HATERS GONNA HATE

Hei hei hallå alle mine fantastiske lesere ! <3 

Nå har jeg nettop fått lagt Nathaniel, han er som tidligere nevnt, temmelig umulig å få i seng for tiden. Måtte ringe legevakten i kveld også, fordi han plutselig ble helt våt i bakhodet uten noen grunn, ikke hadde han feber heller. Så da skal jeg ringe fastlegen vår imorgen tidlig for å få en time. Har erfart at det alltid er lurt å ringe en gang for mye, enn en gang for lite, i og med at lille skatten min faktisk har hatt nyrebekkenbetennelse for ikke så lenge siden. Men uansett, nå sitter jeg å har litt alenetid, ser på tv, og bare er Rannveig og ikke MammaRannveig, som jeg er i resten av alle døgnets timer. Er så utrolig herlig å bare sette seg ned i sofaen å bare slappe av, når Nathaniel er i seng. DEN følelsen ! 

Men så ville jeg også ta opp noe annet i dette innlegget ! Hører så mange RARE ting om meg selv, som åpenbart er helt latterlig og slettes ikke sant. Skal skrive opp litt ting jeg har hørt om meg selv i det siste :

 

“Jeg røyker hasj” Haha, dette er bare såå sykt ! Kan bare fortelle dere med en gang, at det gjør jeg IKKE. Røyker ikke vanlige sigaretter/tobakk en gang, så den må dere bare lengere ut på landet med rett og slett.Man vet man bor i Alta eller en eller annen smådrittplass når man får høre slike ting om seg selv… koslig !

“Jeg er ute på byen heeletiden” Har vært ute på byen 4 ganger siden Nathaniel kom til verden, det vil si 4 ganger på 6 og en halv måned, og før det var jeg gravid i 9 måneder og selvfølgelig ikke ute på byen en eneste gang.

” Jeg er ikke alenemamma, jeg er singel-mamma” HAHAHAH, seriøst ? Kødder du nå, eller ? Singel-mamma er et utrykk jeg aldri før har hørt om, men okei. Ifølge deg er jegi ikke alenemamma iallefall.

Vil jo kalle det alenemamma, når man bor for seg selv, betaler alle utgifter selv, forsørger sitt barn 24 timer i døgnet uten noe hjelp fra noen som helst, i tilegg til å gjøre alle andre ting som følger med det å leve generelt, og det å være mamma. Det er tøft, det er det. Til tider er jeg så sliten at jeg ikke vet hvor jeg skal gjøre av meg. Noe som provoserer meg grenseløst, er mammaer som er i forhold med barnefaren, som påstår at de har det presist like tungt som en alenemamma fordi typen deres jobber fra 10-16 hver dag. Da må jeg VIRKELIG spørre , kommer han aldri hjem eller ? Jobber han lørdag og søndag også kanskje ? Som alenemamma må du være mamma og pappa, ikke bare i ukedagene og ikke bare fra 10-16 , men også på lørdag og søndag og etter kl 16. Man har ALDRI fri. Det er en fulltidsjobb. Æh, fyfaen, blir så provosert av sånne mødre.. fyyfaen, sier det bare. 


Dette er de to tingene som har sjokkert meg aller mest ! Får egentlig høre helt syke ting om meg selv hele tiden, men som overskriften sier, haters gonna hate ! Det er jo en grunn til at du, som hater, orker å brukle tiden din på å legge igjen en kommentar . Hvis du ikke hadde brydd deg, hadde du bare oversett det og tenkt ditt om meg. MEN, siden du koker over av sjalusi der du sitter, så bare MÅ du skrive noe til meg ! Vel, det gjør meg egentlig ingenting. Har blogget i godt over et år nå, og drittkommentarer er hverdagskost for meg og noe jeg generelt takler veldig godt. Jeg leser ALLE mine kommentarer ( selv om jeg er altfor dårlig til å svare) Før la jeg meg ut i diskusjoner med leserne mine, men det gidder jeg rett og slett ikke bruke tiden min på lengere. Jeg vil eller fokusere på de som faktisk leser bloggen min fordi de liker den, og ikke fordi de går inn for å finne noe å ta meg på. Og guess what ? Det kommer alltid til å være noe å ta meg på, for jeg er jo menneskelig jeg som alle andre og feiler jeg også. Men INGEN klarer noen gang å bryte meg ned, det har til den dag i dag aldri skjedd, har iløpet av min “bloggkarriere” slettet EN eneste kommentar, som omhandlet Nathaniel, og det ble bare for drøyt for meg. Slikt er bare respektløst ! Men når det kommer til dritt om meg selv, skal det myye til før jeg i det hele tatt gidder å bry meg om det. Og det tror jeg mange har skjønt, for fikk ganske mye mere dritt før enn hva jeg gjør nå.

Haha, seriøst ! Tror jeg får mensen snart ! Blir så sykt provosert av alt, hahah. Men altså, alt som står over er jo sant ! Og til de av leserne mine som støtter meg, og leser bloggen min fast, så vil jeg bare si tuusen takk ! Deres kommentarer betyr så mye for meg, og det gjør rett og slett hverdagen min bedre ! Det er utrolig koselig å få tilbakemeldinger om ting, og konstruktiv kritikk har jeg INGENTING imot. Vil si det er stor forskjell på konstruktiv kritikk og drittslenging. Så jeg sier ikke nå at jeg hater alle som ikke skriver at de elsker bloggen min i alle sine kommentarer, bare så det er sagt. Heah 🙂 Igjen, tusen takk ! <3 

LOVER å bli flinkere å svare på kommentarer etterhvert, har det litt stressende for tiden, men snart skal jeg ta meg mere tid til det. Uansett, gleder meg enormt til den 12 juli ! Da skjer det mye bra, da får jeg som sagt bessøk av MR.hemmelig, og så kommer min kjære MARITA hjem ! Gleder meg kjempemasse, dødslenge siden jeg har sett henne ! Det føles som eevigheter. Når hun kommer hjem igjen, så MÅ vi få kommet igang med treningen igjen ! Det har bare skeiet heelt ut i det siste, huff. Men så er det jo også det at jeg ikke har noen til å passe Nathaniel heller, så jeg får se. Håper mammaen min kommer hjem snart,savner henne noe fælt. LITT mammadalt ? Jaa.

Men nå skal jeg avslutte her og lalle senga lamme verdens fineste gutt, vi blogges !

 Smil til verden , så smiler verden til dere ! Livet er for kort til å være sur 🙂 SMASK SMASK ! :*

 

 

36 kommentarer
    1. Der du tenker feil, er at du tror man skriver fra seg alt ansvaret så snart typen kommer hjem. Når barnefar er hjemme er det som å ha besøk når det gjelder Liam. Han leker med han, koser med han, skifter kanskje ei bleie hvis jeg ber han om det, men det betyr ikke at jeg slutter å være mamma når han kommer hjem. Det virker som om den delen ikke går inn hos deg, og at du synes utrolig synd i deg selv som er alenemor og sliten -mens andre mødre har det såå lett.
      Jeg er ingen hater, har ingenting imot deg -det er heller for å få deg til å forstå. En vesentlig forskjell der 🙂

    2. Min samboer drar på jobb klokka 5 om morran å kommer hjem rundt 18.00 på kvelden, da er han sliten etter jobb. Men tar seg likevel av vårt felles barn og er akkurat en like god pappa som jeg er mamma. Men du får det til å virke som om det er så synd i deg. Det er gått ut på dato å si at folk er sjalu på deg. Du er jo trossalt alenemamma, tror ikke det er så mange som e sjalu på det. Eller mener du at folk er sjalu på utseende ditt?

    3. Natalie: Vet ærlig talt ikke hvor mange ganger jeg har fått servert denne setninga fra deg, så spar deg, vær snill. Når jeg skrev dette innlegget tenkte jeg spesielt på deg, og noen andre mødre som titt og ofte påstår at det å være 100% alene om et barn ikke er noe vanskeligere enn om man har type. Om typen din ikke har sønnen deres , burde du kanskje vurdere å dumpe han ? Hadde jeg gjort (og gjorde faktisk) om jeg hadde vært sammen med pappaen til Nathaniel og han ikke giddet å ta seg av vårt felles barn.

    4. Du har ikke verdens fineste unge, alle mammaer syns jo det om sin egen unge. klart han er søt men blir kvalmt å være sååå eplekjekk som du er nå. ganske sikker på at mange av leserne dine har flotte liv de også, selvom de er uenige med deg?

    5. Du fikk virkelig ikke med deg stort av det jeg skrev. Prøver igjen -man dumper ikke typen fordi han må jobbe for å få ting til å gå rundt. Man dumper han ikke fordi han ønsker at sønnen skal få et godt liv. Når du hører flere kommenterer og forteller deg arbeidstidene til barnefar, hvor de er borte fra ungen våkner til den legger seg, hva tenker du? “Drit i han, du kan jo like greit være alene”? Det går ikke på at han ikke gidder. Det går på at han ikke er hjemmeværende, og at jeg er like mye mamma når han er her som når han er borte. Så i hverdagen er det ikke store forskjellen på en alenemamma og en som får typen hjem utpå kvelden.
      Psykisk, det å ta store avgjørelser, bekymre seg over barnet osv, der er det nok en forskjell. Men du får det til å høres ut som at mødre som har barnefar med seg slipper å gjøre en dritt, fordi han gjør det istedet når han først er der. Beklager hvis jeg tar feil, men det er min oppfattning.

    6. haha fy faen dåkk såm e så jævli teit å skriv at ” åh du bare klage,åh æ har det nu likens,men æ e nu helt glad og har det nu bare fint å læætt” Kan ike dåkker bare stikke tilbake til en jævla gynge stolen dåkkers å bare strikke såkka til ongen din ? ELLER KANSKE DÅKK KAN FÆRE Å RØYKE HASJ.Hahah dør av dåkker.Særriøst æ blir kvalm.
      Du e kjæmpe pen Rannveig,å Natahniel ligne på mamman sin :*

    7. Uff, utrolig barnslig å prøve å starte en krangel på bloggen hennes! Kjenner egentlig jeg blir litt flau x)
      Du er en sterk person Rannveig, stå på !! ;D

    8. bor alene? du har nu bodd mesteparten av tia hos mora de.. og betale alt sjøl? hete du nav? 😉
      fint at du tok det så nært. Poenget med singel-mamma (som æ har hørt flere steder) e at man bor for sæ sjøl.. man e ikke alenemor når man har en barnefar i bildet, i den forstand.. tar han ikke vare på ungen sin litt? Han betale vel bidrag, han e jo på besøk og sånt? Velvel, du som ble gravid så fort med en idiot. da e sjangsen stor for at man ende opp aleina. vær heller glad du har sønn din, i stedet for å være så lei og sliten hele tia. tungt e det, alene eller ikke. Man e psykisk mamma 24/7, uansett om man bor med typen eller ikke.
      du e nu ute å ræk på byen ofte, så du får nu mye hjelp fra mordi eller andre..
      Å joda, mannen MIN e hjemme etter 16, men da e det bare e t par tima til ungen sover.. de timan i døgnet han har ungen, kan vel sammenlignes med all den tida mordi eller andre e barnevakt, hjelpe dæ med andre ting osv. for ifølge bloggen så e det ofte. Poenget va at du klage så jævli på at du e aleinamor i hvert innlegg, likevel har du mer fritid enn mæ, og sikkert mange andre.
      Så ja. Alene eller ikke, du har jo tydeligvis peng til restylane, shopping, festing, cafe osv, du har tid til å feste ofte, reise osv.
      Det e det ikke mange som har.
      Og til slutt, e ikke den der haters/sjalue folk litt oppbrukt nu? Alle barn e søt, men alle mødre har verdens fineste unge. Du har elendig selvtillit (operasjon her og der, push-up, 2 kg sminke, ihjelbleket hår..) ALT med dæ sjøl forandre du på,eller vil forandre på. Æ e søt, helt naturlig 🙂 Har beste barnefaren som e i bildet,en fantastisk familie, utdanning og jobb osv. Og det her sir æ ikke for å være frekk, men tenk dæ om.. trur du virkelig flere hundre e sjalu på dæ? når de fleste e i en bedre situasjon?

    9. Jeg må faktisk si meg litt enig her med enkelte…
      Jeg var alene med min unge gjennom hele svangerskapet og frem til han var 10 mnd! Da flyttet jeg og bf sammen… (er flyttet fra hverandre nå) å da jeg var alene mener jeg ALENE!!! Har kanskje hatt barnevakt på han 3 ganger og da har jeg vært å tatt sol!
      La meg si det sånn at det er ikke store forskjellen gitt! Jeg er fortsatt på vakt 24 timer i døgne! Å det har ingenting med bf å gjøre, men han jobber fra ungen står opp til det er leggetid. Jeg står for alt bortsett fra en bleie i ny og ned!
      Siden vi nå har flyttet fra hverandre merker jeg faktisk at det er på en måte lettere å være alene for nå kan jeg konsentrere meg om oss to:)
      Det hjelper ikke å “syte” over tilværelsen, men bare akseptere den og heller nyte den! Du er på en måte heldig rannveig som får så mye alene tid med sønnen din og det knyttes ekstreme tette og sterke bånd mellom mor og barn som er alene!
      Tøft er det å ha barn alene eller ikke!

    10. Skjønner deg godt at du er sliten, å at det ikke er enkelt å være alene. Men jeg er alene en uke så er min kjære hjemme ei uke, når han kommer hjem er han sliten og vill være masse med kompiser. Så ikke ta alle mødre undeer en kam, noen kan h type og en far der, men ikke alle får hjelp til stell og pass av ungen for den grunn 🙂 mEn stå på rannveig du er tøff somikke tr seg nær v alle stygge komentarer, du har en nydelig sønn å virker som ei god mamma.. 🙂

    11. Sliten? Haha, å likavel sitt du oppe til langt på natt å blogge bullshit framfor å legge deg. For ikke å snakke om citytrøinga all day long. Og ja, vi ser deg faktisk der nesten konstant :p
      En anna ting e at du utsett ungen din for passiv røyking. Sitte utafor Barila kor alle rundt deg røyke, og du gir ikke guttongen din mulighet til å slippe unna.. Fysj…

    12. En ting er sikkert: Mødre er skikkelig hormonbomber! Høres ut som alle her skal skryte av hvor mye bedre dere er enn alle andre. Hakke på andre mødre også er viktig.
      Håper dere er gode forbilder for barna deres ved å ved å vise at dere er snille med andre folk!

    13. Flire nu litt når æ les de kommentaran du får hele tia… selvfølgelig e d vanskeli å være aleinamamma, men d kan åsså være vanskeli når man e 2:) d kommer jo helt an på situasjon… æ e sjøl ilag me bf å kan ikke si at æ syns d e så veldi mye lettere å være 2 til tider, men d e jo forskjellig kordan man ser på d… kan jo være mye rart som spille inn i kordan man har d hjemme selvom man e to… min mann har en sykdom som gjør at han blir veldig sliten å har lite energi i perioda.. så når han da kommer hjem fra jobb så klare han ikke å gjøre så mye, å d kan jo ikke æ gjøre nåkka me… han e en fantastisk pappa førdeom, ikke d æ sir, men du må ikke skjære alle under en kam når du sir at du har d så mye vanskeligere enn oss som e 2:) å alle de kommentaran om at du e en dårlig mamma osv e latterlig… æ e nu sjøl på city flere ganga, men e jo ikke en dårlig mamma førdeom… bare fordi man ikke sitt hjemme hver jævla dag så e man jo ikke en dårlig mamma… æ trur du e den beste mammaen for han Nathaniel,, akkurat som alle vi andre e den beste mammaen får våres unga 🙂 man vet som regel ka som e best for akkurat sin unge, å ingen har nåkka me å blande sæ inn i kordan mamma man e! d e faktisk så sykt respektløst! stå på videre Rannveig 🙂 syns du e flink!

    14. Haahha har hørt en god del om at du har vært ute å røyka hasj å litt av vært 😉 å de fæstbildan dine, mange dær æ vet kem e. å de røyka å tar amfetamin å speeda sæ.. Koffør skal man da tru at du ikke har vært borti det?

    15. Er det mulig å skrive så mye negativt til en person, skikkelig respektløst!
      Trodde at når man gikk gravid og ble mor så vokste man veldig mye ( ble voksen), men der tok jeg feil! ( har mange venner selv som har blitt utrolig voksene av å gå gravid og bli mamma) Selvfølgelig så gjør ikke Rannveig alt riktig, men hun er et menneske hun også, ALLE kan feile!!!
      Stå på Rannveig, ikke la disse kommentarene knekke deg!! ;D

    16. Skjønner veldig godt at du er sliten å at det er et stort ansvar å ha en barn. Men du har jo selv valgt det; Hvorfor klager du i hvert innlegg om sliten ditt og sliten datt?
      Jeg kjenner jeg selv blir mektig provosert når du snakker om mødre med barnefar på den måten du gjorde i dette innlegget. Jeg selv blir også sliten av å ha en liten å ta meg av hjemme. å JA, far er borte fra 06:00 til 18:00 hver dag, å da er det middag/kveldsmat å rett i seng med den lille. Hvor ble det av den avlastningen du mener VI får da ?? Du bodde jo hos mammaen din lenge å har jo selv sagt at du har fått masse hjelp av henne til ting og tang. Du tar jo feks restylane og massevis av SOLARIUM. Hvordan får du TID til det da siden du er med sønnen din alene HELE tiden? Faktisk, så får du gjort mye mer enn meg i hverdagen din. Q: “og jeg må bare få sagt at jeg har verdens beste mamma som alltid er der for meg ! Ble ikke noe særlig mere brun da, haha. Men det gjør jo ingenting , for jeg jukser uansett ! Solarium er tingen !”.
      Ja, som sagt du får gjort ting mange andre skulle ønske de kunne fått tid til i hverdagen sin.

    17. Hei hei titter innom bloggen din fra tid til annen , og pleier ikke kommentere , men etter å ha lest kommentarer her må jeg . Jeg var en alene mamma , bf har ingenting med mine barn å gjøre . Det var bein tøft,men ville aldri bytta det bort for noe i verden . Jeg har vært alene med begge to siden dem var små ( 13 måneder i mellom dem ) jeg har nå fått meg samboer og ” fungerende ” pappa , og jeg skal skrive under på at det er mye lettere , selv om han jobber fra 06 – 16.00 hver dag , for jeg har en mulighet til å kunne ta en tur ut på kvelden , sove en dag lengre i helga og ja, noe en alene mamma ikke har mulighet til ! Rene luksusen spør du meg . Så jeg er helt enig med deg at det er mye tøffere å være alene mamma en en mamma som har en bf eller ” fungerende ” bf . Stå på videre , er sikker på at du gjør så godt du kan og gjør en god jobb 🙂 bare husk på å leve inne mellom . Uten å være mamma , det er viktig når en er alene 🙂 lykke til videre 🙂

    18. Herregud du har mange bitre mødre som lesere på bloggen din! Haha.. Seriøst, spiller det noen rolle om hvem som har det tyngst av mødre som bor med barnefar, og alenemødre? Det å være mor er nok en steintøff oppgave uansett, og selvfølgelig må jo du få lov til å påpeke at du er sliten av å ha ansvaret for sønnen din helt alene. Skjønner ikke at folk kan hakke på deg for dette. Du er jo så flink! Og jeg digger at du driter i disse haterne dine 😉 Haha, morsomt hvor sinte folk gidder å bli 🙂 Stå på, Rannveig <3

    19. Dere som så dømmende og frekke; hvorfor er dere anonyme? Jo fordi dere ikke tørr å stå for det dere sier. Jævligt feigt å legge igjen skit anonymt.
      Synes ikke Rannveig syter så fælt jeg.
      Så klart det er tyngre å være alenemamma enn å kunne dele ansvaret med en partner. I starten er det så og si bare mor som “gjør jobben”. Ofte er det jo bare vi som har permisjon også da. Jeg har en gutt på 6 uker og er alene med han fra 6.00 til 19.00. Og natten er det jo kun jeg som er oppe… MEN jeg deler ansvaret med barnefar. Han støtter meg og bidrar økonomisk. Bare det at han handler i butikken på veien hjem fra jobb er til stor hjelp. Det at han ser til ungen på kvelden så jeg kan ta meg en løpetur hjelper. Er du alene som Rannveig så er det så klart mye tøffere. “Ho lever på NAV var der det en som skrev”… ja det gjør jo alle i permisjon i Norge !!!! Eller hur?
      Ja ho har jo råd til å feste og reiser masse var det også noen som skrev…. ??? Jeg har ikke det inntrykket. Ho har knapt festet i følge henne selv, og det er vel ikke akkurat dyrt å fly til Oslo? Det er jo ikke akkurat sydenturer ho drar på? Og om så??? Hva har det med saken å gjøre?
      Skal du kritisere så stå for det du sier i alle fall, og ikke vær anonym. Det er så dårlig!!!!!
      Klart at mange er sjalu på Rannveig? Det er jo opplagt ut i fra flere av kommentarene at jenter er sjalu! Janteloven er sterk i Norge altså. Skjønner ikke hvorfor vi jenter skal være så jævlige mot hverandre. Jenter er så raske til å dømme andre jenter. Hvorfor? Hva får man ut av det? Ikke en dritt.
      Stå på Rannveig!!!!

    20. Hahah du babydream, vet oxo at du er en liten snik som har kommentert på andres blogger med et annet navn, jøsses 😛

    21. Hm…. anonym såklart!!!!! Lett å beskylde folk da…
      Rannveig, kan du sende meg IP adressen på inboksen min?
      Litt moro av å sjekke ut hvem dette er 😀

    22. No offence, men jeg synes ikke det er LITE å dra ut på byen 4 ganger på 6 måneder. Jeg er student, og drar ikke ut så ofte en gang. Jeg har bedre ting å gjøre, og det har kanskje du også?

    23. Æ er fra Alta, kjenne ikke Rannveig og helt ærlig… æ blir så flau av å se alle som tar seg tida til å skrive milelange kommentara med dritt på den her bloggen. Ærlig talt, dokker er voksne menneska og har da ingenting med å legge dokker i ka andre gjør, sir, mene eller bedriv dagen sin med! Hvis dokker irriterre dokker så himla mye over “klaginga ” og alt det der så LA VÆR Å LES! En blogg er personlig, og det er meninga man skal få uttrykke seg kossn pokker man vil. Synes Rannveig er mer moden enn visse som kommentere her, i det at ho i det minste er ærlig i det ho sir, og ho ikke hyle ut med ting ho har hørt her og sett der. Er det en ting æ ikke takle så er det sladder. Pass på dokker sjøl istede for å legge dokker så mye i andre sine saker og ting!

    24. Må bare si til folk at det er ikke bestandig at folk skriv kommentarer i sjalusi. Men for at noen folk retten og sletten missliker en. Man blir faktisk ikke likt av alle. Noen er kanskje sjau, andre har ett helt annet syn en det du selv har. Noen liker deg faktisk bare ikke. Enkelt og greit. Er sånn i verden at noen passer bare ikke sammen.
      Det å bestandig skylde på sjalusi, er vell for å skåne seg selv. Er lettere å tenke at”hu der MÅ jo være sjalu på meg, herregud:)” Du føler deg bedre, sant?
      Men å skrive/tenke at alle er sjalu på deg… feil!
      Jeg kan vedde på at du også har møtt noen du faktisk ikke har likt, uten at det har vært sjalusi i bildet. Sånn er det rundt deg også. Noen liker deg bare ikke. face it… Alle kan ikke like alle, folk er forskjellige 🙂
      Og Rannveig…Er forstålig at du er sliten, men dette valget har du tatt. Og du angrer jo ikke på gutten. Men folk er vell rimelig lei av syting og klaging. fokuser på det positivet! Vil du ha flere lesere? Ja da er det 99% positivitet vi vil ha fra deg! 🙂 Og vil folk snakke dritt om deg? la de gjøre det, hev hodet ditt og gi faen!
      – Mina Sofie

    25. Jeg lurer på hvordan du hadde taklet å være mor i et land uten den samme pengestøtten som vi har her 😉 Med tanke på at du klager så jævlig på alt, tiltross for at du sitter trygt plassert i en leilighet, får penger kastet etter deg av nav, har en mor og en barnefar som passer shitungen nå og da osv. Du har fått ting lagt til rette for deg og får alt plassert i hendene uten å gjøre en dritt, alt du har gjort er å pule på deg en unge.
      Ser heller ingen grunn til å være sjalu, det å pule på seg en unge og bo hjemme hos mor, det er noe de fleste jenter klarer å oppnå 😉
      For det er vel egentlig alt du har oppnått? eller?

    26. Oi, så trist liv du må ha Linn Kristin. Kondolerer til venner og familie for å måtte ha deg i livet sitt.

    27. Man er ikke supermann bare fordi man har fått en unge? Man har da vel lov til å være sliten? Og Rannveig har også lov til å si hu er sliten akkurat så mye det passer hu.. Hvorfor skal alle andre her fortelle Rannveig hva hu skal gjøre/ikke gjøre, si/ikke si?
      4 ganger på byen på 6 mnd, mye? Er vel igrunn ikke det i forhold til mange andre jeg veit om.. Her i landet får man visst ikke bestemme over seg sjøl, her skal alle andre som hele tia “veit bedre” bestemme over en. Skammelig at folk kan oppføre seg sånn, og drive å kommentere dritt på bloggen her hver eneste gang det kommer nytt innlegg!
      Er sjøl mamma, og unner både meg sjøl og andre mødre en tur på byen i ny og ne, treffe litt folk, ha litt tid til å være seg sjøl.
      Kanskje dere som kommenterer all denna dritten burde ta dere en tur ut? Virker som dere er inngrodd i deres egen lille verden hvor kun dere har rett, og dere vet best og dere skal bestemme over alle og hva alle andre gjør..
      Stå på du, Rannveig! Du veit best sjøl hva du trenger, og ikke minst hva Nathaniel trenger 🙂 Han koser seg sikkert hos bestemoren sin med litt “mammafri” han også 🙂 Det gjør ihvertfall tulla vår når hu er hos bestemoren sin!

    28. Dere som påstår at det ikke er store forskjellen på å være alenemor kontra og være sammen med barnefaren, har nok aldri vært alene 🙂
      Den største forskjellen, og det som gjør det tyngre, er at man ikke har noen å dele gleder og bekymringer med. Alene om å oppleve de første skrittene, det første smilet, det første ordet. De fleste bildene man har av seg selv og barnet, ser man mammas arm på bildet fordi en må holde kameraet selv. Alene om å lure på om man kanskje burde dra ned til legen når ungen har feber, spiser han nok, sover nok osv.
      I tillegg er man alene med barnet døgnet rundt! Det kan ikke sammenlignes med å ha en kjæreste som f-eks jobber normale dager. Eller jobber lange dager, han kommer hjem en eller annen gang uansett! Når pappaen kommer hjem kan du som mor gå i dusjen uten å måtte lytte etter om ungen våkner, du kan kjøre ut en tur til en venninne, eller dra og trene eller gå en tur. Om du har glemt å kjøpe melk/bleier kl ni på kvelden, er det ikke krise, du kan enten kjøre ut selv, eller ringe pappaen og få han til å kjøpe det.
      Og enig med Rannveig, dersom deres kjæreste ikke stiller opp og vil tilbringe tid sammen med barnet deres når han er hjemme eller hjelper til på andre måter, er det i allefall på tide med en prat? Da har du det kanskje bedre alene. 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg