Gender reveal party !

I går kom jeg over en blogger som hadde skrevet om såkalte “gender reveal parties” , noe som har blitt ekstremt populært i USA den siste tiden ! Det er en slags babyshower, bare at det er, som i navnet, en fest der man avslører kjønnet til det ufødte barnet. Dette kan for eksempel skje ved at foreldrene på ultralydundersøkelsen ber jordmoren som utfører undersøkelsen om å legge kjønnet på babyen i en konvolutt, som de senere åpner forran alle på kjønns-avslørings festen ! Det er også populært å gi konvolutten til en baker, som baker en kake . Hvis det er rosa inni kaken, er det en jente, blå , er det en gutt ! 

Personlig synes jeg dette høres ganske morsomt ut og det er absolutt noe jeg kunne funnet på å gjort ! Noe jeg derimot ikke kunne tenkt meg. som også er blitt veldig populært der borte, er å invitere ultralydmannen/damen hjem i stuen, for så å utføre ultralydundersøkelsen forran hele partayet. Hva om barnet er dødt ?Har alvorlige utviklingsfeil, misdannelser osv ? Det må jo være helt grusomt, man vil jo ikke dele noe sånt med hele verden. Slik tenker da hvertfall jeg, jeg ville ha holdt det for meg selv og evt. partneren en stund før man deler det med “resten av verden”, ikkesant ? 🙂 

Men som sagt, førstenevnte, der man lager en kake med blå eller rosa kunne jeg godt tenkt meg ! Finnes hele hauger med slike *gender reveal parties” filmer på youtube ! Her er for eksempel en video ! 

Skal ærlig inrømme at jeg begynte å gråte av denne videoen, hahah ! Må være veldig overveldende, er jo en stor ting å få vite om man venter jente eller gutt ! :- ) 

 

Har du hatt et slikt party, eller kunne du i så fall tenkt deg til det eventuelt ? 

Hva synes du om å ta ordinær ultralyd forran så mange mennesker(mpt. fare for misdannelser på fosteret osv)  ? 

12 kommentarer
    1. høres kjempe morsomt ut!
      Skulle ønske jeg hadde ett slikt party når jeg gikk gravid! 🙂
      Ang. ultralyd, det synes jeg blir for personlig.. det er ment får kommende mor og far, evt. bestemor eller noen andre som står en nær! 🙂
      Viser heller bilder 🙂

    2. Så kreativt! Skulle jeg vært gravid flere ganger hadde jeg absolutt ville gjort noe sånt da 🙂 Det med kaka var hvertfall genialt, å invitere til ultralyd hjemme i stua var heller å ta i..

    3. Gratulere så mye Rannveig, hører at du ventet barn igjen :-), er det nathaniel sin pappa som er farn?
      du er stein tøff som tør å være aleina med 2 barn !. Gratulere så ufattelig masse, gleder meg til og lese bloggen din når du skal begynne med babysnakk igjen < 3

    4. Artig ide; aldri hørt om før! Men enig med deg om at ultralyd på festen ikke er en god ide; for hva som man oppdager alvorlig sykdom/misdannelser da? Eller hvis det er flere babyer der inne…

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg