Tomt.

Hei og hopp alle bloggfans ! I dag er formen myyye bedre, har ikke feber lenger, men “kun” vondt i halsen og hodet/ørene. Så kunne og ville egentlig godt ha Nathaniel’n min hjem i dag, men pappa og de insisterte på å ha han til imorgen, så da skal de få lov til det siden det ikke er så altfor ofte de ser han. Jeg savner Nathaniel noe grusomt fælt ! Herreguuuud.. er jo ikke vant til å ha SÅ HER mye fritid. Holder seriøst på å gå på veggene. What to do ? Dette får meg virkelig til å tenke på at uten Nathaniel, ingen meg.. helt seriøst. Det er nesten sånn at jeg blir deprimert, men bare nesten. 

Men lurer virkelig på hvor jeg hadde vært om jeg ikke hadde blitt mamma ? Hadde livet føltes så tomt som det gjør i dag, hver dag ? Det viser bare for en fantastisk flott gave det er å bli mamma, og det er noe alle jenter burde oppleve ! Det er jo ikke gøy engang å tenke på at jeg skal være alene hele denne dagen også. Fra jeg leverer Nathaniel i barnehagen til jeg henter han bruker jeg tiden på å rydde, slappe bittelitt av og lese matte, så fritiden min hvor jeg gjør hva jeg vil, den er fra kl 7, når jeg legger han, til jeg selv legger meg. Altså bare noen få timer. Og vet dere hva ? Det passer meg helt supert ! Å ha hele dagen til å bare loffe og gjøre som jeg ønsker, det synes jeg faktisk ærlig talt ikke noe om. Og disse to dagene, har jeg sovet så mye som jeg ikke har gjort siden jeg gikk gravid med Nathaniel. Da sov jeg 14-15 timer om dagen, faktisk. Det var en brå overgang til når jeg plutselig fikk Nathaniel og kun fikk 1-2 timer liksom. Men det der tror jeg ligger i morsinnstinktet ! Mødre er sterke ! 

Eeeh.. ja. Vet faktisk ikke helt hva jeg skal ta meg til i dag altså ! Skule egentlig få besøk i dag, men det ble visst ikke likevel ! Så da vet jeg som sagt ikke. Føler at jeg har mistet så mye tid med Nathaniel i det siste, at jeg vurderer å ta fri for Nathaniel fra barnehagen noen dager i neste uke. Eller, vurderer å vurderer.. har vel mer eller mindre bestemt meg for det da. Forrige helg så var det jo moteshow, og Nathaniel tilbragte helgen hos mamma. Og denne helgen hos pappa, siden jeg var syk i går og i dag at de ville ha han på en ekstra overnatting. Jeg er livredd for å miste tid i livet hannes eller gå glipp av noe han gjør for første gang, uansett om det bare er snakk om dager. Jeg skjønner virkelig ikke de fedrene som driter i barna sine. Hvordan føles det egentlig å gå glipp av hele barnets første leveår egentlig ? Det kan ikke føles noe særlig godt i alle fall ! Men det er jo selvforskyldt, uansett hvor mye man prøver å skylde på andre rundt seg eller barnets mor. Har selv flere ganger opplevd at far til mitt barn har gått rundt å sagt ti folk at det er jeg som nekter han samvær, og det er helt ælrig grenseøst irriterende! For det er nemlig ingen andre sin feil. Man har selv ansvar for å følge opp samvær. det har familievernkontoret selv sagt til meg når jeg har pratet med de. 

Men uansett ! Det å bli mamma er virkelig det beste som har skjedd meg, og jeg klarer virkelig ikke å se for meg et liv uten barn på dette tidspunktet . Jeg hadde blitt gal hvis jeg kun hadde meg selv å tenke på ! Og når folk sier som dette ” Eeehh.. haaallooo.. du er 19 år og aleinemamma.. hva er det å være sjalu på lissm?” så tenker jeg ALT ! Du har ALT å være sjalu på når det gjelder livet mitt. Å være mamma er bare helt fantastisk, og jeg vil jo ikke være alene så veldig mye lengere forhåpentligvis. Men jeg stresser overhodet ikke, det er det som er så bra. Stresser man, og tar det første og beste, så blir man mest sannsynlig ikke fornøyd i det lange løp og er dermed singel ganske så kjapt igjen ! Det er jo bare positivt at jeg er alene, og ikke er ut av dem som bytter type oftere enn vi andre bytter sokker. Ja, for det finnes mødre av den typen også. Og det kan umulig være bra for barna ! Hvertfal ikke om de er litt eldre og har begynt å forstå saker og ting. 

Nei… tror det koker ned til at uansett hva jeg gjør, om jeg er singel eller ikke, får meg utdanning, lappen etc. Så vil det alltid være noe galt og folk vil alltid prøve å finne feil , så lenge jeg har en offentlig blogg. Derfor har jeg, faktisk, vurdert å slutte for en kortere eller lengere periode. Jeg synes ikke noe om at folk skal komme å fortelle meg hva jeg skal gjøre, hvordan jeg skal se ut, hvordan jeg ska være som mamma, hva jeg gjør galt som mamma, hva jeg gjør galt generelt… ja, dere skjønner tegninga ! Jeg er LEI av bedrevitere som tror de kjenner meg og mitt liv, og kan dømme det ut i fra hva som står på denne bloggen. Er det virkelig ingen som skjønner at det kanskje bare står 1/4, eller enda mindre, her inne ?  Så om det ikke kommer blogginnlegg fra meg så ofte, så vil dere hvertfall skjønne hvorfor. Jeg vil også heretter komme til å slette ALLE negative/drittslening kommentarer, rett og slett fordi jeg har sett meg lei på den negative tonen jeg føler det ofte er over bloggen. Fikk spørsmål flere ganger hvorfor jeg slettet kommentarer i forrige innlegg, og da måtte jeg virkelig le. Hvorfor jeg sletter direkte onde kommentarer i fra min egen blogg ? Er ikke det ganske så åpenbart ? Jeg er ikke interessert i sånt, så der har du svaret ditt 🙂 Dette er en mammablogg, en blogg om mitt liv som meg selv, som mor og som mye annet ! Om ikke du klarer å respektere det, så foreslår jeg heller at du går å tar deg en bolle evt. skaffer deg mere interesse for ditt eget liv enn mitt. For drittkommentarer vil jeg ikke la stå lengere. 

Så vet dere det ! Tror det er mange lesere som blir glade nå, da dette er blitt etterspurt utallige ganger .. altså, om jeg kan fjerne de stygge kommentarene. Meen, nok om det nå. Nå skal jeg gå å ta meg til noe fornuftig.. som jeg ikke kommer på hva kan være ! Huset er sjaina, og ungen er borte. Blir nok en joggetur litt senere, og tror forresten jeg skal ta babybøkene fatt nå, kom på det akkurat nå ! DET var en lur ide, hehe 🙂 Synes det er så utroig koselig å skrive i dem, for det blir jo gøy for Nathaniel å se tilbake på senere, når han blir eldre. Jeg synes hvertfall det er kjempegøy å se på albumet av meg selv ! Har laget et album til han om svangerskapet alene, et album om han fra fødselen av ( som jeg nesten ikke har begynt med , desverre) et album fra dåpen, flere album med kun plass til bilder, og flere sånne utfyllingsbøker hvor man skriver inn milepæler osv, når den og den tannen kom, når de begynner å smile,le, sitte, stå, gå osv.. ja , dere skjønner hva jeg vil fram til 🙂 

Ultralyd i uke 10 ( ble satt fram en uke, så ble egentlig uke 11 da, slik som det står på bildet) Men så ble jeg satt tilbake igjen på den ordinære ultralyden  🙂 

Ultralyd i uke 13

Fra den ordinære ultralyden i uke 19

3D ultralyd i uke 27


Milepælene fra svangerskapet, som er i svangerskaps scrapbooka

 


Dette er alle graviditetstestene jeg måtte ta før jeg skjønte at jeg var gravid, som er i det ene albumet hvor det er sånne “lommer” for oppvevaring av minner, slik som dette !

Her er meg i avisa, første gangen faktisk ! Lite visste jeg om at det skulle bli hvertfall hundre ganger til etter det, og at jeg skulle bli med i et kjent TV program ! Hehe 🙂 Var vel rundt 35 uker på vei her eller noe sånt. Dette er såklart limt inn i scrapbooka ! 

Og her er gullungen som kom ut av dette ! Er det bare ikke helt fantastisk ? 😀 

Foto: Christine Heim. Bildene tilhører TVNorge.

 

Ha en fin dag alle sammen !

8 kommentarer
    1. Helt enig med deg. Bloggen din skal ikke være ei søppelkasse hvor man kan tømme søppelet sitt. Etter de siste innleggene dine har jeg jo begynt å få en slags forståelse for hvorfor du har vært så opprørt over saker og ting i det siste, skjønte ikke noe jeg en periode og trodde det hadde klikka for deg. Ble selv sint og sendte en del drittkommentarer til deg og det beklager jeg. En ting er uansett hvertfall sikkert, BV har ikke noen grunn til å ta Nathaniel fra deg, og det kommer de nok til å finne ut av etterhvert. Kos deg med sønnen din, det har du fortjent!!

    2. Fine Rannveig.<3
      Alt ordner sæ, å du som har alt å tape har heldigvis ingenting å skjule. BV kommer til å forstå at du e nok det aller beste som har hendt Nathaniel!
      Stå på flotte du =) Blir glad av å se bilda av dæ å Nathaniel, varme hjerte å se at dokker har det bra.=)

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg