There’s no greater love than a mother’s love for her child

God kveld alle fantastiske søte lesere ! Nå har jeg nettop våknet fra den “lille” powernapen jeg tok, når jeg la Nathaniel kl 19. Vell, det endte med at jeg sov til nå. Jeg er bare helt gåen etter helgas sprell ! I dag var jeg veldig takknemlig for barnehagen, for å si det sånn.. hehe ! Hentet han i barnehagen da i 4 tiden, og dro hjem å lagde middag og bare koste masse ! Nathaniel var ekstremt mammakosesyk når han kom fra barnehagen i dag, for eeen gangs skyld. Så det må man jo bare utnytte til det fulle. Han har nemlig ikke et sekund til overs for å kose, til vanlig. Han er en gutt som har femtentusen tonn med energi. Det er jeg egentlig utrolig glad for, men det kan bli litt slitsomt avogtil også, spesielt før han begynte i barnehagen og jeg var alene med han på fulltid, dag inn og dag ut i 8 måneder. Jeg ser tilbake på de månedene som et stort spørsmålstegn.. HVORDAN går det an? Jeg var helt alene om ansvaret og den daglige omsorgen, de daglige gjøremålene, bekymringene, gledene… ja, alt ! Jeg kan telle på en hand hvor mange ganger jeg hadde barnevakt iløpet av de månedene. Jeg er bare glad jeg var 18 og ikke 40 da jeg fikk han. Tror det hadde vært slitsomt asså.. 

Dere kan si hva dere vil, har ofte fått kommentarer som “slutt og bæs, du har valgt det selv”. Da må jeg først få begynne med at dette er min blogg, jeg skriver akkurat det jeg føler for å skrive. Og så er det nå slik da, at jeg aldeles ikke har valgt det selv. Jeg har for det første ikke valgt å bli gravid, og jeg har heller ikke valgt å bli forlatt. Jeg var sammen med pappaen til jeg var rundt 4 mnd på vei, altså ikke en one night stand for de som tror det. 

Vil heller ikke si at jeg “bæser” så voldsomt, jeg vil bare understreke og få fram at det å være mamma,helt alene, det er ganske så tøft. Og hvorfor skal man skjule det? Enkelte ting irriterer meg grusomt at det er så tabubelagt å snakke om. Selv om man skriver at det er slitsomt, så betyr vel ikke det at det ikke er verdens herligste ting ? 

For det er det ! Å bli mamma er det beste som noen gang har skjedd meg, til tross for hvordan ting ble og at jeg endte opp med å bli alenemor ! Jeg vet ikke om noe annet, så det utgjør ingen forskjell for meg. Å våkne opp til barnegråt, det skjærer i ørene.. men likevel blir man glad innerst inne i hjertet ! Glad for at jeg er så heldig og hver dag kan våkne opp til dette lille vidunderet som ligger i sengen ved siden av meg. Glad for at jeg er så heldig og får oppleve hvor stor den kjærligheten er og hvor stort det er å bli mamma. Jeg har aldri i mitt liv elsket noen slik jeg elsker Nathaniel Chrisander <3 

Var så utroolig herlig å få han hjem i går, og hele gutten min lyste opp selv. Han er jo så utrolig glad i mammaen sin ! 


Og han er jo blitt så stor nå ! I morrest når jeg gikk inn til han,siden jeg hadde stått opp før han, og tror dere jammen meg ikke at den lille luringen min satt på rumpa oppå puta si!  Det første som slo meg var, guuuud… tiden den går virkelig fort ! På denne tiden i fjor var jeg høygravid, og ante ingenting om hva som skulle komme. Og nå er han blitt så stooor, er bare litt over en mnd til lille skatten min fyller et helt år !


There’s no greater love than a mother’s love for her child <3 

9 kommentarer
    1. Hei . Jeg følger bloggen din og synes du er en herlig jente og står for det du sier 🙂 stå på ! Jeg er også alene mor til en gutt som er født 03 . Og fikk masse dritt . Og nå kommer nr to i juni 2013 . Og nå kommer det bare dritt igjen selv om jeg er med barnefaren . Men noen mennesker ønsker ikke andre lykke 🙂 synes du klarer deg super bra jeg 🙂 stå på !!!!!

    2. Folk kan tro og tenke hva de vil om deg, Rannveig, men det krever en sterk person å klare å holde seg for god til å ta all dritt og stygge kommentarer til seg. Synes du er flink, jeg. Og den nydelige lille sønnen din ser jo ut til å ha det helt utmerket. Tror ikke folk tenker seg helt om når de skriver de tingene de gjør til deg.
      Du er jo ikke bare en mor, du er jo Rannveig også. Og selvfølgelig er det lov å ha barnevakt en natt nå og en natt da. Du skal jo få være bare deg også, selv om du er mor.
      Ha en kjempefin dag!

    3. Enspire: Hei ! Så utrolig koselig å høre 🙂 Ja, vi unge mødre er jo spesielt utsatt for drittslenging, og hvertfall om man ikke er sammen med barnefaren. Slikt blir man sterk av ! Jeg merker det selv. Det skal virkelig mye for å bryte meg ned nå etter alt jeg har gått igjennom siden jeg ble gravid.

      Som du sier, så finnes det desverre mange mennesker her i verden som ikke kan unne andre å være lykkelig. Stå på selv ! Klem 🙂

    4. martevj: Tusen takk for det søte du ! Ja, han har det nok som plommen i egget lille Nathanieln min. Når folk tror de er anonyme, så får de seg til å si ting de aldri ville sagt direkte til en person. Desverre. De tror at normal folkeskikk kan settes til side så fort man sitter bak et tastatur.

      Man er ikke bare mor nei, man er også seg selv. Og det er viktig å huske på synes jeg ! Takk for en fin kommentar, ha en kjempefin dag du også ! 🙂

    5. Jeg syns det er herlig at du skriver om hverdagen akkurat slik det er! Ikke noe over the top sukkersøtt fjollegreier. Stå på videre:) Og lille Nathaniel er bare helt fantastisk nydelig ♥

    6. Det er bra å være eldre mor også. Ferdig med alt uteliv og fjas. Hus,utdanning,fast jobb osv. Er glad jeg ikke var ung mor hvertfall. Når jeg tenker tilbake hadde jeg ikke ro i ræva for 5 øre. Men beundrer de som virkelig klarer det. Men glad det ikke er meg.Synes ikke det er slitsomt og ha 2 bittesmå i hus selv om jeg nærmer meg 40. Stå på hvertfall,søt liten gutt du har:) Det virker som du er ei jente med bein i nesa:)

    7. Herlighet så nydlig han er! Helt utrolig hvor mye man klarer, bare man vil! Å være mamma er det beste i hele verden og det er ingen som skjønner den gleden og hvor fantastisk det er før man er mor selv. Og ikke minst alt arbeidet, spesielt når man er alenemamma.
      Til den anonyme over meg: Jeg heller hadde ikke mye ‘ro i ræva’, men abort var likevel ikke noe alternativ for min del. Tror de fleste som er oppegående klarer å skjerpe seg når man har en positiv test i hånden. Et valg, leve livet eller ta ansvar for det som har skjedd. Jeg gikk på p-piller, men ble gravid, jeg tok ansvar selv om man er maks uheldig om det skjer. Nå er jeg sjeleglad for at jeg tok det valget, som var det eneste riktig for min del! 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg