INNLEGGELSE

Hei alle sammen ! Skal egentlig bare innom bloggen for å oppdatere litt. Det har seg nemlig slik at vi er i Hammerfest nå, Nathaniel ble innlagt på barneavdelingen her natt til i går.

Det hele begynte for tre dager siden, Nathaniel klarte å skalle hodet sitt i kanten på pcn min, og jeg ble kjempebekymret.. samme dag litt senere ble han utrolig varm, men fikk ikke til å måle temperaturen på han siden han var så urolig. I overigår i 19 tiden fikk jeg da målt temperaturen på han, og det viste seg at han hadde 38,6 i feber. Ringte da legevakten, forklarte situasjonen og fikk komme opp på en sjekk. Der var vi leeenge, lang ventetid og alt. Fikk til slutt komme inn da, og da ble han sjekket fra topp til tå og temperaturen hans var steget til 39,6. Det ble tatt blodprøver, og ga utslag for at han hadde en infeksjon i kroppen, men sa ikke noe om hvor infeksjonen var. Ble jo selvfølgelig kjemperedd ! Så da var det å ta en urinprøve, som var enklere sagt enn gjort. Jeg satt leenge å ventet på at Nathaniel skulle tisse, og han var som alltid blid og fornøyd selv om han var trøtt og sliten, i og med at det var passert leggetiden hans for leenge siden. Til slutt tisset han da, og etter en stund fikk vi svar på urinprøven. Den ga utslag på urinveisinfeksjon, og fikk beskjed av legen om at vi måtte komme oss til Hammerfest umiddelbart. Fikk da valget mellom ambulanse eller å kjøre selv. Jeg og bestemoren til Nathaniel valgte å kjøre selv, så da dro vi hjem i full fart og pakket det mest nødvendige, og dro avgårde til Hammerfest. Fikk også beskjed av legen om at jeg med en gang måtte ringe 113 om Nathaniel ble rar i oppførselen under bilturen. Noe som skremte livshiten ut av meg, huff.. 

Da vi kom på sykehuset her ble vi møtt av en amulansemann som tok Nathaniel opp på undersøkelsesrommet, hvor de sjekket pulsen og oksygennivået i blodet hans og noe andre greier jeg ikke husker. Var så sykt sliten og bekymret etter alt stresset. De ville også ta en ny urinprøve for å være sikker på at han hadde UVI. Og det hadde han jo selvfølgelig. Det ble tatt flere blodprøver, og ble egentlig sykt irritert. Skal ikke nevne navn eller noe, men når sykepleiere stikker gjentatte ganger på ungen din uten å få ut noe som helst blod, ja da blir man irritert ! Fikk jo helt vondt i meg, stakkars lille gutten min.  Herfra husker jeg egentlig ganske lite siden jeg var så trøtt, men vi fikk da tildelt et rom og fikk endelig fred til å sove i 5-halv 6 tiden. Da var både jeg og han helt uutslitt. Allerede i 7 tiden var det påan igjen med blodprøver og diverse, og så tok de Nathaniel til ultralyd av nyrene hans. Da viste det seg at UVI’en hadde utviklet seg til nyrebekkenbetennelse. Så det var altså ikke rart han var urolig, stakkars lille gutten min.. han har nok kjempevondt.

Så, i går begynte da antibiotika behandligen. Er ikke sikker på hvor lenge den skal pågå, men vi blir nok ikke å dra fra sykehuset med det første. Vi venter også på svar på en urinprøve som ble sendt til Tromsø. Er hvertfall glad for at gutten min er i gode hender, og selv om det ikke er så gøy å sitte på et sykehus så er jeg glad for at vi er her. Såå glad for at jeg er litt hønemor og har såpass lav terskel for å ringe legevakten når det gjelder Nathaniel..bedre å ringe en gang for mye, enn en gang for lite , for å si det sånn!

 

Bestemoren til Nathaniel kjørte hjem til Alta i går ettermiddag, så nå er det bare meg og han her. Har hatt litt bessøk og sånt i går da, og det har jo vært koselig 🙂

 

 

Nå ligger han å sover her i sengen sin rett ved min seng. Rart å tenke på at man kan elske et så lite menneske så mye at det nesten gjør vondt !

Mamma elsker deg så ufattelig mye lille venn <3

34 kommentarer
    1. God bedring. Finnes ikke noe verre enn når barnet ditt er sykt. Det gjør så vondt at man bare vil spy.

    2. Masse god bedring, jeg hadde nyrebekkenbetennelse da jeg gikk gravid, ble ikke frisk før babyen kom:/ å det var helt forferdelig.. Var veldig dårlig, innleggelse å alt.. Håper lille snart blir frisk<3

    3. God bedring! Solstråla beholder smilet til tross for nyrebekkenbetennelse! (bildene) 🙂 Han er skjønn!

    4. God bedring til lillegutten din. Vet ikke hva jeg hadde gjort om det var mon prins som var syk! Du er sterk Rannveig!!

    5. Stine: det var nok bare tilfelldig at det skjedde samtidig, å da trodde ho sikkert at feberen kom som resultat av at han slo hodet sitt.
      God bedring til nathaniel

    6. Han har nok mest sannsynlig hatt urinveisinfeksjon en god stund siden det har gått så langt som å bli en nyrebekkenbetennelse 😉 Det starter med urinveisinfeksjon, så kan det gå opp til blæra og bli en blærekatarr, og siste stopp er nyrebekkenbetennelse.. Og det skjer ikke på en dag akkurat 😉

    7. stakkars lille! Hvorfor tok du ikke tilbudet om fly? da hadde du jo hatt ambulansepersonell med deg hele tiden..

    8. God bedring!
      Var også innlagt i H.fest med lillegutt da han var 1,5mnd med samme greia. Trenger ikke å gå lange tiden før urinveisinfeksjon går over til nyrebekkbettenelse på så små. Jeg ble ikke tatt på alvor når jeg var på legevakta i Vadsø med min gutt, tok 3 legevaktbesøk før vi ble sendt til H.fest – så dere var heldig 🙂
      Kan tipse deg om at når dere skal dit på sjekk igjen så er det lurt å ta med mordi eller noen andre – det er en kjip sjekk for gutta og oss mammaer som må se på 🙁

    9. Huff stakars liten! Masse god bedring til lille gutten din, og kjempebra at du har lav terskel, er bedre å ringe med engang du får mistanke om noe! bedre enn en gang for mye ja 🙂
      Lykke til og håper han blir frisk snart 🙂

    10. God bedring,håper han snart er frisk! Er kjempeskummelt når de små blir syke 🙁 Nydelig gutt forresten 🙂

    11. Siden det blir vanskelig å svare alle sammen , svarer jeg alle i en .

      Tusen takk for fine kommentarer dere, det betyr veldig mye ! Setter pris på det selv om jeg er aaltfor dårlig til å svare. Men jeg leser hver eneste ene kommentar, det skal dere vite !

      Og siden jeg ser veldig mange her har spørsmål, så kan jeg heller ta en spørsmålsrunde hvor dere kan spørre om ting ? Er vanskelig å få svart alle spørsmålene som blir spurt på kommentar i forskjellige innlegg. Er dere interessert i det ?

      Igjen, tusentakk <3

    12. jeg må seriøst riste på hue av visse kommentarer her! Hvem faen er frekk nok til å skrive sånn som “hvorfor tok du ikke fly? beskymra.no” også er man anonym? utrolig lite liv vedkommende har og om vedkommende har barn, så håper jeg barnevernet kommer og fjerner ungen for det at man kan plukke på en person som ligger på sykehuset med ungen sin DET er drøyt og lavt gjort! Det er utrolig slitsomt både for mor og barn å være på sykehuset, det er ikke akkurat som en ferie! Rannveig gjorde det hun synes var riktig for sin sønn, spiller vel ingen faens rolle om hu tok bil,taxi,ambulanse,fly eller båt for den saksskyld, det som tells er at hu er på sykehuset med han nå og han får den behandlingen han skal ha for sykdommen!

    13. det at du i det heletatt orker og utsette deg selv og sønnen din for all den driten her, det skjønner jeg virkelig ikke! Om du vil blogge hadde jeg laget en blogg med passord på alle innlegg av ungen din. Hvem som helst kan bli psykisk nedbrutt av alle iq sperra idioter som sitter bak sine pc skjermer og slenger drit til den store gullmedalje!

    14. Hadde mitt barn vært så sykt, da hadde jeg tatt ambulansefly på flekken! Tenk om bilen hadde fått stopp, noe hadde skjedd med tilstanden til barnet etc. midt på vidda? Det tar 2 timer å kjøre til sykehuset fra alta! For ikke å nevne at da har du ikke tilgang til personell som vet hva de skal gjøre om noe skjer.
      Da måtte de ha ventet bra lenge på ambulansepersonell, det er ikke akkurat mange helikoptre å oppdrive i finnmark.
      Mener du virkelig at noen burde bli fratatt barnet sitt pga de tenker på barnets beste, michelle? Da er du sykere enn vedkommende som skrev den kommentaren.

    15. uffda, jeg har selv en minimann som hadde nyrebekken når han var 3uker gammel. med crp på 300. gikk over til blodforgiftning, på bare 3dager. bra du også har lav terskel, verre med de som ikke bryr seg.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg