Kosekoos !

Hei igjen alle lesere <3

 

Blir litt sen oppdatering i dag, og lite blogging siden jeg koser meg så masse og har alt mulig andre ting å gjøre ! Lover at dette vil bedre seg når vi får etablert oss i leiligheten vår i Oslo, som blir på førstkommende fredag.. I dag tenkte vi oss egentlig på roadtrip til Nordkapp, men siden det var så sykt dårlig vær så dro vi heller på tulltur til Hammerfest, Willem ville gjerne se Hammerfest , så da ble det til det , haha ! Er jo også veldig greit å bli litt godt kjent med bilen før vi legger ut på en så lang tur som vi skal ! 

Haha, random bilde med mitt elendige iphone kamera ! Heldigvis får jeg tilbake min kjære samsung i neste uke, forhåpentligvis er den hos meg på mandag så den slipper å bli sendt i posten.. Håpehåpe !

Da vi kom hjem fra Hfest, var det rett på solstudioet for en halvtime i solsenga ! Digge digg.  Ble iallefall brun nok ! Etter litt sol var det taco time, taco er jo bare så godt.. og sunt ikkeminst ! Dere kan si hva dere vil, men jeg vil i aller høyeste grad påstå at en haug med grønnsaker er ekstremt sunt. Så det så ! Ellers har vi bare slappet av og kosa oss masse, nå ligger Willem å sover på gulvet, haha… men skal vekke han så snart dette innlegget er ferdig så skal vi påan igjen med pakkinga !

Grunnen til at dåpskjolen til Nathaniel henger i gardinstanga (haha!) er som dere helt sikkert skjønner, siden vi holder på å flytte. Alt er litt hulter til bulter her nå..  Dåpskjolen er forresten heeelt nydelig ! De fleste har jo sett den i Unge Mødre, den var ganske dyr og..  og den skal og lille prins eller prinsesse i magen også bruke på sin dåpsdag <3 

Her om dagen kjøpte jeg forresten de første bittesmå klærne til lillegull i magen ! Mum+dad =me..   hihi  <3 

Imorgen kveld skal hele leiligheten min være strøken for ting, og ren&pen fra topp til tå! Så vi har med andre ord en god del å gjøre. I og med at vi driver med pakking, så er Nathaniel hos bestemoren sin, min mamma, slik at han slipper å være oppi det, og også for at hun ville ha han de siste dagene før vi reiser. Er jo ikke så lenge til vi kommer opp igjen da, tror det er snakk om rundt 4 uker. Da skal også Willem være med oss, og vi skal bo hos mamman min. Grunnen til dette er desverre noe jeg ikke kan nevne på bloggen, såeeh.. ja 🙂 

Ser forrssten at det er mange som påstår at de har meldt meg til BV fordi jeg skal flytte ? ( noe som er helt sykt latterlig i mine øyer, det gjør meg da virkelig ikke til en dårlig mor!)  Denne flyttingen har vært planlagt i snart 2 måneder, så jeg vil ikke akkurat si at det er en uansvarlig handling av meg. Nathaniel kjenner Willem, og Willem kjenner Nathaniel. Han er kjempe flink med Nathaniel, og de går veldig godt overens. Det at Nathaniel rives opp fra sitt nettverk er bare tull og tøys, jeg vil jo såklart sørge for jevnlig kontakt med de jeg mener han burde ha kontakt med. Tilogmed de i barnehagen til Nathaniel sier at de ikke tror det vil bli noe som helst problem for han å tilpasse seg i Oslo, siden han er en så trygg og sosial gutt. Så det så ! Litt lei av at enkelte folk skal leke bedreviter og fortelle MEG hva som er riktig å gjøre som mor og ikke ! Da kjenner jeg at jeg blir ganske så provosert altså. 

Ikke det at det spiller noen rolle, siden jeg tror de fleste som kommenterer slikt anonymt, bare er fulle av sjalusi og kanskje sitter i en situasjon selv hvor de ikke får flyttet på seg noen plasser ! . Men barnevernet støtter meg faktisk og har selv sagt at de ikke ser noe bekymringsverdig i meg som mor, eller generelt noe galt i andre ting jeg gjør. Er ganske lei av at folk påstår at vi er under BV, for det stemmer overhodet ikke .Lille gullet mitt har alt han trenger, en mamma som elsker han over alt i verden, mat på bordet, rene klær hver dag, masse omsorg fra andre rundt han og en hel haug med leker ! Og nå også en farsfigur, som han kan se opp til å ha som forbilde. Noe jeg er kjempe glad for! Ikke det at det er noe galt i å vokse opp med bare mamman sin, men er jo greit å ha et mannlig forbilde å se opp til og. Om få måneder kommer det jo også en nydelig liten lillebror eller lillesøster til verden, som jo er midt i blinken for Nathaniel siden de er så tette og vil bli gode lekekamerater 🙂 Det er godt å tenke på. Vil forresten også be enkelte av dere om å være så utrolig raske med å slenge dritt. Det er tull og tøys at vi allle 4 vil leve på Willem sin inntekt når babyen kommer. Med en gang vi er kommet til Oslo vil jeg få meg en jobb. Barnehage er for lengst søkt for Nathaniel, og får han ikke plass i barnehage, ja da vil vi ta i bruk dagmamma. Simple as that ! Ting løser seg alltid på en eller annen måte, mere eller mindre. Enkelte ting gjør det vanskeligere og dyrere noen ganger, men man klarer det alltid om man vil !

Dette er nok det siste dere vil få se og høre om Nathaniel på en god stund. Han vil jo såklart nevnes i mine innlegg, det er jo helt uunngåelig da han er hele livet mitt og betyr mest for meg i hele verden. Men det vil ikke komme bilder av han alene, eller innlegg OM han. Bortsett fra månedlige oppdateringer om han, som kun er for min egen del til senere. Jeg er jo så utrolig stolt over Nathaniel,og jeg vil jo aller helst vise han fram til hele verden. Men som mamma er ikke det ansvarlig, man må ta voksne valg og velge hva som er best for barnet sitt i ulike situasjoner. Det er ikke best for Nathaniel å eksponeres daglig for flere tusen fremmede mennesker, derfor velger jeg heretter å la være.Heretter vil bloggen min kun omhandle meg, og min hverdag som ung mamma og gravid.  Uten bilder eller spesifikke innlegg om Nathaniel. Om dere skjønner 🙂 Jeg sier alt dette rett og slett fordi jeg er lei av at folk snakker om ting som er langt fra sant ! 

Så vær så snill… ikke vær så rask med å slenge dritt, når dere egentlig ikke aner noenting som helst om hva som faktisk er reelt og ikke ;- ) Just saying ! Nå skal vi kosemose litt videre og så er det pakking. Smask smask, blogges :- *

Hahaha, bilde fra i ste ( hurra for null sminke og kråkereir hår!) Holder jo på å pakke og rydde for full guffe, og fant bunnykostymet mitt som jeg jo måtte prøve! Just for fun, hihi 😉 Var faktisk overrasket over at jeg fikk det på meg i det hele tatt, magen min har jo vokst masse i det siste og i tilegg tatt silikon siden sist jeg brukte det (på halloween) .. men det gikk, såvidt.. haha ! 

OG NEI, jeg er ikke en dårlig mor som legger ut dette bildet ! For dere som akkurat nå tenkte på å kommentere det ;- ) BLOGGES !

 

41 kommentarer
    1. Ser ikke gravid ut her akkurat da, du er bare 13 uker på vei ? Men, hvorfor dag mamma? :/ de fleste mødre har ungen hjemme selvom de er gravid 🙂 nathaniel er bare lille gutten enda. Lykke til

    2. Navn: For det første , les innlegger før du kommenterer. Det står klart og tydelig at jeg vil begynne i jobb så snart vi har satt våre føtter i Oslo. Og da er det rett og slett nødvendig med dagmamma eller barnehage.

      Og hadde jeg ikke jobbet, og ville hatt Nathaniel i bhagen fordeom, så hadde jeg gjort det, uten at du eller andre skal komme med deres meninger om det. Dette er en stor grunn til at jeg slutter å blogge om Nathaniel, slik at du og andre kan slutte å fortelle meg hva som er rett og ikke for min gutt ! Sykt lei av slike som deg, bedreviter :- )

    3. Hun sier jo at hun skal finne seg en jobb,når hun kommer til Oslo da.
      At ikke folk kan lese skikkelig før de uttaler seg da!
      Og all denne hetsingen. Dere vet jo egentlig ingenting,men bare lager dere masse historier oppe i hodet deres og hører på sladder og tull. Makan!
      Lykke til Rannveig 🙂

    4. Der var du før meg,Rannveig 🙂
      Og får du barenhageplass,så selvølgelig er det jo veldig bra at han begynner der selv om du går hjemme.
      Barn har det veldig bra i barnehag,leke med andre barn og aktiviseres og lærer mye gjør de og.
      Har selv en sønn på 22 som gikk i barnehage fra han var 2 til han begynte på skole. Og jeg var hjemme i perioder. Jeg er en dame på 47 og havna inne på denne siden for en stund siden,og herlighet så mange fordomsfull og fæle mennesker det finnes der ute.
      Trodde jeg hadde lest,hørt og opplevd det meste i mine år jeg. Nei,stå på du Rannveig. Godt du klarer å heve deg over det. Blir så bra dette så 🙂
      Synes du er veldig sterk,jeg 🙂

    5. Tror det er bare greit at du flytter mens Nathaniel er så liten, for er grense på hva slags omgangskrets han har klart å skaffe seg på det lille året han har levd 🙂 Barn tilpasser seg fort, så det går nok helt fint!

    6. masse lykke til!!!! jeg er så glad for at du har en som støtter deg! håper ikke det blir noe drama og at han ikke er som de fleste gutter og stikker av når det blir litt tøft.

    7. For å si det sånn…
      Æ har faktisk aldri bodd på en plass lengere enn 1 år. Alltid flytta til nytt hus, ny leilighet eller ny by så og si siden æ ble født!
      Når en e så liten så tar ungen ingen skade av det! Æ huske så og si ingenting fra barnehage perioden, æ bare vet at da kom æ lett overens med de andre barna. Null problemo.
      Ble verre på barneskolen da æ måtte bytte skole hvert år. Da ble det gradvis til at æ ga opp å få mæ nye vænna fårdi æ tenkte ” Æ flytte jo snart uansett, koffør bruke tid på å få mæ vænna…” Æ klarte til slutt ikke å få mæ nye vænna. Æ ble den stille og sjenerte jenta i klassen, som også ble det lette mobbeoffre.
      Så det at Rannveig no flytte ne sønn sin søråver, det får han INGEN skade av, får han e for liten til å forstå. Så lenge han blir tatt godt imot der nede så træng dåkk ikke å ha unødvendig bekymringe eller blande dåkker. Hadde vært værre om det ble flytting på flytting på flytting.

    8. du er en fantaqstisk mamma!!!! <3 jeg ser faktisk veldig opp til deg! n
      spørsmål :
      hva blir kjønet poå den nye ?
      hvga vil du at det helst skal bli ?
      når du tar sol får du masse fregner?
      du kan jo ta dette i neste ukens spørsmål... <3 stå på!!! <3

    9. herregud, hva er det folk snakker om?? Da jeg var liten flyttet vi flere ganger, og jeg tror NEPPE jeg har tatt noen skade av det- tvert i mot tror jeg man som barn lærer masse av å tilpasse seg nye områder og mennesker, så lenge det ikke blir for korte perioder på hver plass av gangen. selv små barn har godt av miljøtrening! 🙂 stå på Rannveig, godt å se at livet ditt faller på plass! 🙂

    10. Folk som ikke har noe bra og si kan bare reise til h…….. vist dere missliker det rannveig gjør så hvorfor gå inn på bloggen i det hele tatt. Jeg har lest denne bloggen fra starten og rannveig er en super mamma som jeg og mange andre ser opp til å den kommende babyen har noe og glede seg til.
      Hilsen : our nr. 1 fan fra Alta <3

    11. Herregud man skal ikke ta sol når man er gravid! Stakkars liten som ligget i magen din som får strålingen fra sola..
      Skamm!!!!!

    12. Hahah ler meg nesten ihjel her…hvordan tror du vi alle hadde sett ut innvendig hvis strålene hadde gått igjenom huden…allle involler hadde jo vært ødelagt. Den lille er i tillegg beskyttet av både fostervann og fosterhinne. Barnet blir da ikke født brunt selv om man har solt seg.

    13. Det eneste med solarium for gravide, er at det ikke er bra for fosteret hvis mor blir for varm. Men pyttsann, det er frk rannveigs minste problem. Problemet hennes er at hun tror jobber er lett å få dom gravid uten utdannelse i Oslo by. Jeg bor i Oslo, og kanskje hvis du er heldig kan du få et vikariat i en bhg eller i kassa på Rimi. Noe annet kan du ikke regne med. Ingen arbeidsgivere ansetter gravide jenter. Sånn er det bare. Skal du ha fulle tygderettigheter må du jobbe de siste seks månedene av graviditeten. Ellers sitter du der med null og niks igjen, men pyttsann. Det ordner seg alltids.

    14. ønsker å lese mere om deg og den nye kjæresten din! :)) om dere blir samboere og hvordan dere har det, forelskelse og sånn 🙂

    15. “Ingen arbeidsgivere ansetter gravide jenter.” sier anonym over her. Feil min godeste anonym. Man har ikke lov til å ikke ansette jenter/damer med begrunnelsen at de er gravid. Det er diskrimering. Gå og lese arbeidsmiljøloven med seg!

    16. Mye rart skal man få lese i sin tid!
      Arbeidsgiver har IKKE låv å ikke ansette pga. graviditet. Arbeidsgiver har ikke låv å spørre spørsmål om graviditet og evt barn, da kvinner ikke skal avfeies fordi de kan bli gravide. Kvinner er heller ikke pålakt å opplyse om graviditet i søknad og jobbintervju.
      Man må IKKE jobbe de siste 6mnd av graviditet, man må jobbe 6 av 10mnd før termin! Hel, halv, deltid, vikariat eller sykemeldt har ingenting å si, alt teller i disse 6mnd.
      STÅ PÅ Rannveig 🙂

    17. Hei 😉 Har ikke lest denne bloggen så mye så er ikke helt inne i ting enda 😉 Men er willem nye kjærsten og pappan til babyen i magen? Ønsker deg alt godt! Klem fra bloggleser på 30 fra Østfold!

    18. Jeg er ung mor, og har ikke hatt problem med å få jobb i Oslo verken før eller etter jeg fikk barn -uten utdannelse. Så du som kommenterer at det er umulig, det er kanskje DEG det er noe galt med om du ikke får jobb? Herregud..

    19. Hun tjener vel så mye penger på bloggen at jobb er et luksus problem!!! Jobb er sikkert bare et tidsfordriv. Ikke alle som må slite seg fram vettu..

    20. Lykke til med flytting Rannveig 🙂
      Håper du gir en lang marsj i disse som prøver sette kjepper i hjulene dine på alle mulige måter … Dem må slite veldig med eget liv , derfor unner dem ikke andre hverken godt eller fremgang.
      Du som sier att hun ikke kan få jobb , det vet jo du ingenting om .. Kanskje R allerede har fått seg en stilling i Oslo 😉
      Og er det noe galt i og jobbe i barnehage eller på Rimi da?! De som jobber i barnehage gjør jo en utrolig viktig jobb , går ut fra att du selv leverer barnet ditt i en bhg , så kanskje du burde satt mer pris på den jobben dem som ivaretar ungen din gjør. Du bør også sette pris på de som jobber på Rimi , dem gjør att du har mulighet til og handle mat til deg selv og barnet ditt .. Få ting i perspektiv , smil og sett pris på livet:-)

    21. Herregud dokker som kommer med de teite og rare og feite stygge livet og kommentarene dokker’s. – Ho e gravid og skal bli mamma for andre gang,JA. Ho har en samboer, eller får en,JA. Ho er en ung mamma,JA. Ho skal flytte,JA. Ho skal få jobb,JA!.. Og les i det minste innlegget ferdig før dere sett igang og skriv stygt.. Eller la vær,bedre forslag.. Finn dokker et godt hjærne. I det minste.. Rannveig- Du e så fin, du har ett fantastisk fint barn. Og du e STERK♥ De dær stygge kommentarene håper eg finn en eier. Som ønsker dem hjærtelig velkommen.. Håper så gjærne også at du kanskje kan dele denne kommentaren, legge den inni ett innlegg fordi det er sanne og fine ord!♥ Men uansett e eg en fast leser,og elsker deg♥ Lykke til med fløttingen, å håper dere får det MYE MYE MYE bedre en i Alta,fordi det fortjener både du og Nathaniel!♥ Enda en ordntlig gutt! 🙂 Stoooooor klem♥ Janne-2barn’s mor 21år-

    22. Herregud!går ikke an å anmelde noen til BV for at en skal flytte!så dumt!bBV har vel rikelig med andre ting å bruke ressursene sine på,en å ta imot slike talentløse anmeldelser

    23. Hei. Håper du tar deg tid til disse spm, da jeg er skikkelig “fortvila”. Jeg skal selv ta silikon nå, etter å ha ammet begge barna til dem var ett år, er puppene ikke akkurat noe som får meg til å føle meg som en kvinne nå.
      Hva syntes du om klinikken du tok på? Hvorfor var det så billig? (23500? Har sett på bare sånne til 32.000) men tenker, har de der du tok god referanse, så tr jeg gjeerne det istedenfor. Og tilslutt, hvor ligger klinikken?
      Væærsåsnill og svar 🙂

    24. Tror du virkelig det er så lett å få en jobb når man nærmer seg halvveis i graviditeten? Nei. Om du hadde en solid utdannelse, så kanskje. Men hvorfor skal f.eks Rimi velge å ansette deg, når det finnes hundrevis av andre, ikke-gravide, i Oslo som ønsker seg jobb? De velger selvsagt den som kan tilby en mest mulig stabil jobbsituasjon fremover, ikke ei som går ut i permisjon om fire måneder.
      Og ettersom du neppe kommer til å få noen jobb, vil du heller ikke ha rett på foreldrepenger. Dermed står du igjen med engangsstønaden, og DET er ikke akkurat mye penger.
      Du er korttenkt, og det må du tåle å høre.

    25. Hei, jeg må bare si at jeg syns du er flink. Selv om man kan reagere på enkelte ting du skriver, så er det vel som du selv har sagt for å provosere, noe du også ofte gjør. Men det jeg egentlig ønsker å dele med deg og alle andre jenter er en nyoppstartet blogg, for jenter. Den handler da om jenters sexliv, sexualitet og alt som innebærer hva jenter liker innen sex, onani og alt som hører med!
      ta gjerne en titt på http://www.sexforjenter.blogg.no !

    26. Til dere som sier at arbeidsgivere ikke har lov til å diskriminere pga. graviditet: det er sant, men det blir jo gjort likevel! Men de oppgir selvfølgelig andre grunner til det, f.eks at andre var mer kvalifisert, mer fleksibel osv. Det er synd, men det er sånn det er!
      Jeg er selv på jakt etter en jobb nærmere hjemmet, har søkt i 1/2 år snart, uten napp. Det er ikke lett å få jobb som butikkmedarbeider når man har småbarn, iallefall.
      Lykke til med jobbsøking uansett!

    27. Om taco er sunt eller ikke, kommer jo an på hva du bruker i tacoen. Fra bildet og bedømme, ser ikke den spesiell sunn ut.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg