Da var vi begge blitt syke & ny selvbruning !

Da mamma kom med Nathaniel etter barnehagen i dag, var han ikke i form i det heletatt. Kjempevarm og generelt irritabel, målte tempen på han og det viste seg at han hadde feber. Så lille gullet mitt sovna rimelig tidlig i dag etter han fikk i seg litt mat og en paracet, ble ikke noe pepperkakebaking, men vi spiste heller en god middag med mamma 🙂 Pepperkakebaking får vi ta på søndag ! For imorgen skal vi nemlig bort på helgetur, med mindre gullungen min er i skikkelig dårlig form. Så får nesten se det an ! 

Såååe ja.. nå er det en stk syk mamma, og en stk syk baby her i hus ! Ikke gøy. Føler at det eneste vi gjør for tiden er å være syk, syk å syk. Før brukte jeg så å si ALDRI å bli syk, men tror som sagt det er en enkel forklaring på hvorfor det blir så ofte nå, barnehagen. De sier jo at det første året er de så å si konstant syke, og det stemmer veldig godt i vårt tilfelle hvertfall. Så har ikke fått gjort store greiene i dag, er så fantastisk glad for at jeg har flinke foreldre som stiller opp for meg når jeg trenger det ! Ikke alle som er like heldig vet dere 🙂  

Nå har jeg nettop kommet ut av dusjen, var godt å ta en laaaang VARM dusj for å åpne litt opp i luftveiene, hehe.. er jo pottetett så det holder ! Har også sprayet meg med min nye selvbruning, Sunz spraytan. Noen som har prøvd denne før ? Og så må jeg bare si at TE med honning virkelig er en reddende engel når man er syk. Nam <3 I dag er det forresten bare 14 dager til jeg skal ta silikon ! Gleder meg stort <3 

Og en ting til ! Har fått skikkelig julestemning, måtte legge på litt juleduker og slikt i dag, og hengt opp selveste julestjerna ! Koselig !! Ser virkelig fram til en koselig jul ! Tror også jeg må dra å kjøpe meg julegardiner, har overraskende nok en god del julepynt til tross for at dette er første gang jeg pynter min egen leilighet til jul, hehe.. har bodd for meg selv flere ganger før altså, før jeg ble gravid.. men da på hybel osv.. og da er det ikke stort å pynte, hehe :))


Har du prøvd denne ? Hva synes du ? 

Smask smask ! Nå skal jeg ta senga fatt ! Blogges :- * 

 

13 kommentarer
    1. Jul ♥ God bedring til dere. Tror også det har litt med at det iskaldt ute også, ihvertfall i Tromsø er det dritkaldt. Håper dere blir friske snart 🙂 ♥ Når først du er syk, så blir garantert han også det, som har skjedd 🙂

    2. Jeg blir også kjempefort syk når jeg jobber på sykehjemmet her i Hammerfest! Tror det må være noe med at det er så mange folk der. Er jo heller ikke rart man blir fort syk i barnehagen, unger har jo forkjølelser o.l. hele tiden.. Dere får begge ha god bedring <3
      Har ikke prøvd den selvbruningen før, har bare brukt en fra st. tropez! Den anbefales virkelig hvis den du ikke har nå funker så veldig bra. Hadde vært fint om du kunne ha kommet med en liten annmeldelse eller skrevet et innlegg om gode selvbruninger 🙂

    3. God dagen 🙂 Ja det blir som regel mye sykdom da barna begynner i barnehage. Da kommer alt liksom… Alle smitter hverandre. Flott bilde av deg og 🙂 ha en nydelig dag begge to, og god bedring. Varm klem fra iskalde Tromsø 🙂

    4. Kjære kjære Rannveig –
      Leser bloggen din hver dag – men fikk ett støkk i meg nå idag når jeg så du skulle ta silikon hos plastikk kirurgene !!! Du må ikke gjør det ..Har selv tatt silikon og brystløft der – og de er helt ødelagte .Han er ingen bra kirurg , tammi fiabema ! Bare søk på google – er egene forum der folk er helt fortvilet etter å ha blitt ødelagt etter å ha vært der !!!
      Nå i janurar skal jeg fikse på puppene – en operasjon som skulle egentlig å ha kostet meg 60 tusen !!!!!!!!!! ettersom de må fikse så mye etter den operasjonen hos plastikk kirurgene !
      Tammi fiabema ville fikse de helt gratis igjen – men jeg tør ALDRI ALDRI tilbake der !
      Kunne ønske man hadde samme pasient rettigheter som man har om man opererer vanlig – men man har ingenting man kan gjøre eller si , når du plutselig sitter der – med pupper som er ødelagte får livet . Han har greid å kutte av en muskel i brystet , så har bare ei brystvorte som virker som den skal ! og masse stygge arr , angrer så fælt at jeg griner ved tanken,
      Dette er nå 5 år siden , men går ikke en dag uten at jeg kikker i speilet og angrer på at jeg ikke googlet da , og fant alle disse pasientene som er fortvilet etter å ha gått får det billigste , og endt opp med å ta ny operasjon , eller verre , ikke går ann å fikse !!!
      Jeg var 18 år når jeg tok og gjorde det av samme grunn som deg vil jeg tro – prisen ?
      Det er den rimeligste plassen i hele norge får silikon — emn seriøst – man vil vel heller ha kvalitet fremfor kvantitet ! Billig er ikke bra !!
      Send meg gjerne en mail om du lurer på mer , har bilder som man grøsser over som du kan få se om du ikke tror på dette jeg skriver !
      Betal heller litt mer , og gjør det på colluseum eller fornebu – er ikke mye man finner på forum på de …
      Send meg gjerne en mail.

    5. Og du — en ting til .. veldig rart at plastikk kirurgene kan ha så lav pris – mens alle klinikker i resten av norge har lik pris over 30 tusen får silikon —
      Jeg tenker om han må jobbe fortere under operasjonen får å sitte igjen med noe !!!!

    6. Jeg googla Tammi Fiabema nå, anbefaler deg å gjøre det samme. Veldig mye negativ respons, og mange jenter som har fått brystene ødelagt. Ja, det er billig, men er du villig til å få puppene ødelagt? Tenk litt på det, Rannveig.

    7. hilde: Første symptomet jeg fikk, og som fikk meg til å lure på om jeg var gravid, var at mensen min ikke kom. Tok en test en uke etter jeg skulle hatt mensen, som var positiv. Når jeg da visste at jeg var gravid skjønte jeg plutselig hvorfor niplene mine hadde vært så sykt vonde i det siste ( som jo i bunn og grunn var mitt første sv.skaps symptom, bare skjønte det ikke før etterpå) helt syke humørsvingninger kom like etterpå, jeg gråt, lo og var sint om hverandre. I uke 6 kom kvalmen og jeg spydde hver dag de første 3-4 mnd, siste oppkastrunde jeg hadde var i uke 18 og spydde ikke en eneste gang etter det før under fødselen. Etter dette hadde jeg lite med symptomer, bortsett fra at jeg sleit litt med depresjoner og sånt med tanke på at jeg ble forlatt av barnefaren midt i svangerskapet… hehe, så ganske naturlig med andre ord:)

      Lykke til :- )

    8. Heia Rannveig, for en kjempe fin blogg du har! Digger å lese den og følger med vær eneste dag. Men en ting jeg lurer litt på, hadde du kunne skrevet et ordentlig innlegg om hvordan det er og være ung mamma lissom kordan værdagen e, kordan det e ha et barn lissom. Ka som e anderledes fra når du ikke hadde barn, og hvordan takler man egentlig livet som ung mor? Hadde vært kjempe artig å lese om!

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg