Dagen i dag

Hei og hopp alle sammen ! Som jeg “lovte” i forrige innlegg skulle jeg lage et lite innlegg med oppdatering for dagen i dag. Har blitt lite “hverdagsblogging” i det siste, men det er muligens fordi jeg har hatt litt andre greier å tenke på 😉 Og noen ganger så blir det bare sånn ! Kommer nok sterkere tilbake om ikke så mange dager, har vært litt labert etter helgas sprell ! Desverre, men jeg er aaaaltfor gammelt til sånt. Neida.. men joda ! Men etter at jeg ble mamma, så føler jeg meg ofte som en gammel kjerring. Skikkelig husmor avogtil ! Så mye at det nesten er skremmende. Haha ! 

Men, så er jeg også bare Rannveig ! Jeg er fortsatt heelt gærn avogtil, og gjør ting som ikke er særlig mamma’ish ! Men det er fordi jeg fortsatt er meg selv, ikke bare Mamma. Det er litt skummelt hvor mye enkelte lever seg inn i barnet sitt og slutter å leve sitt eget liv ! Ikke bra. Nå sporet jeg litt av her.. men uansett, har spesielt ei eksvenninne, som totalt har glemt å leve sitt eget liv. Når man pratet med henne , så var det kun ungen, ungen ungen, bæsjebleie og gulp det var snakk om. Og pratet man om andre ting ( sånn som jeg gjør mye av) så fikk man virkelig høre det ! Jeg ble rett og slett baksnakket i bøtte og spann fordi jeg snakket om gutter, sminke, kropp, utseende og det som “værre” var( hihi). Sånne mødre har jeg virkelig ingenting til overs for ! 

Heldigvis har jeg en fantastisk bestevenninne, som jeg prater med om alt mulig rart.. tror ikke det er sunt for hverken bloggen min eller leserne mine  å høre alt det rare vi prater om. Vi får ikke sett så mye til hverandre i hverdagen, men skyper, det gjør vi stort sett hver dag etter ungene har lagt seg. 

Marita Christina heter hun(men det vet dere jo fra før av!) , og dere finner bloggen hennes HER 

Ellers, så skulle jo dette innlegget egentlig i all hovedsak handle om dagen i dag ! Vel, jeg leverte som vanlig Nathaniel i barnehagen, litt i seineste laget da, siden han først våknet i 4 tiden, var våken et par timer, og sov ganske lenge etter det. Dro hjem, shainet litt i leiligheten etter morgenens rotesjau.. ja, faktisk.. det kan se helt strøkent her på kvelden, og neste mårra etter Nathaniel har vært her, så ser det ut som en grisesti.. kan jo bare nevne i fleng, kjeks, brødskive eller annen mat strødd rundt over hele gulvet, og hvis det ligger noe tilgjengelig, så er det som regel strødd utover det hele. Hehe, men det har virkelig sin sjarm å være mamma likevel ! Gullungen min <3 

Fikk da besøk etter en liten stund, han er fantastisk flink i matematikk, hvertfall i forhold til meg selv.. haha. Han lærte meg prosentregning, jeeii ! 😀 Er faktisk veldig stolt over meg selv ! Så fant vi ut av matte var kjedelig, eller jeg fant vel ut det..  så da måtte man gjøre noe annet ! Dro etter en stund å hentet gullet mitt i barnehagen, og så kom pappaen til Nathaniel på besøk til Nathaniel. Han har nemlig samværsdager på onsdager og søndager, det er en ny ordning vi har, Har ikke nevnt pappaen så mye her på bloggen, og det har jeg mine grunner til. Men dere kan jo vite at han er mere inne i bildet nå, og jeg håper virkelig at vi klarer å holde “en viss tone” om dere skjønner hva jeg mener. Man trenger jo ikke å være bestevenner, men herregud,  vi har jo en unge sammen så vi må jo bare klare å samarbeide ! 


Ser jo ut som jeg er megafeit på et av bildene over her, men sannheten er bare at jeg har veldig “damefasong” på kroppen, altså.. fikk veldig med former etter graviditeten med Nathaniel.. Men det er jeg bare stolt av ! Om noen vil , så kan jeg godt lage et innlegg om kropp etter svangerskap og sånt ! 🙂 Jeg må bare si det, jeg liker fasongen min nå mye bedre enn før jeg ble gravid, jeg så ut som en strek før. Det er ikke pent ! Man skal jo se ut som en kvinne når man er det 🙂 

Ellleers.. så har jeg ikke så mye å tilføye ! Gullet mitt ligger å sover, og det skal ho mor også gjøre nå straks ! Blir bittelitt sumotitting, gulrotspising og neglelakking nå før jeg tar kvelden, Denne neglelakk fargen er helt nydelig, bare elsker den ! 

Ha en god natt alle mine fantastiske lesere ! Så blogges vi :- * 

14 kommentarer
    1. Good morgen sunshine.. her sitter jeg med den magen, så ser jeg bare de sykeste digge bildene av en heitMAMMA delux! Hahah, ble litt jelly nå altså.. meen så ligger det jo en søt baby i magen min også ! 😀 Skal ta deg igjen bare vent :)) Nathaniel er søt som alltid, må smile når jeg ser bilder av han hehe.. nusselig! Stå på med matten, dette klarer du!! 😀 Ha en fin dag Hun

    2. Har du oppkalt mini mannen din etter han dær hæslige Nathaniel Andrè Jacobsen ? Syns å huske at du hadde lagt ut bilda av dæ å han på bloggen mens du enda va gravid.

    3. du har jo allerede laga mange innlegg om kroppen etter graviditet. skjønne at du vil vise dæ fram, men treng ikke enda et :p og du treng ikke bortforklare/unnskylde kroppen din, helt normalt at man får lovehandles og litt mage, særlig når man spis som du gjør xD

    4. May Helen Halvorsen: Tusen takk for det ! Tar ikke sol for tiden nei, nå er det hvertfall 2 måneder siden sist, hehe.. hverken økonomien eller tiden min tillater det, hehe 🙂

      Kan godt lage et innlegg om det ja, hvilken sminke jeg bruker osv 🙂

    5. Vil og vite om sminke 🙂 Nei fuck dere, tar min blogg som et eksempel, skriver om NESTEN alt jeg vil. Hele byen tror jeg er sinnsyk, men kem bryr sæ, ikke mitt problem 😉 Stå på!

    6. nu sier du at du e stolt over at du har forma og at det skal vcære sånn. I et tidligere innlegg sa du at du va “undervektig” men dreit i det, fordi du skulle bli tynnere fordi du like å være tynn.. :p

    7. Anonym: Er stolt over formene mine(fasongen) , men vil ta av meg litt ja.. er det noe galt i det ? 🙂

      Huff å huff,kjære deg.. slutt å prøv å leite etter ting for å ta meg på, å begynn kanskje å leve ditt eget liv og tenke på hva DU gjør, ikke jeg 😉

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg