RASISTISK ELLER ?

 

 

I det siste har jeg fått en del kommentarer som omhandler den snaasne etterveksten min og at jeg er gul.  

 

La oss først ta påstanden om at jeg er gul. For det første er jeg faktisk så langt fra gul som du kommer. MEN.. mennesker i Asia er for det meste gul, og det vil altså si at de som skriver til meg at jeg er gul og at det er så jævla stygt, dere synes altså at størstedelen av Asias befolkning er stygge fordi de er gule ? Om jeg er gul så er hvertfall du en jævla rasist og dermed ikke noe bedre ! 😉

 

Og så kan vi jo ta temaet ( eh, ja noen har jo gjort det til et tema.. ) etterveksten min. Jeg er FULLT klar over at jeg har en jævlig stygg ettervekst, men jeg har faktisk ikke hatt tid til å ta etterveksten min etter at jeg fikk Nathaniel Chrisander. Jeg tør for eksempel ikke å bleike håret mens han er i samme hus/jeg ikke har barnevakt, og barnevakt har jeg som kjent bare hatt en gang. 

Jeg blir ikke såret av å høre at etterveksten min er stygg eller at jeg er “gul”. Ettervekst er en helt naturlig ting som er veldig lett å forandre på i motsetning til veldig mange andre ting ! Så det hjelper hverken meg eller deg at du kommenterer ; “ÆSJ, for en ettervekst. Ush DU er ekkel og fælDu bruker tiden din på noe nytteløst og ikke minst, jeg bruker tiden min på å lese tidenes mest meningsløse kommentar. Jeg kommer fortsatt til å gjøre like jævla lite med etterveksten min inntil jeg bestemmer meg for å ta den selv som nok blir en gang i nærmeste framtid. 

 

Og haters gonna hate ! Fint lite jeg kan gjøre med den saken. Anonyme haters vel og merke, heheheheh. Det er såå lavmål ! Hvorfor ikke skrive samme dritten, bare uten anonym-delen ? Du hadde jo garantert fått sånn 95% mere respekt for deg selv i samme slengen.

GODT å få det ut! Av og til blir jeg nesten sint fordi jeg blir så oppgitt av folks dummhet. Det kommer til et punkt hvor jeg føler meg så bra i forhold til anonyme drittslengere at jeg bare MÅ skrive et eget innegg om det !

Så håper jeg vi slipper lignende kommentarer framover. Ta nå å finn noe annet å rakk ned på om du absolutt føler for det, for etterveksten og gulfargen er “so last year” 😉


Peace out !

Nå skal jeg og min vakre sønn snart lalle, for vi skal nemlig tidlig opp imorgen og møte Lill Hege og mest sannsynlig hennes lille søte gutt også !

Nattaa alle leserne mine, og ha en fin kveld videre  <3

61 kommentarer
    1. heii, utrolig bra blogg.
      fester du mye?? jeg vil bare varsle om at alkoholen du drikker, kommer i melka barne ditt drikker fra bryste, festet selv når jenta mi var bare noen mnd å jeg ammet, hun på helsestationen varslet meg om å ikke gjore dt, for jenta får dt i seg, så dt var et stoooort sjokk for meg, det e 1år siden, å jeg er enda litt redd for at jeg gjorde dt, håper ikke dt gjorde noe me henne, håper ikke dt gjør dt til gutten din heller 😀

    2. Det hørtes jo utrolig barnslig ut å gi stygge kommentarer på grunn av ettervekst, det er ikke så stygt at man kan si “æsj” til det engang. Det ligger vel litt misunnelse bak slike kommentarer skulle jeg tro 😉

    3. Julia du er bra intelligent du, næt .. du er så sjalu på rannveig at du ikke vet hva du skal si, og du titsa shuut up. Gul er en farge, sånn er det. Hvis dere ikke skjønte hva rannveig mente, så give a fuck i å kommentere? 🙂

    4. Jeg digger deg rannveig!:)
      jeg har også ettervekst. OMG, DANGEROUS!!!!!!! Herregud folk må virkelig skaffe seg hjelp og manerer…
      for hva så om du har ettervekst å er gul???? tror de at de kan forandre deg ved å skrive noe ukonstruktivt noe til deg? det klarer iallefall ingen mot meg..
      sier de jeg er “gul” som ett eksempel ,så hadde jeg nok blitt “gulere”… alt for å provosere de som lar seg provoseres av det.. makan!! 🙂
      vær deg selv og tæn deg så mye du vil. drit i å farg håret om du ikke har tid og kjør på med en haug med kløft!!! haters gonna hate.. 😀

    5. Haha, ikke bry deg om sånne komentarer, der er bare sjalu! Jeg har sett mange usaklige komentarer på bloggen din, må bare le av dem. Du er flott 😀

    6. De er stakkarslige som ikke har noe bedre og gjøre og som GARANTERT er sjalue på deg! ikke vits å bry seg, la dem si hva de vil! så at noen kalte dg dårlig mor fordi du gikk ut 1 gang og festet, HAHA helt SYKT hvor dumme noen mennesker er! viser hvor lite de har å gjøre om dagen. du er herlig rannveig, og vakker, en flott mor og du trenger ikke oss for å si det heller :)! stå på!

    7. De personene som kommenterer etterveksten din har tydeligvis ikke barn selv 😉
      Da jeg så etterveksten din så tenkte jeg stakkars hun har ikke hatt tid å få bleika den. Men ville aldri falt meg inn å kommentere det på den der måten!
      Hilsen mamma til pesudio tvillinger, (ikke alene mamma, men babyer og små barn krever MYE) 🙂

    8. Det hele høres så forferdelig komisk ut 🙂 men jeg må bare få sagt det at det eneste som ligger bak alle de stygge kommentarene er jo sjalusi 🙂 de takler bare ikke at du er den du er å dermed må de hakke ned på deg 🙂 kjempe bra gjort fra deres side liksom. Det eneste de selv oppnår er å stille seg i meget dårlig lys 😉 Men må bare si det at du er virkelig tøff! Å du virker som en veldig god mamma, å det tviler jeg ikke på at du er.
      Å til de som hakker ned på folk på den måten, pga en patetisk liten ting som ettervekst, så hjelper det ikke å dra andre ned i driten fordi at dere selv har det dårlig. Skaff dere heller ordentlige venner 🙂 eller hjelp for den saks skyld…

    9. MEN Rannveig – jeg har ingenting imot deg, kikker innom bloggen din daglig og syns du er en fornuftig og kjempe flink alenemamma som står på!
      MEN når du legger ut bilder fra festen du var på i helga, da ber du litt om det. For ser ikke du selv hvor unaturlig du ser ut, når du tar bilde med vennnene dine? Jeg hadde ikke turt å ta bilde med deg, nettopp fordi alle andre fremstilles som likbleke iforhold da. For ja, alle du er på fest med ser direkte syke og bleke ut ved siden av deg! MEN igjen, ingen har grunn til å pirke og klage på det av den grunn, men du ber litt om det for det vekker VELDIG oppsikt 🙂 For du er unaturlig brun 😉 Og det er ikke fint.

    10. Rasisme, seriously? Har aldri sett at nån har kommentert at du e GUL, oransj derimot, det e du faktisk uansett ka du trur eller ikke. Det å begynne å trekke inn at asiatera e gul e jo bare rasistisk fra din side. Her e det du som e rasisten, beklager :p
      Takk for god underholdning btw!

    11. er jo ikke så rart folk kaller deg gul. Du har vell sett bildene du legger ut selv?: )) Er iallefall ingen fin brunfarge du har..

    12. (Sikter til Anne-Britt)
      Hvorfor kle seg mindre fin, fordi de andre ikke er like “fine”?
      Hva skjer hvis det sitter en afrikansk venninne der som er mørkhudet?
      Prøver dere hardere med å psyke henne ned ved å besøke bloggen hennes for å slenge masse bullshit stiger hun fort opp på topplista. MAKAN TIL DUMHET ;D
      Sorry, Rannveig, jeg måtte bare få det ut.
      Have an awesome day! <3

    13. De som ikke har vært alene med en liten baby skjønner ikke hvor hektisk det er,spesielt i de første månedene! Skjønner godt du ikke har tid til å ta etterveksten jeg 😉

    14. Hei Rannveig 🙂
      Så flott at du ikke bryr deg om hva andre mener! For slike kommentarer vitner bare om dårlig oppførsel og at man umulig har lært noe om hvordan man forholder seg til andre mennesker…
      Da jeg begynte å lese denne bloggen rundt juletider tenkte jeg “Wow, ser hun SÅ bra ut bare noen dager etter fødselen?” Du ser bare flott ut!
      Når det gjelder kommentarer på etterveksten er det bare tåpelig oppførsel… og kommentarer på hudfargen er ikke særlig bedre! JA, jeg skjønner at det vekker oppsikt fordi du ser “annerledes” ut, men hvorfor er det et stort problem?! Jeg som person kunne aldri tenkt meg til å bruke så mye sminke, MEN jeg kunne heller ikke tenkt å lagt meg borti hvordan vennene mine eller andre så ut, så lenge jeg ikke har noe press for å se slik ut… Jeg får ofte høre at jeg bør bruke mer sminke, og det er et herk! Jeg føler meg komfortabel med lite sminke og jeg regner med at du føler deg komfortabel med den sminken du bruker 🙂
      Nei, stå på Rannveig! Du er ei flott jente og uten å vite særlig mer enn det som står på bloggen – så vet jeg at du er ei god mor også! 😉

    15. Å herregud!!!!!!!!!!!
      Kødder du? Japanere-kinesere å asiatere er ikke gule, mange ser HVITE ut.. Dessuten har de en annen gyllenhet i huden!
      Ta deg sammen! Å du er ikke gul men ORANSJ.. Sorry asså, men du er i tillegg sjoldete (not nice), du sier du ikke bil bleke håret i samme hus som sønnen din? Er du dum? Det er ikke farlig, bare ikke vær i samme rom som han under beh..
      Du lakker jo negler, driver med selvbruning.. Generelle vaskemiddler kan han å puste inn!!!

    16. Ettervekst er jo noen alle har for faen! Det er så utrolig respekt løst og drive og pirke på at du har ettervekst når du helt klart vet det selv. Jeg hadde også sikkert enda lenger ettervekst enn deg for en stund tilbake, men jeg gjorde ikke noe med det før jeg virkelig hadde tid og ork til å gjøre det! 😛
      Stå på du er tøff og en kjempe flink mamma ut i fra det jeg kan lese op bloggen om! 😀

    17. Heei Rannveig!
      Ville bare si at du er en utrolig flink mamma, noe jeg helt ærlig ikke trodde du kom til å være. Jeg har vertfall endret helt mening om deg ettersom jeg har lest bloggen din etter at du fikk din nydelige sønn!
      Jeg blir skikkelig sjokkert over at folk er så sykt usikker på seg selv at de slenger så stygge kommentarer over så teite ting som at du har ettervekst. Det viser jo bare at du tenker på hva som er best for sønn din, når du velger å ikke farge håret mens du er alene med han.
      Stå på Rannveig! Du gjør en god jobb, og jeg kan tenke meg at de ikke er lett å være en alene mamma. Håpe familien og vennene dine stiller opp for deg, slik at du kan tenke litt på deg selv inni mellom.

    18. Har absolutt ingenting imot deg, Rannveig. Men reagerte litt på det du skrev om rasisme. Du kan ikke mene at kommentarene som du får slengt kan sammenlignes med det. Og å kalle asiatere gule – DET er rasisme det.
      Og til alle som slenger drit: La nå jenta får bruke brunkrem til krampa tar ho. Skjønner ikke hvorfor folk bryr seg om sånt.

    19. Ikke tenk på det,du er drit fin <3
      jeg er misunnlig på deg du er skikkelig fin,bare forsett med det utsende du har så
      er du heldig 😀

    20. omg folkens. chill out! selv om rannveig sir at folk i asia er gule, så skjønner dåkker jo poenget hennes, dåkker e jo dom som nån brød om dåkker ikke gjør det værtfall. hallooo (?) og ettervekst? for å si det sånn, så vidt æ har skjønt det så for nok alle som farger håret det UANSETT kordan farge, så big deal? og ka skjedde med å ikke dømme folk etter utseende? okei, greit. rannveig e døds pen, men jævli grei også! serr, sry for det her, men ble litt provosert.. såå, so long suckers! og rannveig, stå på!

    21. LOL. Det er ikke rasistisk å påpeke at du misbruker selvbruning og er orange pga det. Det er derimot rasistisk å si at asiatere er gule!
      Du kaller en hel folkegruppe gule, det er rasisme. Det er ikke rasisme å si ifra når èn person tydeligvis ikke ser selv hvor idiotisk det den gjør er.
      Fyfaen så uvitende og dobbelmoralsk du er, håper virkelig barnefar er smartere og kan gi barnet deres bedre holdninger enn det du gjør !

    22. Jeg vet ikke hva som er morsomst. At noen må kommentere på etterveksten din eller at folk krangler om gul er en farge eller om det er rasisme 😛 Er også overraskende mange som er anonyme her inne, hmmm, skummelt jenter, er dere så feige?
      Rannveig, jeg har ikke lest bloggen din så jeg kan ikke gjøre meg opp noen mening om deg, det gjør jeg nemlig ikke basert på utseendet. Men jeg tror at mange kommenterer brunfargen din for å hjelpe deg til å se at det ser unaturlig ut, ikke noe verre enn det, du får jo bestemme selv. Hvis det var noe jeg ikke kledde så hadde jeg villet at folk sa ifra, men på en pen måte selvfølgelig. Når det kommer til etterveksten. Er dette virkelig et tema? Jenta har barn i huset for faen! Guttungen min var over 2 måneder gammel før jeg fikk stusset håret og da var det 4 mnd siden sist, og jeg får ikke vasket det mer enn et par ganger i uka og jeg har SAMBOER, hun er ALENE. Få dere barn først 😉

    23. Hei!!!
      Jeg så deg idag på city og jeg likte jakken du hadde på!! (en hvit parkas).
      Hvor har du kjøpt den??Kan du skrive et innlegg om den:)

    24. Asiatere er NATURLIG gul mens du er rett og slett helt UNATURLIG gul…. Asiatere er fine mennesker, det samme er du også… hadde du ikke vært unaturlig gul da… ettervekst gir man faen i

    25. Hahaha!!! Yes da.. Altså gjør hva du vil, men ikke snakk om røyk å alkohol når du legger ut bilder av deg med røyk i hånden å så bilder av sønnen din.. Hvorfor være borte fra han i så tilig alder?
      Jeg har en datter på 4mnd snart å klarer fint å bleke ettervekst, du kan dra til frisøren mens han sover i vognen.. Du gjorde jo dette da du var gravid.. Ikke noe værre nå, han puster generellt inn mye kjemikalier i luften!!
      Å du som sier “få dere barn først” æsj ass, vaske håret 2ganger i uken… ÆSJ!!
      Ta med baby på badet, dusj på 5min,, VASK deg!!
      Babyen kan sove å ha med deg baby call.. Livet er ikke over selv om man for barn!!!!
      Er det virkelig mulig!!

    26. ahahahha, du e ikke gul ? Du e brun og fin. Tippe alle som komentere at du e gul og stygg sitt hjemme likbleik og uattraktiv. Synd for dæm at du e brun og fin hele året 😉

    27. Vanligvis bruker jeg å heve med over å skrive frekke komentarer til folk men etter å ha lest dette klarer jeg ikke la være. Jeg har ingenting imot deg som person, men dette er noe av det dummeste jeg har lest på lenge. Om du er oransje,brun,gul,grønn,rød eller rosa i trynet kunne ikke brydd meg mindre, men å påstå at det er rasisme og kalle deg gul tyder på mangel på intelligens. Gjør det selv en tjeneste å fjern dette innlegget før flere leser det. Ellers vil jeg bare si at du virker som en god mor for fine Nathaniel, og du ser strålende ut. Stå på videre og prøv å unngå slike dumme innlegg i tiden framover.

    28. Og du er liksom bedre kine? Hva med deg MLM? Dere kan syns dette innlegget er så dumt som bare det, det er deres mening. La rannveig ha sin! Hva så om hun gikk til noen venner å drakk litt å tok seg en røyk? HUN RØYKET IKKE MENS HUN GIKK GRAVID FRA 3 MND, HUN DRAKK IKKE. IDIOTER.. HAHA LER SÅ SYKT AV DERE.. Dere har store problemer, og lider kun av en ting nemlig: SJALUSI <3

    29. Om et par år kommer du til å se tilbake på de her bildan sjøl å tenke ka i faen va det æ tenkte med. Og hvis du absolutt MÅ være så .. brun hele tida, koffer ikke farge håret brunt? Det hadde sett mye bedre ut for hårfargen du har nu framheve bare den oransje tonen i selvbruninga. + At du hadde sluppe unna så markert ettervekst! I tilegg e det vel et par år siden det va populært å være full av selvbruning med ihjelbleika hår 🙂

    30. Er jo helt idiotisk hva folk for seg til og kommentere! Slike folk bør virkelig få seg en hobby, og tilogmed kanskje se på seg selv, før de begynner og hakke på andre!!
      Jeg er alenemamma selv, jeg vet hvordan det er og ikke ha tid til ALT det man en gang hadde masse tid til. Og hvis de syns du ser GUL ut, sier det vel bare en ting…KOM DERE TIL ØYELEGE ASAP!!!!
      Stå på rannveig, syns du er like fin med eller uten ettervekst 😉

    31. Hahaha, dette blir bare så utrolig latterlig. Å lese kommentarene her er jammen meg en fryd. Snakk om å ikke ha et liv? Dere sitter her og rakker ned på en mor som gjør en kjempejobb for sønnen sin. Hun fullammer, holder seg unna røyk når hun har han, drikker kun når hun har barnevakt og er nok ganske klar over hvor lenge hun må vente med å amme etter inntak.
      Synes det er helt uforskammet at unge jenter skal rakke ned på Rannveig, bare fordi hun tør å vise seg frem. Har dere barn? Har dere prøvd å være mamma? Jeg synes Rannveig gjør en kjempejobb som mamma! Jeg er noen år eldre og har en gutt som er en måned eldre enn Rannveigs lille prins. Må med hånden på hjertet si at jeg synes det ser ut som Rannveig alltid setter gutten sin først og deretter seg selv.
      Hvorfor ikke gå et annet sted å rakke ned på folk. Rannveig kan få være så gul og blond hun bare vil. Hva bryr det dere?

    32. Herlighet, noe så idiotisk å bruke tiden sin på! Hva DU foretrekker er jo en helt annen sak enn hva andre gjør! Selv har jeg en helt annen brunfarge enn deg, og det er JEG fornøyd med. Det betyr ikke at DU må være fornøyd med slik JEG ser ut 🙂 Ærlig talt, ikke bry deg med slik =)
      Klem fra Lizbeth Osnes – Behind the scenes.. Der du aldri riktig vet hva du får – bortsett fra flere daglige innlegg. Bloggen handler om min glade hverdag med mote, skjønnhet, fest, shopping, vennskap, tanker, meninger, kjærlighet, bloggtips, bokomtaler, tips i livet generelt – og den psykiske lidelsen Anorexia Nervosa. Min blogg er min terapi, min hobby og min lidenskap. LIZBETHOSNES.COM

    33. Heihei, jeg bare lurer på noe, det har ingenting med dette innlegget å gjøre. Jeg er like gammel som deg, gravid i uke 26. Når begynte du å kjøpe babyutstyr osv? jeg har kjøpt litt klær og vogn.

    34. Hei !
      Jeg bare lurer på en ting. Hvorfor gidder du å lage et helt innlegg om ettervekst / gulfarge ? Vi som er dine faste lesere, og som bryr oss, vi vil gjerne vite hvordan det går med deg og Nathaniel. Jeg bare synes det er trist at du “biter” på dritt komentarer og velger og gi det en respons. Lag heller sånne inlegg som du pleier, for det blir sotte stor pris på !
      Hilsen fast leser, Helene

    35. Unnskyld meg!!! Dere snakker om oss som kommenterer, dere gjør det jo selv, med smiskemde kommentarer osv.. Se virkeligheten, istede for å syte å snakke om hvor tøft det er å være alene mamma å hvor fort de vokser osv, TILBRING all din tid på sønnen din da..
      Ohh, at hun sluttet røyka da hun var 3mnd på vei, jøss..
      Men ja, du er en sterk å flink ung mor.. Men voks opp litt, du virker så ordentlig, slutt med disse barnslige innleggene, du vet det blir drittslenging også skriver du om det!! ?? Why??
      Gutten din er så skjønn.. Som sagt har jeg en liten en på 4mnd snart, har verdens beste forlovede men det er jeg som har å tar fulle ansvaret.. Der er like tøft for meg.. Skal jeg dusje ligger lille på et teppe på gulvet eller sover i sengen, da har jeg med baby call med KAMERA!!
      Du klarer spraye/smøre deg ORANSJ-sminke deg- lakke negler-klipse på hår..
      Hvorfor i helvetet har du ikke tid til å farge håret?????????
      My gooooood!!!!

    36. Herregud, folk er så ufattelig barnslige. Du er en fantastisk mor og et fantastisk menneske. Du tar først og fremst vare på sønnen din og du gjør en fantastisk jobb. Folk er bare jævlig misunnelige og skal være jævlig tøffe bak tastaturet. Det er bare patetiskt og du burde ikke bry deg.
      Vil også nevne at jeg elsker bloggen din og håper du fortsetter og blogge selvom sjalue jævler prøver og ødelegge.
      Ha en fin helg 🙂

    37. Du kan faktisk ærlig talt ikke være overrasket over å få kommentarer på “hudfargen” når du faktisk ER orange!! Synd om du ikke ser selv hvor jævlig det ser ut…

    38. en ting du kanskje ikke ; det er ikke skadelig å farge håret mens barnet er inni magen, enn hvis du farger håret mens barnet kanskje sover i et annet rom. når du farger håret går stoffene i hårfargen inn i hodebunnen og inn i blodet, dermed inn i blodet til ungen i magen. true facts faktsik, google it hvis du ikke tror meg 🙂

    39. Får vondt inni meg jeg av å se så masse motbydelige kommentaren til denne jenta! At folk bryr seg så mye om hvordan hun ser ut! Folk skal da få lov til å se ut som dem vil uten at noen skal bry seg, og det at hu ikke har tatt etterveksten, hva så? Har man baby i hus så kan man lenger ikke rekke å gjøre det man vil lengre, å ha unge er GANSKE krevende og trenger all din tid! og farging av hår og lignende kommer enkelt og greit sist i lista! Jeg har ei datter på 8mnd og jeg har nesten ikke tid til meg selv mere! og sånn er det bare! jeg kan ordne meg og føle meg bra litt nå og litt da!
      Slik som jeg leser bloggen din Rannveig, Så virker du som ei god mor, som tar seg av barnet sitt, gir det omsorg og det han trenger!! Er ikke det bra nok så vet ikke jeg! Stå på du! Ingenting er viktigere enn det! Er faktisk maaaange mødre der ute som ikke klarer å ta vare på sitt eget barn og tenker kun på seg selv! og rett og slett git faen i sitt eget barn, vet om flere som sender bort ungen sin i hytt og pine hver helg for at de skal komme seg på fest og bli dritings! Det kaller jeg dårlig forelder! dattera mi har vært på overnatting 1 gang! og jeg har ikke vært på fest på det jeg vet! og kommer til å fortsette sånn 🙂
      Nei stå på du! Jeg tenker at de som kommer med slike kommentare er somregel alltid sjalue på en 😉 Er alltid noe slikt! og ikke minst at kroppen din er jo dritfin etter å ha gått 9mnd gravid! Er ikke alle som får igjen kroppen sin!
      Lykke til 🙂 Du er ei god mor 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg