MAGEN 3 MND ETTER FØDSEL

Som jeg lovte for en stund siden, skal jeg lage et innlegg om hvordan kroppen min er nå, i overkant av 3 mnd etter fødselen. Selv om det meste er på plass til normalen etter å ha gått gravid i 9 mnd, og gjennomgått en fødsel, så er det jo ikke til å legge skjul på at magen var “fastere” før… hehehe ! 

Jeg ble veeldig svæær på slutten, men likevel slapp jeg unna et eneste strekkmerke . Eneste merket jeg fikk er et lite på rumpa, som ikke jeg selv legger merke til engang. ( MEN jeg hadde vært stolt av krippen min likevel om jeg eventuelt hadde fått strekkmerker) .. For man har jo bært fram et nytt liv, og det har man jo all grunn til å være stolt av. 

Gravidstreken min som ble VELDIG tydelig, er nesten helt borte nå. Heldigvis. Synes det så utrolig stygt ut med den uten bollemagen, heheh. Magen er så å si trekt seg helt sammen igjen, men egentlig ikke helt i nærheten av slik den var før svangerskapet, da den var helt flat (og stram.. ) Den er jo flat nå også, men kan se litt gravid ut når jeg nettop har spist.. får en sånn liten søt kul på magen da, hahah. 

Ellers.. hoftene er jo selvfølgelig blitt bredere og slikt, men det kan man jo ikke gjøre noe med og ikke har jeg noe spesielt imot det heller.. Puppene er jeg også superfonøyd med nå, da jeg gikk opp hele 2 bh størrelser over natten når jeg fikk Nathaniel Chrisander. Noen fordeler skal man jo ha her i livet når man har slitt seg gjennom et helt svangerskap 😉 

 

Alt i alt er jeg kjempefornøyd med kroppen min nå ! Elsker den ! Det høres kanskje veldig innbilskt ut, men jeg synes at man burde kunne si at man liker kroppen sin om man gjør det. Når det er sagt, så skal jeg ( når motivasjonen melder sin ankomst.. ) begynne med styrketrening slik at magen blir litt strammere og sånt. Om noen har noen supre tips til hvordan man kan stramme opp magen, så eer det bare å rope ut ! ::D

 

 

Hvor lang tid brukte du på å få tilbake kroppen etter fødselen ? 

 


31 kommentarer
    1. JEG DIGGER HOFTENE DINE =D
      Hahah, det har gått 9 mnd.. jeg har gått opp 10 kg 🙂 men driver å går dem ned igjen nå 😀 du er fiin du vennen..

    2. Så fin du er! Liker at folk er stolte over kroppen sin etter ett svangerskap 🙂
      Tok faktisk ikke mange dagene før kroppen min var tilbake, eller den var mindre enn før jeg ble gravid .. men det skyldes at lillemann kom 1 og en halv mnd for tidlig, og ammingen som tok mye av det ekstra. Ble faktisk litt skuffet når jeg ikke så noe tegn til at jeg hadde vært gravid, høres kanskje litt rart ut, men “heldigvis” har jeg to fine strekkmerker på siden av hoftene jeg er ganske fornøyd med 😀 ett tegn på at jeg har bært frem en fin gutt.

    3. Magen min har også blitt så å si flat igjen! kjempe fornøyd. for meg så var igrunnen en graviditet en slanke kur for meg.. ( ikke missforstå meg, jeg spiste som jeg skulle ) men la bare på meg 4 kg. jeg var litt overvektig før jeg ble gravid, så et par mnd etter min datter var ute veide jeg 15 kg mindre enn det jeg gjøre før jeg ble gravid. MEGA stolt.. jeg fikk det ikke bort me trening å slikt. 😛

    4. Ikke dårlig ^^ magen min er fin og flat, men må si huden ikke sitter helt på kroppen enda :/ litt kjedelig, men har jo ikke begynt å trene enda 😛 så kanskje det strammer seg om jeg begynner å trene litt ^^ u look great btw 😀

    5. Er lov å være fornøyd med kroppen sin, og si det høgt! Få som sier at de er fornøyde.. Du ser nydelig ut!
      Det tok meg tre uker å få flat mage og gå tilbake til vekta jeg hadde før svangerskapet. Når det gjelder trening startet jeg med det ca syv mnd. etter fødselen, for å bygge muskler å legge på meg, da jeg bare veide 42 kilo.

    6. Du ser kjempebra ut 😉 All grunn til å være fornøyd, selv er jeg mye mer fornøyd ETTER graviditeten med kroppen min, enn før 🙂 Så vi skal jo ikke klage 🙂

    7. Fin kropp! 🙂 All grunn til å være stolt! Magen min har så og si blitt flat igjen – men det er enda en del overflødig hud, sees heldigvis ikke. Bare jeg som ser. Høhø. Og ellers har jeg fortsatt noen kilo igjen, utrolig nok. Husker tydeligvis ikke hvor tynn jeg har vært :p

    8. Du har all grunn til å være stolt over kroppen din! Det er en av godene man har etter et svangerskap; det er ikke teit å si at man selv synes man har fin kropp, og at man er fornøyd! Man har jo faktisk ofret hele kroppen til et lite barn i 9mnd:)
      Jeg selv brukte ca 3 uker på å få fasongen tilbake, men huden har aldri vært den samme igjen. Hehe! Føler ikke akkurat for å hoppe i bikini foran andre. Den sitt liksom ikke like fast i kroppen som før ;p

    9. Du ser kjempe flott ut ! 🙂 Og har all grunn til å være stolt.
      Håper jeg er like heldig som deg, og at kroppen går fort
      tilbake etter fødselen.

    10. Hoftene var litt ekle, men fra ribbeina og opp var du kjempefin! Er hoftene dine sånn eller det det grunnet graviditeten?

    11. magen er flat fordi ho holder det inne! sjekk bildene lengere nede der hun har kjole på så ser dere at magen er absolutt ikke så flat som på disse bildene 😉 og det er jo fint for da er hun som oss alle ;P

    12. hoftan blir jo sånn etter en graviditet å ka e vits å kommentere alle dokker over her om kor stygg dem e, det kalles misunnelse, vært gravid sjøl å har like flotte hofter som rannveig…skjerp dokker som kommentere her på den måten

    13. e jo ikke nåt sjokk at kroppen forandres etter en graviditet. Glede mæ til alle dåkker som kommentere har fått barn (hvis nån vil ha dåkker da, virke ikke sånn), så skal dåkker se kor mye som forandres 😉
      Du e nydelig Rannveig!

    14. fikk tilbake kroppen min ett par dager bare etter fødsel jeg, veldig kjekt….må ha gummistrikk hud som min mor sa….å nå er den fortsatt slik, uten ett eneste strekkmerke og jeg har født 3 barn. Veldig fornøyd med det 😉
      Du var kjempe flott 🙂

    15. De beste øvelsene for å stramme opp magen fort og effektivt er å trene de baseøvelsene som knebøy,markløft og benkpress. Det høres kanskje merkelig ut for enkelte, men jeg er et levende bevis. Har trent styrke i 6mnd og har fått kærret meg til 6 synlige mageruter 😉 Syntes magen din ser veldig flott ut til å ikke ha begynt å trene ennå, så dette kommer nok til å gå fort. Bare husk at det ikke går ann å punkttrene 😉 Altså, men får ikke strammere mage av å bare ta situps og ikke trene noe annet 😉

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg