UPDATE

 

Hei igjen alle leserne mine ! <3

 

Først må jeg bare få beklage for ræva blogging. Det har vært altfor dårlig i det siste, og det synes virkelig på statistikken min. Men herregud, jeg skjønner jo at folk ikke vil lese en blogg som omtreent aldri blir oppdatert. Og jeg har jo en ganske krevende jobb som jeg aldri kan dra hjem fra, nemlig å være alenemamma til Nathaniel. Og selv om han er en kjempegrei gutt å ha med å gjøre, så er det selvfølgelig utrolig krevende og og man blir til tider så utslitt at man går på autopilot, og faktisk føler seg opplagt selv om man egentlig er helt gåen. Er nok slik det er med meg for tiden, føler meg ikke sånn skikkelig sliten eller noe, selv om det sier seg selv at jeg er det med 1-2, maks 3 timer søvn ( usammenhengende) pr natt. 

 

I det siste har vi vært hos pappaen til Nathaniel omtrent hver dag, og vi har egentlig fått veldig god kontakt igjen. Noe som er kjempebra. Helsesøster sa jo selv når vi var på kontroll, at det er viktig med jevnlig kontakt og ikke i rykk og napp. Men synes det har vært veldig bra i det siste, og han er veldig flink og tar mer og mer ansvar. DET liker jeg ! 🙂

Ellers, kan jo fortelle litt om hva jeg og Nathaniel har gjort på i det siste. i helgen var søskenebarnet mitt her I Alta for å spille handball, så da var vi å så på en av hans kamper. Og siden Tor-Even har mast så fælt om at jeg måtte skrive på bloggen at vi hadde vært å sett på innebandykampen hans, så gjør jeg det ! Har aldri sett på en innebandykamp før, og jeg må ærlig inrømme at jeg er sjokkert ! Herregud, de fløyg jo veggimellom, og det gikk sånn jevnt over ganske hardt for seg. Har vært å sett på treningen deres før, men aldri kamp.. så det var jo litt spennende . Jeg og Nathaniel satt å heiet på pappa Tor-Even og resten av gjengen.  Man skal tidlig krøkes altså…  Hihi ! 

 

 

 

Ellers har vi for det meste bare ikke gjort noe som helst ! Slappet av og vært på “city”.  Som dere ser er han blitt STOR gutt, og passer nesten ikke noen klær i 50, og passer nesten alle klærne sine i 62 nå ! Og så må jeg ta klisjeen, herregud så fort tiden går !! Synes den godt kan gå et par hakk saktere, er så vidt jeg får med meg hva som skjer. Får heller ikke gjort så veldig mye, og så er jeg tidenes mest glemske jente ! Er vel ammetåka som slår inn avogtil. Slik har det vel egentlig vært helt siden fødselen. En gang glemte jeg faktisk å ta varene når jeg hadde vært å handlet mat. Hahah. 

I går var jeg , Nathaniel og pappaen på 6 ukerskontrollen ( selv om han egentlig var 7 uker i går.. ) Og han ligger høyt på vekstkurven, som går rett til værs ifølge helsesøster! Han veier nå 5532 gram og 41,2 cm rundt hodet. Er ingenting som gjør meg mere glad enn at gutten min spiser, vekser og legger godt på seg ! <3

Han smiler også enormt mye nå, og babler i vei om gud vet hva ! Har ordentlig lange samtaler med han, og man klarer jo ikke å gjøre annet enn å smile av å høre på det ! Såå herlig, blir helt lykkelig.. hihi. 

 

 

Nå skal jeg gå å pakke, for vi drar nemlig til Tromsø på torsdag morgen og blir der over til mandag kveld. Gleder meg masse, er lenge siden jeg har vært der og nå skal jo også Nathaniel Chrisander være med og jeg gleder meg til å vise han fram ! Skal jo også flytte dit etterhvert ( litt usikkert når.. ) så da håper jeg at jeg får til å dra på visning på de leilighetene jeg har sett på. Har faktisk tenkt litt på at jeg kanskje skal begynne på skole nå til høsten allerede, selv om jeg ikke liker tanken noe særlig. Og da må jeg jo være folkeregistrert i Tromsø før 1 mars om jeg skal ha sjans til å komme inn på skole der ;o 

 

Ellers.. har en stoor hemmelighet ! Blir muligens å dele den når jeg vet helt sikkert om det kommer til å skje, som jeg får vite i slutten av denne mnd ! Sååe.. det gleder jeg meg veldig til ! Noen som tørr å gjette HVA ? :- D

UANSETT. Nå må jeg pakke før Nathaniel våkner igjen ! Det var da en liten oppdatering iaff, så får dere ha en god natt videre <3 

Forresten.. hva veide deres barn ved 6 ukerskontrollen ? 


35 kommentarer
    1. Finn gutt du har da 🙂 Ammetåke kjenner jeg meg igjen i, hukommelsen er ikke det den en gang var 😉 Husker ikke hva gutten min veide på 6 ukers kontrollen, men han fikk den ganske seint siden han levde de 6 første ukene på sukehuset, så han var over 2 mnd på første kontroll. Kom to måneder før tiden også, så sett ut ifra termin er guttene våre like gamle 😉

    2. På 6 ukers kontrollen til lillegutt var ha 5150 gram og 58 cm lang 🙂 1 cm i uka!
      Han var 3620 gram da han ble født 🙂
      Kjempe fin liten gutt du har, helt herlig! Savner tida da lillegutt var SÅ liten, men gud som jeg koser meg med han nå som han snakker med oss og hyler! Og snart LER! 😀

    3. da min nathaniel var 6 uker + 1 dag veide han 4510 gram. en uke etter da han var 7+1 uker veide han 4660 gram.han var 3470 ved fødsel. og ang overraskelsen din gjetter jeg at det dreier seg om unge mødre hehe

    4. Min lillegutt var også 7uker på den kontrollen og veide 4510gr, men han var syk, så hadde lagt på seg lite. Nå er han 8mnd og veide 7,5kg da han var 6mnd 🙂

    5. Er veldig spent på denne overraskelsen nå.. 🙂
      Min jente var ved 6 ukers kontrollen 4562 gram og 38 cm rundt hode.
      Men så er hun jente, de er mindre enn gutter.
      Hun var 3430 gram ved fødselen og 34 cm rundt hodet. 🙂

    6. Så koselig å lese at barnefaren får oppleve babytiden – det har alle menn godt av 😉 Og kjenner meg godt igjen i ammetåka.. greide å glemme bikini når vi skulle på babysvømming, huff..
      Min lille var da 8 uker på 6-ukerskontrollen.. 3105 gram –> 5038 gram, nesten lagt på seg 2 kg! 🙂 Begynner å bli god og rund!

    7. Hei! Ville bare si at du har helt nydelige bryster, og jeg mer en gjerne vil sponse deg med masse free-stuff 😉 Ring 97988270 for mer info 😉

    8. Bæs om at du e alenemamma, men likavel e du nu hos barnefaren nesten hver dag?
      Skikkelig fint og mamma-ish bilde øverst. Hoho.. Desp.

    9. Unnskyld, men viste ikke at når man ble mamma så måtte man automatisk kle seg i joggebukser og store gensere? Syns bilde øverest er fint jeg! Har man pupper, så hvorfor ikke vise det? 🙂 Stå på Rannveig 🙂

    10. Prinsessa mi veide 2416gram da hun var 6 uker gammel. Nå skal det nevnes at hun ble født i svangerskapsuke 31 og kun veide 1400gram ved fødsel, så selvom hun var liten da hun var 6 uker gammel, var hun alikevel blitt ganske stor 😉

    11. Jeg er også alenemor, men jeg og barnefar samarbeider og møtes ofte. Selvom vi samarbeider vil jeg jo kalle meg alenemor, for jeg har fulle og hele ansvaret for henne selvom vi møtes her og der =P Dattera mi var 3560g,49cm lang og 35cm rundt hodet da hun ble født =)veide 5260g, 55cm lang og 39cm rundt hodet da hun var 7 uker.

    12. Nydelig,nydelig gutt og nydelig nydelig mamma 🙂
      Må bare si at jeg lært mye etter jeg komme igjennom bloggen din..
      he he… ting som jeg ikke viste om 😛

    13. Det første bilde er bare helt upassende til en mor å se ut. elsker bloggen din å er innom hver dag, men det første bilde hvor du flasher er vel litt for fjortis til å være når du har en sønn..

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg