Jeg er undervektig !

Ja, ifølge denne kalkulatoren så er jeg visst undervektig ! Hvis jeg er undervektig NÅ, så lurer jeg virkelig på hva jeg var før jeg ble gravid å veide 50 kilo…  jeg var jo like høy da som nå ! Rart dette her, for jeg føler meg i grunn liiiite undervektig. Vil si at jeg er helt normal altså ! Skal tilogmed slanke meg, for jeg har mye mere på kroppen nå enn før og som jeg er komfortabel med. Jeg vil ha lår som jeg hadde før graviditeten… jeg vil ha mage som jeg hadde før graviditeten ! Jeg trives som tynn, tynn, tynn…  og det må jeg få lov til ! Noen liker å ha former, andre liker å være tynn . Sånn er det bare. Men hat meg gjerne, herregud… 

Her ser dere, tydeligvis  er jeg undervektig ! BMI kalkulatoren er hentet fra : Nokadietten.no. Prøv den selv, å se om du er undervektig, normalvektig eller overvektig

Legger med noen bilder av meg tatt i tiden rett før jeg ble gravid med Nathaniel slik at dere kan se selv ! 


Tatt i mars 2011, samme mnd som jeg ble gravid.. vet ikke om jeg var det her, men tror ikke det siden jeg var så tynn :p DEN magen, den skal jeg ha igjen ! 

Februar 2011

Julaften 2010

Tatt i februar/mars

Nyttårsaften

Nyttårsaften 2010/2011

På dette siste bildet her var jeg faktisk gravid, tror det var ca 2 dager før jeg fant det ut.. dere kan tro jeg hadde en helt gruuusomt dårlig samvittighet da ja ! Var jo en god stund siden jeg skulle hatt mensen min, og jeg og pappaen til Nathaniel hadde jo diskutert at “hva hvis jeg var gravid”  men likevel.. tenkte jo ikke noe mere over det ! Når man er 17 år så er det ikke slikt man tenker over ! Og pga dette så var jeg bekymret for at det skulle ha skjedd han noe i så å si hele svangerskapet.  Og en ting til vil jeg si, det er på grunn av at jeg drakk og styrte hver eneste helg FØR jeg fant ut at jeg var gravid, at folk her i Alta går rundt å sier at “hun har drukket med Nathaniel i magen å herreguuud så dårlig mor hun er”. Fyfaen, ville ALDRI gjort noe sånt om jeg hadde visst at jeg var gravid, noengang. Men man kan jo ikke vite at man er gravid før man tar en test og finner det ut ? Herregud, sier jo seg selv.. folk er så dum. Spesielt her i Alta, har tilogmed fått høre her i Alta at jeg går ut om nettene (!) og røyker HASJ(!) Jeesus…….. har bare en ting å si, prikk prikk prikk …

Er dere ikke enige i at jeg var syykt tynn før svangerskapet? Vil gjerne bli sånn igjen, det er et mål jeg har hatt en god stund, men nå er det virkelig på tide å ta tak i det ! Jeg driter egentlig ganske langt i om en kalkulator mener jeg er undervektig eller ikke :p

– Hvilket resultat fikk du på denne BMI måleren ? 

62 kommentarer
    1. Min BMI er 22, og der jeg sjekket så var du undervektig hvis du var under 18 komma et eller annet.. Du burde ikke veie noe mindre synes jeg, du er virkelig pen nok og tynn nok som du er, men jeg vil ikke kalle deg undervektig. Det ser ikke ut som at du holder på å råtne vekk akkurat, du er peeerfect 🙂

    2. Jeg fikk også beskjed om at jeg var undervektig av BMI kalkulatoren (før jeg ble gravid med nummer 2), men den kan jo bare gå å legge seg. Hehe.. Trivdes mye bedre når jeg var sånn jeg var før jeg ble gravid med nr. 1, et par kilo lettere og en hel del strammere. :p . Kalkulatoren tar jo ikke kroppsbygning, former osv. i betraktning… – Den er bare en teit kalkulator.
      Haha.. Alltid kjekt å høre rykter om seg selv. Slutter aldri å bli overrasket over alle de merkelige tingene folk får for seg at jeg gjør :p . Sier vel egentlig bare mer om ryktesprederne da..

    3. Casandra.: Ikkesant, den tar ikke med slapp hud, osv… så det blir litt feil å bare beregne etter den der :p

      Rykter er noe dritt ! Har hørt så mye syykt om meg selv, hahahah… men slike folk synes jo tydeligvis at våre liv er mere interessant enn deres egne 😉

    4. din kropp-du som skal leve med den! så det viktigse e jo at du trives å e fornøyd me dæ sjøl:) BMI kalkulatorn viste at æ også va undervekte men sjøl vil æ nu fjerne nån kilo! ikke bry dæ om ka andre sir, rykta e jo lagd av folk som har så lite interresant liv av dem må klage på andre sitt! syns du e ei kjempe fin jenta og en flink mamma!

    5. Du er ikke undervektig Rannveig, Om jeg ikke tar helt feil må man ha bmi under 17-18 for å være undervektig! 🙂 Alle må få være slik de vil, og om du vil gå ned litt er jo det ditt valg.

    6. Helena Olsen: Ja, kanskje denne kalkulatoren har feil på seg eller noe, ikke vet jeg.. men ja, er helt for at man selv skal få bestemme om man vil slanke seg eller ikke. 🙂

    7. Haha.. Nei, den slappe huden tar den ihvertfall ikke med :p . Syns du ser veldig bra ut for å ha født barn jeg da 🙂 ..
      Dritt er det ja, men tydeligvis har “de” ikke noe bedre å bedrive tiden sin med. Så de får nå bare styre på. 🙂

    8. Tror heller ikke særlig på disse bmi-kalkulatorene. Jeg er 178 og veier 59 kg. Fikk en bmi på 18.62 (undervektig), men føler meg ikke undervektig i det hele tatt. Veier nå ti kg mindre enn det jeg gjorde før svangerskapet, så da sier jeg meg fornøyd 🙂

    9. jeg var gravid uten å vite det, og var på fest og inntok alkohol. nån daga senere fikk jeg vite at jeg var gravid. å ble selvføgelig veldig redd for om fosteret kunne vært alkoholskadet men legene sa at det skulle gå bra fordi det var såpass tidlig i graviditeten, i 6 måned døde den lille babyen vårres i magen. hadde jeg vist at jeg var gravid ville jeg aldrii drukke. å det verste et nok at jeg aldri vil få vite dødsårsaken til lille<3. helt forferdelig å leve med usvarte spørsmål! du har en utrulig flott sønn:)

    10. jente 17: Huff, herregud så trist.. det må ha vært helt grusomt ! Var kjemperedd for å miste Nathaniel , heele tiden.. hvis det gikk en time uten at jeg kjente spark, så måtte jeg dra til jordmor for å høre at hjertet slo. Var så utrolig nervøs ! Kjenner jeg deg ? Hvis du vil skal du bare skrive til meg på facebook eller mail, om du føler for det.. tenkte bare hvis du trenger noen å prate med 🙂

    11. ja, det er digg! 🙂 Foresten, jeg søkte på den linken du oppga, jeg ble /normallett overvektig :p tror jeg er ca. 166 cm høy og veier mellom 65/70. Vet ikke om den teller riktig hvis jeg er lett overvektig 🙂

    12. Jeg veide 58 før jeg ble gravid og jeg er 174 høy. Og har gått opp 20 kilo nå, men bare en uke igjen til termin og håper på og gå ned fort igjen! Jeg føler med deg, man vil helst være der man var først, alt for å føle seg vel selv:) Skal trene med engang jeg har mulighet, elsker å være tynn!

    13. Uansett om man er undervektig, normal eller overvektig, har det ingenting å si. Det som har noe å si er hvordan DU føler deg, og hva du trives med. Jeg er også undervektig, men ser normal ut, og er fornøyd med kroppen sånn som den er.
      Så ikke se så hardt på bmi’en din, den har ikke noe å si før det blir helsefarlig 🙂

    14. Jeg synes du ser kjempefin ut! Ditt valg om du vil gå mer ned i vekt eller ikke, men jeg synes du ser fin ut sånn som du er nå. Ser virkelig ikke ut som om du har vært gravid i det hele tatt.
      Latterlig at folk sier du er en dårlig mamma siden du drakk da du ikke visste at du var gravid. Jeg synes du er flink som sluttet både med drikking og røyking, selv om det på en måte er en selvfølge!

    15. Anonym: Neimen, så koselig å høre ! Tusen takk for det !!! 🙂

      Ja, det er ganske så latterlig.. var jo selvføglelig ikke noe tema for meg å IKKE slutte, jeg sluttet jo da jeg fant ut at jeg var gravid.. det de fleste gjør .. men ikke alle som slutter å røyke, og gravide røykere er STYGT…

    16. Synes du er fin som du er jeg 🙂 Fikk 19,26 i BMI, men er definitivt ikke undervektig 😛 169 høy og 55 kg nå, 6 mnd etter fødsel. Men prøver heller å få mer muskler enn å gå ned i vekt 🙂

    17. Jeg synes du er kjempefin som du er jeg! Skulle gitt alt for å få en kropp som deg etter fødselen ja…
      Nydelig er du 🙂
      Jeg fikk overvektig, jeg er 159 høy og veier 70 kg. Men på kroppen min veier musklene mine en del, så man må ta det i betraktning også 🙂

    18. Du er jo ei kjempe flott jente med en kjempe fin kropp! Mange jenter som er ute etter en slik kropp kan jeg tenke meg! 🙂 Selv er jeg 162cm og 63kg og fikk 24.01 som tilsvarer normalvektig. Før graviditeten lå jeg og vippet mellom 58-60kg. Forandringer har skjedd og jeg har fått litt ekstra her og der. Men så lenge man har det bra med seg selv er det det viktigste :)) Ønsker deg en fin dag:)

    19. du har en virkelig en nydelig kropp rannveig 🙂
      skjønner ikke hvorfor du forsatt vil gå ned i vekt du veier 57 kilo .
      jeg syns du er slank nok jeg ! men det er jo du som bestemmer de selv om du vil gå ned i vekt
      tror den greia er gal har prøv den selv .

    20. Syns du til tider legger ut mye sprøtt på bloggen, men må si jeg har sansen for deg likevel. Du virker som en omsorgsfull, flink, ung mor!

    21. husk at muskler veier mer enn fett 🙂 Så nå som du begynner å trene vil du nok få mer muskler, å kanskje legge på deg i vekt? men det er jo speilbilde du skal være fornøyd med 🙂 men stå på, elsker bloggen din 🙂 Nathaniel er bare SÅÅ søt <3

    22. Denne kalkulatoren er helt feil. For å være undervektig må en ha under 18,5 i BMI. Tror du skal konsentrere deg mer om å trene styrke og løpe intervaller istedenfor vekta.. En kan veie 60kg og være strammere og tynnere enn en på 55kg! Muskler tar mindre plass enn fett og gjør en strammere. Veier du 50kg og ikke har noe muskler, kan en jente på 55kg være tynnere og strammere. Just sayin’ – dette er typisk nybegynnertabbe å tro at en ikke kan være tynn og veie det du veier nå 😉 Begynn å tren styrke og kondisjon du og drit i vekta!

    23. Hei! Tror det er noe feil med disse kalkulatorene… Jeg har vist en BMI på 17 og veier 49-50kg (pga mer muskler en fett) jeg er da absolutt ikke undervektig? Leste på en annen side om symptomer på undervekt: alltid kalde hender, fryser da ingen andre fryser, uregelmessig mens osv. Der alt stemmer, Men jeg er da ikke undervektig😂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg