Nathaniel’s 9 måneders kontroll

I dag har jeg vært på kontroll med Nathaniel ! 9 måneders kontrollen, selv om han er i overkant av 9 mnd nå. Tror ikke vi har vært hos helsesøster siden i Juli, så det var en stk veeldig spent mamma Rannveig som lurte på hvor mye lille luringen min har lagt på seg. Og ikke om vi ble skuffet, nei snarere tvert i mot ! Skatten min veier nå hele 10 885 gram. Nesten 11 kilo !!! Han var hele 78 cm lang, en veldig lang gutt for sin alder,ifølge helsesøster ! Og det er vel kanskje heller ikke så rart, jeg er jo en høy jente, 172 cm faktisk ! Og pappaen til Nathaniel er rundt 1.85. Så han er jo på en måte “dømt” til å bli lang, hehe 🙂 

Alt så egentlig kjempe bra ut, og han utvikler seg absolutt normalt i forhold til hva enkelte bedrevitende mødre her på bloggen min mener. Jeg har verdens mest perfekteste gutt, mye finere enn deres noen ganger kommer til å bli.. uansett om han setter seg selv opp eller ikke ! Mødre som anklager andre mødre for å være dårlig mor pga at barnet ikke gjør EKSAKT slik som de bedrevitende mødrenes barn, de burde ikke fått barn i det store og hele. Snakk om barnslig oppførsel ! Blir så kvalm av slike mødre , som mener de gjør alt riktig og at alle som ikke gjør ting på den måten, kan bare drite å dra liksom. Ush !

Ser for meg at endel av disse er eldre mødre, som er bitter fordi de ikke har hele livet sitt forran seg slik som jeg og andre unge mødre har ! Uuaansett 🙂 På helsestasjonen var det en annen baby på bare 5 uker , å heeerregud..  såå utrolig utrolig liten !!! Jeg , som syntes Nathaniel var liten, han så jo ut som en kjempe i forhold til den andre babyen.  Han er jo fortsatt min lille baby da, selv om han kanskje ikke er en baby lengere..  hihi 🙂 Blir nesten litt babysyk av å se slike småe babyer ! 

 

 

See så fin skatt ! Han er bare rett og slett helskjønn, er helt forelsket i han og blir bare mere og mere forelsket hver dag ! Gutten i mitt liv <3  Forresten, så var det en ting hun var litt bekymret for. Hun sa at Nathaniel skjelte litt, så at vi burde ta kontakt med fastlegen min for å få henvisning til syns-spesialist for videre utredning. Håper virkelig ikke at det er noe galt, i verste fall kan det hende at Nathaniel må gå med sånn lapp over øyet, for å unngå dårlig syn eller i verste fall blindhet.  Men vi får ta det som det kommer, og krysse fingrene for at det bare er noe tilfeldig ! 

 

-Hvor gammel er ditt barn og hvor mye veier det/lengde ? 🙂 

 

66 kommentarer
    1. Jeg syns det er teit når du skriver ting som dette feks”mye finere enn deres noen ganger kommer til å bli”
      Det syns jeg er litt barnslig..
      Jenta mi er også en lang jente, jeg er 171 og typen er nærmere 190, så hun blir lang 🙂
      Nathaniel er snupi han <3

    2. Ikke gidd å bry deg om det, folk er dum, lite å gjøre.. har sett så mye dumme kommentarer her inne fra anonyme ‘mammaer’

    3. mye finere enn deres noen ganger kommer til å bli..
      Og så lenger ned at mødre som kritiserer andre er så forferdelig? jeg synes det er ENNÅ verre å rakke ned på andres barn, enn på mødrene. Du sier jo igrunn at mitt barn er styggere enn ditt. er det så mye bedre enn de som gir råd/kritikk til deg?
      lavmål for meg er å begynne å snakke om barna, og sammenligne dem. Vertfall når man gjør det på en negativ måte. Kan ikke skjønne hvordan en som er mor faktisk kan klare å spytte ut noe slikt jeg da, men..
      Alle barn er fine, på hver sin måte. De som ikke synes det er det bare synd i 🙂 forøvrig er det faktisk noen som har et morsomt utseende, for å si det snilt.. kremt

    4. Alle mødre/foreldra syns sine egne unga e de fineste i verden, uansett. Helt naturlig d! Æ kan me lett hjerte si at Isabella e nydeligere enn alle andre unga sjøl om andre unga å e kjempesøt 😉 Flott at Nathaniel veks å trives, å at d går bra på den framtidige syns undersøkelsen ^^ Isabella ska på 2 års kontroll iløpet av Oktober, å e veldig spent sjøl 😉

    5. Anonym: Synes synd i deg, som prøver å antyde at ungen min er stygg ved å si at “han har et morsomt utseende, for å si det på en snill måte”. Nathaniel er verdens fineste gutt, som sagt MYE finere enn din unge noen ganger kommer til å bli. Så det så 🙂

    6. Frøydis: Det e helt sant ! Man må jo få lov til å synes at sin egen unge e nydeligst ! Det e jo bare naturlig , hehe 🙂 Isabella e nu en skjønn liten jente 🙂 Trur æ og han Nathaniel må komme på besøk til dokker en dag !

    7. Mamma og gravid: Hehe, følte jo at jeg måtte begynne å svare ! Skjønner jo at det er kjedelig å kommentere når man ikke får svar, så nå har jeg som mål å svare på de aller fleste .. får såklart ikke svart på alle da, hehe 🙂

    8. hahah ! Du der Anonym: Du sier det er stygt å si ting om barn så gjør du det selv ? Hva feiler det deg egentlig ? :p
      Tror ikke du var helt klar over hva du satt å skrev her :p *flire*

    9. Vel, jeg mente ikke at gutten din er stygg eller ser morsom ut. Noen. Ikke nathaniel. At det står kremt er fordi det kanskje ikke er så snilt sagt, men fortsatt mye snillere enn du er 😛 Vel, jeg har sett ditt barn, du har ikke sett mitt, så om noen av oss kan fastslå noe er det vel ikke deg. Men ja, han er søt-morsom, men ikke på en frekk måte. Han ser bare litt ut som en apekatt, hihi. Og det er vel søtt? Store brune øyne, det håret og rund og god..
      Men hei, er vel ingen konkurranse om hvem som har penest barn.
      Det er stor forskjell på å synes at sitt eget barn er penest, og å si at andre barn ikke er like pen på den måten. Man må lære å ordlegge seg.. vise at man har sosiale antenner og kan omgås andre mennesker både i virkeligheten og på nett..

    10. Awww, så søt han er 🙂 Alle unger utvikler seg i sin egen fart, og det tror jeg alle skjønner at ikke har noe med deg å gjøre som mor 🙂 De vil bare “trykke på knappene dine”..

    11. Du er en dritt kjærring rett og slett. det å si at gutten din er finere enn al andres er tragisk å skrive. å du sier alle er barnslige som rakker ned på deg som mor?? Javel, du er værre som faktisk rakker ned på våre andres barn. blir helt sjokkert av deg. du er så å
      tragisk.

    12. Marita, er du dum? jeg er vel oppegående nok til å vite hva jeg skriver. skal jeg ta en rannveig? Nei men om hun sier at andre er stygge, så kan jeg si at han ser morsom ut. hihihihihihi, makes sense.
      NEI. som sagt, nevnte aldri gutten.. men nå blir jeg irritert :p heldig han som har så god forutsetning til å vokse opp…blir vel å tro at han er mye bedre enn alle andre, og da mener jeg ikke på en god måte, som i fuck janteloven.

    13. Skjønner forresten ikke at folk reagerer på at du sier at ditt barn er penere enn alle andres 🙂 Alle mødre føler det sånn om ungene sine 🙂

    14. Nei jeg. Er faktisk veldig smart jeg ! :p
      Men greia er jo at du driver å mot sir deg selv. Du snakker jo stygt om både Rannveig å Nathaniel, men legger til et lite smil eller “hihi”. Du er jo like godt som alle de andre som skriver dritt :p Lavmål til at du også skal være mamma..
      Egentlig veldig bra at han vokser opp med god selvtillit og har troa på seg selv. Ikke sant ?

    15. Så nydelig gutt du har! Håper ingenting er galt med øyet.
      Lille jenta på snart 8 mnd var 8475 g og 68 cm på siste kontroll, for bare noen dager siden.

    16. Såå søt han e… å vi mammaer kommer vel alltid til å bli litt babysyk når vi ser andre babya. Min 2 åring veie ca 10 kg men ane ikke kor lang ho e…

    17. Så skjønn gutt du har 🙂
      Håper det går fint med øyet hans og att det ikke er noe alvorlig .. Er jo normalt att små barn skjeller litt , så går nok sikkert bra.
      Ang. ” diskusjon” om hvem som har finest barn 😉 For enhver mor er sitt barn det aller fineste i verden .. Jeg synes min gutt er alldeles nydelig og vakker ( noe han også er ) Men alle synes jo uansett att sitt barn er fineste i verden , og slik skal det også være .. Og alle barn er jo skjønne på sin måte 🙂

    18. Du burde vise at du er litt voksen ved å bare drite i det! 🙂 Ikke skriv slikt som; “Jeg har verdens mest perfekteste gutt, mye finere enn deres noen ganger kommer til å bli..” Det får deg bare til å høres ut som du er 14. Dette er konstruktiv kritikk, å ikke vondt ment! Men tenk hvor lettere livet hadde blitt om du bare gir faen i all dritslenging.. det er de som oppfører seg teit, så ikke gjør det du også.

    19. Du e så jævla tragisk at d e helt fantastisk ! Du har nu hværtfall mista mæ som læser nu , ikle d ay d kommer til å bry dæ nå. Da æ så dæ på forsia av altaavisa så tænkte æ m engang at du går i søpla , å d at ongen din sjæle har har gjort læænge , ikke vanskelig å se på bildan av han

    20. Så mange ganger som han har falt med i gulvet eller slått hodet så er det ikke rart han sjeler! OG,ungen min er finest uansett. Sånn vil det alltid være.

    21. Som nevnt her så synes alle mødre at de har verdens fineste unge, så det er ikke noe vits å bli sur på Rannveig fordi hun sier det. Å si det er bare naturlig for en mamma:) Han er jo liten enda, så om han sjeler litt så kan dette rette seg etterhvert, ikke noe å bekymre seg for foreløpig. Kos dere du og Nataniel.

    22. Maria: Takk for det du ! Ikke sant, alle mødre synes deres eget barn er finest i verden. Ikke frekt sagt, kun naturlig at det er sånn ! Jeg håper også det går bra med øyet, og at han slipper å gå med lapp :/

    23. Anonym: Tror både jeg og deg vet at sjeling ikke kommer av knall og fall… og skjønner virkelig ikke hvor du har det i fra at han har slått seg så mye ? Han har dotte i gulvet en gang,i tilegg til den gangen nå nettop når han satt på lekematta og datt mot stolen. Alle barn detter og slår seg MYE , hvis ikke er det virkelig noe galt.. siden alle friske barn vil utforske masse ! Da er det kun naturlig at det blir noen uhell.

      Skjønner ikke hvorfor du skriver til meg at ungen din er finest. Det er lite relevant for meg :p Hva er det som får mødre til å skrive slike kommentarer som dette ? Hvor gammel er du ?

    24. Æsj det va nu domt at du skreiv at han e finere enn dåkkers unga kommer til å bli. Alle syns jo sin egen unge e finest 🙂 æ syns jo min Mika e finest, men æ sir jo ikke det sånn på den måten 😛 hehe ..

    25. Du som e så opptatt av perfeksjon må jo være knust over at ungen din skjele med øyan 😮 Men perfeksjon for deg e jo ihjelsyra hår og oransj hud så. Kanskje ikke likavel 🙂

    26. det er faktisk noe jeg også har lagt litt merke til på noen av bildene, men jeg synes det er søtt jeg, får bare håpe at det ikke blir noen problemer med det i fremtiden 😀

    27. Haha, du e rå med en careless attitude! 😉
      Kor fin han Nathaniel e, virkelig en skjønning! 🙂
      Min lille gutt e 68 lang, og nesten 8 kg nu når han e 5 mnd!
      Lykke til videre, blir spennende å følge hverdagen dåkkers utviklinga hannes 😀

    28. SELVFØLGELIG er det helt normalt at alle mødre syns at sine egne barn er de fineste, MEN det er måten du sa det på som folk reagerer på, kjære Rannveig. Hvis du kun hadde skrevet,
      “Jeg har verdens mest perfekteste gutt…”, så er jeg sikker på ingen hadde reagert! Men når du dro med den spydige “…mye finere enn deres noen ganger kommer til å bli..”.
      Den var rett og slett litt kvalm. Da sier du indirekte at andre barn er mindre pene, noe som er å rakke ned på, som du selv er så lei av at andre gjør om deg.. Ble litt skuffet når jeg leste dette innlegget :/

    29. Håret er ikke så ille, det synes jeg er helt greit, men den oransjefargen i ansiktet ødelegger hele jenta. Du er jo en kjempesøt jente Rannveig, men som sagt den selvbruningen du bruker er helt grusom, du hadde vært mye vakrere, belive me, om du hadde tonet den farven ned tll noe mere naturlig. Bare sier det……..

    30. neimen han er helt nydelig <3 han er prikk likk deg !
      er enig alle mødre syns jo at barnet deres er finest:)
      det er jo sant det! du er en god mor rannveig <3 ikke bry deg om dritt komentarene

    31. Spar deg heller for slike kommentarer som “bedre enn det deres noengang kommer til og bli..” da synker du ned på alle “bedrevitere” sitt nivå. Og er det noen som bør holdes utenfor alt dette er det barna. De har ingen mulighet til og forsvare seg.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg