FØRSTE KVELD UTEN NATHANIEL + OPPDATERING

 

Nå er det en god stund siden sist jeg oppdaterte bloggen ! Har rett og slett ikke hatt tid til blogging de siste dagene, og ting har gått litt i ett kjør ! Men slik er det bare å være alenemamma, og jeg klager absolutt ikke ! Har verdens nydeligste gullgutt som lyser opp dagene mine såå utrolig mye ! <3 

I går ( fredag ) hadde jeg faktisk min første frikveld uten Nathaniel til å være “bare Rannveig” og ikke “mamma Rannveig” ! Da hadde nemlig min søte veninne Katrine 19 årsbursdag. Det var VELDIG merkelig til å begynne med, og jeg hadde litt problemer med å la være å tenke på hvordan Nathaniel hadde det hele tiden. Men han var jo i veldig gode hender da, ble passet av bestemor ( min mamma) 🙂

Og selvfølgelig så hadde det eneste utestedet i Alta som har 18’års grense stengt, den første og eeneste gangen på veldig lenge framover at jeg drar ut. Litt kjipt, men det var en utrolig morsom og koselig kveld likevel ! 

 



 

 

 

 

 

 

Bildene som ble tatt 🙂

 

 

 

Ellers.. i dag(i går siden kl er over 12.. ) har jeg hatt bessøk av Charlotte og Bård, vi har hatt koosekveld med peppespizza og sjokolademuffins ! Formen er faktisk overraskende bra selv om man ikke akkurat føler seg som verdens fresheste etter å ha vært ute første gang på nesten ett år. Ble gravid i begynnelsen av Mars i fjor, så det er jo nesten ett år. Og det er veldig lenge til neste gang for å si det sånn. Å være mamma er det beste som har skjedd meg, og i går fant jeg ut at jeg ikke savner mitt tidligere liv i det heele tatt ( festing hver helg osv..) Å være mamma på fulltid er så mye bedre og mere givende.. herlig rett og slett <3

 

I dag er Nathaniel Chrisander hele 2 mnd <3

Store store gutten min. Her om dagen fikk jeg tilogmed fødselsattesten hans i posten med personnummeret hans og alt. Ble så stolt at jeg begynte å gråte, faktisk ! Tiden går så altfor fort og gullet vokser i rekordfart..  

 

 

 

ER HAN IKKE FIN ? <3

 

Hvor gammel var ditt barn da du dro ut første gangen ? 🙂


77 kommentarer
    1. Teeit rannveig:) du burde latt være ettersom du ikke har røyka på såå lenge. Du var såå flink Men da ammet du ikke dagen etter tenker jeg?:)) Ida

    2. Selvfølgelig kan hun amme dagen etter, promillen er ute av melken når den er ute av blodet. De anbefaler å vente 1 time etter man har røyket med å amme, så ungen merker ingenting til at hun har røyket!

    3. Eline var 8 uker da jeg var ute første gangen. Det sies at man kan amme 3 timer etter 1 glass vin, men når jeg drakk så ammet jeg ikke hele dagen etterpå. Og det er som hun forrige sa at når man føles jeg 100% fin i formen selv, så er melka fin også, men jeg tok ikke sjangsen da =P hehe. Han er helt perfekt! <3

    4. Herregud , det at Rannveig var ute og festet i går har vell ikke dere noen ting med. Hun elsker sønnen sin over alt på jord, og veit at han hadde det bra der han var.
      Thea Marie var 1 mnd første gang jeg dro fra henne , da var hun hos mamma og pappa og der hadde hun det kjempe fint. ALLE MØDRE, trenger litt fri fra barns sine iblandt.
      Kos deg Rannveig drit i alle de som sier du er en dårlig mor pga dette.
      Er vell heller de som er det , som må være med ungen HELE tiden og blir sånn “hønemor”.

    5. Ser du som du hadde en koselig kveld,og det unner jeg deg! Bra og få være sosial og gjøre som du vil,for Nathaniel har det godt uansett! Og til de som blander seg om hun røyka eller ei; so what?? Dere er ikke amme/røyke-politiet som vet så mye bedre enn alle andre! Utifra bloggen din så er du en utrolig god mor som tar godt vare på lillegullet ditt,så jeg regner ikke akkurat med at det første du gjorde da du kom hjem igjen var og amme.. 😉
      Jeg dro på fest 3 mnd etter at jeg fikk førstemann,og alkoholen gikk rett i fletta.. Men det var forfriskende og få være sosial uten og måtte tenke på andre enn meg selv 😉 det ble en slags energi-boost som jeg levde lenge på..
      Men andre mann drakk jeg etter to mnd,og med tredjemann husker jeg faktisk ikke.. Har termin i april,og har blitt invitert med på festival i juni sammen med gode venner,men det vil jeg se an 🙂
      Ha en fin søndag 😉

    6. Jeg drakk ikke med venninner før jenta mi var 7mnd. Det er heller ikke vanlig at nybakte mødre drar ut på fylla de første mnd etter fødsel. Det kan virke som det er noe mange unge mødre gjør (under 20år). Men det er veldig tidlig å være borte fra barnet sitt kun 1mnd gammelt. Jeg har fortsatt ikke vært en natt borte fra datteren min og hun er 1,5år….

    7. det e bare zåå godt å røyke lizm <3 djeez du kunne nu faen holdt deg unna det værtfall. lavmål. også du som syns det e så fint å være så oransjbrun som du e nu, syns ikke du alle andre normale folk e stygg da? du treng hjelp, for du har nemlig tanorexi bare i selvbruningsform.
      istedefor å smørre inn trynet fullt av appelsinmarmelade så burde du kanskje heller få bleika etterveksta eller farge håret brunt igjen så du ser litt mer frezhh ut?
      ha en KanoOon fin dag 🙂

    8. den ”KULE” komentaren over meg var bare tragisk.. rannveig er overhode ikke så ”orange” i virkeligheten som du skal ha det til. å med tanke på barnet skjønner jeg godt at hun ikke har farget etterveksten enda. FEIGT å være anonym når man skal være stor i kjæften 😉
      Du er fin rannveig, gratulerer med 2 måneder me nathaniel.. HELT NYDELIG GUTT! 🙂

    9. Nei man bør virkelig ikke amme dagen etter alkohol å røyk:)) nei jeg er ikke dum , du som lurte på det.

    10. Må ærlig innrømme å si at jeg ler litt av de som skryter på seg at de ikke har vært borte fra barnet sitt i det hele tatt når barnet har bikka over året. Lukter problemer på lang avstand når mor og barn må være borte fra hverandre i en dag eller to, DET blir kela. Alle mødre har godt av å ha litt tid borte fra barnet sitt, er herlig å være noe annet enn “bare mamma” i noen timer. Det verste jeg vet er mødre som er så mye bedre enn andre mødre, fordi de er eldre og fordi de ikke dro ut før barnet var 3 år liksom. Æsj, kvalmende. Man er ikke noen bedre mor av den grunn, jeg vil si det motsatte. En mor som ikke kan ta vare på seg selv i blant med å leve litt utenom mammatilværelsen og aldri sender ungen “bort” for noen timer eller mer, har egentlig ingenting å skryte av..

    11. Helt enig med benedikte bull. Alle mødre fortjener å ha litt barnefri innimellom. Både for at barnet og foreldre. Latterlig å skryte på seg at man aldri har hatt barnevakt når man er over 1 år. Man trenger å hente litt energi av og til. Om man bare skal spise en romantisk middag ute, eller ta seg ett glass vin med venninner. Det gjør meg hvertfall til en bedre mamma. Sevom jeg setter pris på hver dag og kvled jeg får med min datter, klarer jeg å kose meg når jeg først får sjangsen. Men det er vel kanskje ikke alle som er like heldig med at folk vil passe? ikke vet jeg.

    12. Ser virkelig ikke ut å klemme puppene opp under haka på den måten der, det lyser BILLIG av deg. Hadde vært flau om du var moren min, så jeg håper du roer ned minst-mulig-klær-stilen før ungen din er gammel nok til å se bildene av deg. Jævlig stygg tror jeg er dekkende.

    13. Du er en utrolig pen jente! 🙂 Nydelig sønn. Men har du vurdert mindre “farge” i ansiktet?.. Ikke vondt ment altså.. Men noen ser ikke slikt selv..

    14. du MAMMA BE: den kommentaren var egentlig til å bli litt dårlig av..
      “Det er heller ikke vanlig at nybakte mødre drar ut på fylla de første mnd etter fødsel.”
      -hvordan kan du uttale deg om det egentlig? Finnes det noen regler på det? Finnes det noen fasit på å være god mor?
      Vet du hva, det er veldig individuelt skal jeg si deg. Alle er ikke som deg.
      “Det kan virke som det er noe mange unge mødre gjør (under 20år). Men det er veldig tidlig å være borte fra barnet sitt kun 1mnd gammelt.”
      -Det å være borte fra babyen sin i noen timer, for å så være tilbake tidlig dagen etter gjør absolutt ingen til en dårlig mor. Spar deg!
      “Jeg har fortsatt ikke vært en natt borte fra datteren min og hun er 1,5år….”
      -Haha? Det å ikke kunne ta vare på seg selv, være litt i andre omgivelser og tilbringe noen timer alene med venner eller mannen sin gjør deg bare godt! Det er nesten litt sykt at du sier noe sånt! Bare fordi DU ikke “klarer” å være uten barne ditt gjør ikke deg til en bedre mor på NOEN som helst måte.
      Fordi jeg har hatt en kveld alene med mannen min mens lille var hos mormor, gjør det oss til dårlige foreldre??
      Hva med meg da, MAMMA BE?!? Sønnen min er 7 mnd, å jeg MÅ begynne å jobbe igjen nå. Gjør det meg til en dårlig mor fordi jeg MÅ være borte fra han i 8 timer i strekk 5 dager i uken?? Please, tell me….
      Håper du kan komme med noen ordentlige og realistiske svar. Ikke sånn bedreviter møkk 😉

    15. På tide å ta etterveksten? Å kaaanskje bruke mindre farge i ansiktet? Er ikke mye pent. Har selv en liten gutt på syv uker, hadde aldri klart å dratt fra han nå. Spesielt ikke bare for en fest! Håper ikke du ammet dagen etter, spesielt ikke samme natten! 🙂

    16. Så fint du koser deg litt med venner og:) Men må du nevne at du er alenemamma i vært innlegg?:P
      Man er vel like glad i barnet sitt selvom man tar seg en fest og tar seg noen røyk en kveld er man ikke? Stå på!

    17. Ååhh, så herlig å se at du koser deg og lever livet! Herlig! =D Bare lurer på om du ikke syns brunfargen din ser litt merkelig ut? Jeg mener, hver sin smak altså – men du skjønner kanskje hva jeg mener om du ser bildene av deg sammen med andre? =)
      Klem fra Lizbeth Osnes – Behind the scenes.. Der du aldri riktig vet hva du får – bortsett fra flere daglige innlegg. Bloggen handler om min glade hverdag med mote, skjønnhet, fest, shopping, vennskap, tanker, meninger, kjærlighet, bloggtips, bokomtaler, tips i livet generelt – og den psykiske lidelsen Anorexia Nervosa. Min blogg er min terapi, min hobby og min lidenskap. LIZBETHOSNES.COM

    18. Tror man må kjenne på det selv når man er klar for å være uten barnet sitt. Finnes ingen fasit på når det er riktig 🙂
      Liam blir nå 3 mnd og har ikke vært borte fra han etter vi kom hjem fra sykehuset i mer enn 15-20 minutter, men tenker at 16. mai skal jeg ut (med mindre han er sjuk eller noe sånt da). Da er han nesten 6 mnd innen den tid :p

    19. Stygge folk du festet med. Og seriøst du burde farge etterveksten. Du er liksom for opptatt med den døøøøøøds tunge alenemor tilværelsen så du har ikke tid å farge etterveksten, men å feste med søppel og vanke med søppel på “city” hele uka DET har du tid til.

    20. Som noen sier her så har alle mødre godt av litt tid borte fra barna sine innimellom, både mor og barn har godt av det, dermed får også mor en ny giv og energi til barnet igjen.. Å vete til over året for å gå ut er vel litt drøyt. Greit at man ikke har samme behovet lenger for å feste like mye, men litt alenetid eller vennetid og litt vin kos er bare sunt 😉
      At hun går med de eller se klærne, blekner håret, ikke blekner håret, bruker selvbruning etc er vel hennes sak. Slutt å les bloggen om dere ikke synes noe om den, eller om dere ikke har noe mer fornuftig å komme med så la vær å kommenter da….. Kan inne bare folk godta at vi alle er forskjellig? Og godt er vel det?
      27 år Mamma til Mille 3 mnd. Reiser straks på husmorferie og bebis skal være hjemme med pappaen sin. Noe som han og henne har godt av slik at ikke hun bare blir avhengig av mamma siden pappa jobber om dagene. Selvsagt blir det rartvå reise avhenge og kommer til å savne både mann og barn, men tenk hvor godt det blir å komme tilbake 😉
      Og ALL respekt for alenemødre!

    21. HOLD KJEFT JÆVLA SJALUE KJÆRRINGER! DERE SKULLE VEL ØNSKE DERE SÅ UT SOM RANNVEIG SJÆL? NEI VETTU HVA, ER SÅ MØKKLEI ALL DENNE DRIITEN FRA FOLK SOM TROR DEM ER BEDRE EN ANDRE. GOOOOOOOSH!!!
      RANNVEIG ER FOR BRA FOR DERE, INNSE DET:) <3
      STÅ PÅ RANVEEIG<33

    22. jeg mener ikke noe vondt med dette- men kjære deg, du må da se selv på bildene at du ikke kan misbruke selvbruning på den måten du gjør. Det ser helt forferdelig ut… du ser helt merkelig ut, og jeg kan love deg at en dag, kanskje om 5-10 år når du ser bilder av deg selv fra nå, kommer du til å bli flau. Jeg ser jo at du egentlig er en pen jente, men dropp den overdrevne brun/oransj-fargen.
      Mvh. Stine

    23. jøss her var det mange som hissa seg opp bare fordi noen spurte om hun røykte. Det var ingen som dømte eller skrev noe om dårlig mor. Her kom dere opp med garden med en gang..
      Uansett. Jeg var borte fra min yngste første gang da hun var 3 mnd. Da var jeg i en bursdag til ei venninne, uten alkohol. Baby var hjemme sammen med pappan, vi er sammen.
      Dro på kino når min yngste var 5-6 mnd ca, husker ikke helt. Ellers har jeg ikke vært mye borte fra de.
      NEI, alle mødre trenger ikke være borte fra barna sine. Mange trenger det, men ikke alle. Men det betyr jo likevel ikke at det er noe galt. Det er godt med litt alene tid såklart. Så lenge man føler seg trygg på de som passer, og at barnets behov blir ivaretatt er det vel greit.
      Synes det ser litt underlig ut når folk styrter på fylla med nyfødt baby (snakker ikke om dette tilfellet), men hvordan andre prioriterer orker jeg ikke henge meg oppi.
      Men dere som hyler sånn fordi noen setter spmtegn burde slappe av litt, og stole på at dere er en god mor selv hva alle andrer lirer fra seg på nettet. For i bloggverden er det ikke til å komme unna at noen slenger med leppa uansett hvor riktig man gjør ting.

    24. …og igjen..
      kjære vene, mener du virkelig at man er dårlig mor fordi man ønsker å være med ungen sin mest mulig? det blir for dumt å si det for å forsvare at du er borte fra ungen din.
      Det betyr jo ikke at det er galt å være borte litt, selv om noen ikke ønsker det.
      å være hønemor er ikke det samme som å ikke være klar for å dra fra babyen sin før den er 3 mnd. Dere overdriver sånn.

    25. Synes du passer det lyse håret ditt.. men på de bildene du har lagt ut av deg tiligere ser du mye mer voksen ut med det mørke håre 😉 likte kjolen din foresten 😀 men det at du drikker å røyker har folk ingenting med å gjøre! noe som heter DITT LIV, DINE VALG !

    26. Folk tar såå av fordi folk ikke er som dem selv her skjønner jeg.. La nå alle være som de vil, å pass på dere selv alle sammen. At Rannveig drar i en bursdag til ei venninne er vel bare normalt nå, er ikke rart (unge) mødre mister kontakten med venner hvis de skal sitte hjemme med ungen sin 24/7 uten å kunne ta seg ÈN velfortjent dag der du koser deg med venner og som i dette tilfelle gjaldt en bursdag, til ei venninne som fyller år en gang i året. Ungen var trossalt ikke hos en ukjent heller, hadde det nok mer enn godt hos mormoren sin.
      Og det med selvbruningen og hvordan Rannveig kler seg.. At dere i det heletatt gidder å kommentere det, det er sånn hun selv vil være og trives, og det får dere bare respektere, alle er ikke like, jeg synes Rannveig er tøff jeg som er seg selv og ikke droppet det selvom hun fikk unge.
      Jeg er som Rannveig, gir faen i hva andre synes om meg nå eller hva jeg selv synes om 20 år om hvordan jeg var som ung. Det er nå jeg lever, og jeg lever (mest sannsynlig) bare en gang og den ene gangen skal jeg utnytte til det maksimale, da ser jeg heller tilbake om noen år på alle minnene jeg har fått også kan jeg heller sitte å le av alle de morsomme og tåpelige tingene jeg holdt på med i ungdomstiden min! 🙂
      Beklager for tidenes laaange kommenatar (tale? haha), men det begynte å irritere meg at alle bryr seg mer om andres liv enn sitt eget! 🙂

    27. Kan virkelig tenke meg at det er godt å ta seg en frikveld inn i mellom! Jeg ser virkelig ingenting feil med Rannveig. Hun er brun ja, men jeg bruker også selvbruning å jeg vet at det ser en hel del bedre ut i virkeligheten enn på bilder! Man blir veldig oransje i huden på bilder.
      Og det å ta seg en stakkarslig røyk og alkohol en kveld bare for å kose seg litt er jo absolutt ikke feil det? 🙂 Som noen allerede har skrevet så går det ann å amme som vanlig etter promillen er over. Og til dere som sier at hun burde ta etterveksten, dere hører jo selv hvor dumt det høres ut, fordi å ta etterveksten når man ammer er nå ihvertfall ikke noe bedre :p haha. Men slapp av Rannveig, du har ikke gjort noe galt, synes absolutt at du fortjener litt frikvelder, det er nok bare sunt det! 🙂
      Nathaniel har jo blitt så stor! 🙂 Dere er nydelige begge to, og dere må kose dere videre 🙂
      – Kristin

    28. Så ut som du koste deg, og det fortjener du! Du ser kjempe flott ut selv om du har ettervekst som alle maser sånt om her, haha. jeg er frisør å får selv lang ettervekst! Ikkje alle som skjønner at man ikke får tid til å pleie seg selv så mye når man har barn 🙂
      Trur jenta mi var rundt 1 mnd når jeg gikk ut får første gang etter graviditeten.
      Stå på du, du er en fantastisk mor med mye vet i hode! 🙂

    29. HERR-REE-GUUUD… Alle har hver sine meninge og det må en bare respektere å finne sæ i uansett kor teit man synes hverandre sine meninge e. Og folkens, det e helt greit å kommentere til ho Rannveig at dokker ikje hadde klart å dra ifra ongen dokkers når den bare va 8 uke gammel, røyke eller drikke mens dokker amme, men det blir for dumt å kalle ho Rannveig ei dårlig mor fordi ho gjorde det selvom DU ikke ville gjort det. Æ trur det e bare sunt å være litt borte ifra ongen sin dersom man kjenne behov for det, da får man lada opp med ny og frisk energi å gi ungen, og man får savna ongen sin litt som æ også trur e bare sunt – for da e det jo så ekstra godt å “komme hjem” til ongen igjen. Om man kjenne behov for å ha litt som i detta tilfellet “Rannveigtid” uten ongen å ikke har mulighet til å ha det, så blir man sliten i både kropp og sjel å æ trur det e mye værre for ungen enn at mora e borte en kveld eller tre omså!
      Stå på Rannveig, du må IKKE tru at du har gjort nokka dumt – heller tvert imot 🙂 Og pakk sakene dokkers å flytt til Tromsø, få en frisk start med nye venna og nye muligheta!

    30. christina-23 år og mamma til lille L: Hehe, det er ikke alltid like lett å uttrykke seg skriftlig. Tror kommentaren min ble misforstått litt, men jeg er enig i mye du skriver. Jeg skrev at jeg ikke hadde vært borte fra datteren min en natt – mye pga det ikke har vært behov for det, jeg har en mann som er hjemme hvis jeg er ute feks. Og selvfølgelig har jeg hatt barnevakt, spilte toppfotball det første året etter fødselen, trener mye, jobber og studerer på universitet. Så det har blitt en del barnevakt på disse tingene og når jeg og mannen skal ut og kose oss. Men ikke på natten da, men det synes jeg er helt greit. Jeg mener det er litt tidlig å være ute på byen 1mnd etter fødsel, vet at veldig mange er enige i dette, men selvfølgelig er det opp til enhver. Jeg snakker nå om byen og alkohol, ikke venninnekvelder, date med mannen etc. Og joda, jeg har vært ute i løpet av det første året, men ikke ofte og det synes jeg bare er bra. Bra for meg. Andre kan føle det helt annerledes.

    31. Tomine er nå 5 måneder, og jeg har ikke vært ute enda 🙂 har ikke behovet ennå, så har ikke tenkt på det en gang. Dessuten tar hun ikke flaske, så det må vi øve på først 😉

    32. Må du seriøst nødt å nevne at du er alenemamma i HVERT ENESTE INNLEGG?? vi har forstått det nå at det ikke er lett!

    33. Hahaha, elsker å lese gjennom alle negative kommentarer! At folk gidder å bruke tid og energi på å rakke ned på et annet menneske, sier sååå mye mer om dem enn om deg, Rannveig! Husk det;) Stå på!:D

    34. Så bra at du har fått litt alene tid for deg selv 🙂 Man skal jo ikke glemme man er ung selv om man har barn å alle har vel godt å ha litt alene tid . Om man velger fest eller ei! Oscar var en 6 uker første gang jeg var ute å angrer ikke på det i ettertid. Barna har godt av at mammaen får en liten “pause” å kan være f.eks ilage besteforeldrene sine . Jeg blir rett og slett dårlig av å lese folk som har såå store vanskeligheter med å gå ifra barna sine for blablabla. Tror dere virkelig at dere er bedre mødrer med å ikke dra ut engang iblandt ? Trenger jo ikke å være fest engang. Kan jo være som å gå på kino. Tror også barna har godt av det som vi skulle ha godt av det 🙂 Over og ut 😉

    35. ÆSJ, jeg blir direkte kvalm av alle disse kommentarene fra “bedrevitende mødre”! Kan dere ikke bare holde kjeft om at dere ikke har hatt barnevakt – pluss alt det andre negative dere hiver ut av dere OSV. Jeg er alenemamma, og det er ikke til å legge skjul på at det er tøft. Jeg støtter Rannveig fullt ut at hun tok seg en alenekveld – gjorde akkurat det samme selv da sønnen min var 2 mnd. Han var i de tryggeste hender hos min mamma. Noen ganger trenger vi virkelig å koble fra mamma livet, når vi får en frikveld henter vi inn ny mammaenergi, og etter min mening blir en bedre mamma. Vi mamma’er er mennesker vi også, veldig viktig å ta vare på seg selv etter mnd’er med søvnløse netter, bleieskift, og gulp! Og det har ingenting med alder å gjøre heller. Alle er forskjellige, og når man er alene har man aldri fri ellers! Mishandler man ungen sin, DA er man en dårlig mor.
      Det er kvalmt at folk dømmer andre ut ifra en blogg, og kan skrive så mye dritt! Tror alle dere som skriver dritt burde se dere selv i speilet før dere kommenterer noen andre sitt utseende – for meg ihvertfall virker det ut som dere kun er sjalue! Det er jo rett og slett mobbing!
      Stå på du Rannveig! Håper du tar all dritten med et smil og litt latter. Stå på videre 🙂

    36. Godt man kan bli enig i noe her, for her er det mange usaklige folk.. som du sier så er det lett å misforstå måten man skriver på.
      I hvert fall mener jeg at det er ikke noe galt i å være litt borte, å det er heller ikke galt i å ville tilbringe mest tid med den lille. Det er lett for mange å gjøre ting annerledes når man er førstegangs mor. Jeg har gjort ting tidligere som jeg har lært av som jeg ikke kommer til å gjøre med neste barn. Folk må jo også tenke på at ikke alle har det kjempe sterke bånde med babyen med en gang. Noen har jo fødselsdeprisjon feks. Som faktisk kan vare i fler år…. Jeg personlig vil være hjemmeværende senere til barne blir minst 2-3 år hvis pengene strekker til .. 🙂
      Alle er flinke på hver sin måte.
      Rannveig, du er en god mor! 😉

    37. Det at dere rakker ned så mye på rannveig sier MYE om dere som sier dritt her! hun er en fantastisk mor og ser ikke noe galt i å gå ut en gang i blandt, hun er et menneske og.. man trenger tid til å gjøre annet også, og det har man lov til! wtf, slapp av, kjærringer as !!! :S gleder meg til de som kommenterer her uten barn, får barn.. da burde dere kanskje sitte som fanger i huset deres for de neste årene til ungen deres klarer å ta vare på seg selv, lol! dere skriver om dette som om det er en forbrytelse! voks opp folkens.. rannveig du gjør en fantastisk jobb som mor, og du fortjente å gå ut på en jævla BURSDAGSFEST! geez, folk er virkelig sjalue som blander inn hårfarge og hudfarge i tillegg haha 🙂

    38. Jeg var ikke ute og drakk før Linnea var 9 mnd, men det var kun fordi hun nekta og ta flaske! Så da kunne jeg jo ikke akkurat gå og drikke! Men alle mødre har godt av litt fritid, om det bare er noen timer eller en natt, det er noe man må føle på selv.. Merker jeg blir skikkelig provosert av alle de bedrevitende folkene her! Hvertfall de som skriver at unge mødre er verst når det gjelder drikking! Slik jeg har merket det så er det faktisk de litt eldre som maset etter når de kan ta seg et glass vin osv.. Men jeg mener det er opp til hvert enkelt! Jeg er gravid igjen nå og jeg kan ikke vente til jeg får tilbake kroppen min og kan få litt fritid:)) men jeg vil bok drøye til lillemor er hvertfall 3 mnd, men som sagt, alle har forskjellige meninger:))

    39. Hærregud for et oppstyr folk lage av en liten ting.æ e mamma til 2 gutta,en på snart 2 år å en på7 måna.å vi har hadd barnefri fra minstemann 2 gang å det va GODT å ta sæ en fest å være litt ung igjenn,æ e 24 år å tilbringe dagan hjemme vær dag me begge ungan siden æ ikke har barnehage plass!alle har behov for å gi slipp på ungan for å være venninne,kjæreste eller bare ung for en kveld!for om man e så trangsynt at man ska sitte inne konstant lamme ungan e d ikke fordi man ikke vil ha barnefri,men e nå i hode som jør du ikke tør slippe ansvaret på andre eller fordi du TRUR det beste for ungen e at du e tilgjengelig 24/7!det e d ikke!!!nyt livet m ungan mens d kan å ta dæ barnefri for e ikke enkelt å få barnefri med 2 unga som m 1!stå på snuppa,folk e bare sjalu for at d hař mulighet å være ungdom å ikke bare mamma!:-)

    40. Hahaha, jeg googla “playboykostyme” fordi søsteren min skal i playboybursdag, så kom det masse bilder av deg opp 😛 hehe
      http://www.google.no/search?hl=no&q=playboykostyme&gs_sm=3&gs_upl=2443l8032l0l8352l16l14l0l1l1l0l358l699l3-2l3l0&bav=on.2,or.r_gc.r_pw.,cf.osb&biw=1366&bih=643&um=1&ie=UTF-8&tbm=isch&source=og&sa=N&tab=wi&ei=hcNDT_bIDZCL4gTdibGkCA
      Og så skal det sies at jeg var ute fire uker etter fødsel 😉 Fordi jeg var i 30års lag til broren til søsteren til kjæresten min. Da var Nicolai hos min mamma og hadde det helt fint. Han er nå snart 5mnd og jeg har vært ute noen ganger. Alle mødre har uansett godt av å koble av litt! Man er da like glad i barna sine for det! Jeg er hjemme alene med Nicolai hver eneste dag omtrent, og jeg er ikke mye sammen med venner. Er stort sett alene hele uken mens barnefar jobber. Da er det godt å kunne tilbringe litt tid med både barnefar eller venner når barnefaren først har fri.
      Det er sånne kommentarer som dere forbanna drittslengere kommer med som gjør at i hvert fall jeg ikke tør å skrive alt jeg gjør på bloggen. Skulle jeg skrevet at jeg har vært på byen med noen venninner eller kjæresten de få gangene jeg har vært det, så hadde jeg vel blitt bannlyst. Og det er vel Rannveig som bestemmer om hun skal røyke eller ikke? Og om det er festrøyking, så er det faktisk noe de aller fleste gjør, enten de er mammaer eller ikke. Jeg slutta å røyke når jeg var gravid, men har klart å begynne igjen nå. Så dere som sier at hun kunne latt være fordi hun har holdt opp så lenge, så er det faktisk veldig lett å begynne igjen. Enten man har holdt opp i ti år eller i et svangerskap. SKAM dere! Blir rett og slett kvalm..

    41. Første gang jeg var ute etter fødselen var lillegutt 3 mnd, og det var utroooolig merkelig!! Men han har sovet borte mange andre ganger også selv om vi ikke skulle noe.. Det er veldig deilig å få litt avlastning! 🙂

    42. First of all : Det å gå ut å ha det gøy med venner etc gjør deg IKKE til en dårlig mor. Kjenner jeg blir oppgitt og ganske provosert over alle de uvitende kommentarene folk skriver her. Ble selv mamma som 19 åring (Er nå 25) og har vært alene fra dag en. Det å være mamma er en utrolig krevende og ansvarsfull jobb, og du trenger å koble ut avogtil. Få være kun deg selv. Og til alle dere som kommer med usakelige kommentarer som går på utseende, dere er bare sjalu. Voks opp, hva vinner dere på å rakke ned på andre?
      Rannveig : Du ser nydelig ut, og er en GOD mor, aldri la noen få deg til å tro noe annet!!

    43. Jeg synes det er greit og la baby være hos besteforeldre fra tidlig alder en gang iblandt , for tenk viss det skjer mamma eller pappa noe (satt på spissen) og de MÅ ha pass , stakkars ungen da som kan få det sjokket. Er ikke bra og IKKE la de få ligge borte heller 🙂 vente til de er 1-2 år er jo helt tullete.
      Fin du er rannveig og gutten din er nydelig <3

    44. Du e nydelig, du gjorde helt rett i å dra ut å hygge dæ:) men du, se på bilde 9 og 18 viss du telle fra toppen og nedover, se spesielt bilde nummer 18.. Boobie padsan dine eller ka det e vises veldig godt utfor bhen:) bare et tips, no offence

    45. Det er fint å være brun, men ORANGE er strengt tatt ikke pent. OMG, ser du ikke selv hvor mye du overdriver med selvbruning ? Fyttigrisen å unaturlig og fælt det ser ut

    46. Syns det er sjokkerende hvor mye tid folk faktisk bruker på å lese bloggen din, for å slenge dritt.
      Det viser jo litt nivået på de som leser den. Skremmende.. Men er glad du ikke sletter det, for det er jo så latterlig at det er morsomt 🙂 Litt må man få ha å flire av i hverdagen!
      Du er kjempe søt, og hvem faen bryr seg om ettervekst da? Farg den når du vil, og bruk hvor mye brunkrem eller selvbruning eller hva som helst, som du vil. Du er fin 🙂 Og det viktigste er at du gjør som du vil, og trives med deg selv.
      og sønnen din er helt nydelig! Jeg leser bloggen din, og liker den. Vær deg som du er, haters gonna hate uansett. 😉

    47. jeg pleier aldri å kommentere stygge ting på blogger, og det her er ikke ment på en frekk måte heller… men du burde virkelig passe på å ta etterveksten iogmed at du har så SINNSYKT lyst hår , eller så burde du farge det brunt (da hadde du sett eldre ut også og det hadde kledd deg best). Så burde du vel roe ned litt med sminka, du ser helt oransj ut jo:s Du som er så pen burde sminke deg mer naturlig ! Syntes forresten du gjør en kjempe jobb med sønnen din! Flink er du 😉

    48. Æ blir så fortvilt når æ læser alle meldingan her! e det en konkuranse om å være “verdens beste mamma”? katti mødre velger å gå ut, avhenger helt av situasjonen.
      noen venter lenge,andre ikke. ofte så er de som venter lengst, de som er i forhold.
      Ingen kan sies å være bedre eller værre enn andre. De fleste mødre gjør alt de mener er det beste for seg og sitt barn.
      Rannveig er veldig ung, og alene med ansvaret for sitt barn. – selvfølgelig vil hun prøve å komme ut blandt venner. det gjør ikke ho til en dårlig mamma.
      De av dere som leker “bedre vitere”, må jo vite at man trenger ikke å la være å amme dagen derpå. Alkohol mengda i brystmelka e helt lik alkohol mengda i blodet. Dvs at om du tar et vanlig glass vin, så tar de ca 1,5 timer før det er ute av blodet. Rannveig drakk neppe så mye,at hun ikke kunne amme neste dag. (begrenset ka man tåler etter 1 år uten)
      Dere som sjikanerer Rannveig med utseende: ka gjer det dåkker? Om ho føler sæ vel med ettervekst og selvbruning, kan hun ikke få lov til det? hvilken rett har dåkker til å fortelle henne negative ting om hennes utseende?? om ho så ville ha moccafarga skokrem i ansiktet og følte sæ vel, så e det vel strengtatt ingen som har rett til å få henne til å føle seg dårlig.
      Dåkker hatere, sett ut noen bilder av dåkker sjøl her, så skal vi andre få si så mye vi vil om diverse ved dåkkers utseende! Det må vi jo få lov til,når dåkker orker å bruke tid foran pc, for å rakke ned på andre.
      Du er nydelig Rannveig, hårfarge og hudfarge spiller ingen rolle. dine trekk i ansiktet e bare så vakker. æ må få lov til å si at de peneste bildene æ har sett av dæ, va da du va brunette;) det fordi du har noen helt spesielle nydelige brune øya! Din sønn e også helt fantastisk fin!
      vær stolt over dæ sjøl og din sønn, og alt du har fått til!

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg