Syyyk…+ Døgnvill ?

Hei alle søte lesere !  I skrivende tidspunkt sitter jeg å snufser og synes egentlig bare rimelig synd på meg selv. Våknet nelig i morrest, og hadde tidenes hals-vondt ! Auuu. Så i dag har snytepapiret vært min beste venn. Og ikke nok med det, jeg er tydeligvis på vei til å få feber også. Har vært skikkelig KVALM i hele ettermiddag, gått å brekkt meg osv. Helt jævlig. Så synes jeg også skikkelig synd i lille gullet mitt, som også er snufsete og snørrete. Lille vennen ! :/ Får så vondt inni meg hver gang han hoster..  Får håpe vi begge blir frisk som en fisk snarest !

For, som overskriten sier, så har jeg nelig store planer om å dra på Døgnvill. her i Tromsø om et par helger.  Har egentlig ikke bestemt meg for det før i dag, spontan som jeg er (haha) . Er selvfølgelig avhendig av barnevakt for Nathaniel da, men mamma har sagtt hun mest sannsynlig kan passe gullet mitt, så vi får bare vente å se da. Hadde vært så syyykt bra om jeg kunne dratt på døgnvill ! I så fall blir et jo første gangen jeg er borte fra Nathaniel i mere enn en dag, men han er sånn en snill og gdod gutt ( og har et over gjennomsnittlig nært forhold til bestemoren sin siden vi bodde hjemme hos henne første halve året av livet hans) så det skal nok gå heeelt fint tror jeg ! Og ja,. jeg er verdens VERSTE mamma som har tenkt å fortlate ungen min til bestemoren i hele 3 (!!!!!) dager!!!! grusomt. Elleeer ikke. 😀 Og om ikke det blir Døgnvill, så skal jeg kanskje til Stavanger et par dager … får see hva jeg bestemmer meg for 🙂 

Nathaniel har uansett bare godt av å venne seg til å ikke ha mammaen sin der heeeele tiden, for han er allerede mammadalt så det holder. Ikke det at jeg har noe imot det, jeg elsker at han er det og det er vel kanskje heller ikke så rart.. han har jo vært med meg tjuefiresju snart et år ! Ja, for tenk at gutten min straks er hele 8 mnd. Som tiden flyyger ! Gulle skatten min som jeg elsker så høyt ! <3

Nathaniel Chrisander på Egon i går. Søtnos <3 

Imorgen bærer det hjem til Alta igjen, og kjenner det skal bli hefitig godt å sove i sin egen seng igjen…+ at jeg synes det er ganske tungvidt å være på besøk med Nathaniel siden han er blitt såpass stor at han veldig lett blir utålmodig og masete. Tror nok det skal bli veldig godt for han også å komme hjem ! Ikke det at jeg savner Alta spesielt, for ALLE del… jeg skulle gjerne bosatt meg her i Tromsø her å nå om det nå bare hadde vært så enkelt. Har tre ord å si om Alta , jævla dritt by !  Folk har så lite å gjøre der at det er skummelt. Har funnet ut at jeg slettes ikke passer inn der, å lage, spre og høre på rykter er nemlig ikke min ting i det heeeeletatt. Idioter.. 

Uansett. Som sagt reiser vi jo hjem imorgen, så da må jeg vel hive meg i pakkinga .Skal en tur til byen med Liss-Ane imorgen før vi reiser også, så her har jeg nok å henge fingrene i for å si det sånn ! Ooog, og vet dere hva ? Jeg fant visakortert mitt ! JIPPII ! Bare synd jeg ikke fant det i går, da hadde kvelden nok blitt LITT annerledes tenker jeg ! Haha. Men flott å vokne å være i fin form i dag da , så jeg angrer jo ikke akkurat 🙂 Men nå er det pakking og så rett i senga ! Ha en fin natt alle sammen, sov godt ! Så blogges vi :- * Legger meg en sang jeg hører myye på for tiden ! 

 

27 kommentarer
    1. off god bedring til dere begge=)
      Alle mødre har godt av litt alene tid i noen dager. Ungene har ikke vondt av det så lenge de er trygt hos noen andre. Nyt det og kos deg!

    2. Gleder meg på en måte og på en måte ikke til den dagen Cecilie ikke er så veldig avhengig av meg mer. Foreløpig er hun altfor mammadalt, så har ikke kunnet være borte fra hun over lengere tid. Håper hvertfall det kommer seg snart, for har VELDIG lyst til å ha en ordentlig venninnetid ute på byen eller bare ikke være mamma for en liten stund.. kommer vel en vakker dag :p
      God bedring til deg og søte lille Nathaniel! 🙂

    3. Ikke meningen å legge seg opp i livet ditt, Rannveig, men det er ikke anbefalt å være så lenge borte fra ett så lite barn. Dette har med tilknytning å gjøre, og kan gjøre gutten din usikker. Er det virkelig verdt det, å ta den sjansen? :/ link: http://mammanett.no/mobil/node/88347

    4. Du som har skrevet innlegget over her har ikke mye peiling på barn. Nathaniel er 8 måneder og trygg på bestemoren sin. Det er ingen problemer for hverken han eller Rannveig å være borte fra hverandre i 3 dager. Det du har skrevet over her er bare tull!!

    5. Der er ikke min personlige mening, men noe som faktisk er bevist av forskere, noe du burde klare å lese selv om du så linken jeg la med. Greit at han har et godt forhold til bestemoren, men hun er såvidt jeg vet ikke hovedomsorgsgiver for Nathaniel.

    6. Det er noe i det som anonym 11:14 sier. Når barnet er i den mest skeptiske fasen er det viktigste trygge omgivelser som i dette tilfelle er Rannveig. Men jeg tenker at alt med måte. tror nok ikke den ene gangen vil gjøre noe forskjell for Nathaniel, så lenge dette ikke blir en vane.
      Selv skal jeg reise fra pjokken i 4 dager om ikke så lenge da vil han være 7 1/2 mnd, Men som sagt over her så tror jeg at de ikke vil ta skade av et slikt engangs tilfelle. Ble folk ut av de som ble oppvåkst før de hadde forsket på ALT som er skadelig for barna.

    7. ikke for å kverulere for mye, men må man ha barn eller være i en viss alder for å gi inforasjon ang noe man er bekymre for at andre gjør?

    8. Herreguuuuuuuuud, folk shutup angående hennes evne til å være mor, wtf! Selvom det står på mammanett, så er det vel slik at man ikke burde være vekke fra ungen sin ofte og lenge, bruk hodet vær så grei. OFTE OG LENGE, legg merke til ordene. Da kan man tenke på at ungen vil ta skade av det. ikke før.

    9. 11.14 her, ja jeg har barn selv.. Og er nærmere 30 enn 20, om det nå skulle ha så mye å si.
      Og jeg tror neppe forskere legger ut slike konklusjoner for å gjøre livet vanskelig for foreldre, men mer for å rettlede. Før var det heller ikke fy-fy å spise salami under svangerskap eller bruke bilstoler, og selv om det også kunne gå bra; gikk det noengang ikke det.

    10. Du 22.07, jeg kritiserer henne ikke for hennes egenskaper som mor, jeg prøver heller å gjøre henne oppmerksom på noe, så hun faktisk kan være akkurat det. Og hvor i all verden har du klart å lese noe om ofte og lenge i den artikkelen? Det står tvert imot at “Med et 12 måneder gammelt barn kan du ha barnevakt en halv helg, men vent med helgeturer til barnet nærmer seg halvannet, og helst ikke en langhelg borte før barnet er to år.”.

    11. ikke jeg heller, men man ser jo på kommentarene hun får at hun har mange haters som er ute etter å ta hun på alt. Og da mener jeg ikke bare dette innlegget, men alle.

    12. Vart borte fra min i 4 dager for noen mnd siden, ser ikke ut til at han tok skade av det akkurat 🙂
      Som folk nevner over her, en veldig sjelden gang har ikke stort å si for de små 🙂

    13. katti tenke du å begynne å ha han i barnehage??
      mammaen min hadde mæi 1 time noen dager når æ hva 8 mnd for og venne mæi til andre folk som tok mæi å andre unga som tok oppmerksomhet

    14. Jeg dro bort fra mitt barn når h*n var 9 måneder. H*n hadde jo da pappaen sin og led så absolutt ingen nød! Jeg var borte en hel helg og har da vitterlig ikke opplevd dårlig tilknytning av den grunn, tvert i mot! for noe tull!!

    15. Gutten vår var hos besteforeldrene sine fra torsdag til mandag, gjorde han absolutt ingenting annet en godt. Han var glad for å se oss og kom krabbende i full fart.
      Kos deg du, Rannveig:-) er ikke alltid man har mulighet til å være borte i flere dager:-)

    16. Dere snom sier at barnet ikke LED NOE NØD når dere var borte fra h*n i en allder av 7-12 mnd,hvordan i all verden vet dere at dem ikke led!?! Tror du ikke babyer kan føle savn!? Når den personen som har vært der for deg 24/7 siden du ble født bare forsvinner,tror dere virkelig ikke babyen studerer pver hvor du er blitt av!?nei,for all del. Det hadde jeg ikke gjort annet enn hvis det sto om liv og død. Min sønn skal ihvertfall ikke bli itsatt for det. OG,til dere som argumenterer med at de uten barn ikke kan vite dette,osv… Og til dere som argumenter med at dere skal gjøre det samme,så det spiller ingen rolle hva Rannveig gjør. Ta dere sammen. Prioriter! Jeg. Selv mor,er 27 år,og kommer aldri til å synke ned til deres nivå. Før keg ble mor,var alt jeg drømte om å være mamma. Være en omsorgsperson,og jeg sverget på at HVIS jeg noengang fikk barn,skulle h*n aldri lide fysisk eller psykisk. Det står jeg ved. Om babyen imke lider noe SYNLIG nød,så vet dere vel ikke hva dem tenker!?

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg