TIDENES BESTE 17 MAI FEIRING

Hei alle sammen ! Nå er jeg UTSLITT etter en fantastisk fin dag med min kjære familie her i Tromsø  ! Må si den slår fjordårets 17 mai laangt ned i støvlene. To av mine kjære venner, Mia og Vilde, omkom i en ulykke i fjor..  og som om ikke det var nok jævlig, så lå jeg å spydde som en gris stort sett hele dagen, og det at mamma hadde laget masse mat med all lukten gjorde kvalmen bare værre. Var jo på den tiden svangerskapskvalmen var på sitt værste, og som om ikke DET var nok heller.. så haglet og snedde det også ! For en tragisk dag sier jeg bare..  huff å huff.

Men som som sagt, årets feiring var helt smashing !  Er jo Nathaniel Chrisander sin første 17 mai, og det var jo kjempe stas for meg ! Ville at dagen skulle bli perfekt, og det ble den ! Været var bra og stemninga var på topp. Nathaniel hadde på seg bunad, og det skulle vel egentlig jeg også hatt. Ville veldig gjerne ha den på, men siden vi hadde så mye annet bagasje med oss fant vi ut at vi bare droppet det. Så da ble det peenklær istedenfor, men det gikk jo greit.

Slik bunad har jeg, Grafferdrakt 🙂 

 

Men da skal jeg egentlig avslutte her, for nå kaller senga på en sliten mamma etter en veldig lang dag, og med veeeldig lite søvn de siste par dagene. Men slik blir det bare avogtil, man klarer seg jo fordeom !  Dette er ikke alle bildene, men jeg gidder seriøst ikke å overføre bildene fra mitt kamera til pcn. Så det får bare være.  Søvn framfor blogging ;- )

Her er hvertfall noen bilder fra dagen i går .

 



 

Som dere ser var vi i byen for det meste, og så på det toget der alle foreninger, klubber  og slikt går.. husker ikke hva det het i farta ! Men dere skjønner. Var virkelig morsomt å se på må jeg si ! Nathaniel ble veldig redd i begynnelsen, siden vi sto rett i veikanten og den musikken fra korpset var GANSKE så høylytt.  Men etter en liten stund ble han vant til lydene. Prøvde å ha han litt oppe slik at han fikk se, men da ble han bare grinete. Hehe 🙂  Og GUD så stappa med folk det var i byen.

Kjempegod mat, både kveite og laks til middag og dessert !  Kaka var helt fantastisk ..Ingenting sukker i den, men likevel så god ! Den skal jeg nok begynne å lage framover ja ! 

 

 Men uansett. God natt alle mine kjære søte lesere <3 

 

– Hva gjorde du på 17 mai i år ?

 

29 kommentarer
    1. Fine bilder men hva skjer med selvbeuningen, herregud, må si da at det er penere da uten den bruningen enn alle de skjoldene å den orange fargen, !!!!

    2. skjønne virkelig ikke ka du syns e pent med selvbruningsskjolda og det å kle seg som en tøs på 17 mai. blondetopp med bare bh under? ka fan? og i tromsø som det blås så jævlig så velge du det korte skjørtet? snakk om å skulle vise seg fram.. oppmerksomhetssyk.

    3. På 17 Mai skal man kle seg som en dame med selvtillit. Ikke gå slik kledd, det hører kun hjemme på fyllefest. Sorry, men det er faktisk sant. Moren min hadde blitt flau om jeg ville gå kledd slik. :/ nei jeg er ikke sjalu kjære deg.

    4. æ ser bare ei super pen jenta på bildan, med en nydelig onge 🙂
      mens dokker må jo være super sjalu eller nå? sitt å kommentere stygge ting til ho anonymt, når det dokker skriv e bare vas!! :p

    5. Hvordan hun blir så brun? Eller er det oransj du mener.. SelvbruningsKREM.. Å for mye!!
      Klærne var søte syns jeg, herregud, kjempe fint antrekk til 17.mai.. Finnes ingen regel på hva man skal ha på seg, se på utlendingene da, de som ikke er født her å ikke er “norske”, hvorfor faen feier de dagen til Norge? Vi feirer ikke dems, eller kler oss sånn…
      SÅ la henne ha på det hun har på, kjempe lekkert.. Å du som sier om du hadde vært moren så hadde du vært flau.. Så synd for deg da, sikkert mye moren din er flau over deg for å.. Tenk på det!! Hore

    6. Herregud så nydelig kledd du var! Ei prinsesse! Lille prinsen din også. Er så artig å se småttiser i bunad 😀
      Blir litt misunnelig her jeg sitter når du ser så skammelig fresh ut på alle bildene. Skjønner godt at alle blir sjalu og lei seg når de ser hvor godt du klarer å holde deg selv om du har et barn 🙂 Ikke bare bare å være stygg, full av sjalusi OG ha tilgang til bloggen din! 😀
      Bra at dagen deres var så flott! Det fortjener dere etter alt 🙂

    7. Så nydelig hår du har rannveig 🙂 Du er hele tiden så fin og brun, har lest bloggen din i over et år!! Men jeg lurer på om du bruker clips eller keratinfester eller noe? 🙂 Håper du har tid til å svare.

    8. Hey you, nice pictures, glad that you enjoyed the holiday well with family and loved your outfit, you looked beautiful Rannveig.

    9. så godt å se bilder av din mor! ho va en av mine favorittlærere da jeg gikk på Alta videregående skole i 97. sånn cirka d året. Hun virker til å være akorat som hun va da også. lær av din mamma, Rannveig. ho e en selvsikker og enormt kunnskapsrik kvinne. Hun tør å være seg selv, å du må ha arvet hennes egenskap der! Jeg skulle bare ønske for din del , at du slapp deg selv løs, å sluttet med alt jåleriet , sminke og selvbruning, det er jo så lett å drege på sæ feil type oppmerksomhet pga sånt “yttre”greier. du e så utrolig pen,Rannveig. den dagen du skjønner det, og slutter å ser ut som en blond og orange bimbo, så skal du se verden åpner sdæ for dæ. med ditt utseende, så trenger du ikke bruke annet sminke enn vårens og sommerens sol og litt mascara! du er så vakker under alt det vaset du klisser på dæ! la din mor få lære dæ om ekte skjønnhet! du har en nydelig gutt,Rannveig! stor klem fra ei som bare vil dæ det beste,vakre jente!

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg