Høy feber og legevaktbesøk..

Hei igjen alle lesere ! Skal blogge litt nå som Nathaniel endelig sover.Dette har vært en ufattelig lang dag, i og med at Nathaniel har hele 40,2 i feber. Kom hjem fra legevakta for en times tid siden, legen ville ha han dit pga den høye feberen. Små barn takler jo generelt  høy feber mye bedre enn oss voksne mennesker, men likevel.. greit å få sjekket at det ikke er noe galt ! Og det var det ikke, utenom vannkoppene da selvfølgelig. Stakkars lille gullet, han har det ikke så greit stakkars.. er bare to uker siden sist vi var der pga øyebetennelse og feber. Må si han har klart å røske med seg mye rart siden han begynte i barnehagen. Men det er vel normalt, antar jeg. Men så er han jo så liiiiten.. mamma sin lille babygutt !  Har aldri hørt om barn som får slike sykdommer i så tidlig alder, men det kan jo ha mye med å gjøre at han startet i barnehagen litt tidligere enn de fleste gjør.

Og siden Nathaniel nå har vannkopper, har han jo blitt ekstremt populær ! Ei venninne og sønnen hennes var innom i dag på såkalt smitteparty, haha. Og imorgen kommer en annen ! Dette fordi vannkopper er mildere for kroppen jo yngre barnet er når det får sykdommen ! Bestemoren til Nathaniel, som var på hytta, måtte kjøre inn til Alta igjen for å kjøre oss opp til legevakten siden jeg ikke har lappen ! Og nå sover hun over hos oss, siden jeg føler meg mye tryggere da, i tilfelle det skulle skje noe med Nathaniel i og med at han har så høy feber nå. Snille mammaen min !! 

(Mens jeg holdt på å skrive dette innlegget så fikk Nathaniel nesten 41 i feber og begynte å spy, glad for at jeg har mammaen min her  til å støtte meg! Siden jeg er førstegangsmamma er slikt veeldig skremmende for meg..  )  Blir nok ikke så mye søvn på meg i natt slik det ser ut nå ! Men det gjør såklart ingenting for meg så lange gullet mitt får det han trenger. God natt alle sammen ! 🙂 

 

21 kommentarer
    1. Good bedring! Er vannkopper i flere barnehager i Alta for tiden, også i vår. Sitter og venter på at eldste jenta skal få det i nærmeste fremtid, så vi er ferdig med denne barnesykdommen.
      Så da er det smitte-party også her. 🙂
      Og synes du er flink mamma jeg. Lykke til, til både deg og gutten din. 🙂

    2. Gutten er syk med over 40 i feber,og du ber inn til “fest”? Tenk deg selv om du var helt utslått av feber,og liggende,men alikevel må ha hele huset filt av folk? Nei vettu hva. Gutten firtjener fred og ro. Hvile og mamma-kos. Alene! Ikke på utstilling for å smitte andre dmå venner. Egoistisk synes jeg!

    3. måtte jo såklart komme en dritkommentar.. Ho ska jo for fan ikke ha nokka “fest”! Sjøl om ungen e syk må ho jo få ha besøk. Jiiiz!! :b Uansett ka ho gjør/skriv så ska ho fremstilles som den heksa..
      God bedring til Nathaniel 🙂

    4. Det er ikke “fest” i den forstand. Man tar med en unge eller to for at den skal bli smitta. Å kalle det party skulle bare være morsomt. Geez.

    5. Skal ikke klage eller gi deg NOEN skyld på at det er din feil dette – men: Syns han hele tiden drar til legevakta, du må ringe legevakta eller han er innlagt på sykehus. Altså, han er ikke store gutten og man har ikke med seg babyen sin OVERALT hvor man går – du er i byen stort sett hver dag (ed Nathaniel med). Ikke at jeg vet det eller noe (men man får jo høre det av andre). Syns du skal være litt mer hjemme om dagene og ikke minst; ikke feste så sjukt mye, herregud – han er bare 9 måneder, den lille gutten. Men håper at blir frisk snart! 🙂

    6. Unga MÅ ikke få vannkoppa. Æ har aldri hadd det og ikke fler av vennan mine heller =) Ikke brannkoppa heller. Så e latterlig å drive å smitte ungan sine med vilje….

    7. Skjønte firsåvidt at smitteparty ikke betyr FEST! Herregud.. Noen er dummere enn andre. Til dere som må ha det inn med te-skje: DET ER FORKASTELIG å be inn BESØK når ngen har over 40 i feber. Samme om det er smitteparty eller hva det er. Han trenger ro. Skaff dere barn selv,før dere utaler dere.

    8. Er ikke alle som får vannkopper nei, bf her har aldri hatt det, så her håper vi på at vannkopper kommer så både veslemor og pappaen blir ferdig med det. Er en liten fordel å få det som liten, da sånne sykdommer blir værre når man blir eldre..

    9. Bedre å få vannkopper når man er liten, og ikke har et “sosialt liv” (om man kan si det slik), og masse som skal gjøres, enn å få det når man er 14 år, går på skole, har plikter, venner osv. som en av mine venner fikk. Hun var slått ut kjempelenge, og gikk glipp av en hel masse. Kanskje like godt å “ta det” når man er liten, siden det faktisk er en småbarnssykdom 🙂

    10. Vannkopper er jo best og få når en er barn , for da får de det ikke så hardt . Kan være veldig farlig og få det som voksen 🙁 jeg håper at jenta mi på 6 år og lillegutten min på 9 mnd får det så de slipper det siden. For en eller annen gang får de det ! God bedring til lillegullet ditt rannveig !:)

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg