DRITTKULDE..

HEI IGJEN ALLE SAMMEN !  

 

Nå sover Nathaniel så søtt i vognen sin ,så da skal jeg blogge litt. Har ikke tid til å komme med noen oppdatering med bilder, så det får jeg eventuelt ta imorgen om jeg får tid. 

Det jeg ville si var at jeg HATER kulde. Hadde det vært opp til meg hadde jeg flyttet til Syden og bosatt meg der for resten av mitt liv.  Men så lar nok ikke det seg gjøre, desverre. 

Nå sitter jeg her, alene, under dyna, og synes synd på meg selv. Vannet vårt har nemlig frøset på kjøkkenet, noe som førte til at vi må bruke all strømmen på å varme opp igjen i håp om at vannet tiner igjen, som igjen fører til at sikringen er gått på både kjøkkenet, gangen og i stua. Wææh.. skjønner ingenting jeg.  

Dritthus Drittkulde. Kan noen fortelle meg hvordan vannet kan fryse i et HUS man bruker HVER DAG? Hvor vannet blir brukt hele tiden. Altså, det er jo fullt forståelig at sånt skjer på hytten og fritidshus, men….  hjemme ?! 

Pga dette må jeg og Nathaniel nå flytte for oss selv raskere enn først planlagt. Hadde jo tenkt å bo enda noen mnd hjemme hos moren min før vi flytter til Tromsø, men ser ut til at jeg får dra på et par visninger nå når vi skal dit neste helg.  Det er ganske kjipt, for er ikke så veldig keen på å begynne å flytte og styre IGJEN allerede. Føler at det eneste jeg har gjort de siste årene er å flytte hit og dit, og jeg har et STORT flyttelass .. hehah.  Og nå enda større, lurer virkelig på hvordan jeg skal få med meg 1.80 sengen min ut. Men klarer vel det fint nå, når jeg klarte å montere den som høygravid. Er man sta så er man sta altså ! 🙂

Men alt har vel en mening ! Og forresten.. jeg er veldig interessert i leilighet i Tromsø, har leitet på finn og har funnet et par interresante. Jeg røyker ikke, og jeg er jo i grunn en veldig rolig jente ( fester ikke etc… )  i og med at jeg har lille Nathanieln min å ta meg av 🙂 

Så om du vet om en leilighet på rundt 5-6 000 i Tromsø så rop for all del ut ! Nå skal jeg sove, blir jo deprimert av å sitte her i dette mørke huset all by myself.

Natta alle fantastiske leserne mine <3  Kommer mest sannsynlig med oppdatering for de siste dagene + bilder imorgen. 

27 kommentarer
    1. Det samme skjer her når det blir skikkelig kaldt.. Dårlig isolert i veggen på kjøkkenet,så er derfor! Lykke til i letingen etter nytt husrom! 🙂

    2. du får nok ikke en leilighet i tromsø for 5-6000, du får nok bare en ettroms hybel uten soverom. Skal du ha soverom for seg selv, noe som er praktisk når du har barn må du nok minst opp i 7500 for de minste 🙂

    3. Sikringa som e gådd e bare å peise på igjen 🙂 gjør ingenting! Bare slå av litt apparata, å prioriter varme så ryk ikke sikringa igjen! 🙂

    4. Kom til vakre Tromsø ( :
      Jeg hadde ei leilighet på hånden til 5k men den er nå desverre utleid…
      Men det er ikke ett problem å finne ei Leilighet i Tromsø til 5-6k , uten problem ..
      Kunne og gjerne tenk å bli kjent med dere ( :

    5. Tromsø av alle plasser, er så glad jeg kom meg bort derifra, må virkelig si jeg hadde heller bodd i alta enn tromsø:) Og for alle som roper og skriker om at man ikke finner leiligheter som er billige, jo det gjør man.. Hadde selv en 3 roms til 5000 kr i mnd. Dessverre er den nå leid ut.

    6. Du er så søt Rannveig 😀
      lignet nesten litt på hun gatebil-baben Margrete på bilde der hehe!
      ta en titt på bloggen min å gi meg e tilbakemelding da er du snill! jeg har snakket litt med deg på face, men kan ikke reklamer for bloggen min der 😉

    7. Sending you a warm hug sweetie. I’ve heard about the cold snap over there. Be careful Rannveig with electrical stuff and heaters for the fire dangers. It is serious in those conditions. Ask about the possibility of turning a faucet on very slow, so there’s a little flow or drip to keep the water moving in the pipes, then it’s harder for it to freeze up. I remember having weather that cold, it introduces many challenges, hey look forward to spring, it’s not so far away, hugs!

    8. Kan du ikke legge ut et innlegg hvor du forteller om mammabloggene/ unge gravidbloggere du vet om og linker til dem?

    9. Hei jenta, pass på at du ikke blir helt utslitt. Du trenger mer søvn. Jeg kollapset helt etter elleve mnd med den stilen du kjører nå.. Og angående honningen og bakteriene, så vil jeg bare si at det helt sikkert har gått bra. Og at om det var norsk lynghonning, så er det svært lite sannynlig at han har blitt smittet. Det er den utendlandske eldorado-honningen som ikke er bra.. 🙂

    10. Skal Tor Even flytte sammen med deg? ellers har dere avtalt noe? kan du skrive et innlegg om det? 🙂 <3

    11. Altså, skal nevnes at d finnes leiligheter til fem/ sekstusen, men d er veldig få av dem 🙁 å de er som regel små og ikke så fine, og ikke spesielt sentrale.. !! Jeg lette selv ettet leilighet til meg og min lille sommer 2011, og måtte opp til nærmere 10.000 :0 svin dyrt i Tromsø.. ( men søk bostøtte). D kommer selvfølgelig an på hvordan standar og størrelse du e ute etter 🙂
      Tull å si at Tromsø ikke e en bra by.. her e d fantastisk, me mange flotte menneska 🙂 lykke til

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg