Hvilket syndrom har sønnen din ?

For et par dager siden fikk jeg den styggeste, mest grusomme kommentaren jeg har fått på LANG tid. I kommentaren sto det : “Hvilket syndrom har sønnen din ? Kan du skrive mere om det ?” Kjente jeg fikk virkelig vondt inni meg av å lese det. Ikke egentlig fordi jeg som person blir såret, men fordi min sønn, som er helt ute av stand til å forsvare seg selv på noen som helst slags måte, får en slik grusom kommentar slengt mot seg. Det er noe som virkelig går inn på meg som mamma. Ja, slike kommentarer går faktisk langt inn på meg. Jeg blir ikke bare såret og lei meg av sånt, men kjenner jeg blir ordentlig forbanna langt inni sjela ! At det virkelig er mulig ! Jeg stiller meg virkelig spørsmålet om hvilke personer som synes det er greit å drive drittslening og mobbing mot en 10 måneder gammel baby ? Du som har skrevet denne stygge kommentaren, kan umulig ha det godt med deg selv. 

Det finnes ikke noe verre for en mamma enn når noen er stygg mot barnet hennes ! Og her tror jeg at jeg snakker rimelig greit for alle landets mødre. Så kan du jo få svar på spørsmålet ditt, kjære stakkars deg. 

Å ha et syndrom er overhodet ikke noe galt, det finnes barn med Downs syndrom, og mange andre syndromer, her i verden. Det er overhodet ikke noe å tulle med eller gjøre narr av, vil også si at jeg mener akkurat det samme om mennesker som bruker “CP” som et skjellsord mot andre. Fyfaen så smakløst, det må jeg si. Er det personen som har Downs syndrom, eller Celebral Parese, sin feil at h*n har det ? Nei ! Ovethodet ikke ! Og da skal man heller ikke gjøre narr av det ! Det er rett og slett umenneskelig, og kjenner jeg blir forbannet på folk som tror det er morsomt å spøke med. Det var slikt man synes var morsomt tidlig i tenårene. Derfor har jeg store problemer med å tro at du kan være noe særlig over fjorten.. for da synes man jo sånt er fryktelig morsomt ! 

Og nå når jeg har forklart og prøvd å banke litt folkeskikk inn i deg, så kan vi jo komme tilbake til Nathaniel og spørsmålet ditt. Nathaniel er en hundreprosent frisk og velskapt gutt, han har ingen syndromer eller sykdommer. Det har han aldri heller hatt. Han er verdens nydeligste gutt, og jeg føler meg så ufattelig heldig som får lov til å være Mammaen hans! Det er en gave 🙂 Og hadde han hatt et syndrom, hadde jeg elsket han like høyt ! Så i og med at han ikke har et syndrom, så kan jeg desverre ikke utdype det. Jeg er verdens heldigste jente, og min unge et så ufattelig mye skjønnere enn dine barn noen gang kommer til å bli. Nei, jeg føler ikke det er feil å si det til dere som nå skal kritisere meg for det..  Håper forsåvidt at du vokser en del opp før du vurderer å skaffe deg barn ! Kan ikke oppfostre barn når man er et barn selv, vet du. 

Så kan jo jeg spørre deg tilbake.. kan ikke du fortelle mere om DITT syndrom ? Drittungesyndromet ? 

Jeg er verdens heldigste jente ! 

61 kommentarer
    1. Tenk å ha hjerte til å slenge en så stygg kommentar. Stakkars person sier bare jeg!! Mangler tydeligvis evnen til både empati og en del annet!
      Sønnen din er helt nydelig 🙂

    2. Mange er så fulle av vondt, at jeg lurer mange ganger på hva de gjør her i verden i det hele tatt. Jeg har tatt i mot så mye dritt i livet, at jeg har lært meg å la det prelle av. Ikke bruke energi på å irritere meg, fordi jeg da “mater” denne andre personen med mine energier, som jeg trenger selv.
      Jeg har sagt til folk som har såra meg… -Jeg tilgir og undskylder deg! Dette har virkelig satt dem ut, fordi det var ikke den reaksjonen de forventa seg. Du er tøff – har sjøl vært alenemor så veit hva det kan innebære 🙂

    3. Å herregud må æ bare si!! e d virkelig mulig at noen folk virkelig bare er så …… ? Du har jo en fin gutt og ka den barnslige personen kommer å sir har lite betydning! 🙂

    4. Jeg fatter ikke at noen kan komme med en slik kommentar engang! Det er ikke bare ufint mot Rannveig og den nydelige gutten hennes men det er faktisk ekstremt ufint mot alle som har sykdommer som en kan gjøre veldig lite med. Kjenner jeg blir frustrert når jeg leser slikt, du burde virkelig ta deg sammen! Skulle ønske du hadde det litt bedre med deg selv slik at du slipper å rakke ned på andre “Klara” huff stakkars deg!

    5. vonhippie: Ja, jeg lar også det meste prelle av, men slikt som dette blir bare for drøyt, da kommentaren ikke gjelder meg selv men min hjelpesløse sønn på 10 måneder… helt ufattelig at noen klarer å slenge dritt om noen som er så langt under dem. Lavmål, rett og slett.

      Stå på du 🙂

    6. Isabell Olsen: Ikke jeg heller. Det er et hån mot alle barn med for eksempel Downs syndrom, barn som ikke kan noe for det. Nei, slike personer som “Klara” her burde ikke fått lov å hatt nett. Kan man ikke oppføre seg, så burde man virkelig holde seg unna alt som heter blogg, for å si det sånn. Jepp, stakkars henne !

    7. Kjente jeg ble kraftig provosert. Lillebroren min har en skjelden kromosomfeil, men det syns ikke på utseende hans. Bare utviklingen hannes. Men jeg elsker han så høyt, min lille vakre bror!! Han klarte ikke å gå før han var over 2 år, måtte bruke skinner for å rette på bena sine, og ja, mye mer. Denne stygge kommentaren du fikk skal du ikke bry deg med selvom det såret deg. Kjenner jeg får lyst å grine, folk er så hjernedøde og onde at det er helt for jævlig. Skal love deg at KLARA KU her, kun skrev dette for å såre deg! Fordi hun er sjalu på deg. For en møkkakjærring! Glad i deg Rannveig <3 OG Nathaniel er virkelig vakker !! <3

    8. Skjønner at det er sårende med slike kommentarer, men for å være helt ærlig har jeg også lurt på det samme. Kan jo hende at personen lurte på det helt genuint, er virkelig ikke nødvendig å klikke helt. Jeg trodde først at han hadde downs syndrom eller noe annet ettersom han har et litt “uvanlig” ansikt. Har selvsagt ikke spurt om det, for jeg har ikke noe med det! men følte nesten at jeg måtte “forsvare” denne personen som lurte, h*n prøvde nok ikke å gjøre narr av sønnen din eller deg, men lurte faktisk på det. Har selv lurt på det og vet at en annen venninne av meg som leser bloggen din har også lurt på det. Er absolutt ikke ment som frekt, men ja..skjønner godt at det kan virke slik!

    9. Skjønner godt at du ble litt snurt. Har selv fått lignende kommentarer ” Har ungen din down syndrom? det ser jo sånn ut?”
      Hvordan får folk seg til å spørre om sånn? Greit nok å mene det, men man spør ikke folk om barna deres sine sykdommer osv, hvertfall når han åpenbart ikke har noen!

    10. Alle unger har forskjellig utsenener. De er blanding av to mennesker. Fordig om en unge har et rart utsenene trenger den ikke å ha down syndrom eller andre. Den kan ha en uheldig blanding av foreldrene. Å spørr om din sønn har down syndrom, å mene han har et rart utsene. Er latterlig, det er en av de søteste ungene jeg har sett, syntes ikke det er noen ting unormalt med han. Han virker som en kjempe fin og normal unge fra det jeg ser på bilder. Og i hele tatt å spørre om noe sånt er flaut at folk tørr å spørr om. Det viser bare for trangsynte enkelte mennesker er. Han er kjempe søt, 🙂

    11. Damn du er frekk jente ! Kun for å lage kvalme og ALLE kan se at det ikke er noe galt med Nathaniel. At noen klarer å tenke på sånt ! Hjerteløst !
      Tips: Ikke få dere barn som mener sånne ting eller går ut fra at unger er syke ! Dere fortjener ikke det og hva om det skjer deg en dag ? Hva skal du gjøre da ?
      Respektløst !

    12. Den var sykt drøy da.. Synes gutten din er kjempesøt, og du virker som en flink mamma. Det er så teit at folk skal “finne feilene” dine i hvert eneste innlegg, selv om det er mye jeg også reagerer en smule på. Stå på, Rannveig!

    13. Skjønner ikke hva folk mener med at han har et “uvanlig” utseende!?!?! Nathaniel er jo kjempenydelig, og ingenting ser uvanlig ut på han! Hadde blitt lei meg selv om noen hadde sagt sånn om min sønn. Man sier bare ikke sånn om små barn som ikke en gang kan prate, og er helt uskyldig. Får helt vondt inni meg. Mye dritt en skal høre må jeg si! Dretfolk…

    14. Ja, det va grusomt gjort, men det latterligste her e vel at du e dobbeltmoralsk? blackbarbie liksom. Akkurat samme greia, mobbing av små barn.

    15. Nathaniel ser jo bare helt fantastisk søt ut!:) Skjønner absolutt ikke kommentarer som mener han ser litt annerledes ut i ansiktet!! Skjønner godt du blir frustrert jeg!

    16. Åh.. Jag vet inte vad jag hade gjort av mig om nån kommenterade så om mitt barn. Tror jag håller bloggen min låst till mina närmaste för evig tid, det finns allt för många elaka och sjuka människor “där ute” tydligen. Pojken din är jätte vacker han ser helt normal ut och det ser inte ut som att han skulle ha nåt som helst syndrom eller annat, det kan jag med hundra procent säkerhet säga.

    17. Å likavel fortsette du å blogge konstant om ungen din? Du sir jo sjøl at han ikke kan forsvare seg. Djises. Tenk at han får vite at folk syns han va stygg som baby. At du ikke gjer deg snart. Legg ut horebilda av deg sjøl men kanskje en ide å la han være utafor det nu?

    18. den kommentaren var da vel ikke stygg. hun leser kanskje ikke bloggen din fast men tittet bare innom og syns kanskje det så ut som han har et syndrom pga et bilde av han eller noe. hvem vet. ikke la det gå innpå deg at folk skriver sånn. han har jo ikke et syndrom. prøv å hev deg over alle kommentarene og aldri skriv noen respons på noe dritt.

    19. Maria Pedersen: Nei, det er ikke noe koselig akkurat. Sånn sett hadde det kanskje vært lurt å hatt en privat blogg ja.. Nathaniel er kjempe vakker ja, skjønner virkelig ikke hvor denne personen har dette fra.

    20. iidakm: Nei, ikke jeg heller… han er helt nydelig ! Man blir jo lei seg, ikke noe koselig å høre sånt. Spesielt ikke når det ikke er tilfelle ! Mye dritt må man tåle, ja.. heldigvis er det et fåtall som poster SÅ drøye kommentarer som denne her.

    21. Marita Christina: Mhm, virkelig hjerteløst av noen klarer å rakke ned på en baby. Helt utrolig ! Man har virkelig nådd botten på selvtilliten når man må gjøre sånt !

      Tror heller ikke disse to her som mener det er greit å spørre meg om han har et syndrom, skal skaffe seg barn i nærmeste framtid…..

    22. Anonym: Ja, vi alle ser jo forskjellig ut ! Det er totalt respektløst av en person å spørre en annen person om barnet deres har et syndrom. Men igjen, så får folk segtil å si de rareste ting når de tror de er anonyme over et tastatur. Huff å huff… Nathaniel er nydelig <3

    23. Mamma og gravid: Helt sykt av folk å lirke ut av seg noe sånt, om en baby.. helt utrolig, og det sier mye om deres selvfølelse ! Man har det rett og slett ikke bra med seg selv om man føler behovet for å skrive/prate dritt om en som er så langt under dem selv, helt ute av posisjon til å beskytte seg selv.

    24. mammaida: Ja, det er rett og slett ikke noe å spøke med. Man elsker jo de rundt seg uavhengig av sydromer eller sykdommer ! Som jeg sa her over, så ville jeg elsket sønnen min akkurat like mye om han hadde hatt et syndrom. Latterlig at en person klarer å få ut av seg en slik setning… rettet mot en forsvarsløs baby !

      Ja, trist å si det, men jeg har en god del hjernedøde følgere, tydeligvis ! Nathaniel er nyydelig ! Glad i deg også :- *

    25. Tror egentlig ikke dette var rettet mot sønnen din på noen slags måte, men mot deg.. For å såre deg, for å få deg provosert, å nettopp for å fremprovosere den reaksjonen du nå fikk.. Du har sagt at du ikke bryr deg om stygge kommentarer om utseendet ditt, så da må man finne en annen ting å ta deg på. Alt for mange lar det gå utover barna når de har skjønt at de ikke for noe napp når de kommenterer stygt om utseendet.. Dessverre! Folk er helt for jævlig patetiske! Stå på, sønnen din er nydelig!

    26. At det i det hele tatt kan være mulig å legge igjen en så stygg kommentar, det burde ikke være mulig.. Også om en liten gutt på ti mnd som har null sjans til å forsvare seg selv. Blir helt kvalm av sånne mennesker. Nathaniel ser ikke ut som noe annet enn en nydelig kjekk liten kar

    27. Ikke frekt ment ellernoe, men når du har en blogg som leses av så mange, og du legger ut så mange bilder av sønnen din og blogger om at du er mor for ham, så må du nesten tåle å ikke bare få positive kommentarer hele tiden. Folk er forskjellige, og alle har rett til å stille de spørsmålene de vil og si det de mener! 😉

    28. KJÆREVENE!?! Hvem spør om noe sånn? Hadde noen spurt meg om min 8 mnd gamle sønn hadde et syndrom,hadde jeg eksplodert! Personen må selv ha et syndrom,som går rundt å spør om dette!! Gaaad!! -.-

    29. for hver eneste stygge kommentar rannveig får så må hun lage et helt innlegg av det hvor hun forteller at hun absolutt ikke bryr seg om det. herreguuuuud.

    30. Det va sikkert ikke frekt ment. Æ syns å det så ut som om han ikke va helt normal, men sporte ikke siden æ følger bloggen din å det ikke har kommet fram i den at han har nåkka. Det sårer nok ja, men du må jo tåle at menneska spør dæ om kanskje litt ugreie spørsmål iblant. Va nok ikke en ondsinna kommentar som va ment for å såre dæ. Sånn som du skreiv til Kaoma/blackbarbie om hennes unga. Kanskje du nu skjønner at det ikke e greit å hakke ned på andre sine barn? dobbelmoralske drittkjærring :p

    31. Alle syns sine egne barn er vakrest <3 men jeg vil også si at Nathaniel er utrolig skjønn og nydelig 🙂 Flinke mamma Rannveig! YOU GO GIRL

    32. Skjønner at det var et stygt og unødvendig spørsmål men jeg må si du synker ned på samme nivå når du tørr å si at din unge er mye finere enn hva deres/din kommer til å bli. Da mobber du jo selv da? Snakk om dobbelmoral. Forstår at du blir sint pga den kommentaren, men du burde ha vond smak i munnen for dine uttalelser om andre barn. Komman, dette blir bare tragiskog barnslig! Du trenger ikke rakke ned på andre for å forsvare deg selv.. Voks opp og hev deg over sånn, ikke ta igjen på samme måte. Da blir det rett og slett for dumt med disse syte innleggene.

    33. Det var nok ikke ment bokstavlig. Men jeg syns du bare kan heve deg over det og ikke bry deg. I hvert fall ikke ta igjen med samme mynt. Vis at du er den voksne da! 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg