Kanskje det blir skole på meg ? + Jeg er i avisa !

I dag har jeg nemlig vært å søkt på skole ! Ikke på fulltid, men skal ta opp Norsk muntlig og skriftlig, i tilegg til matematikk. Skal da følge en klasse i deres timer, slik at det blir enklere for meg å henge med i fagene. Strøyk i disse fagene i første termin da jeg gikk Helse og Sosial første året, derfor skal jeg ta de opp slik at jeg forhåååpentligvis kan begynne i klasse etter jul. Så får jeg faktisk fullført 1 året HS dette året, i en alder av 19 år ! Faktastisk ! Gratulerer til meg selv liksom. Men jeg har da en veldig god unnskyldning, jeg har for det første vært ei vandrende bolle i 9 mnd, og fått et barn oppi alt dette. Så jeg vil jo si at jeg har oppnådd mye, selv om jeg skulle ønske jeg var ferdig med alt som heter videregående, slik som andre på min alder, som var russ nå i mai som var.  Men men.. alt kan jo ikke gå etter planen her i livet ? 

Mens jeg var på videregående traff jeg utrolig mange kjente og bekjente ! Sto sikkert å pratet med folk i flere timer, koselig ! Merker at jeg savner å være sosial, slik jeg var før jeg fikk Nathaniel. Man mister jo på en måte litt livsgnist av å nesten ikke treffe noen av sine venner og bare være mamma hele tiden . Man må ikke glemme seg selv oppi mammarollen ! Men jeg har ikke så mye valg. Jeg har aldri barnevakt til Nathaniel , jeg har han 24 timer i døgnet 7 dager i uka. “Pappaen”  hører vi aldri noe fra heller. Men det gjør meg ingenting, jeg har faktisk ikke noe i mot å være mamma hele tiden, selv om jeg til tider er så sliten at jeg bare vil sette meg ned å skrike. Man blir tøff av å måtte være tøff ..  og da klarer man det meste ! 

Etter videregående dro vi til sentrum her i Alta, og der fikk Nathaniel seg litt nye greier 

Strømpebukser fra Reflex, den ene i ull og den andre i bomull ! Vinterlue med “ører” fra Reima ( Åh, Nathaniel var bare heeelskjønn i den !!)  smokker fra H&M, og så har han fått seg en ny leke som har likte kjempegodt ! Smokkene fra H&M og resten fra Barebarn. Etter vi var på sentrum bar det på Helsestasjon, siden Nathaniel har fått så stygg hoste de siste dagene. Fikk beskjed om at jeg skulle se det an, hvis det vedvarte eller ble værre så skulle jeg kontakte lege eller legevakt. Har heldigvis ikke blitt værre, enda iallefall ! Helsesøster/jordmor skrev også ut resept på p-piller til meg, Mercilon tror jeg de heter !g så får jeg det jo faktisk gratis ! Herliig for fattige alenemødre ! 😀

 Får håpe de faktisk funker denne gangen, og at jeg ikke blir gravid slik som da jeg gikk på Yasmin.  Noen som har erfaringer med Mercilon ? Bra, dårlig ? Sikker, usikre ? 

Nå er det senga for alle penga på ho mor ! Må nemlig ligge å synes litt synd på meg selv før jeg sovner, i og med at det ikke ble Døgnvill på meg likevel. Suuurt, for jeg hadde gledet meg sykt mye ! Når man er mamma på ordentlig fulltid er ethvert avbrekk gull verdt ! Men får ha det til gode, kommer alltids flere anledninger og jeg klager IKKE ! OG FORRESTEN ! I dag var jeg i avisa NORDLYS ( Tromsøavis.. ) dere kan gå inn å lese atrikkelen >>HER<<

God natt  :- *  

 

25 kommentarer
    1. Da jeg gikk på p-piller, så gikk jeg på noen som het “loette 28, og ble IKKE gravid 🙂 Jeg tør ikke gå på andre p-piller, for de tar man hver dag + tok også sukkerpillene uten å måtte vente en uke som de andre. Du ser nå, jeg har ikke blitt gravid. Slutta med dem i 2009 eller 2010. Har gått på hormonspiral, men den løsnet etter seksualitet, tror jeg?! Jeg fikk utrolig vondt i magen, begnt å gråte, så gikk over til p-sprøye og går på den enda. Men den kan man bare gå i 2 år, og må slutte med den i desember 🙁 Dette var min historie siden du spurte på en måte 🙂
      Gratulerer hvis du får ta opp de fagene, jeg har begynt på siste året, heldigvis! 🙂

    2. Nathalie Gjesdal: Jeg har også brukt Loette tidligere, og har heller aldri blitt gravid da. Vet om flere som har blitt gravid mens de har gått på Yasmin, som meg.. så de må jo bare være mere usikker enn andre merker da ?

      Men hører Mercilon er bra så da får vi bare satse på det! P-sprøyter er uaktuelt for meg, jeg har hørt at effekten varer i 5 år eller noe.. og jeg skal ikke vente i 5 år til neste unge, hehe 🙂

      Takk for det du ! Håper virkelig jeg kommer inn på de fagene , hadde vært suuupert ! Er topp motivert for å bli ferdig med VGS !

    3. Jeg bruker den typen p- piller 🙂 Og jeg har ikke blitt gravid, eneste med de var at jeg fikk kjenne noen av bivirkningene en stund, hadde veldig ømme bryster for å si det sånn! Men det gikk heldigvis over. Så jeg er veldig fornøyd 🙂

    4. Skole er aldri dumt. Gratulerer og så bra for deg:-)! Jeg er også alenemamma og langt eldre enn deg, og har nå, etter mange år i arbeidslivet, begynte i fjor høst på høgskolen her i Alta og det er helt topp. Utrolig kjekt å lære noe nytt og å ha litt voksentid, hehe;)
      Selv om man er mamma så ER det viktig å ha litt tid til seg selv og det å bare være seg selv, om så bare for en liten stund, er viktig for selv om man er mamma 24 timer i døgnet så betyr ikke det at man skal gjøre “mamma-ting” 24 timer i døgnet.
      Det er aldri for sent og skole er stas! Lykke til:-)

    5. fattig alenemamma som kan ta sol hele tiden, sprøytet leppene og skal ta silikon. mhm, skikkelig fattig. ser virkelig synd på deg 😉

    6. Du sa sjøl at du ikke va så veldig flink med p-pillan når du tok dem. Ikke rart du ble gravid da 🙂 Og ikke prøv deg på at du ikke skrev det på bloggen.

    7. Jeg gikk på mercilon en gang, å da fikk jeg ALLE bivirkningene som det gikk ann å få. Vondt i magen, ryggen, ømme bryst, trøtt, svimmel, hodepine, jah.. Alt… men det er nok forskjellig fra person til person 😛 Nå går jeg på Synfase , å er megafornøyd. Ikke en eneste bivirkning, mensen kommer på dagen den skal, å jeg har ikke blitt gravid.

    8. må bare si: nydelig gutt du har <3 og lykke lykke til, det blir kjempe fint 🙂 herlig å komme seg i gang!

    9. Jeg gikk på mercilion tidligere, men bytta til Loette28 istedet. Jeg ble ikke gravid av og gå på mercilion, men problemet med de er at det er utrolig mye hormoner i dem, så jeg for min del hadde humørsvingninger til de grader.. Men nå er jo p-piller forskjellig fra person til person, så da får vi håpe dem funker for deg!! 🙂 hvis ikke så er jeg veldig fornøyd med loette28, og betaler kun 100 kr pr pakke frem jeg fylte 21!:)

    10. Pappaen til nathaniel hører du ikke noe fra, Du nækte jo mæ samvær med nathaniel, venter btw på møte med deg på familieværkontoret den 10 sep 🙂

    11. Jeg går på mercilion nå, og har gått på det i rundt 2 år. Har aldri blitt gravid av de, og mensen kommer på dagen 🙂 Jeg er kjempe fornøyd med det merket. Det eneste negativet jeg har opplevd med de p-pillene er at jeg fikk mange av bivirkningene i løpet av den første måneden jeg brukte de. Nå merker jeg ingenting 🙂
      Babyen din er så utrolig nydelig! Håper du klarer fagene 🙂 Stå på videre Rannveig!

    12. Jeg er veldig fornøyd med mercilon 🙂 Har brukt de i 3 år, og har ikke merket noen bivirkninger eller blitt gravid ^^

    13. Jeg har gått på Mercilon i snart 2 år og er kjempe fornøyd! Fikk ingen bivirkninger og har enda ikke blitt gravid så den funker for meg 😉
      Eneste negative er at den er et av de merkene med høyest fare for blodpropp, derfor ble jeg bedt om å bytte p-pille merke forrige gang jeg var ho legen..

    14. Tor-Even: Du måtte kommentere her også ja. Altså, hvem andre enn deg selv er det du tror du lurer ? Ingen har noen gang nektet deg samvær, vil heller si det tvert om motsatt ! Du frasier deg samvær, og tar ikke telefon når man prøver å få tak i deg. Ikke har du heller prøvd å kontakte meg en eneste gang. Voks opp for helvette.

    15. Gikk på Mercilon i 4 måneder, og hadde ett smertehelvette uten like. Fikk heller ikke mensen, men hadde 2 uker hver måned med mensensmerter. Fikk så og si alle bivikningene også. Så jeg byttet til yasmin, og er superfornøyd og har nå gått på det i nesten 3 år. Så det at Yasmin ikke er sikker nokk tviler jeg på, du skrev jo selv på bloggen at du sløvet med p-pillene 🙂

    16. Mercilon funker bra etter min erfaring. eneste du kan få mensen smerter å nedsatt sexlyst. så jeg byttet over til loette 🙂 Nathaniel e nu bra heldig som har en så go mor som deg:) Glæde meg til unge mødre!

    17. Du har jo skrevet selv at du slurvet med p-pillene og derfor ble gravid xD LOL. Skylder på merket du liksom.

    18. Gikk på loette, ble gravid. Så 6 uker etter fødselen satt æ inn kobberspiral, å e veldig fornøyd! Ikke blitt gravid enda (bank i bordet), å e 3 år t den må byttes ca 😉

    19. Jeg gikk på mercilon en stund, men sluttet på dem på grunn av sinnsykt ømme pupper. Kunne såvidt røre bort i dem før jeg fikk utrolig vondt, så det var ikke pillen for meg. Nå går jeg på loette, og de har jeg ikke hatt noen bivirkninger av, bortsett fra litt blødningsforstyrrelser i begynnelsen som gikk raskt over. Kommer vel ann på person til person om man får bivirkninger og sånn, men når det gjelder graviditet er vel alle merkene like sikre om man tar de til rett tid hver dag, noe du sa du ikke gjorde. Så da var vel det grunnen til at du ble gravid, og ikke merket på p-pillen 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg