litt søvn før det er på’an igjen. Håper jeg får sove litt nå, for er virkelig DAU trøtt selv om jeg sov mere natt til i dag enn jeg har gjort siden fødselen, i og med at Veronica passet gullet. Daa sier jeg bare god natt til de få andre som faktisk er våken på dette tidspunket av døgnet !

Nattaa alle fantastiske leserne mine <3

 

 

49 kommentarer
    1. Hahahahahhaha! Ja, nå lo jeg meg jammen godt du! Tydeligvis har ikke den personen peiling hva hun/han snakker om! Hahaha, uff asså.. Sånne folk lurer jeg virkelig på hva de tenker med. 😛
      Fikk sånne dumme kommentarer også.. Om at jeg er en veldig dårlig mamma som ikke klarer å ta vare på ungen min fordi jeg gikk og tok sol ofte og brukte selvbruning og begynte å jobbe litt som modell. Og på de modell bildene hadde jeg på meg klær! Jeg viste så og si ikke noe hud, så de var jo ikke i nærheten av å være vulgære. Men joda, sånne kommentarer fikk jeg fortsatt. 😛
      Jeg lurer virkelig på jeg hva slags foreldre de som kommenterer slike ting blir! Stakkars barn sier jeg bare! 😛

    2. Haha dårlig mor for selvbruning, ja den var litt drøy..
      forresten hvordan ble du så brun? Har prøvd selvbruningskrem og det funker jo bra.. men det må da finnes bedre alternativer?

    3. Hahha! dårlig mor for sjølbruning? noe så teit:P du gjør jo ingenting gale fordi om du bruker det:p
      btw: nydlig onge å du er så pen rannveig<3 digger bloggen din:)

    4. http://www.doktoronline.no/qa/forum/38/qa1017798.html
      Du sier ingenting om at det ikke kan være farlig for lillegutt om du smører inn kroppen med selbruningskrem, du bare sier at de som røyker er ENDA verre så da er det ikke så farlig…
      Du får gjøre som du vil, men om det er noe som helst sjanse for at NC kan bli plaget av å ligge inntill og ammes når du bruker det, så er det vel best å la være en stund. Du trenger ikke forfalle fullstendig av den grunn 😉
      http://www.doktoronline.no/qa/forum/38/qa1017798.html

    5. Nu har nok ho jenta store psykiske problema, så ikke nåt å bry sæ om 😉
      Åhh, smelte helt av smilet hannes! Har ikke godt av å lese bloggen din før fødsel, blir jo såå babysyk og utålmodig 😛
      Å like fint å se bilde av han å pappan sammen, dåkker e flink 🙂

    6. HAHAH 🙂
      Hadde vært typisk det gode og flinke barnevernet vi har her i landet å ta saken på alvor…. haha..
      Bruker selv selvbruning og tar solarium. Er vel ikke noe problem?? Synes det er bare deilig å se okei ut jeg! Som du sier er det ikke nødvendig å la seg selv forfalle selv om en er blitt mamma..
      Skrev et innlegg om navlepiercinghull etter graviditet idag, ser ganske tydelig på bildene der at det er selvbruning og solarium på gang ja….. hehe:)
      Du er vakker, din sønn også:)

    7. Tviler ikke på at du er en god mor, men det med selvbruning ble jeg advart om hos legen når jeg gikk gravid, noe med at stoffene trekkes inn og da smitter over på barnet både under svangerskapet og etterpå. Men du velger nå helt selv hva du vil gjøre og ikke 🙂

    8. Er det sånn trend i Alta å få baby ung eller? Føler alle veninnene dine (hvertfall de du skriver om på bloggen) har barn på samme alder som Nathaniel?

    9. Skjønner ikke hva som feiler de folkene der, må jo være misunnelse og sjalusi fordi du faktisk klarer å prioritere sønnen din først og alikevel klarer å vedlikeholde deg selv så bra! Enig med deg at det er synd å se på mamma’er som ser helt forfallne ut.. Det går faktisk an å ta vare på ungen sin og ordne seg selv før man drar ut f.eks.
      Du virker som en kjempegod mamma og elsker sønnen din over alt på jord! :- )

    10. Synes du virker som en god mor… godt å se at barnefar prøver, er ikke så lett for gutta når de er så små å avhenig av mammaen og han har heller ikke knytta samme bånd til Nathaniel som du gjor mens du var gravid. Så det tar litt tid for fedrene å bli kjent og tar mer tid når dere ikke bor sammen. BF til min første viste ikke intresse for sin datter før hun var 5-6 år.

    11. Jeg fatter virkelig ikke hvordan en person kan ringe barneværnet pga litt selvbruning!!. Er jo heeelt på styr….
      Jeg er sånn som deg, og liker å ta vare på meg selv!:) Dette kommer jeg til å fortsette med like mye når jeg blir gravid!. Jeg kommertil å nyte hårkurene, selvbruningene og sminken min med goood samvittighet! 🙂 Man trenger ikke å bli “falleferdig” fordi om man blir mor… og som du sier, det er såååå mye mere som er langt mere skadelig for et barn en litt selftan! du sitter jo ikke akkurat å puper selftan nedi flaska hans eller smører han inn med det heller da, så han får i seg ytterst lite selftan.
      HVA MED DEM SOM BRUKER HÅRSPRAY, ANSIKTSKREM, NEGELLAK, SPISER MYE GODTERI, BRUKER PARFYME, og SÅÅÅPE!!!?:O herregud… her må vi ringe barneværnet folkens!! 😛
      Syns det virker som om du er en kjempegod mor jeg! 🙂 Stå på videre!. Gutten din er sikkert stolt over å ha så vakker mor som han har! 🙂

    12. Ler godt av barnevern-wannabes sine kommentarer!
      Utrolig at de leter desperat etter feil hos deg for å dra deg ned…
      Du er en god mor, Rannveig 🙂

    13. herregud, mulig å bli dom eller?? Noen mennesker kan jo ikke ha hjernen sin på rett plass. Melde til barnevern bare fordi du bruker selvbruning, det må jo være det latterligste æ har hørt noen gang..
      Du e nok en flink mamma, med eller uten selvbruning!

    14. Haha, nå lo jeg godt! Du er en fantastisk mor, det er jeg helt sikker på. Antakeligvis en fjortis som er sjalu på det vakre utseendet ditt! Absolutt ikke noe galt i å bry seg om hvordan man ser ut. For en patetisk påstand..
      Jeg er gravid, og bruker masse selvbruning selv. Jeg kommer ikke til å slutte med det når jeg blir mamma heller 🙂
      Klem!

    15. haha, jeg døøør!
      Barnevernet fikk seg nok en god latter ja ;D Ingen vil se ut som slitne mødre, vet vertfall at jeg liker og pynte meg. Kjekt å høre at en ser bra ut selv om man har unge 🙂

    16. Hehe, virker som hun var en ung mor selv kanskje? og Kanskje det ikke handlet om å være en GOD mor, men at du er en ung PEN OG GOD mor:) Er mange der ute som hater unge mødre som ikke ser annerledes ut etter fødsel:) nettopp fordi deres kropp ble TOTALT forandret.
      Trust me i know, har vært borti sånne før;) Bare til å le av dem:P

    17. Hei du bør seriøst roa ner selvbrunings kremen din:p ser heilt forferdelig ut;( holde me litt sol i ny og ne:) se bildene av deg hvit hår og orange hudfarge:(

    18. Du kan ikke argumentere med at røyking er skadelig for barnet for å legitimere ditt forbruk av selvbruning. Det er dokumentert at kroppen trekker til seg kreftfremkallende stoffer av selvbruning, og en vet ikke hvordan dette kan påvirke barnet, både gjennom svangerskap og amming. En klok mor ville iallefall ikke tatt noen sjangser her.

    19. Min jordmor sa at selvbruning ikke var farlig verken under svangerskapet eller under amming. Det går jo an å bare unngå å smøre det akkurat på brystvorten. Jeg tviler veldig på at det er så utrolig farlig, for hadde det vært det hadde det vært mye mere fakta om dette, kampanjer mot det osv. Man blir jo opplyst veldig godt om en rekke ting man skal være forsiktig med under svangerskap og amming, og jeg (er gravid) har ikke fått høre noe som helst om dette. Regner med helsepersonell rundt gravide og ammende ville opplyst veldig om dette hvis det var farlig (i og med at selvbruning er svært utbredt). Så at noen lengre oppe her nevnte noe med kreftfremkallende stoffer som finnes i selvbruning. Jeg har arbeidet i salong hvor vi selger en rekke slike produkter, og hadde det vært kreftfremkallende velger jeg å tro at vi som solgte produktene ville ha hørt noe om dette?
      Til alle dere som slenger utrolig spydige kommentarer? Hvor gamle er dere egentlig? Det er HELT OK å ha andre meninger om feks selvbruning mens man ammer, men det må da gå an å si det på en saklig måte (hvis du i det hele tatt skal gidde å bry deg med hva andre gjør)? Konstruktiv kritikk er ok, drittslenging er ikke det. Det er jo ingen som gidder å ta dere seriøst, og dere fremstår som tidenes sjalue fjortisser. Det må da gå an å si ifra på en ordentlig måte?
      Rannveig: haters gonna hate. Du er ikke en dårlig mor fordi du bryr deg om utseende. Det er flott å se mødre og gravide som faktisk ikke forfaller bare fordi de er gravide og etterhvert får barn 🙂

    20. Legen min også advarte mot selvbruning når jeg amma..
      Men herregud det vil ikke si at du er en dårlig mor for det 🙂 sønnen din er nydelig!

    21. Å herregud jeg datt av stolen her..men sånne kommentarer må man forvente når man blogger. Men du er en fantastisk mor utifra hva man kan se ihvertfall. Og at du ikke tar deg nær av det andre sier viser ENDA mer hvor flink du er. Ikke mange som hadde taklet å bli kritisert så mye på morsrollen. Men man kan ikke skjønne hvordan det er å være mamma, før man er blitt mor selv. Spesielt når man er enslig. Man trenger å pleie seg selv og føle seg vel med utseendet. for det er tøft og det går på selvtilliten. Du er flink!

    22. At du er en dårlig mor pga selvbruning, er helt usaklig.
      Men ca 60% av alt vi smører på kroppen, blir tatt opp i blodet. Så er ingen dum idé å være litt bevisst så lenge du ammer 🙂

    23. Enig med de andre om at du er ingen dårlig mor sånn jeg ser det. Men var noen ting jeg stusset litt på i dette innlegget: 1. Du kan ikke rettferdiggjøre selvbruningen ved å trekke inn at andre røyker jo, hvorfor kan ikke du ta selvbruning da…? Det blir bare dumt. Når ble det ok å røyke under svangerskap eller amming? 2. Selv om du ikke smører direkte på brystvortene eller rett før du ammer, så har du fortsatt selvbruning på resten av kroppen, du holder han tett inntil deg, han får det på hendene og tar hendene sine i munnen etterpå, han puster det inn når han ligger så tett inntil deg. Det burde være nok for at du holder deg til solarium og kutter ut selvbruningen. Jeg var veldig bevisst på dette da datteren min var baby (hun er nå 15mnd) – du kan prøve å rettferdiggjøre det for deg selv og fortelle deg selv at det er heeeelt ufarlig, men realiteten er en annen. Det må du snart innse. Helsen til barnet er viktigere enn mors forfengelighet 😉

    24. åh! det ble bare FOR dumt!:p at det går an å være så trangsynt! Nå mener jeg selvsagt hun kommentereren!
      Så utrolig koselig at det virker som det går litt bedre mellom dere tre! Blir så glad av å se det, og Nathaniel har virkelig blitt så skjønn!! Men det var en ting jeg lurte på.. og det var om du hadde hatt et par skikkelig..rett og slett rosa-blogger innlegg, feks hvilken selvbruning du bruker, tips til forskjellig og sminke osv? Skjønner du ikke har all verden med tid til blogg, mens du er mamma, men ville bare spørre! Itillegg til søte innlegg om NC selvfølgelig:D
      Klem, fastleser i to uker

    25. Hehe, bare å overse sånne kommentarer 😉 Har straks bebis jeg også, og jeg bruker selvbruning nesten hver dag i og med at jeg har sluttet å ta sol! er ikke vår feil at andre ikke blir yummi mommy’s ……. for d er der d ligger 😉 mihi

    26. Enig med deg, Rannveig! Om de ringer for å melde deg til barnevernet, må du ringe for alle de andre som har kommentert her som er mødre OG bruker selvbruningskrem.
      Og for de mødrene som røyker. For det er nok MER skadelig enn dette! 😉
      Og hva er galt om man ikke ammer sitt barn? Noen har problemer med å få ammet sitt barn. Er det da ikke bedre at barnet faktisk blir mett, på flaske??
      Jeg sluttet å amme min datter da hun var to uker, fordi dette fikk vi virkelig ikke til. Fikk hjelp fra familie og venner, helsevesenet, men dette klarte vi ikke. Så da pumpet jeg meg, og ga det i flaske. Frem til produksjonen gikk ned, da startet vi på MME (morsmelkerstatning). Min datter er 2 år snart, og like frisk og fine som barn som ble ammet. 🙂
      Synes du er flink jeg! Og ingen mødre fortjener eller liker å lese eller høre at de er dårlige mødre, for det er de ikke. Alle mødre er den beste mamma’en et barn kan få! 🙂
      Og kjempe bra at dere er så mye sammen med BF, han fortjener jo å bli kjent med sønnen sin også. 🙂

    27. hahaha! herregud, til deg som sier at selvbruning er fullt av kreftfremkallende stoffer. dette er bare løgn.
      cluet med selvbruning er at det fester seg i det aller ytterste hudlaget, som fornyes hele tiden, derfor det falmer etter kort tid. Det er ingen som beviser at selvbruning er farlig, og det har ingen betydning for babyen om man bruker selvbruning. Man får ikke selvbruning i morsmelken for dere som tror det.
      jeg elsker selvbruning og kommer til å fortsette med det alltid.
      Stå på Rannveig, og drit i alle usaklige kommentarer og folk som uttaler seg om ting de ikke har peiling på.
      Du virker osm en god mor som gjør alt for den skjønne lille gutten din.
      Og til deg med hestetryne kommentaren, så tøff du er som anonym. kan tenke meg at du ser ut som ett helvete i forhold, og bare er missunnelig for at Rannveig faktisk er ett prakteksemplar på at man kan se fantastisk ut, selv om man er småbarnsmor.
      Heia Rannveig.
      Nicoline

    28. Jeg tror alle som kommenterer dritt rett og slett er sjalue på at du faktisk har en unge 🙂 Jeg tror du er en fantastisk mor. Stå på!

    29. Hentet fra kreftforeningens nettsider
      “Selvbruningsprodukter. Stoffet dihydroxyacetone (DHA) skal ikke inhaleres eller komme i kontakt med slimhinner. Personer med astma, sensitiv hud eller sår bør avklare bruk med lege, og gravide og mødre som gir brystmelk bør ikke benytte selvbruningskabinetter. Det foreligger ikke opplysninger om langtidsbruk av selvbruningsprodukter.”

    30. Jeg blir helt svett på dine vegne. All ære til deg som takler dette pisset! Håper du ikke tar deg nær av dette, for det er tydelig at enkelte har problemer og kun leiter etter noe å “ta” deg på. Latterlig. Les en annen bogg hvis du ikke liker denne, liksom. Argh!

    31. Selv bruning er ikke skadelig.. jeg har fått det ved uhell i munnen flere ganget.. eneste som kan skje er at man blir kvalm !;) tror ikke rannveig vil forfalle som dere andre missunelige mødrer;) det er fint og ta vare på seg selv.. det er det man blir en god snill mor av, pga at man blir fornøyd og glad for at man ser bra ut..

    32. ikke vanskelig å se hvem som er pappa her nei, shitt, klin like! 🙂
      kjekke gutter og en utrolig nydelig mamma!
      du er kjempe flink, heldige som har deg <3

    33. selvbruning, hva så??
      Men det nederste bildet… FINN FEILEN.
      DEt gjør deg til en dårlig mor, uten tvil.
      PÅ magen??????????
      😉

    34. du over. hun er over hodet ingen dårlig mamma av den grunn!
      og så lenge han er våken spiller det vel ingen rolle..? herregud..

    35. Var det ment som en spøk..? Til du over som kommenterer at han ligger på magen.
      Når de de små er våkne SKAL de ligge på magen innimellom for å trene nakken, smart du.

    36. Jeg brukte selvbruning og tok sol under graviditeten jeg også, brukte også selvbruning og betakaroten under amming. Synes det er viktig å ta vare på seg selv jeg 🙂
      OG, da er jeg også en dårlig mor- når lillegutten min var nyfødt sov han på magen, men under oppsyn selvfølgelig 🙂

    37. Så utrolig fine gutter du har, noe av det fineste jeg noen gang har sett 🙂 Misunnelig på det høyeste! 🙂

    38. Tragisk at en så ung som deg får barn, og enda mer tragisk at du drar inn en stakkars guttunge som liksom skal fungere som far. Greit at jenter kan modnes veldig av å få barn, og ta ansvar, men at en gutt gjør det i den alderen. Sorry, aint gonna happen. Trist, trist og mer trist. Hva skal du og faren til barnet lære han da?? Dere har jo knapt noen livskunnskap selv.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg