SVAR PÅ SPØRSMÅL

GRAVIDITETEN:

Hvordan reagerte foreldrene dine da du ble gravid? Har skrevet egne innlegg om det, hvis du ser på svarene fra den forrige spørsmålsrunden så finner du link til innleggene.

 

Tok det lang tid fra du ikke gikk på noe prevansjon til du ble gravid ? Det tok ingen tid, haha.. ble gravid mens jeg gikk på p-piller.

 

 Var det planlagt at du skulle bli gravid ? Nei, overhodet ikke


Hva spiste du av mat mens du gikk gravid? Mye forskjellig, hadde dilla på mye rart gjennom svangerskapet. Det jeg husker spesielt godt var vel mandarinene og sjokolademelken.. gosh så godt det var, måtte ha det hver dag !


Hva synes du om røyking i svangerskapet? FY FY ! Jeg røyket fast siden jeg var 14 år gammel, da jeg ble gravid bestemte jeg meg for å slutte fordi jeg klarte ikke den dårlige samvittigheten det ga meg hver gang jeg tente en røyk og visste at det skadet barnet i magen min. Så jeg sluttet helt når jeg var ca 12 uker på vei, og det er jeg utroolig glad for den dag i dag. 

 

 

MEG SELV:

 

Lurer på hvorfor du ikke gidder å svare folk som skriver meldinger til deg på facebook/ hotmail? har selv skrevet en fin melding til deg på facebook når du var gravid, om hvor sterk du var osv. men forventet jo svar, og det fikk jeg aldri ? Okei, bare så en ting er helt klart for alle sammen. Jeg er ALENEmamma, jeg får sikkert rundt 100 brev fra personer daglig om hvor mye de ser opp til meg og hvor bra bloggen min er osv. Og det er så utrolig koselig, og jeg leser alle sammen ! Men å få svart har jeg rett og slett ikke tid til. Så ikke føl deg fornærmet om du har sendt meg et skikkelig koselig brev, og ikke fått svar. Jeg har garantert lest det og satt stoor pris på det 🙂 <3 Håper dere skjønner at det er vanskelig i en rimelig hektisk hverdag !

Hvordan går det med deg? Så bra som man kan forvente ! Er selvfølgelig sliten og sånt, men det hører til alenemammatilværelsen..  Og så er jeg litt lei av alt for tiden, men heldigvis har jeg Nathanieln min ! Han er som en sol ! Lyser opp hverdagen min 🙂 <3

 

Har du kjæreste? Neei, har nok ikke det. Men kjenner jeg er temmelig rimelig lei av singellivet, så er vel på tide å finne seg en snart ! 😉 


Hvordan kan du fårestille deg DRØMME LIVET? Fin kjæreste med fin personelighet, som er snill og omtenksom mot meg, i et fint hus hvor Nathaniel kan vokse opp og få en fin oppvekst. Og med en liten lillesøster eller lillebror til han 🙂

 

Hvorfor er du så fin? Sånn er det bare


Hvor mye kostet barnevogna? 10 000 ;-

 

Hvorfor er du så aggressiv mot leserne dine? Ikke alle er like slemme ? Er vel ikke agressiv ? Og jeg synes ikke på noen måter at leserne mine er slemme. Peace out !

 

Har du noen gang hatt et forhold til en annen en barnefar ? Hehe, har både vært forlovet og samboer før jeg traff pappaen til Nathaniel. Og hatt en hel del useriøse forhold før det igjen… 

 

Vil du ha mer enn 1 barn ? Ja, om jeg finner en jeg vil dele resten av mitt liv med så vil jeg det. Men om ikke, så vil jeg ikke ha flere. Er ikke så keen på tanken på å være alenemamma til enda et barn. Er tøft nok å være alenemamma til en.

 

Hva er planene dine for 2012? Starte på blanke ark ( … som hvert år) Meehe 🙂  Og forhåpentligvis flytte laangt vekk herfra.

 

Hvilke blogger leser du ? Gravidblogger og mammablogger.

 


Hvem stoler du mest på? 
Meg selv ! Etter å ha blitt lygd til av mange og sett mye rart, så stoler jeg egentlig ikke på noen.

 

Hvor kjøpte du scrapbook-albumet, og hvor mye kostet det? Har kjøpt det på en fotobutikk, husker ikke hvilken. Husker heller ikke pris, men var noen hundre ( tipper rundt 300 ? )

 

Har du mistet mange venninner /kompiser etter du fikk Nathaniel Chrisander ?  Mistet en god del venner da jeg ble gravid, men når jeg fikk Nathaniel fikk jeg vel heller tvert i mot mange nye venner som også er mødre og begynte også å være mere med mine gamle venner som har barn. 

 

Hvorfor vil du begynne på skolen til høsten? Vil absolutt ikke..  er vel mere det at jeg burde med tanke på å få fullført utdanningen min. Men det blir nok ikke å skje, så da begynner jeg enten rett på andre termin ( i og med at jeg har fullført 1 termin HS, men ikke andre .. ) 

 

Roter du med noen nå eller ser det ut som du begynne å få god kjemi med barnefaren igjen? Roter ikke med noen for tiden neei.

 

Hvem er det som bruker og ta bilder av deg? Spørs hvem jeg er sammens med, men for det meste tar jeg faktisk bilder selv.


Hvorfor planlegger du og flytte til Tromsø? Ser ingen framtid for meg her i Alta, kjenner alt og alle omtrent. Jeg liker å bli kjent med nye folk, så det er vel egentlig mye pga det. Og så synes jeg ikke Alta er mye til by for sønnen min å vokse opp i, har selv vokst opp her og det var ikke noe særlig ( drikking i ung alder er vanlig osv… ) 

 

Har du en søster, bror eller begge deler?  Har to søstre på 22 og 39(?) år 

 

Kan du legge ut et bilde av foreldrene dine? Har ingen nye bilder av dem sammen, så da får det bli et fra 90 tallet.. hahah

 

Har du et godt forhold til dine foreldre? Ja, det har jeg

 

Syns du folk burde følge drømmen sin uansett hva? JA ! Jeg følger iallefall min, så får andre sørge for å følge sin

 

Hva slags muikk liker du ? Listepop, hahahh..  NRK mp3 im my heart !

 

Hvorfor bodde du i Frankrike? Moren min studerte Fransk og jeg gikk på skole der. Pratet faktisk flytende Fransk da jeg var ferdig å bo der 🙂 


Hvem er du? Emo, bimbo, bitch ? Alle som ikke kjenner meg men bare har sett meg sier at de trodde jeg var DEN bitchen før de møtte meg første gang. Når man blir kjent med meg er jeg virkelig snill som et lam ! Har vel litt sånn bimbo-tendenser, men er jo bare flott det ? 😉 

 

Hvilken rolle spiller du i livet dit? Hovedrollen 😀

 

Er du kresen person? Jaa, er nok det

 

Har du kort lunt? JA !

 

Godtar du folk som ikke er like dan som deg? Prøver jo å ikke være dømmende, men klart..  jeg er jo menneske jeg også. Men jeg godtar at folk ikke er akkurat som meg, det er jo bra at vi alle er forskjellige ? 🙂 

 

Tar du deg selv på alvor? Kommer vel egentlig helt an på situasjonen

 

Kan du ta video en gang ? Ja kommer vel engang det også

 

Så jeg lurer på hvordan du har så god inntekt iforhold til meg som har jobbet å jobbet men fikk aldri så mye i inntekt at jeg hadde råd til alt mulig ? I og med at jeg er alenemamma får jeg overgangsstønad fra NAV som er på ca 13-14 000 i tilegg til det alle mødre får ( barnebidrag osv)  Så er nok derfor. 

 

Har du noen gang blitt skikkelig såra av en kommentar? Jeg husker spesielt en gang det var en kommentar som traff skikkelig ! Når jeg var gravid så var det noen som kommenterte at Nathaniel C burde vært fjernet som embryo. Det gjorde meg både utrolig lei meg og utrolig SINT ! At noen får seg til å si sånt altså..  da har man det virkelig ikke godt med seg selv.

 

Hvordan er det og bo i alta? Trasig, enkelt og greit. Haha.


Favorittfilm?  PS. I LOVE YOU ! Uten tvil

 

Har du tenkt til å melde deg på “unge mødre” i den nye sesongen? Meldte meg aldri på, de tok selv kontakt med meg. Mere sier jeg ikke ;- p

  

Kan du lage videoblogg ? Ikke denne gangen, nei. Men kanskje neste ? Får se om jeg føler for å sitte å snakke til et kamera, meehe 🙂 

 

Hva liker du og gjøre på fritiden når du ikke var gravid ? Før jeg ble gravid ? Drikking og kosekvelder med film og snop, hehehh 🙂 Nå når jeg er blitt mamma er favorittaktiviteten min å sove når jeg har sjangsen 😉 

 

På hvordan måte føler du at du har forandret deg mest siden du ble mamma? Mentalt, uten tvil ! Har forandret mening om så mye rart etter at jeg ble mamma. Føler meg som en annen person, men samtidig føler jeg meg enda som en fjortenåring .. heehh 🙂 Man er ikke voksen før man kan inrømme at man er barnslig !


Hvilke gravid blogger/mamma blogger lesere du og hva synes du om dem ? Kan lage et eget innlegg om hvilke blogger jeg leser, nå har jeg ikke tid.


Har du ligget med noen gutt etter at du fikk baby? Den var vel litt for personlig for bloggen tenker jeg


Hvor mange ganger har du hatt sex ? Er det et seriøst spørsmål ? I så fall har jeg litt problemer med å svare på den du .. :p

 

Hvordan går det med billappen? Kommet langt? Nei, har desverre ikke fått begynt på kjøretimene enda. Men det er et stort mål jeg har !


Har du noen mål/planer for dette året? JA ! Ta lappen, og få meg en snaasen kjæreste . Og å få meg egen leilighet !

 

Savner du ikke å ha bil lappen nå som du har fått Nathaniel? Savner og savner.. kan jo ikke savne noe jeg aldri har hatt. Men klart det hadde vært mye lettere med bil, for nå er jeg jo avhengig av andre som kjører eller buss. 

 


 

SKJØNNHET/TRENING

 

Hva bruker du for å få så fint og glatt ansikt?  Dette : 


 Exuviance rensekrem, Exuviance natt og dagkrem, Matis-peeling og peeling fra clean start serien til Dermalogica 

 

 

Hvor har du kjøpt den leopard mønstera toppen du hadde på deg i et innlegg?  Den er kjøpt på Sparkz i København i August 

 

Hvor lenge pleier du å ha i extensione ditt når du sveiser det på? I noen mnd ( 3-4 mnd) spørs helt hvor lenge jeg orker å ha de i. Noen ganger blir jeg rett og slett lei før det og da tar jeg de ut. Enkelt og greit.


Smurte du noe på magen hver dag for å unngå strekkmerker og evt hva smurte du på ? INGENTING, faktisk.. 


Blir extension ditt fort flokete? tips? Nei, når jeg har keratinextensions bestiller jeg fra Pilus.. de har utrolig god kvalitet og det anbefales på det sterkeste ! Jeg har prøvd mange forskjellige, så her vet jeg hva jeg prater om.


Misunner utseenet ditt !   Så koselig å høre ! 🙂

 

Er du fornøyd med øyenfargen din? Ja, er jo det. Blir litt lei til tider, men da trør jeg til med de mange forskjellige fargelinsene jeg har !


Hva bruker du for å fikse øyenbrynene dine? H&M sin øyebrynspenn og vaselin for å holde de på plass. Ser utrolig bra ut, og er egentlig veldig fornøyd med de slik de er nå.


Hvor er den rosa bhen fra? Lindex

 

Hvilken selvbruning bruker du? Svarte på det i forrige spm-runde. Bruker garnier sin spraytan.

 

Hvilken selvbruning tar du på ansiktet? Bruker garnier sin face-spraytan

 

Og hvilken fundation? Bruker egentlig ikke foundation, synes ikke det er noe pent. Men bruker ID pudder noen dager, og så bruker jeg alltid solpudder ! Solpudder er nok min favoritt-sminke, hehe ! Kunne ikke klart med uten det.. 


Har du noen slanketips? treningstips? Neei, har aldri drevet med slanking. Har alltid vært tynn, så har aldri vært nødvendig. Nå etter jeg har bært et 3,5 kilos barn i magen er selvfølgelig ikke kroppen min heelt optimal slik jeg synes den var før, men jeg skal ikke klage ! Elsker kroppen min !


Hvor mye spiser du iløpet av en dag? Varierer. Kjeder jeg meg eller er deprimert, så trøste/kjedespiser jeg. Men jevnt over så går dagene rimelig i ett og jeg får nok ikke i meg så mye mat som jeg burde ..


Er du nøye med det du spser? NEI, desverre..  må en del skjerpings til der. Nå som dagene er så travle så går det gjerne i en del fastfood. 

 

Kan du ha smingevideo en gang ? Ja, det kan jeg helt sikkert

 

Hvilen hårfarge en din naturlige ? Brun

 



NATHANIEL CHRISANDER:

 

Hvordan går det med deg og Nathaniel Chrisander? Går kjempebra med oss. Hver dag er en ny og annerledes dag og jeg nyter virkelig tilværelsen som mammaen hans <3

 

Hvordan var det å fly med Nathaniel ? Gikk overraskende bra, han sov seg gjennom hele greia, begge veiene. Flinke gutten min.

 

Hvor lang er Nathaniel Chrisander nå i lengde altså? Hvor gammel er han i dag? De har ikke målt han pga at man ikke måler babyer under 3 mnd ( helsesøsters egne ord.. )Men ved fødselen var han 51 cm.  I dag er han 8 uker og 3 dager gammel. 


Skal du døpe nathaniel, i så tilfelle når og hvor? Skal døpe han ja, ser for meg april eller mai. Hvor er enda litt usikkert, men blir nok her i Alta tipper jeg.

 

Hvilke rutiner og sånn har du til han? Han har enda ikke så mye rutiner, spiser veeldig ofte ( LANGT oftere enn hver 3 time.. )  Og han våkner flere ganger om natten for mat også. Så blir ikke mye søvn på meg.. 

 

Sover han mye på dagen? Kommer an på fra dag til dag.

 

Fullammer du enda? Ja


Skal du ha Nathaniel i barnehage til høsten hvis du begynner på skolen til høsten? Om jeg begynner på skole så må han jo det. Men ser ikke ut som det blir skole til høsten på meg likevel.

 

Reagerer Nathaniel når du sier navnet hans? Hehe, nei det er han nok litt for liten til enda.

 

 



MAMMAROLLEN:

 

 


Ammer du? Ja.

Hva ammebher bruker du? Har noen fra Cubus og noen fra Lindex. Men liker de fra Cubus best.

Er det gøy å være mor? Gøy er vel kanskje ikke det rette ordet. Mere type heerlig ! Men så har vi jo også våkenettene, og det er ikke mye gøy kan jeg love deg.

Synes du det e tungt å være alenemamma ,sånn økonomisk sett ? Nathaniel spiser jo enda bare melken min, så foreløpig er det jo ingen ekstra kostnader utenom bleier og slikt. Klær og utstyr kjøpte jeg mens jeg var gravid. Men på alle andre måter er det veldig tungt å være alenemamma, ja.


Hvordan er det å være mamma ? Beste som har skjedd meg ! Men med han kom også et helt nytt spekter av nye bekymringer. Puster han ? Har han feber ? Hva er det som er galt når man har gjort alt man kan og han fortsatt skriker ? Men man blir mere “vant” etterhvert og det var helt klart skumlere helt i starten. Men sett bort fra bekymringene så koser jeg meg hver eneste dag og det å få lov å være mammaen hans er den beste gaven jeg har fått 🙂 


Når du flytter til tromsø så e det bare å ta kontakt om du treng barnevakt, e kjempe glad i småunga, å har en tantunge sjøl eg passe ofte ! Så kooselig ! Men blir litt vanskelig å ta kontakt når du er anonym, heheh 🙂

 

Hvordan går det med deg og sønnen din? Går supert med oss ! Han er blitt så stooor !


Gratulerer med dagen!! Har du kjøpt morsdagspresang til deg selv, eller fått av andre? Tusen takk og gratulerer på overtid til deg også, heheh ! Kjøpte ikke og fikk ikke noen gaver, men fikk endel gratulasjoner da !

 

Skal du være med i unge mødre ? Maybe baby


Jeg ser du har samme farge på vognen som jeg vil ha. Er det lett å holde den ren? Blir den fort missfarget? Den har enda ikke blitt skitten, og om den blir skitten er den bare å tørke av i og med at det er i skinn. Anbefaler den virkelig 🙂


 Om du skulle en gang dra til utlannet på kurs,hvem ville du at de skulle passe på Nathaniel? Jeg ville aldri dratt til utlandet uten Nathaniel.  Og om noen nå skal passe han ( har enda ikke hatt noen “frikveld” uten han) så måtte det blitt moren min.

 


9 kommentarer
    1. Gleder meg til å høre hvilke blogger du leser! Liker selv best gravid/mamma blogger, og synes bare din og ei annen sin er bra

    2. Hvorfor vil du begynne på skolen til høsten? Vil absolutt ikke.. er vel mere det at jeg burde med tanke på å få fullført utdanningen min. Men det blir nok ikke å skje, så da begynner jeg enten rett på andre termin ( i og med at jeg har fullført 1 termin HS, men ikke andre .. ) skjønte ikke helt va du mente me dette, men har du fått med deg at NAV har nye regler, om ikke du går skole eller har fått deg jobb når NC er 2 år gammel så får du ikke lenger støtte fra NAV , men det har du sikkert fått med deg, du er sterk! 😉

    3. Ser at jeg er litt sent ute her, men skulle ikke den lille egentlig ha ett annet navn enn det han har? Og hva hadde han hett hvis det ble en jente! Takk for svar

    4. Først av alt: Hvor mange ganger har du hatt sex??????? hahhaha, hvem teller slikt? 😛 Elsker også PS:i love you, griner meg gjennom hele filmen gang på gang og har virkelig problem med å slutte etterpå..
      Merkelig at de sier en ikke skal veie før babyen er tre mnd… Her er det vanlig med hjemmebesøk etter en-to uker og deretter seksukers-kontroll. Vi var jo en gang i uken å veide vår datter til hun var over to mnd:P
      “Nå etter jeg har bært et 3,5 kilos barn i magen er selvfølgelig ikke kroppen min heelt optimal slik jeg synes den var før, men jeg skal ikke klage !” Om du er lik meg kommer du til å syns det leeenge.. Jeg veier tre kilo mindre enn før jeg ble gravid og trener aldri annet enn styrke – for å legge på meg litt, men finner alltid noe galt med kroppen. Klart jeg er fornøyd med at alt kom seg på plass veldig fort og uten trening, men en tenker så mye mer på hvordan kroppen ser ut etter en graviditet… Hvertfall gjør jeg det. Kroppsfiksert!

    5. hei.
      jeg la godt merke til ett spørsmål her inne om hvorfor du ikke svarer folk som skriver pent til deg. og at du legger stor vekt på de som er ekle med deg. å svaret du kom med var at du er alenemamma. jeg vet at du fikk også sånne brev før du ble mor, å de ble heller ikke svart på. normalt så komenterer jeg aldri på slikt som dette, for personlig så er ikke blogging noe for meg, men følte bare for å skrive dette nå. du burde kanskje ta deg tid å svare dem som oppmuntrer deg, slik at de fortsetter å gjøre det. for om de ikke får noe respons så ender det med at du blir sett på som arrogant. ikke for å være slem eller noe altså. er selv mor, å vet hva det innebærer, å man har faktisk tid, for barnet har veldig godt av å aktivisere seg selv på gulvet under babygym eller lekegrind, å da har du fint tid til deg selv:) den tiden bør du ta deg, hvis ikke så blir du sliten, å da holder ikke fasaden lenge:)

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg