Hvorfor prøve sååå hardt ?

En ting jeg har lagt merke til i det siste, er at en del bloggere er begynt å provosere som bare det. Når jeg ser dette, så må jeg virkelig le ! Virker som om mange prøver å kopiere meg. En del folk jeg kjenner, som jeg er innom bloggene til, skriver om ting jeg dreiv å skreiv om da jeg etablerte bloggen min og en stund i “begynnerfasen”  Forskjellen er jo at jeg faktisk ble en toppblogger av det, mens mine kjære medsøstre som prøver sååååå hardt, bare forblir på bunnnivå og etterhvert sletter/lager seg ny blogg. Det nytter ikke å bare provosere, man må jo ha en interessant blogg å være en interessant person for å gjøre det bra som blogger. 

Senest i går ble jeg hengt ut på en eller annen random blogg, bare fordi jeg ikke er ikledd burka i ethvert bilde jeg tar av meg selv. Er det ikke mitt valg hvilke bilder jeg legger ut, naken eller med klovnekostyme på  ? Jeg legger det ikke ut for å provosere, jeg er så å si ferdig med provoseringen.. jeg trenger det ikke lenger, siden jeg har massevis av faste lesere uansett. Nei, jeg gjør det fordi jeg gjør som jeg selv vil ! Ingen skal komme å fortelle meg hvordan jeg skal være eller hva jeg skal gjøre. Så vidt meg bekjent har denne bloggeren selv lagt ut en del dristige bilder, og jeg dømmer det ikke.. jeg synes det bare er tøft at noen andre tør ! MEN om man henger ut andre, ja da burde man virkelig passe på selv at man ikke gjør det samme. Så latterlig ! La igjen en kommentar ( som forøvrig ble slettet av bloggeren) sto ikke noe negativt i min kommentar, men hun tålte rett og slett ikke at jeg sa henne imot. Synes det er så sykt teit, for etter jeg ble “uvenn” med min tidligere venninne, så har mange av disse bloggerne blitt bestevenner… på blogg ! HAHAHAHA. Dauer? Og denne eks-venninnen min har i tilegg en blogg tilnærmet kopi av min mens jeg gikk gravid! Hun skriver nesten ALT jeg skreiv mens jeg gikk gravid. Flirer litt når jeg leser, hun nevner barnefar OFTE.. det gjorde jeg også, og det var det en grunn til.. jeg savnet han masse masse innerst inne selv om jeg ikke ville inrømme det til noen ! Hvorfor prøve såå hardt ? Samme sier jeg om min andre eks-venninne som hengte meg ut i en videoblogg.  Slutt å prøv så forbanna hardt å bli en bra blogger, kanskje er det ikke deres område ? Tenkt tanken noen ganger ? Forventer en del stygge kommentarer på dette innlegget, så bring it on !


Mensen snart ? Jeeeepp


I kveld skal jeg bare kooose meg all alone med ansiktsmaske,sjokoladeis, iste og film ! Helt herlig med helg, jeg og Nathaniel skal kose oss masse i helgen ! Er herlig å tenke på at han ikke skal i barnehagen imorgen, skal bare koose masse masse med mammaen sin. We <3 MammaogNathanielkoos <3 En ting til,  har sikkert vært 100 forskjellige personer som har spurt meg om når Unge Mødre starter på skjermene ! For å unngå framtidige spørsmål om det så kan jeg si så mye som at dere får se meg på FEM rundt den 14 November :- ) 

Noen som gleder seg ? Jeg gleder meg hvertfall utrolig mye !! Men det har sikkert alle fått med seg, hehe !  Ha en fin fredagskveld & helg alle søte lesere der ute ! 


63 kommentarer
    1. HEi 🙂 Jeg var en av de som følgte med på bloggen din i startfasen som du kaller det. Jeg begyndte å lese nettopp din blogg fordi jeg var også gravid, bare at du hadde termin ett par mnd før meg Men altså det var mange andre flotte mamma blogger også, å det du sier om at du har blitt toppblogger, er jo helt greit. Tenk over at ikke alle gir like mye av seg selv, nettopp fordi de ikke vil bli toppbloggere. Noen liker å ha ett privatliv i tillegg, å de burde jo man respektere i steden for å henge ut alle de andre BRAE bloggene fordi de ikke er på topplisten? .. Jeg husker selv når jeg hadde en aktiv blogg, så ble det faktisk ukomfortabelt at folk jeg kjente var innom å leste bloggen min å alt det teite som jeg skrev der :p Husk, det finst mange type bloggere 😉 Klem <3

    2. Lutie: Var ikke det jeg mente i det heletatt. For all del, jeg har ingenting imot folk som ikke vil vise så mye på bloggen sin. Håper ikke det var det inntrykket folk fikk !

      Derimot synes jeg det er teit når folk prøver å kopiere min blogg i håp om å få like stor suksess som meg, og omtrent gjør ALT for bloggen og deres største ønske er å nå toppllisten.. men kommer aldri dit likevel ! ( muligens i en dag eller to da.. ) 😉

    3. Vel, det første avsnittet. Blir bare for dumt å skrive at mange kopierer deg, for jeg har sett mange av slike blogger før du i det hele tatt startet. De bloggene kommer og går hele tiden! Så du er nok sjalu på at andre personer “lik” deg får oppmerksomhet 😉

    4. Alså marte, du hørest mer sjalu ut enn rannveig for å si det sånn:) har selv sett at folk kopierer henne, så du har nok ikke peiling. greit nok at blogger kommer og går, men det er faktisk noen som kopierer henne ! deal with it, hahaha

    5. Anonym: Siden alle som kommer med kritikk mot Rannveig er “sjalu”, så er nok dette sjalusi fra hennes side. Tar det bare fra hennes tidligere utsagn jeg så! Og det gir ingen mening at jeg skal være sjalu på henne siden jeg skriver hun er sjalu? Dummeste jeg har lest noen gang.

    6. June, hvor oppbrukt er ikke den? Hva forandrer seg om de skriver et navn øverst? Folk tåler ikke kritikk uansett om den er anonym eller ei, da er man bare sjalu 😛
      Ang. å prøve hardt… man skal ikke snakke så høyt

    7. Mammatil2: Prøver hverken for hardt eller for lite, prøver å blogge sånn innimellom, og da mest om hva vi gjør i hverdagen. Hvor er det å prøve for hardt ? Avogtil kommer det noen innlegg med litt andre ting, men jeg er da i det minste meg selv og står fullt ut for mine meninger ! Du derimot, tør ikke stå fram med dine og du har selskap av såå utrolig mange jenter der !

      Neei, altså.. den må du lenger med 🙂

    8. Jeg har følgt med på bloggen din siden jeg ble gravid selv:) syns du har vert en bra blogger hele tiden, og er kjekkt og følge med på noen som var like gammel som meg og i samme situasjon nå som jeg også er mamma og når jeg var gravid:) ELSKER bloggen din! å synes du er så rå tøff mamma! og i fra det jeg har lest så virker du som en SUPER mamma til din nydelige Nathaniel! og forstår deg veldig godt på dette innlegget selv om jeg ikke har blogg selv, men hadde reagert likt om jeg hadde hatt det.. så stå på Rannveig!! du er så råå!! 🙂 fårstår godt at du er på topplisten!:)

    9. du e råå rannveig!! syns det e så j**** bra vis du faktisk klare å ikke bry dæ om ka folk hær skriv.
      du e en fantasisk mamma og blogger. stå på!! 🙂

    10. Rannveig? tror du ikke andre FØR deg har skrevet “akkurat” som du har gjort, eller lignende? Synes det er teit at du sier at de kopierer deg.. hvor mange bloggere har ikke du kopiert noe fra? Synes dette innlegget ditt var latterlig. spre heller litt glede!

    11. Du har selv valgt å fortelle om livet ditt offentlig, da må man tåle det som kommer med av både ris og ros og kopiering. Kanskje noen innerst inne ser opp til deg? Eller du egentlig blir litt smigret av at noen gjør som deg?

    12. Kan ikke fatte og begripe hvorfor folk absolutt skal lese denne bloggen og bare skrive negative kommentarer? Hvis dere synes Rannveig er så teit osv, så la vær og les 🙂 Bruk heller tiden deres på noe annet. Grunnen til at jeg leser Rannveigs blogg, er fordi vi har barn på samme alder. Ikke fordi jeg vil rakke ned på henne, selvom jeg ikke er enig i alt hun skriver. Tenk om dere hadde en blogg og dere bare fikk slengt stygge kommentarer i ansiktet hver eneste dag? Tror ikke dere hadde syntes det hadde vært så koselig. Tenk over det neste gang dere skriver 🙂

    13. Jeg synes du provoserer på bloggen din enda innimellom. Men det gjør absolutt ingenting, for meg er det kjempe underholdning, så du må bare gjøre det du vil for min del! Men jeg vil ikke si at alle som provoserer kopierer din blogg, men det er sikkert en del som gjør det (men ingen som jeg har lest). Men jeg liker vertfall best når du har mamma innlegg der du skriver om deg og nathaniel, iforhold til å legge ut festbilder der du ligger på veien med kjolen langt opp på låra og ei cidar i hånden. Tror jeg liker mamma ranngvei bedre en fest ranngvei :p

    14. Provosere to gravide damer som er fulle av hormoner?? I tillegg virker det som de har “rotta” seg sammen disse to;);) Tja kanskje de blir i bedre humør av dette innlegget ditt, de trenger ihvertfall noe som kan muntre dem opp;) Du er nå søt du Rannveig<3

    15. hei lurte på om du kunne ta bilder av vogna til Nathaniel Chrisander? og om du synes vogna er god å kjøre og sånt og om han har flere?:) elsker bloggen din ser innom den hver dag!:) Du er en fantastisk mor ! og Nathaniel Chrisander er verdens herligeste lille gutt!!!! han er så sykt herlige !

    16. Det har seg sånn lillevenn at jeg selv har blogg med mange lesere. Vil ikke legge igjen bloggadressen her,siden jeg ikke vil assosieres med deg.

    17. mammatil2 : skulle tro du hadde litt mer mellom øra enn å sitte å slenge dritt på internett.. skulle brukt litt mer tid på barna dine, fremfor å sitte på internett som en annen fjortis? flaut!!

    18. Litt usikker på om du bør kalle deg toppblogger jeg da men. Du må huske at det finnes flere bloggsteder enn blogg.no I firmaet jeg jobber isponser vi bloggere hele tiden, men de finnes ikke på blogg.no. blogg.no er for rosabloggerene og alle fjortisene, unge mødre som deg, eller tidligere deltagere på Paradise , men for all del, det kan være interesant lesning, men ikke verdt å sponse. Diskusjonene i komentarfeltene er ikke mye interesant det heller. Typisk intrigemakeri laget av jenter.
      Men så lenge noen gidder lese så er det jo greit.

    19. haha, æ trur æ døør !:p, trur du virkelig at nån vill kopiere deg Rannveig ?:p.
      vet du koffer din blogg e på topp lista ?, får at vi virkelig vise du du e så dom som alle
      skal ha det til !. Å den person du sikte til her :p, e en person såm e sykt bedre en deg
      på alle måta :-). å rannveig, du kan snu å venne kor mye du vill på det. meneee ho e bedr e;()

    20. Anonym: Katrine, det e flott at du beskytte venninna di ! Men tror ho klare å prate rimelig greit for seg selv . Du kan gjerne kommentere anonymt, men utifa skrivemåten din e det ikke vanskelig å se at det e deg.

      Hvis æ e dom, så lure æ virkelig på ka du klassifisere dæ selv som. Tilbakestående ?

    21. may: Hahaha, Cubus sponser ikke bloggere, Blogg.no eller ei. Så flaut for deg at du prøver å utgi deg for å være en sponsor bare for å få “creds” eller noe. Huff å huff… 😛

      Nei, altså.. vær deg selv ! Bokstavelig talt

    22. anonym: Ja, enig der ! Mammatil2 er nok ikke så voksen i hodet som hun utgir seg for å være. Men bra at vi har bedrevitere her i verden, for all del ! Hva skulle vi vel gjort uten dem ? 😉

    23. charlotte: Klart jeg kan ta bilder av vogna hans ! Kan lage et eget innlegg om det enten i dag eller imorgen. Så koselig å høre at du elsker bloggen min ! Det setter jeg pris på å høre 🙂

      Og tusen takk for søte ord !

    24. Nora Øina: Sier såklart ikke at alle som provoserer kopierer meg, for slik er det ikke. Men har personlig vært inne på blogger til tidligere venninner f-.eks, som har så å si kopiert min blogg og hvilke innlegg jeg skreiv/skriver. DET er det jeg synes er så latterlig. Folk får provosere som de vil, men når de begynner å herme etter meg i håp om å få en like kjent blogg, så må man jo le litt.

    25. Du ser så sykt ufresh ut om dagen….. Ser ut som du har hatt en rolig hangover i 1 uke. Men for all del, e man mamma så e man mamma. Ikke alltid man har tid til å se bra ut 🙂 Det vet æ, for e mamma til en gutt på 9 uke. Men kom nu faen ikke å si at andre mødre lar seg forfalle osv osv. Du e ikke så mye bedre sjøl..

    26. Om du mener andre hermer etter din blogg, hvorfor ikke bare være stolt over det -at andre ser opp til hvordan du blogger…Ingen vits i å bli sint fordi folk liker bloggen og vil skrive på samme måte som deg ;)!

    27. Marita Næss: Blir ikke sint på noen måte, synes bare det er så latterlig :p Vet jo at denne personen ser opp til meg , men når hun nekter for det, det er da det blir latterlig 🙂

    28. Anonym: Hahah, really ? Å dette kommer fra en som er mamma selv ? Så latterlig ! Jeg har absolutt ikke et behov for å se fabolous ut hele tiden, jeg kan godt gå ut uten extensions og sminke. Det handler ikke om det. Mammaene jeg sikter til, som lar seg selv forfalle, er de som dag inn og dag ut går i slitte joggeklær/daffeklær, usminket, ufikset og driter totalt i hvordan de ser ut. DET kan jeg ikke si om meg selv. Om jeg har litt ettervekst driter jeg meget langt i , det gjør meg ikke til ufresh 😉

    29. jaja, men det er veldig sjeldent noen vil innrømme det om det i dette tilfelle er sånn at denne personen faktisk ser opp til deg. Det er flere måter det her kan være på -det kan være ren tilfeldighet også, men at du bare legger merke ekstra godt til det. Du var jo en gravid blogg selv og de fleste må jo få lov til å skrive de samme innlegg temaene fordi gravide går gjennom det samme!

    30. Mammatil2: Det pustet ditt i bakken burde du kanskje brukt på noe mere hensiktsmessig enn å sitte å skrive dritt på en 19 år gammel jente sin blogg. Må si du har virkelig mye å gjøre om det er det du velger å bruke de få pausene dine på 😉

    31. Har du noen kommentar til at en av dine eksvenninner på sin blogg skriver at du drar med deg fremmede mannfolk hjem og at du bruker så mye penger på sminke, klær og reiser at du ikke har råd å kjøpe mat?

    32. Du er teit å latterlig Rannveig! Hadde jeg vært i samme by som deg, skulle jeg ha sagt hva jeg mener om deg rett i tryne ditt! Fysj..

    33. Anonym: Personen du sikter til har aldri vært min venninne, bare så det er helt klart. Jeg gidder ikke å bry meg om slikt, og skjønner ærlig talt ikke hvorfor hun prøver å legge ut slike falske rykter om meg. Hahahah, bruker 0 kr i mnd på sminke.. ja, faktisk ! Og jeg sliter ikke økonomisk, jeg har heller aldri tatt med meg en fremmed mann hjem. FOLK asså… :p

    34. Digger deg Rannveig!
      Du er utrolig tøff og dønn ærlig, mange jenter burde ta etter deg 🙂
      Ikke bry deg om teite mennesker som kopierer deg, de kan aldri bli like bra som deg!
      Stå på videre, gleder meg masse til å se deg på tv 🙂

    35. Hvorfor sier du at du ikke har økonomiske problemer? Du har solgt noe av klæra dine fordi du hadde penge problemer. Du burde vite at folk følger med deg 😉

    36. For det første så er du ikke toppblogger lille venn og for det andre så er det MANGE som har provosert og slikt på bloggen før deg. Er vel heller du som kopierer tenker jeg. Patetisk å si at alle kopierer deg. Kom deg ned på jorden.

    37. mammatil2: det er vel heller hva du bruker pausene dine på…. men for all del, hvis det å slenge drit på en blogg gir deg glede så er det bare for meg å gratulere deg med dagen!
      ..det er sånne som deg som gjør det morsommere å lese kommentarfeltet enn selve bloggen.

    38. kan jeg spørre hva i helvette du sitter å henger meg ut på nette ?!, hva i faen er det som feiler deg jente ?, den der skal jeg faktisk ta me meg vidre, får å henge ut andre mennesker med navn er faktisk ikke lov ?, du sitter å sier at jeg er tilbakestående ?, jeg klarer værtfall å ta vare på mitt barn, jeg lar ikke ungen min lille å hyle på gulvet får at jeg skal få en vilt fremmet mannfolk på besøk får at DU selv må stå å sminke deg, å slette håret !. å tenk på det du satt å fortalte om at du ikke kunne betale regningene dine, får at du skal reise til Oslo, du driter jeg egentlig lott rett ut. d skal du ha :-).

    39. He he du katrine:() frustrert over at typen er bortreist? Å når han kommer hjem skal han på kurs! Huffda, kanskje du burde konsentrere deg om hva han driver med istedet for å blande deg i hva Rannveig gjør:()

    40. Anonym: Hahah, ja typen e nok for opptatt med å være utro(å det skjønne æ.. ) siden ho ikke e nå solstråla sjøl akkurat 🙂

      Å ho e altfor interesset i livet mitt til å klare å følge med på sitt eget ! Spennanes

    41. Jeg syntes du er en flott mamma. Bloggen din er den eneste bloggen jeg leser fast. Gleder meg til du kommer på tv Rannveig. Stå på videre jente <3

    42. Typen hennes e kanskje for opptatt av å være utro enn å være med ho, men du e iallefalls om ho sir mer opptatt av å sminke dæi enn sønn din, ikke stortt bedre 🙂
      Kanskje ho ikke ser ut som en solstråla, men det ekke alle som kan ha så kvitt hår at det lyse opp alta mer enn det gamlingan sitt hår gjør 😉

    43. Dere der som hakker ned på Rannveig fordi hun sminker seg, glatterhåret, og faktisk tar seg ut til å være en mamma – hva vil dere egentlig poengtere? At dere er sjalue?
      Gjennom hele den samtalen her har jeg dannet meg titusener av meninger, men dere som er såkalte mødre – Hodet deres skulle vokst med årene, og ikke blitt lagt igjen i en rosa verden. Er du en mamma, skal du ikke diskutere eller påpeke at en person kopierer enn annen fordi Rannveig har den meningen. Det du heller skulle ha diskutert er om bleiene fra pampers er gode nok for barnet ditt, eller andre produkter.
      Den tiden du har når tvillingene sover, bruk det på noe som det er verdi i. Det eneste dere umodene anonymuser har klart å fått frem i samtalen her er hvor utrolig sjalue dere er på Rannveig som stabiliserte livet sitt og ble VOKSEN nok til å ha ett barn, i motsettning av dere.
      Rannveig har hvitt hår, so what? er du nedvergene mot alle som har det, anonym? Da har du i allefall ett problem å takle!
      Face it – dere ynglige brødhoder der ute, dere er ikke annet enn sjalue når dere kommenterer SÅ mye mot Rannveig. Og du jente som har en utro kjæreste, dropp han. Du er tydeligvis ikke turnon lenger, og det burde du ha oppfatta som hint første gangen du fant ut det!

    44. Hei!
      Dette er første gang jeg besøker din blogg! Du virker tydelig overbevist om at du har en fantastisk flott og særdeles original blogg. Du har nok ikke det. -Den eneste grunnen til at jeg faktisk orker å lese videre er bare fordi du virker så hinsides innsnevret. Det er underholdende hvor dum du faktisk er.
      Beklager, jeg må bare spørre deg, har du noen gang lurt på hvorfor du har så mange “eks-venninner”?
      Søt guttunge har du ihvertfall:)

    45. Jeg leste nettopp kommentaren over meg; at Rannveig tar seg godt ut, selv til å være mamma.
      Etter hva jeg kan bedømme utifra bildene her, ser jo Rannveig ut som til å ha pene trekk, og slank er hun også. Men hun eier virkelig ikke klasse.
      Jeg prøver å unngå å være forhåndsdømmende, men det lille hun ikler seg gir virkelig ikke noe bra inntrykk, mamma eller ikke.
      -Ta det som et tips.
      Takk for meg!

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg