Søkt fødeplass på Ahus !

Daa var det gjort ! Fødeplass og ordinær ultralyd er søkt om, og det føles helt herlig. 100 kilo lettere nå iallefall, så får vi bare håpe at jeg får fødeplass så jeg slipper å føde hjemme i stua vår, haha ! Neida, det tror jeg nok ikke kommer til å skje… håper jeg !  

Jeg har da satt Ahus som førstevalg, og grunnen til dette var fordi jeg i går fikk vite at de ikke bruker lystgass på Ullevål lengere, og lystgass er noe jeg absolutt har veldig lyst på da det gjør j*vlig VONDT å føde. Skjønner virkelig ikke mennesker som velger å føde naturlig, jeg hadde aldri turt. Når det er sagt så hadde jeg ikke epiduralen så fryktelig lenge inne , i fødselen med Nathaniel, fikk den ved 6 cm åpning og på 8 cm tok de den ut… så har vel fått kjent litt på hvordan det er å føde uten epidural i allefall :p  

Denne gangen har jeg jo ikke 2 timers reisetur til Sykehuset uansett hvilket sykehus jeg får fødeplass på, så skal nok få satt den inn litt før. Tenker i grunn på fødselen med litt skrekkblandet fryd, for der og da tror man at sitt siste øyeblikk har kommet. Jeg ropte gjentatte ganger under fødselen med Nathaniel at nå dør jeg. Men nei, jeg døde slettes ikke, jeg sitter her den dag i dag og skal snart føde på nytt. Heeeerregud ! Hva er det jeg har begitt meg ut på ?  

Men rett etter fødselen, så innså jeg jo at det var det vakreste og beste øyeblikket i hele mitt liv, og tenkte at jeg kunne gjerne gjort det samme mange, mange ganger igjen, for den følelsen man får når man ser sitt eget barn komme til verden, den er helt enestående og fantastisk ! DET Gleder jeg meg virkelig til <3 

Venta på ambulansehelikopter med VONDE og tette rier.. 

Endelig ute !

Beste dagen i mitt liv <3

 

Noen andre som skal føde på Ahus i slutten av August/begynnelsen av September ? 🙂 

29 kommentarer
    1. Tss, kroppen er jo laget for å føde, også naturlig 🙂 gikk kjempefint det. Synes ikke du absolutt skal gå inn for smertelindring før du er i fødsel. Hver fødsel er forskjellig, mange har en jævlig en, og så en fin en.

    2. Jeg gikk igjennom fødsel uten smertelindring, men jeg satt i badekar litt ellers gikk fødsel rimelig fort – jeg synts ikke at det var sånn helvettes vondt som mange syntes. Og mange sier at fødsel nr to er bedre enn den første, raskere ogsåå.
      Kanskje du får prøvd badekar, de har det på Ahus i hvert fall !

    3. Alle vil oppleve fødsel forskjellig, noen har så ont at de døuer nesten, mens andre ikke merker så mye til det 🙂 kroppene er forskjellige laget! Så man må bestemme selv om man vil ha smertelindring. selv kjenner man sin kropp.

    4. Jeg fødte alle fire uten smertelindring,og jeg føder med glede igjen! Men med sistemann skjedde ting så raskt på slutten at fem minutter før bebisen kom så ba jeg om epidural.. (det gikk ganske treigt i begynnelsen,så jeg trodde jeg hadde flere timer igjen da det var igjen minutter)… 😉
      Det sies at nummer to kommer raskt,og kan hende du er ferdig på tre timer sånn som jeg var 😉

    5. Mange velger naturlig fødsel fordi det er som oftest den beste starten for barnet. Med en gang man blander inn epidural er det mye større sjanse for komplikasjoner. Så da er det heldigvis mange som velger det beste for barnet og heller lider litt ekstra selv, men vi er alle forskjellige 🙂

    6. Jeg har født to gang uten epidural, fikk ikke tilbude å jeg spurte heller ikke! Man skal faktisk ikke gå rundt å skrive å fortelle om hvor vondt det gjorde osv under fødselen, det fikk vi beskjed om med første mann, kan du tenke deg så skremt mange gravide kan bli av det? Pluss at du oppmuntrer jo egentlig til epidural i innlegget, kanskje ikke bevisst, men du gjør det. Det er ikke så ille. Ingen voksen dame hadde skrevet om så vondt det gjorde å bla bla. Synes det er barnslig rett å slett .

    7. jeg fikk min første uten noe som helst smertelindring… selvom jeg hadde sagt før fødsel at jeg skulle ha alt fordi jeg var så utrolig redd for å føde, da jeg bare hadde hørt historier om hvor jævlig det var, om revning, morkake som satt fast osv…men da d startet så syntes jeg ikke det gjorde så vondt som jeg hadde trodd.. å mine rier begynte tidlig tirsdags kveld og barnet kom torsdags ettermiddag 🙂 så var en veldig lang og slitsom fødsel, men ikke på langt nær så vond som jeg trodde.. ingen revning eller andre komplikasjoner heller 🙂 så når jeg en gang skal ha nr to er jeg ikke redd for noe som helst:) masse lykke til i alle fall 🙂

    8. Vi har ikke ambulansehelikopter i finnmark, men ambulansefly. Du har sjøl sagt ambulansefly før, så kordan at det e helikopter nu?
      Vi har seaking, men ikke ambulanse helikopter, nærmeste e tromsø 😉

    9. Jeg syns det gjorde like vondt å føde begge gangene men på hver sin forskjellige måte, grusomt.. ja føltes som jeg ble pint!

    10. jeg hadde aldri valgt ahus . Grunnet at det er mye skrekk historier på nette om det sykehuset , mye som går galt. Har du f.eks lest bloggen til http://grimsmo.blogg.no/ ? Synes du skal tenke deg om 2 ganger når det gjelder det sykehuset…

    11. Jeg jobber på Ahus, ikke på føde, men ett annet sted, og må si at det har blitt mye bedre. og de menneskene som nå jobber på føden, er herlige mennesker. håper du får en fin opplevelse. Jeg skal føde på rikshospitalet i slutten av Juli faktisk 🙂

    12. Også hørt mye om ahus, men håper det har blitt bedre!
      fødte i 2010 på riksen og fikk både lystgass, akupunktur, badekar og epidural.. prøvde “alt” 😛 skal føde på riksen nå i april 2013 også 🙂

    13. Herregud, tørr du virkelig å føde på ahus??? Hadde aldri satt mine ben der! Alle de små babyene som har dødd der under og etter fødsel! Nei aldri i verden om jeg hadde født der!!! Ikke gjør det, vær så snill.

    14. Føden på ahus er ikke noe værre enn andre fødeavdelinger.
      Du anonym over her, må le av deg. Jeg kjenner mange som har født på ahus som er kjempefornøyde. Må ikke tro på alt du leser.

    15. HEI DERE! Sånne dumme ting skriver ikke vel- oppegående jenter til en som er gravid vel? Dere må da være veldig unge og naive som holder på sånn. Rannveig ikke hør på disse besservisserne!

    16. Har født begge mine på AHUS, i 2010 og 2012, og var kjempefornøyd begge gangene! Flinke jordmødre og pleiere. Og sykehuset er fresht, rent og pent.. Synes AHUS er et godt valg jeg:)

    17. Du skulle bare ha holdt deg i Alta til barnet var født, eller kommet hjem den siste mnd. Vet flere som har flyttet under graviditet, å mange av de kommer hjem til hjembyen for å føde for der er det tryggest å dem er omgitt av familie . Hvem skal nathaniel være sammens med? Håper familien til ny typen stiller like mye opp for lille gutten som den nye babyen. Har ikke sett du har skrevet noe om dem ? Har dere kanskje ikke så god kontakt ?

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg