Koselig søndag + Nytt piercinghull !

Hei alle mine søte fine lesere ! I dag har jeg bare vært supertrøtt i trynet, Nathaniel bestemte nemlig at å starte dagen kl 5-halv 6 var en god ide ! Det var jeg ærlig talt ikke helt enig i, men her i huset er det kun en sjef når det kommer til sånt.

Så da tyr jeg til min kjære venn, KAFFE! Hva skulle man gjort uten kaffe ? Synes hvertfall synd i Marita , som har barnefri, og måtte ligge å høre på skriking. Kanskje ikke det man har mest lyst til når man endelig har litt fri fra sin egen unge ? Heheheh , neida.. tror nok det gikk helt fint !

Hadde egentlig tenkt å blogge litt i formiddag, men tiden gikk så fort så det ble ingenting ut av ! Har egentlig vært ganske så slappt i dag, men slik skal jo søndager være ? Har hvertfall kosa meg masse ! Slækka på sofaen her hjemme og hadde besøk av Marita, før søsteren min kom , vi kjørte Marita hjem, så dro jeg, Nathaniel og henne på besøk til pappa og Angelica, stemoren min ! Vi var nemlig invitert på middag ! På menyen var det kjøttsuppe og pannekaker, må si det var utrolig godt ! Skikkelig søndafsmiddag, heheeh.. og Nathaniel bare ELSKET kjøttsuppe. Det var virkelig yummy synes han ! Tror aldri jeg har sett han spise så mye middag før, hehe :p 

Var da på besøk hos pappa i noen timer, dro vel hjem i halv 7 tiden siden det var leggetid for min søte lille sjarmør da ! Vi hadde det kjempekoselig der, spesielt siden jeg ikke ser dem så altfor ofte ! Angelica er også utrolig grei, for ikke mange dagene siden kom de plutselig innom meg med en sånn batteristyrt lekehund til Nathaniel ( som har fått navnet Chanelle ) og i dag så fikk Nathaniel nye klær av henne ! Et deilig fleede-sett og sokker fra Lindex. Sånnt fleece sett er jo helt perfekt for barnehagen ! Så det satt jeg veldig pris på 🙂 Nathaniel synes forresten lekehunden er utrolig morsom, han flirer veldig av den siden den hopper rundt å bjeffer. Hihi 😀 

Å Jaaaaaa! En ting til før jeg avslutter ! Gjeett hva ? I dag har jeg faktisk skaffet meg en ny piercing, i der oppe i øret. Har hatt piercing der to ganger før, som jeg selv har stukket. Har faktisk hatt piercing både i nesen og i leppene, både under og over, flere ganger. Omtrent alle har jeg stukket selv, ellers så har venninner stukket på meg. Var helt rå før, å stikke hull i leppa si var akkurat som å bytte sokker 😛 Må ærlig inrømme at jeg har blitt myyye mere pysete siden den gang ! Så ja, sto i speilet og fant plutselig ut at jeg ville ha piercing oppe i øret igjen ! Da ropte jeg på Marita;” Duuu, Marita ? Har egentlig veldig lyst på piercing i øret ! ” Da kom hun på badet, jeg fant fram nåla og satte meg på doen, og ikke mere enn 5 minutter etterpå hadde jeg en jævla nål gjennom øret mitt. Heeerlig ! Var drittnervøs før hun stakk, men det er faktisk ikke noe vondt. Vondt kun akkurat da man stikker ! Skal love dere at det er myyye verre med leppa, og spesielt tunga (!!!) Huff og huff, tunga var grusom. Derfor skal jeg aldri la min tungepiercing gro, for jeg vil ikke gå gjennom det der igjen :p 

 

Såe, ja ! Nå har jeg 4 hull i hvert øre ( 3 helt nederst og ett oppe) , tungepiercing og navlepiercing ! Er veldig fan av slike som ikke synes , egentlig. Men så har jeg også tenkt på at jeg muligens skal ta piercing i overleppa igjen ? Time will show ! Blir i så fall å gjøre det hos noen profesjonelle, kommer ALDRI til å risikere å bli lam i halve trynet..  heheheh ! Ja, man kan faktisk være uheldig å treffe en nerve.. og da sier det vel seg selv hva som skjer !

 

Nå skal jeg bare slappe max av forran tvn, leiligheta seg heldigvis sånn noenlunde ok ut, etter litt stormshinings etter Nathaniel hadde lagt seg. Ja, for når man har barn så blir det jævlig rotete hver eneste dag, så det er faktisk ingen hensikt i å gå å små rydde hele tiden.. selv om jeg er fæl til å gjøre det også ! Men rydder alltid etter Nathaniel har lagt seg, ellers ser det ikke levendes ut her..   Men nå skal jeg avslutte, har “palledate” med Marita imorgen 😀 Hahah, altså.. vi skal pusse paller mens ungene er i barnehagen !  Sånn , siden vi skal ha hver sin pallesofa 🙂  Lagde forresten verdens herligste cupcakes i går, som jeg legger ut bilde og oppskrift av imorgen !

Blogges :- * 

34 kommentarer
    1. Synes ikke det var noe vondt å ta piercing i tunga…! kjente det bare litt etterpå 😉
      miiiala.blogg.no

    2. Va skikkelig fint at du tok der oppe i øre., fikk løst shøll nu 😛
      Har tatt 5-6 gang i tunga. det ikke godt, men syns leppa e værst :S
      Men nu har æ bare øyenbryn piercing 🙂
      shønner ikke koffer æ tok de vekk en gang for nu vill æ ha de tilbake hehe 😉

    3. Oiii,Nathaniel burde kanskje få rene klær en gang i blandt? Og,er ikke piercing litt sånn 2009? …

    4. rene klær i blant? unnskyld meg, men barn sikler mye- man kan ikke gå å skifte klær hele dagen heller.
      Piercing er ikke 2009 🙂 Skal selv ta i navlen snart igjen, så da får vi vel være litt “last year” vi som tar piercing da :-))
      Nathaniel er nydelig, Rannveig 🙂

    5. Frøkna her sikkler også grådig mye nå. Vi her helt avhengig av disse smekkene fra name it og h&m. veldig enkelt å bytte de enn å skifte klær mange ganger iløpet av en dag :-)ikke ment som noe kritikk, bare et lite tips. 🙂

    6. Anonym: Haha, rene klær ? Han har da rene klær hver dag. Snakk om å leite etter feil å kritisere , hahahah ! Laaavmååål 🙂 Og om piercing er litt sånn 2009, det driteer jeg forsåvidt ganske godt i … vil jeg ha det ,så tar jeg det ! 2012 eller 2009 !

    7. Marlen: Ikkesant, barn sikler og søler hele tiden. Det han har på bodyen sin er vann, som han har sølt med flaska si mens vi spiste middag. “Anonym” her er helt tydelig på leiting etter feil, og da kan man jo kritisere de sykeste ting :p

      Helt enig ! La oss være last year hvis vi vil ! Enda godt at alle ikke er så mainstream som “anonym” 😉

    8. Hei 🙂 Leste litt på nedover på innleggene dine, og bare lurte på en ting; hva går pengene dine til? Jeg er selv alenemor, og skal ærlig innrømme at jeg kan leve “fett” om jeg vil. Men jeg har lyst på dyrere ting (som f.eks. en ordentlig ferie eller billappen i ditt tilfelle), og det er da ikke så vanskelig å spare opp til, over tid? (Jeg vet at sønnen din er eldre enn min og er “dyrere i drift” om man kan si det sånn, men du må da fortsatt ha mulighet til å få råd til lappen om et års tid hvis du ikke kjøper nye klær hele tiden?)
      Og jeg vet du får mye drittkommentarer, så jeg vil understreke at dette er ren nysgjerrighet og ikke personangrep! Liker bloggen din jeg 🙂

    9. 10 av 10 æ kjenne som har eneomsorgen for barnet sitt har bedre måneds”lønn” enn æ som jobbe 100%.. Så dæm som kommer å sir dæm ikke har peng, vel, screw you, prioriter bedre da. Du får dekt barnehage, bostøtte, etcetc..

    10. Hei, jeg er en jente på 13 år som ønsker å bli låtskriver, og derfor har jeg laget en blogg som heter Lyricsa.blogg.no 😉
      Problemet er at jeg ikke har så mange lesere, og da er det veldig vanskelig å bli kjent..
      Så jeg lurte altså på om du kunne sponse bloggen min? Bare skrive navnet på bloggen min i et av inleggene dine? 🙂
      Det hadde hvert kjempe snillt gjort av deg, og jeg hadde vært evig takknemlig! 🙂
      -Lyricsa <3

    11. Line: Skatter myye mere enn jeg egentlig skal, derfor har jeg ikke “fett” med penger. Har akkurat så vi klarer oss. Det er jo såklart bevisst da,for det er jo ganske herlig å få igjen på skatten til neste år 🙂

      Og som du også sier, så er sønnen min eldre enn din. Jo eldre de blir, jo dyrere i drift. I begynnelsen så er det jo ingen utgifter, om man ammer. Og ifall ikke, så er det jo kun morsmelkerstatning og bleier man må ha. Nathaniel skal ikke bare ha morsmelkerstatning og ( 2 pakker i uka) og bleier, men grøt, leker til hans utviklingstrinn, klær, utstyr til barnehagen, og når han var 7 mnd måtte jeg jo ut med 4000 for ny bilstol ! Å ha barn er ikke blllig, det er dyrere og dyrere med tiden. Men så får vi jo også penger for å klare alle disse utgiftene, da . Hadde jeg jobbet en mnd lengere før jeg fikk “svangerskapspermisjon” så hadde jeg fått foreldrepenger… altså masse masse flere tusen utbetalt i mnd. Litt surt å tenke på, men men. Dette er også grunnen til at enkelte alenemødre har så mye penger at de ikke vet hva de skal bruke de på. Herav kommer nok den allmenne oppfatningen om at alenemødre har så sykt godt utbetalt. Ikke sant i mitt tilfelle i alle fall.

    12. Skjønte jo at gutten får rene klær hver dag. Ganske normalt det. Men,hva med ei smekke,så han slipper å bli våt og kald i halsen,og derfor heller ikke blir møkkete. Kanakjw for mye forlangt at DU skulle skjønne det. Leter ikke etter feil,behøver ikke det! 🙂

    13. Sv; Men da sparer du jo der da (på skatten altså), det er jo svar nok! Kjempelurt 🙂
      Jeg får heller ikke foreldrepenger, men det går da rundt. Antar at det blir “verre” når han blir eldre, men morsmelkerstatning er forbanna dyrt.. Billigere med brødskiver, men det kan han jo ikke spise, haha.

    14. Line: Ja, det går rundt, heldigvis ! 🙂 Ellers hadde jeg jo skattet lavere , hehe. Morsmelkerstatning er svindyrt ja ! Og nå som Nathaniel går i barnehagen, så er det jo 2500 kr bare der i mnd. For jeg får det ikke dekket , slik som mange har påstått her på bloggen :p

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg