Jeg har kastet 24 000 ut av vinduet !

For å være helt ærlig så skremmer det vettet av meg å tenke på hvordan puppene mine blir å takle svangerskapet. Jeg mener, jeg vet jo hvordan de så ut etter forrige gang, og nå har jeg i tilegg silikon ! Jeg er jo fullt klar over at jeg har kastet 24 000 rett ut av vinduet, for puppene mine har allerede vokst endel etter jeg ble gravid og man kan ikke engang kjenne at jeg har silikon lengere. De har vokst så mye at de kjennes ut som naturlige pupper !. Og mere vil de vokse ! Noe som betyr at jeg mest sannsynlig vil få hengepupper da jeg er ferdig. Har begynt å bruke støttebhen konstant igjen, i et ørlite håp om at det skal ordne seg. Men jeg tror likevel jeg blir å operere meg igjen etter dette svangerskapet, synes kirurgen la inn litt for lite gram. Jeg selv ville jo  ha 450, men han ville ikke legge inn mere enn 365 ( pga jeg har for smal overkropp) 

Men, jeg finner vel en annen klinikk som legger inn mere ! Noen som vet om klinikker som legger inn 600 gram ? Tror jeg skal ha det, hvis puppene mine blir seende ut slik som jeg tror de kommer til å gjøre ! 

Æsj… det er så surt å tenke på! Men ikke noe å gjøre med desverre. Noen som har opplevd å ta silikon, gjennomgått en graviditet rett etterpå og likevel opplevd at det har gått bra ? Har bare hørt dårlige historier jeg…

 

 

39 kommentarer
    1. Hengepupper høres ikke morro ut, men du har jo fin form på de nå da? Du får krysse fingrene så du slipper å bruke så sykt mye penger igjen :S Lykke til!

    2. Skjønner at du ikke vil ha henge pupper, er ikke noe fint! Tok selv silikon i sommer, har 1 barn på 2 år nå. La inn 375g under muskel. Typen min og jeg prøver å få et barn til nå, og jeg har også tenkt til å legge inn mer etter dette barnet. Gjerne 600g jeg å! Hehe, synes store pupper er fint 🙂

    3. Hei. jeg tok silikon for 4 år siden, ble gravid i 2011 og sitter nå med litt hengepupper:P Det ser ikke ut som jeg har silikon og kjennes ihvertfall ikke ut som det. Jeg har pratet med kirurgen som opererte meg og han sa at brystene mine hadde vokst så mye at å ta en ny operasjon med større innlegg ikke vil hjelpe. Jeg må ta ett brystløft!!

    4. Kan du ta bilder av deg selv uten 14is duckface? Du skal bli mor igjen, da er d på tide å vokse opp litt uten slike bilder..

    5. Har nettopp fullført mitt andre svangerskap med innlegg på 590 cc og det har gått helt fint. Syns ikke du skal ta bekymringene på forskudd! Lykke til:)

    6. jeg la inn 400 gr i hver etter første svangerskapet. ble gravid etter et halvt år med nr 2, fullførte svangerskapet, ingen amming (pga jeg ikke får melk i puppene) verken med eller uten silikon. jeg la ikke noe særlig på meg under svangerskapet, å startet med full trening to uker fødselen. mine pupper er som de var når jeg va nyoperert <3 antagelig for at jeg ikke får melk. pluss knallhard styrketrening. konsentrerte meg veldig brystøvelsene etter svagerskapet for at jeg ikke ville miste den fake looken.

    7. Tok silikon på christiania park klinikk på majorstuen, ble enige om 350 g men ente opp med 400 g på operasjonsdagen fordi legen synes jeg kom til å trives best med det. Og han hadde rett 🙂 så vil absolutt anbefalle deg dn klinikken. Nå er jeg gravid i uke 17 og får se hvordan de ser ut, men jeg har høy profil så gjør ikke noe om de siger litt

    8. Hvis jeg var deg, ville jeg venta om noen år. For plutselig blir du mamma igjen om 4 år. Nå vil jeg ikke ha sillikon med det første, men hvis jeg skulle, ville jeg ha venta til jeg har fylt 30 🙂

    9. Håper virkelig ikke at du legger inn så mye. Total katastrofe! vent noen år du. Bruk tiden på barnet ditt, i stedet for å være så overfladisk. Er jo ikke døden å ha en naturlig kropp heller.

    10. Ikke bekymre deg, alle jeg kjenner med silikon har IKKE fått hengepupper etter graviditet! Husk at du er ung og sprek, hunden vil nok trekke seg like fint tilbake som huden på magen! Men smør deg godt og ikke ta noe solarium kanskje, huden blir jo litt “pløsete” av sol og varme, ikke sikkert det har noe å si men det er verdt et forsøk 🙂

    11. Du er jo ganske liten ser det ut som, så det vil bli tungt og gå med så store pupper! Det er tyngre og være tobarnsmor, det er dobbelt opp med ansvar og ting man skal gjøre.. Og da vil man ikke at noen store pupper skal ødelegge.. Jeg syntes du burde vente, det er faktisk ikke puppene som er viktig i den tiden som kommer, det er barna dine 😉 det er helt normalt at kroppen forandres under en graviditet, tror du må skifte på tankegangen din ..

    12. Colussum klinikken!! Jeg skal inn på mandag for operasjon… Der bestemmer du selv g, å de gir sin mening:)
      Lykke til:)

    13. De fleste klinikker opererer inn 600 gram, men dette er hvis du har “plass” til det, det tror jeg nok du har etter å ha fått et barn til. Kanskje du kan bestille en konsultasjon allerede nå bare for å snakke med kirurgen om det? Ikke uro deg, det ordner seg! 🙂

    14. Du bør begynne å trene bryst, det er helt fantastisk preventivt hvis man vil unngå hengepupper. Hard styrketrening gjør susen!

    15. Det kan godt hende at du har plass til 600g etter dette svangerskapet, men jeg vil overhodet ikke anbefale det. Du har en såpass smal overkropp at det kommer til å se veldig unaturlig og merkelig ut. Min mor er veldig bredskuldret og med bred rygg (ikke tjukk) og hun har ca 750g. Det ser bra ut på henne med så store nettopp pga bygningen hennes, men det kommer neppe til å se bra ut på de. Google den svenske bloggeren Kissie. Hun har smal kropp og store silikonpupper, og du vil virkelig ikke se slik ut.

    16. Huff , dumt att du ikke ventet til du var ferdig med barn. Kanskje lurt og vente etter dette svangerskapet også da , til du er hundre prosent sikker på att du ikke skal ha flere !!
      Men 600 gram er jo vanvittig mye , og tungt for ryggen. Kan umulig være smart og legge inn så mye. Du blir jo også og bære / løfte på små barn i mange år fremover , da viktig og ta vare på rygg – kropp /helse.
      Om dem blir og henge hvorfor ikke ta brystløft. Men det er jo også fullt mulig att dem blir fine etter svangerskapet 🙂

    17. Får håpe det går bra, og du er heldig å ikke ender opp med hengepupper. Du var jo dødsheldig å fikk ikke strekkmerker da du hadde Nathaniel i magen, så kanskje du er like heldig denne gangen? Null strekkmerker og hengepupper! 😀

    18. Beklager å si det, men du er dum vis du ikke følger legen sitt råd. At de ikke vil legge inn mere pga at du har for liten kropp har ikke bare med utsendet å gjøre.. Du kan få store helseplager, veldig mange som har storepupper (naturlig og fake) sliter med nakke, rygg og skuldersmerter. Har du tenkt å betale for å få det?
      Er det ikke bedre å spare de pengene, bruke det på barna? Har de alt de trenger så kan du unne de noe mer. Ikke bare tenk på å se bra ut. Det er faktisk ting som er viktigere enn utsendet.

    19. Puppene kommer til å bli bra igjen! 🙂 Mange blir minst like bra etter opptil flere svangerskap, så du trenger ikke bekymre deg!

    20. Halve vennekretsen min har silikon, dem har også barn, å puppene henger og slenger såm bare det. Noen av di klarer ikke få silikonlooken tilbake selv med bh på, ser med en gang di har mamma pupper liksom. Men det er her man ser kor umoden du er , alle dine bekymringer ligger rundt kroppen din når du ska ha barn, du kommer til å få 1000 mer bekymringer enn puppa dine når barnet kommer. Eller, en normal person ville fått det sånn. Man blir liksom litt lei av å lese om det.

    21. Det blir litt mer “heng” i puppene etter amming med silikon. Det er jo ikke så rart med tanke på at puppene vokser i svangerskapet og enda mer når de blir fyllt med melk! Men det viktigste er jo at bebisen får mat <3 Tror uansett ikke puppene dine blir stygge! Men, jeg personlig angrer på at jeg ikke ventet med silikon til ETTER jeg var ferdig med barn 🙂 Kanskje du vil ha flere? 🙂 Hvem vet... Å tro meg, jo eldre du blir jo mer vil kroppsperspektivet ditt forandre seg. Etter noen år vil slike ting bli mindre og mindre viktig. Men, det viktigste er at du er fornøyd med deg selv. Ikke fro alle andre sin del, men for din egen del 😀 Gjør som du vil du.. Det er din kropp og ditt liv... å dine pupper 🙂

    22. Vel, jeg tok silikon en og en halv mnd før jeg ble gravid.. Puppene var GIGA store under hele graviditeten! Under amming var de enda større men når jeg sluttet ble de bare to poser med silikon 😛 Så jeg må VIRKELIG legge meg under kniven igjen.. Men bør vente siden jeg vil ha et barn til.. SÅ ja det var BORTKASTET 😛

    23. Sikkert flere måta å vedlikehold det der på, ikke bekymre dæ enda.. kanskje det ikke kommer til å bli nå særlig forskjell, tvila på at puppan dine voks så mye denne gangen, va vel ikke helt tilbaketrukket heller før du ble gravid 😉 går nok bra 🙂

    24. Fornebuklinikken legger inn det du vil. Kirurgen sier som regel sin mening, men gjør som kunden ønsker så langt det lar seg gjøre. Man må som regel betale ekstra for å ta ut de gamle å sette inn nye om man ikke gjør det på samme klinikk, men han byttet proteser på ei venninne av meg uten å ta ekstra betalt for det.

    25. Hei… MÅTTE bare kommentere dette innlegget!
      Jeg er 30 år og har 3 barn.
      Første fikk jeg like tidlig som deg, og ønsket silikon etterpå fordi puppene ble slappe.
      Jeg la vel inn 350 gram, og synes det var aaaltfor lite!
      Noen år etterpå fikk jeg to barn, og puppene er like faste i dag, de hverken henger eller er stygge.
      MEN!!! Vil du at det skal synes at du har silikonpupper? En dag blir du voksen i hodet og innser at silikonpupper er stygt (De som ser ut som silikonpupper).
      Jeg synes mine pupper er for svære, og skulle ønske jeg tok mindre… Det er sånn som skjer når man blir eldre.
      Da jeg var yngre gikk jeg og med utringing og sånn, men nå fikser jeg det bare ikke, det er stygt og veldig lite passende når du har barn på skolen.
      Prøv å tenk deg om litt… Du får 2 nydelige barn, HVA SÅ om puppene dine blir litt slappere? De blir jo ikke små! Bruk heller pengene på ferie med ungene dine, det kommer hvertfall de til å sette pris på, og du når du blir eldre!

    26. Du kommer ikke til å få lagt inn 500 + gram desverre, du er altfor lita.. kirurgene kommer til å nekte..
      jeg skal legge inn 550-600, fordi jeg er så heldig å ha litt kraftigere beinbygning, og timeglass form, som tåler det ! 🙂
      Det er så kjipt for din del, og andres som vil ha det, men det kommer jo ikke til å se noe pent ut, altså ikke så veldig naturlig, derfor de nekter. tro meg, de på fornebu kommer ikke til å gjøre det. Er der jeg skal ta:) De er altfor seriøse til å gjøre noe sånt:)

    27. Jeg kom over denne bloggen fordi jeg googlet silikon og graviditet. Jeg er over 40, fikk silikon etter 3 barn fordi jeg ammet alle tre i 1,5 år. Jeg hadde ikke planer om å få flere og brukte litt penger på meg selv fordi jeg fortsatt var ung. Nå er det 16 år siden jeg fikk barn sist og nå venter vi en attpåskatt <3 Så da lurte jeg liksom litt på det med silikon og graviditet og spesielt amming for min del. Vil jo gjerne kunne amme også dette barnet så lenge jeg kan. Vil også bare samtidig si at jeg ikke har interesse eller for vane å lese blogger.
      Men så kom jeg over dette. Jeg er mildt sagt sjokkert. Sjokkert over hva som er fokuset ditt ...:/ Du venter noe av det mest fantastiske livet kan gi deg, et barn. Også er du så opptatt av kropp og puppene dine?!?! Hva er det du tenker på (600 g), og hva tenker du med? (Ikke for å være frekk, men alvorlig og ærlig talt). Det er jo galskap!
      Verden er full av triste saker, mange som aldri får barn selv hvor hardt de prøver ... Også tenker du på puppene dine i en tid det er naturlig (for folk flest) å tenke på barnet i magen, og heller bekymre seg for om alt skal gå bra?
      Jeg er sjokkert ... Og virkelig lei meg på dine vegne. Du har ikke forstått noe av hva livet egentlig handler om enda dessverre. Håper virkelig du får mer vett med tiden, og lærer deg hva som egentlig er viktig ...
      Dette er den første gangen i mitt liv jeg har kommentert et blogginnlegg, men vet dere, jeg bare måtte. Noen må jo prøve å få denne stakkars jenta til å se verden i ett litt annet perspektiv.
      Ønsker alle en god natt uten de store bekymringene 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg