Syk baby & nybakte mødre som blogger altfor mye

God kveld kjære leser <3

I går da jeg endelig fikk Nathaniel hjem igjen, etter at han hadde sovet to netter hos mamma, så oppdaget jeg at han hadde feber, 39 i feber for å være eksakt. Jeg blir alltid redd når Nathaniel har feber, så siden mamma var her så bar det rett opp på legevakta. Siden han hadde nyrebekkenbetennelse da han var fem måneder så jeg har fått beskjed om å kontakte lege ved enhver anledning han får feber. De sjekket da urinen, og heldigvis var alt i skjønneste orden. Det var en VELDIG letta mamma Rannveig, og jeg kunne puste ut ! 

Hadde egentlig et ganske viktig møte i dag kl 10, men det måtte jeg avlyse. Ble hjemedag med min kjære vakre sønn istedenfor. Ingenting slår masse mammakos når man er syk! Stakkar lille skatten min, han har ikke vært i form i det hele tatt i dag. Og det har egentlig bare blitt verre og verre utover dagen. I tilegg til å ha sovet hele natt til i dag, så har han egentlig sovet hele dagen, mere eller mindre. Tror vi sov sammen helt fra kl 12 til kl 17 , og så har vi sottet å sett på film sammen og han har ligget masse i armkroken min og koset. Det sier ganske mye om hvor dårlig han er. Til vanlig har han ikke tid til å ligge i ett sekund engang, han er både høyt og lavt til vanlig. Liker jo at han er kosete., men liker ikke tanken på at han er så dårlig. Nå ligger han å sover igjen,det har han gjort siden kl 19. Vet ikke hvordan natten blir nå i og med at han har sovet så mye, men det tar jeg bare som det kommer ! Jeg er bare glad jeg er 19 år og mamma, og fortsatt har så mye energi at jeg kan fungere med så lite som 2 timers søvn. Tror det er en viss mening med at man skal få barn tidlig, hehe ! Nå sier jeg ikke at det er feil å få barn når man er 30+, men JEG skal ikke ha barn så seint. Har lovet meg selv å være ferdig med alt som heter barn til den tid ! 

 

Men uansett ! Dette er da årsaken til min manglende blogging, kan ikke prioritere bloggen når jeg har et sykt barn her hjemme, og i tilegg skal holde huset i noenlunde ok stand ! Så da blir det slik, det håper jeg dere skjønner ! Helt random, men må bare få understrekt at jeg har verdens beste mamma ! Siden jeg ikke kan dra ut av huset i dag, så var hun å handlet masse mat til oss i dag slik at vi har for noen dager framover. Ve jo ikke hvor lenge Nathaniel kommer til å ha feber, så det er jo betryggende å vite at jeg slipper å dra på butikken. Snille mamman min ! Hun var jo også bare helt fantastisk , og stilte opp 3 kvelder i forrige uke og passet gullungen min, + at hun passet han med overnatting i hele helga. Helt sykt å si det, men det er faktisk min aller første frihelg ! Og Nathaniel er 1 år om en måned. Litt rart å tenke på, hæh ? Har egentlig hatt kjempe lite barnevakt til han i forhold til hva mange andre mødre har til sine barn. Får jo høre at jeg er ute å drikker hele tiden, men det er bare bullshit ! Flier aldri så godt som nån jeg hører sånt om meg selv. 

Nathaniel ville ikke se i kamera, hehe .. 

Verdens aller vakreste gutt ! Se så slapp , stakkars <3

Og så må jeg bare spørre dere andre mødre der ute om en ting ! Hva synes dere om nybakte mødre som blogger opptil flere ganger om dagen ? Skal ærlig inrømme å si at det faktisk ryster meg. Da jeg fikk Nathaniel gikk det rundt en ukes tid fra fødselen, til jeg i det hele tatt hadde tid, overskudd og energi til å i det hele tatt TENKE på bloggen. Og fra da av gikk det veldig lang tid mellom hver gang jeg blogget, rett og slett fordi når man nettop har blitt mamma så burde ikke en blogg stå i fokus, men det nyfødte barnet og din egen SØVN. Jeg vil tørre å påstå at man ikke er i stand til å ta riktige beslutninger som mor om det første man setter seg ned med, så fort ungen har sovna/du har litt fri, er bloggen. Da skal man prioritere andre livsnødvendige ting, som for eksmepel søvn. hygiene og husarbeid. Men dette er jo såklart bare hva JEG gjorde og hvordan JEG tenker, selv om jeg tror jeg kan snakke for en god del mødre når jeg sier det. Jeg reagerer hvertfall kraftig når jeg ser mødre som poster opptil flere blogginnlegg daglig. Og jeg reagerer spesielt på alenemødre som gjør dette, da jeg selv den dag i dag er, og helt siden fødselen har vært alenemamma. Jeg har selv fått følt på kroppen, og erfart hvor lite tid og overskudd man har til overs som nybakt mamma. Det er omtrent ingenting ! Og å da skulle bruke den lille fritiden på blogging, det er helt sykt. 

Noen som er enig/uenig med meg her ?

Uansett ! Kanskje det kommer et blogginnlegg med bildene fra helga senere, får se hva jeg rekker. Skal først å fremst få meg litt mere søvn mens gullgutten sover i tilfelle det blir våkenatt på oss ! Når hadde forresen DU din første frihelg, hvor gammel var barnet ditt da ? 🙂 

Blogges ! :- * 

59 kommentarer
    1. Jeg personlig syns det var mye lettere å ha litt tid til bloggen i nyfødt-tiden sålenge han stort sett bare sov uansett. Jeg tar meg ikke så mye tid til bloggen nå da han farter overalt. Kun mens han sover, om jeg orker. Hender jeg sover selv når han sover på dagtid, og på kvelden er jeg som regel sliten, og orker ikke engang tanken på å blogge..

    2. Ellers gjør jeg som sagt husarbeid og andre nyttige ting som du sier 🙂 Så igrunn ganske enig med deg! 🙂 Er vanskelig å ha mye tid til bloggen når man har små barn, og lurer på hvordan de med barn som poster alt fra tre til fem innlegg om dagen, som igjen påstår de kan bruke opptil TO timer på et innlegg, får tid til alt annet?

    3. Er enig med deg.. gikk vel to uker etter fødsel før jeg blogget et innlegg.. og til nå er det svært sjeldent jeg får TID til å blogge .. prinsessa mi tar alt for mye til:-) skjønner ikke helt ærlig hvordan noen mødre har samvittighet til å legge ifra seg ungen sin halvparten av døgnet for å BLOGGE?

    4. Jeg blogget veldig ofte de første mnd, men det var rett og slett fordi vi begge var hjemme 24/7.. Sambo var sykemeldt i 6 mnd, derfor ble det en god del ekstra tid til overs kan du si hehe…
      Men har alltid prioritert bloggen til slutt… Nå går det ofte mange dager mellom hvert innlegg, ellers forhåndslager jeg innlegg når jeg først setter meg ned..
      Men jeg liker ikke så veldig det du skriver om de som blogger ofte når de har fått barn, hvem er du til å si at de ikke prioriterer barn, husarbeid osv? Kanskje er man så heldig å få et barn som ikke har noen problemer og sover mesteparten av tiden? Da har man rimelig mye tid til overs, og for ikke å snakke om energi!
      Men det er selvsagt de som er slik du beskriver.. Men de får da få lov til å holde på, ingen har noe med hva de gjør 😛

    5. Huff han så syk ut på bilde, stakkarn:/ god bedring da .. og til deg Rannveig, sov så mye du kan nå når du har hatt så mye og gjøre disse dager. klem

    6. Heheh, rannveig du rannveig. Jeg syns at man kan blogge så lenge man har det andre i orden. Det tar ikke lange tiden å skrive et innlegg.. ikke for min del hvertfall. 5 – 10 min. Også syns jeg det er opp til hver en da.. når babyen er nyfødt så sover de jo ganske mye ( hvertfall mi gjorde det ) .. jeg ser egentlig ikke helt problemet. Man slutter ikke å leve selvom man får barn. Hva er forskjellen på å sitte på facebook/blogge feks.. har man tid har man tid, har man ikke tid, har man ikke tid. Rett og slett! Også kommer det selvsagt ann oå situasjonen da! Men selv liker jeg å ha det ryddig hjemme, og være med barnet mitt. Men jeg har likevel tid til å blogge om jeg ønsker det:) hihi :*

    7. huff, stakar lille gutt 🙁 Han ser ikke bra ut! håper han blir frisk snart igjen! er ikke godt for mammahjertet da barna er syke! 🙁 god bedring!
      Jeg synes det er litt rart hvoran de får til å poste ut så mange innlegg da de er nybakte mødre. jeg hadde aldri verden klart det! Og heller ikke villet gjort det! det kommer helt klart sist på lista!
      Jeg begynte ikke å blogge igjen før etter 1-2 mnd etter fødsel jeg. hadde ikke ork, var sliten, trøtt, og hadde et lite knøtt å ta meg av, det kom helt klart først! Ble kvalm bare av tanken på å blogge 😛

    8. Hadde god tid til å gjøre hva som helst egentlig i nyfødt-perioden, jeg hadde bare ikke så mye overskudd til det siden jeg var så sliten etter svangerskapet.. Bloggen min har vel vært ganske død de siste 10 månedene, nettopp fordi jeg har rett og slett ikke ork til å prioritere den som småbarnsmor. Har ganske mye viktigere ting å gjøre.. :p
      Klart man får tid til å poste minst 3-4 innlegg i nyfødt-perioden, da de fleste barn sover heeele tida (det gjorde jo mitt), men skjønner ikke at de orker :p

    9. Enig med deg rannveig 😉 gutten min er bare 2 måneder og enda vill jeg prioritere tiden min mer med sønnen min enn bloggen 🙂

    10. Jeg fikk meg ikke blogg før william var noen mnd Jeg 🙂 å min mening er att man heller ikke skal drive å legge seg oppi hva andre mødre å familier gjør . Å Jeg hadde selv ganske mye energi etter fødsel å har det enda , etter 7mnd som alenemor på fulltid å sjelden en hjelpende hånd 🙂 alle er forskjellige 🙂 Jeg skriver selv ganske sjeldent på min blogg

    11. Ps : all min tid går på sønnen min ,å det er bare så godt<3 å ikke blogging å masse bilder av meg selv,sminke osv , som mange andre gjør:pdet har ikke Jeg tid til værtfall

    12. Tror nok jeg vet hvem det er du prøver og “treffe” med dette innlegget, det virker ganske dumt siden du ikke klarer å holde det saklig- men må skrive hvor SYYKT det er. :p Kan ikke du skrive din mening om noe annet? Du kan jo lage et innlegg om psykisk syke mødre/som velger og få barn?

    13. Wishing that Nathaniel is healthy soon! Well I would say that one should take care of the necessary daily duties, then when there is some spare time in the day, it’s o.k. to blog, it could just be a substitute for another activity like t.v. or movies or going out. Just so it does not interfere with the priorities of the day, then it’s just fine.
      Liked your header alot Rannveig! Is it weird that I love your nose?, haha, was wondering why you are so incredibly pretty, and I think it’s not only your brown eyes, but like a really nice symmetry with everything!
      <3

    14. Litt drøyt å si at man ikke e egna som mamma fordi man blogge da. Og kansje særlig fra dæ som gjør verre ting enn å blogge, om man skal dømme etter ka man legg ut på nett/gjør osv.
      Vel, du virke å ha vært uheldig med ungen din, mtp søvn osv. Min sov døgnet rundt de første MÅNEDAN, og selvfølgelig satt æ å stirra på ho i flere daga i strekk, men en gang friste verden rundt også, og det e vel ikke nåt andre treng å bry sæ med?!+

    15. Du e så sleip å gjennomsiktig at det e flaut. E mye lettere å blogge når babyen så å si bare sover enn når den e større å e mer våken. Ikke at æ har erfaring for æ ville uansett aldri ha blogga om ungen min, e sjøl veldig glad mamma ikke gjorde det når æ va liten.

    16. Hadde min første frihelg når barnet var 4 og et halvt år. Og mitt barn var VELDIG mye syk første 2 årene.. Og veldig mye våken om nettene til han var 3 år gammel. Jeg er 37 år og har i tilegg ei lita jente på snart 2 år,men alt går viss du vil. I tillegg var jeg i full jobb,men meg og pappan til barna delte på og være hjemme når han var syk. Men skal innrømme at jeg til tider gjekk litt i koma ja. Men det hadde du nok gjort om du bare var 19 år også…

    17. Jeg syns det skal være opptil hver enkelt hva dem vil bruke tiden sin på. Om barnet sover, så er det ikke noe feil i at dem blogger enn at dem sitter på facebook. Jeg vet selv hva det vil si å være alene mor. Jeg var 17 da jeg fikk mitt første barn og var alenemor i 3 år. Nå har jeg en datter på 7mnd og er gravid i uke 18 med nr 3. Og jeg ser ikke noe feil i å blogge. Jeg blogger ikke hver dag selv, legger inn et innlegg nå og da. Men når man har 2 stk 5 åringer, ei på 7mnd og er gravid med nr 3 annhver uke, så er mann sliten! Men sånn er det bare. . Men jeg syns forsatt ikke at man skal henge seg oppi hva andre mødre gjør. Dem bruker tiden sin på det dem vil, og føler dem orker.
      Noen er kjempe sliten etter en fødsel og noen har masse energi. (der kan jeg snakke for meg selv, var nemlig ute å gikk 1 time etter fødsel med jentungen – hadde vært tidligere ute av senga men siden jeg måte ha den nærkontakten med barnet, så ble det bare sånn. 14 timer gammel var tulla når vi dro hjem :)) Og jeg følte meg i kjempe form….

    18. La henne gjøre det, hva om hun synes det er en fin måte å få ut følelsene sine? Hva om hun skriver for å holde familie og venner oppdatert? Dessuten betyr det jo bare at du sjekker bloggen hennes 😉 La henne gjøre hva hun vil uten at du skal skrive om det på DIN blogg.Kanskje du burde slutte å bry deg om henne, du sier jo selv at hun ikke betyr noe for deg.
      Kan hun ikke få leve i fred uten at du skal kommentere alt hun gjør og du synes blir feil for deg.
      Det er ikke for å rakke ned på deg på noe måte:)

    19. Du sett Jo hær å Blogger med ett sykt barn ! Det e vell værre en å blogg når de nyfødte barnet ditt sover ! Mista helsesøster dæ i golvet når du kom ut eller? Di ufyselige fitte!

    20. Jeg synes alle må gjøre det som passer dem 🙂
      Man må huske att små babyer stort sett sover veldig mye , så om noen da ønsker bruke den tiden på blogg så skulle vel det være helt ok ..
      Jo større barna blir jo mer krever dem jo , er sjelden man får satt seg ned med pc med en 1/2 åring .. Så synes det er mer ” merkverdig” att folk klarer blogge så mye med større unger.
      Du blogger jo selv med en en aktiv 1 åring , så att folk da blogger med ett spedbarn som sover mye kan du jo igrunn ikke synes att er så rart .. 😉 Blir litt feil og ” hakke” på dem som blogger med helt små , blir en smule selvmotsigende for da kan du jo heller ikke synes det er så bra og blogge med større barn og det er jo noe du selv gjør , og 1 års alder er jo stort sett en veldig aktiv fase ..

    21. Snakk om å gå rundt grøten altså… “Å skulle bruke den lille fritiden på blogging, det er helt sykt!”
      HAHAHA, særriøst? Det er jo akkurat det du gjør NÅ! Ta heller å sett deg ved senga til ungen din, og se på mens han sover.

    22. Anonym: Det er her snakk om nybakte mødre. Min sønn går i barnehage og jeg har en del fritid, så å sammenligne meg med nybakte mødre som har ungen på heltid, blir feil

      🙂

    23. Kem e det du sikte til her? Haha, du e så latterlig.
      Alle barn e ikke lik, enten sover dem mye eller e mye våken, og det e da virkelig ikke nåkka å syte over? Velger heller å blogge i ca. 5 minutt, enn å stå på badet i evigheter, ta sol i evigheter osv. 😉

    24. Hadde mye tid til overs i nyfødt perioden, selv etter alt av husarbeid osv. Men mi hadde litt gulsot å sov mer enn normalt da, men det er vell opp til hver enkelt hva man vill bruke tiden sin på 🙂

    25. tviler på at noen nybakte mødre bruker halvparten så lang tid på å blogge som du brukte på å sminke deg.. prioriteringer jaa..

    26. Haha Rannveig du er så latterlig, skjønner jo hvem du sikter til her, og om du måtte være på sykehuset i ukesvis og hadde såpass mye fritid fordi sønnen din uansett trengte masse hvile så hvorfor ikke blogge? Det er en fin måte å oppdatere folk som har fulgt med lenge, jeg tenker ikke at folk er dårlige mødre fordi de blogger, husker sønnen til søstra mi ikke gjorde annet enn å sove, jeg passa han en uke i strekk når han var liten og jeg hadde tid til blogging, ei venninne på besøk i tide og utide, lek og alt som var, enda jeg ikke er noen mor selv. Søvn rakk jeg også. Du skriver jo selv at det er fint at man er ung mor og tåler mindre søvn, det gjelder vel andre enn deg?

    27. Det er ganske åpenlyst hvem du prøver å henge ut i dette innlegget. En nybakt og syk mor som ligger på sykehuset, mens babyen hennes ligger i kuvøse. Var det ikke nok for deg å skrive kommentar på bloggen hennes om at det er hennes egen skyld hun fikk svangerskapsforgiftning og at sønnen hennes mest sannsynlig kom til å dø? Om hun føler for å blogge litt i noe av den tiden hun ikke får vært med sønnen sin, fordi han må ligge i kuvøse, så syns jeg hun skal få lov til det uten at du skal lage et innlegg om at du syns hun blogger for mye og prøver å få henne til å føle seg som en dårlig mor . Du virker virkelig som et kaldt menneske uten noen form for empati.

    28. Veit du… Jeg har hatt sansen for deg, men nå er Du så ekkel og 14 år i hodet som overhodet mulig!! Alle her som kjenner til fiendligheten din mot Madelen, veit at det er hu du sikter til. Nå får du f meg gi deg. Om hu føler for å blogge mye, så la nå hu gjøre det i FRED fra din spydige kjeft. Hu ligger på sykehus, sønnen på nfi, og hu skal hvile.. Det betyr at hu har meget med tid til å blogge. Om det plager deg, så snakk til dassen i steden for å skrive det her. Du er LATTERLIG
      Dessuten har du en syk sønn, så kanskje du skal la være å blogge selv, og ta deg av han ?? For selvom han sover, og du har tid for deg selv, så har du vel annet å gjøre enn å blogge siden du er verdens beste mamma og alenemor ??? Fysj Rannveig, for ei ekkel bitter lita jente du er

    29. Jeg er ikke enig med deg 🙂 For det spørs så veldig på ungen, og på enhver situasjon. De første månedene her sov lillemann nesten hele tiden, og nå som han snart blir 1 år så leker han fint selv også. Han er en veldig snill gutt sånnsett, så jeg vil si jeg har mye fritid. Selvfølgelig må man alltid passe på en ett-åring, men å blogge tar 15 min maks, og da klarer man å gjøre det samtidig som man passer på ungen.

    30. Godt det er noen som vet hvordan man skal oppføre seg når man er nybakt mor, og vet hvor mye tid man har og hvor mye overskudd man har. Og ikke minst hvor fint er det ikke at noen kan komme å fortelle hva man skal bruke tiden mens barnet sover på?
      Nei, vet du Rannveig, jeg synes ikke du skal bry deg med hva andre nybakte mødre bruker tiden sin på. Selv om DU har vært der, betyr ikke det at du er ekspert. DU vet ikke hvordan andre har det, hvor mye tid de har til overs. For alt DU vet så er bloggen friplassen dems i en vanskelig tid, for ja. For mange er dte vanskelig å bli mødre. Og du vet ikke hvor mye energi de har. Flere i min omgangskrets har vært i kjempe form. Selv om jeg følte at jeg hadde opplevdt både 1. og 2. verdenskrig, så er ikke det en fasit på hvordan andre har det!
      Og når det er sagt, må jeg også si at jeg følte meg på ingen måte truffet. Blant annet fordi jeg ikke blogger.

    31. Synes synd på nathaniel som har ei slik selvopptatt ,arrogant ISheks til mor ! Du er vond,ekkel,klepphæsjelig! Håper du en gang får så mye dårlig kritikk att du lærer! Dette er foressten ikke en blogg der det passer seg å legge ut slike bilder som du gjør ! Å mestparen er jo bare av deg selv , håper for nathaniel sin del att han slipper å leve med deg til han er 18 , eller att du skjærper deg noe kraftig!slik som du holder på i ditt dagelige liv er faktisk noe bv kan reagere på for barnets beste

    32. Kommer jo ann på om man e hjemme eller på sykehus, uansett burde ikke du bry deg me ka andre gjør, å skrive innlegg bare for å rakke ned på dem? omg du e fan meg ikke sann……

    33. Du fremstår lite forståelsesfull for at folk har andre meninger enn deg.
      Nyfødte babyer sover MYE, så det er ikke dermed sagt at man ikke rekker å gjøre litt vedlikedhold i hjemmet, dusje OG skrive blogg. Nå skriver jeg ikke selv, men ser ikke helt hvorfor du skal være så krass og dømmende mot andre i måten du skriver på, fordi de velger annerledes. Så lenge barnet får det det trenger, så er det vel samme om mor blogger eller støvsuger når barnet sover. Det er vel uansett greit å ta det med ro etter fødsel..

    34. hva er forskjellen på å blogge som nybakt mamma eller som mamma til en 1 åring? er en mor med en baby en dårligere mor enn en mor til et større barn bare fordi hun blogger? det er vel ingen forskjell om en nybakt mamma velger å legge seg ned på sofaen, ser tv/film, strikker, syr, er på facebook eller blogger når hun får anledning til å slappe av mens barnet sover. hva en nybakt mor velger å gjøre mens barnet sover er vel opp til hver enkelt så lenge barnet får det han/hun trenger og det er rent og ryddig rundt barnet

    35. Du skriver att det tok deg minst en uke før du begynte og tenke på bloggen igjen etter fødselen… Men tok deg fire dager, en uke seinere kom hundre magebilder av deg selv…rundt 10 dager seinere kom det en ti sider lang fødselshistorie… Så ikke klag så jævli over alle andre som blogger med nyfødt barn…

    36. Det er stor forskjell på å ha en prematur baby enn å ha en frisk fullbåren baby. En prematur baby ligger for det meste i kuvøse og har pleiere til å passe på seg hele tiden. Imens en fullbåren baby krever mer av deg og dem tar man seg stortsett av selv når man e i barsel.
      Har man en prematur baby så har man mye død-tid den første perioden.

    37. Rannveig.. Jeg syntes du virka som en god og seriøs mor i starten. Men når jeg leser bloggen din nå så blir jeg bare mer og mer frustrert over deg. Du virker så bitter. De fleste blogginnleggene dine nå handler om å rakke ned på andre. Ta å reflekter litt over deg selv;
      Når sønnen din var syk med nyrebekkenbetennelse så dro du han med deg til Oslo, fordi du skulle ta restylane og ha fotoshoot. Var det en god besluttning? Jeg mener også å huske at når dere kom hjem så ble han så dårlig at han måtte på sykehuset, men du forsov deg til timen? Var det en god besluttning?
      Nå har det vært ekstremt mye skriving om folk som sitter i vanskelige situasjoner; ei som flytter fra barna sine for å gå skole, og ei som har fått svangerskapsforgiftning og født et meget prematurt barn. Hvor er medfølelsen din? og hvem er DU til å rakke ned på disse jentene? Tror du ikke de sitter i vanskelige nok situasjoner fra før, om ikke DU skal henge dem ut på bloggen din? Jeg er ikke engang fra alta, men du skriver jo så til og med jeg har skjønt hvem det er snakk om. Det du holder på med er personangrep. Tenk over hvilke verdier du vil lære din sønn. For det du “prøver” å fortelle alle andre, med respekt osv legger du deg laaangt under selv. Du er en mobber når du sitter og henger ut folk på nett. Synes du det er greit at sønnen din også blir det? Er ikke sikkert han får med seg så mye av akkurat dette nå, men bare vent.
      Håper du lærer deg å ta litt bedre besluttninger når det gjelder han, for etter det som har kommet fram på bloggen din så har det vært mye “rannveig først” etter det jeg har oppfattet. Og din første frihelg har det vel ikke vært, for det har kommet ut en del fyllebilder. Håper for guds skyld ikke sønnen din var der da…
      Som sagt, håper du begynner å tenke deg litt om før du sier/gjør ting. Spesielt så offentlig som du gjør det.

    38. Du tåler jo ikke at andre forteller deg feilene dine, men du mener selv at du har rett til å brase ut med hva som er rett og galt med andres liv??
      Enten så tenker du veldig lite gjennom hva du skriver, eller så skriver du bevisst et provoserende innlegg for å få folk til å krangle litt på bloggen din, så du får kommentarer og besøkende.
      Syns dette var veldig lavmål. Det er veldig individuelt hvordan mødre opplever barsel tiden, og husker jeg ikke feil, så blogget du MYE gjennom barseltiden din også. Syns ærlig talt ikke du skal bry deg så mye om hvordan andre oppdrar barna sine. Kanskje på tide å skjerpe seg ?

    39. Syns forressten det er 100 ganger bedre å blogge med en nyfødt sønn i kuvøse, enn å ta med sønnen sin inn på solariumet fordi man selv vil ta sol, som jeg har sett på bilder at du har gjort;-)

    40. Du eier virkelig ikke selvinnsikt. De jentene du henger ut har ikke noe valg, det e gjør gjør de for barnets beste.
      Du VELGER å sitte på ræva å late som om du leser matte, du blogger når barnet ditt er sykt, du reiser på photoshoots når barnet ditt er sykt, du prioriterer tacky moteshow framfor utdanning og du har hengt ut og henger fortsatt ut faren til nathaniel på bloggen.
      Skjerp deg, du er faktisk ei mor nå! Slutt med den ungdomsskole-sjalusi-drittsnakk greia di, voks opp.

    41. Det her er for dumt Rannveig.. Henger du ut andre for å føle deg selv bedre?
      Det finnes ingen fasit på å være mamma, om man har lyst til å blogge fordi man ligger på sykehuset og ikke har noe annet å gjøre, ja… Så gjør man det.
      Du er ikke perfekt du heller, syns du kan slutte med det her fjortiss tullet ditt, det er ikke gøy for noen å bli snakket dritt om.. Og det er noe du vet veldig godt av egen erfaring. Hvorfor synke så lavt å bli det du sier du hater ?
      Tenk litt over ditt eget liv før du uttaler deg om andres.

    42. At du som mor, skrev det du skrev på madelens blogg, det er faktisk helt uvirkelig. Kjenner verken deg eller madelen, men det som står skrevet viser hvordan du er. Du er en selvopptatt drittunge. Stygg er du(og snakker ikke om utseende), rett og slett en stygg person. Eier du ikke medfølelser for andre enn deg selv?

    43. Jeg må le.. Du har ungen din i bhg, og innrømmer selv at du har masse fritid. Samtidig sitter en mor på sykehuset med sin sønn i kuvøse. Og ja, blogger?
      Du er det verste eksemplet på mor jeg noensinne har sett! Jeg skjemmes over din mangel på selvinnsikt.

    44. Hvis rannveig lager dette innlegget for å provosere litt, så la henne. Hvorfor bryr dere dere? Lag deres egen blogg og sitt å sladre sammen hele dagen som dere gjør her da vel? Bloggen til rannveig er vel ikke et forum?

    45. Du er så patetisk rannveig! Hva tjener du på å henge ut folk?
      Herregud la folk gjøre som de selv vil, å bry deg heller mer om ditt eget liv!
      Er ikke så veldig rart du nesten bare får negative kommentarer, du legger jo så fint opp til det selv:)

    46. Det e nu helt utroli kor lite energi du vil bruke ved å ignorere all kritikk du får, men for så æ bruke så mye på å skrive om andre å ka dem gjør å mene å styre me i livan sine. Du e litt hyklerisk igjen på den måten.

    47. Du har et sykelig behov for å rakke ned på andre mødre du.. Ta deg selv litt i akt. Tenk på alt tøvet du skrev å gjorde som gravid å nybakt mor å enda driver med.. Er det sjalusi overfor disse andre mødrene? Slutt å hakke på andre mødre å bruk tiden din på å tenke over hva du selv gjør..

    48. Er helt utrolig at du henger ut den gamle venninne på bloggen din når du har så mange lesere daglig. Tenker du ikke på at hun gjerne har det vanskelig nok som det er nå ?
      Bloggen din er super og lese, men er nedsig og lese dette her, når jeg følger bloggen hennes også 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg