Vaniljecupcakes med sjokoladebiter og hvit sjokolade frosting !

Som jeg tidligere har nevnt her på bloggen, er jeg ikke noen stor kake-fan. Men baker ofte cupcakes, fordi jeg synes det er så koselig å gi gjester når man får besøk ! Disse cupcakesene har jeg aldri prøvd før, men kan si jeg har fått meg en ny favoritt ! De var utrolig saftige og luftige, altså helt perfekt ! Eneste dumme var vel kanskje at det siste brettet ble litt brent, men pytt sann! Gode var de uansett ! 

Og så har vi jo hvit sjokoladefrostingen ! Aaah, for noe nam nam 😀 Elsker sjokolade ! Og hvit er ingen unntak ! Denne frostingen vil jeg absolutt anbefale videre til dere, den var knallgod. Et pluss er jo at den stivner i kjøleskapet, og må si den er best å spise som kald. Legger med litt bilder av disse herlighetene ! 


Oppskrift vaniljecupcakes med sjokoladebiter

200 g smør 
4 stk egg 
4 dl sukker 
8 dl hvetemel 
3 ts bakepulver 
2 ts salt 
4 ts vaniljesukker
2 dl melk 
 Melkesjokoladebiter
Oppskrift hvit sjokoladefrosting
200 gr mykt smør
200 gr melis
300 gr smeltet hvit sjokolade

Og så må vi ikke minst passe på at vi ikke blir seende sånn her ut…..

Lett å få for mye cupcakes vet dere, og da kan man til slutt bli seende ut som dette ! :))  TJUKKA

 

24 kommentarer

Siste innlegg