Nathaniel har lært seg sitt andre ord, og jeg har meldt meg opp som privatist !

God kveld alle søte lesere ! Natt til i dag og i stort sett hele dag har det vært ganske så slitsomt, men nå ligger Nathaniel heldigvis å sover. Han har heller ikke ville spist så veldig mye, men fikk i han litt mat før han sovnet. Det viktigste er jo at de får nok med væske i seg, så han har fått en del flasker med morsmelkerstatning i dag, for å si det sånn..  når de er syk så må man rett og slett se bort fra de fleste rutiner, det er viktigere at de blir frisk fortest mulig. Har også vært å skaffet meg sånn hvitvask til å smøre på vannkoppene, Feberen ser heldigvis ut til å holde på å forsvinne, for den er ikke lenger på 40 ++, nå ligger den på rundt 38-39, har egentlig variert ganske så mye. Og det er veldig betryggende å tenke på, så da fikk mamma reise hjem, hehe ! De fleste har jo en partner ved sin side, som oftest barnets far, som er der , man kan rådføre seg i mellom osv..  det har jo ikke jeg ! Så da er det veldig greit å ha mamma, som avogtil fungerer som “pappaen” hans som er den som egentlig skulle vært der. Godt å ha mamma ! Jeg og Nathaniel er veeeldig glad i henne 🙂 Og som jeg skreiv i overskrifta, så har Nathaniel lært seg sitt andre ord nå ! Nemlig “æsj æsj” , eller som han sier, ” esj esj”. Er så utrolig morsomt å høre på ! Fra før av sier han såklart Mamma <3 

Nå skal jeg bare ta en laaang varm dusj, nyte litt fritid for meg selv forran TV’n en liten stund, før jeg sikkert sovner på sofaen. Er så syykt trøtt og sliten, tar på å ha et sykt barn ! Men, som mange sier.. sove kan man gjøre når man blir gammel ,hehe ! Har også meldt meg opp som privatist i matematikki dag, så jeg skal ha eksamen i desember ! Wish me good luck, fordi jeg er helt elendig i alt som heter matematikk og regning. Huff og huff..  uuansett. Imorgen skal vi til mamma/besremor og spise pinnekjøtt, gleder meg noe voldsomt ! Eeelsker pinnekjøtt. Tror ikke Nathaniel skal spise det da, så han skal få hjemmelagde kjøttboller i stedenfor 🙂 

Skal også lage cupcakes med icing på, så blir sikkert å legge bilde av de ut på bloggen ! Har aldri laget den icingen jeg skal lage før, så det blir spennende ! Liker veldig godt å bake 🙂 Før jeg avslutter må jeg bare kommentere en kommentar jeg fikk ; “Skal ikke klage eller gi deg NOEN skyld på at det er din feil dette – men: Syns han hele tiden drar til legevakta, du må ringe legevakta eller han er innlagt på sykehus. Altså, han er ikke store gutten og man har ikke med seg babyen sin OVERALT hvor man går – du er i byen stort sett hver dag (ed Nathaniel med). Ikke at jeg vet det eller noe (men man får jo høre det av andre). Syns du skal være litt mer hjemme om dagene og ikke minst; ikke feste så sjukt mye, herregud – han er bare 9 måneder, den lille gutten. Men håper at blir frisk snart! :)” 

For del aller, aller første, og for å bare ha det på det tørre ! Jeg drikker IKKE ofte, og er nesten så å si ALDRI i byen, som du påstår., vet ikke hvem som går rundt å sier det eller hvem du har hørt det fra. Siden Nathaniel kom til verden, for 9 måneder siden, har jeg konsumert alkohol ved totalt 6 forskjellige anledninger. Er det mye, så vet jammen ikke jeg ! Nathaniel har vært myyye på legevakta ja, skulle nesten hatt klippekort der ! Og det handler overhodet ikke om at jeg er en dårlig mamma, det handler om at jeg er en førstegangsmamma, jeg vil heller være på den sikre siden siden mitt verste mareritt er om noe skulle skjedd med Nathaniel. Da han var 5 mnd fikk han nyrebekkenbetennelse, og etter det har jeg fått beskjed av sykehuset å oppsøke legevakta ved enhver anledning han har feber.. Du skriver også at “man tar ikke babyen sin med seg OVERALT hvor man går” Med mindre jeg vil levne han aleine, kjære deg, så er jeg pent nødt til det. Jeg er aleinemamma hvor faren til mitt barn er fraværende, og da må jeg alltid ta han med meg. Overalt. Nå har det seg slik da, at vi ikke farter sånn ekstremt mye som du påstår. Men om vi hadde gjort det , så hadde det vært vårt valg og jeg hadde slettes ikke vært noen dårlig mamma fordeom og du har overhodet ingen rett til å sitte å fortelle meg hvordan ting skal gjøres som mor, da jeg er bortimot hundre prosent sikker på at du ikke er en mot selv! Folk asså..  

 

Denne er fra i går morrest, da han fortsatt var i fin form men hadde bittelitt feber og fikk være hjemme fra barnehagen ! Verdens fineste gutt !  Mammasiin <3

23 kommentarer
    1. Du er heldig som har mammaen din 🙂 Merker jeg savner min når lille er syk, eller jeg må gjøre noe som jeg ikke er helt sikker på hvordan gjøres. Bare fortsett å rådføre deg med henne, du blir nok ikke annet enn en bedre mamma med litt tips fra din egen! 🙂

    2. Må nesten le av alle disse syke folkene som kommenterer slike negative, og uvitende ting! Man har jammen hørt alt, når man hører om folk som kritiserer deg for å ha med ungen overalt!? Blir egentlig ganske satt ut! Er mamma seg, og selvfølgelig har jeg med meg datteren min på 8 mnd med meg overalt. Skulle jeg gjort noe annet? Hvem lar ungen være hjemme alene?! Personen kan tydeligvis ikke vite noe om hva det innebærer å ha barn.. Det er og viktig å ta med barna ut så de får luft! Du er veldig flink, og det er bra at du ikke bryr deg om folk som prøver å fortelle deg noe annet!

    3. Ikke for å være negativ eller kalle deg en dårlig mamma på noen måte.
      Men at han ligger å spiser kjeks.. det er overhode ikke bra..

    4. Off, ser du får noen frekke komentarer her, skjønner ikke at folk heller ikke kan finne på noe annet enn å skrive dritt til deg!
      Jeg leser bloggen din fast, og syns du er en kjempe flink mamma!!
      Jeg er selv alenemor til ei jente på 8 mnd, så vet akkurat hvordan du har det!
      Det er ikke alltid like lett. Fint du får hjelp fra mamman din, alltid godt å ha noen rundt seg, når man blir litt usikre 🙂
      Fortsett som den mamman du er, du er verdens beste mamma for lille gutten din 🙂

    5. skjønner ikke hvorfor du tar deg tid til å svare slike kommentarer. selvom jeg har forståelse for at det er irriterende! de som har vett i huet tror virkelig ikke på eller blir påvirket av hva disse folkene skriver 🙂 det lover jeg deg. lykke til med matte eksamen!

    6. han er så skjønn ai han ligner på deg så mye han e morsom humor 😀
      du er en god mor rannveig <3

    7. Må le av den kommentaren ! du blogger jo ofte, å du skriver så og si aldri om festing. herregud, du er jo en av de beste mødrene jeg vet om ! bedrevitere ass.. teit! stå på rannveig ;- *

    8. Ikke bare ligg han å spis kjeks men han ligg faktisk aleina på soffaen utn at det e puta eller teppe på golvet.. Du vil vel ikke t legevakta igjen? For om han dett ned derifra så e det jo dit du fær 🙂

    9. Du får en del pes fra folk i innleggene dine og selv om noen er i overkant og det ser ut som folk leter etter feil så burde du begynne å ta til deg litt! Helt ærlig så synes jeg at du er et bevis på at enkelte burde vente med å få barn til en viss grad! Jeg sier ikke at du er en dårlig mor men at du mange ganger tar veldig umodene besluttninger når det kommer til barnet ditt! Personlig synes jeg at du tar gutten din med litt for mange plasser. Barn trenger ro og trygge omgivelser! Det nytter ikke å skulle gjøre alt! Har man valgt å være mor så må man gå 110% inn for det! Er alenemor selv og har vært det hele veien, men er noen år eldre enn deg! Det andre er måten du skriver om bf… Jeg har å en bf som ikke er tilstede og selv om ting mellom oss er dårlig prater jeg bare godt om han. Det gjelder å ha litt selvinnsikt å se på at kanskje du selv er en faktor for at han trekker seg unna!
      Så er det bildene du velger å legge ut… Kjære kjære kjære deg…. Om du vil ha en sjans til å bli ansatt innenfor helsesektoren burde du virkelig revurdere de bildene!!! Tror og vet med min faglige bakgrunn at du nok har liten sjans der når d ligger bilder av deg supfull og halv naken!

    10. Men man kan jo skjønne den kommentaren til den personen litt da, eller hva? Om man tenker seg om da.. og ikke la han ligge på rygg og spise kjeks, huff!

    11. Nathaniel er utrulig heldig som har en mor som deg!!! Utrulig skjønn liten gutt!!
      Å superfin blogg, fant den først idag å tror jeg vurderer å bli fast leser altså!! 🙂

    12. koffer driver du å sir at Tor-Even ikke vil ha nåt kontakt med Nathaniel? 🙂 Tor-Even gjør jo alt får å kunne få bedre kontakt med han, men det e jo du som ikke vil at dem skal ha kontakt.

    13. Det var jo Tor Even som hadde innkalt til møte, men han kunne ikke komme fordi han innlagt på sykehus. Når han ber om et slikt møte må det jo bety at han ønsker å få kontakt med sønnen sin.

    14. Så skjønn gutten din er 🙂 Må bare spørre: Hvor har du kjøpt den fine blåe didriksons-jakka som han har på seg på bilde i et av innleggene lenger nede? Skulle gjerne hatt en sånn til min lille gutt 🙂

    15. For en latterlig kommentar du fikk , så den personen mener att når man er blitt mamma skal man bare sitte inne ?!!
      Huff , det er da bare sunt for både mor og barn og komme seg ut og sosialisere seg. Desutten blir dagene med små forfedelig lange om man kun skal sitte inne , og både små og store har godt av og komme seg ut i frisk luft 🙂
      Så er vel ikke annet enn utelukkende positivt og reise på byturer og slikt 🙂 For barnet er det overhodet ikke noe negativt ved det , virker som noen prøver finne ting og pirke på.
      Uansett så må det være opptil vær enkelt hva man fyller dagene med , det blir for dumt att andre skal kritisere att du og barnet er mye ute .. Neivel så vil ikke dem være så mye ute med sitt barn , deres valg .. Så gjør du det som er best for deg og gutten din !! 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg