Personlige ting skal dere drite i å diskutere på min blogg, vis normal folkeskikk også på nett !

God morgen søtinger <3 

 

Må bare beklage for min dårlige blogging de siste dagene, jeg er rett og slett bare helt ferdig om kveldene da jeg har lagt Nathaniel. Men blogging må til ! Skal skjerpe meg der altså..  er i tilegg litt tom for bloggeideer, så hvis noen har noe de vil jeg skal skrive om/mine meninger om, i tilegg til hverdagsbloggingen min, så for all del bare rop ut !

Ellers. Gårsdagen ble brukt til rydding her hjemme, vi hadde jo ikke vaskemaskin før vi hadde bodd her i nesten en uke ( pga den gamle ble ødelagt) så hadde en STOR haug med klesvask å få unna. Nå er alt unnagjort, og det føles så deilig. Ikke et skittent plagg i skittentøyskurven 😉 Ser forresten flere etterspør bilder av leiligheten vår, og det kommer når alt er på plass, som sagt. 

Til middag i går ble det pizza fra Peppes, faktisk ! Kan ikke huske sist gang jeg spiste det, blir som regel “vanlig” middag siden jeg jo vil gi Nathaniel et sunt kosthold, men avogtil er det lov ! Heavy heaven ble det, helt okei liksom.. ikke sånn suuuperduper godt… MEN, det er mat da :- D Tihi !

Akkurat nå sitter jeg bare å fikser meg og venter på at Nathaniel skal vokne fra luren sin , slik at vi kan dra ut ! Må innom posten en tur å hente pakke fra NOKA, og så skal jeg dra ned til byen å søke fri rettshjelp , kan desverre ikke si noe mere om den saken og det vil dere aldri få vite noe om heller. Noe annet dere aldri vil få vite noe om er ØKONOMIEN min, de av dere som sitter å diskuterer det som om å analysere min økonomiske situasjon skulle vært deres eneste oppgave i livet, get a life ! Dere er så latterlige at jeg virkelig får lyst til å le. Jeg har aldri sagt noe om hverken økonomien MIN eller kjæresten min sin her, aldri nevnt det en gang, og selvfølgelig kjøper man ikke hus med en gang man blir samboer med noen ? Ville DU som kritiserer meg for å ikke ha kjøpt hus etter en halv måned som samboer med noen , gjort det ? Nei nettop. Herregud…  åååh.. dør litt på meg selv altså 😀 Med andre ord, det skal dere drite langt i ! Dette er ingen økonomiblogg, hadde det vært det hadde vel saken stilt seg LITT annerledes. Enkelte mennesker skulle rett og slett ikke hatt internettilgang. For enkelte idioter skjønner nemlig ikke at man, SELV om man sitter skjult bak skjermen sin, bør vise normal folkeskikk, også på nett.  Ville dere, som skriver alle disse anonyme, stygge kommentarene, gått opp til personens ansikt og sagt nøyaktig det samme ? Kanskje noe å tenke på ?

 

Så vær så snill, diskuter heller hårfargen eller sminken min eller noe ! Det er i alle fall LITT mere saklig, hahaha..   djiiiises.  Men, nok om det ! Nå skal jeg avslutte, og så hører dere nok mere fra meg etterpå ! Gleder meg virkelig til å begynne på NOKA igjen, og neeeii.. det er ikke for å slanke meg, det er rett og slett for å holde vekta gjennom svangerskapet, SÅ alle haters, vær så snill..  ikke gidd engang ;- ) Beklager for at det blir litt negativitet her, men jeg blir rett og slett forbanna når folk skal legge seg opp i slike private ting og mene og synse ! Det gjør meg 0og niks at noen sier jeg er GUL eller oransje eller har syreihjælbleket hår.. vær så god… for all del ! Men ting dere ikke vet en dritt om, og aldri har hørt noe om, skal dere drite i.  Det jeg ikke blogger om, eller viser på bloggen, ønsker jeg heller ikke noe offentlig oppmerksomhet rundt. Det må dere før eller siden skjønne. 

Blogges alle sammen, smask smask <3 

40 kommentarer
    1. Kjempe fint innlegg. 🙂 Og ingen har noenting med ditt personlige liv, økonomi eller hva du holder på med. Du blogger om det som faller deg inn, og svarer på det du ønsker. Slike som gjemmer seg bak ett anonymt navn, får bare holde på. Det beviser bare at de ikke eier ett liv! 🙂 Stå på!
      En liten ting; Kanskje ikke oppmuntre folk til å bli nyskjerrig? Som feks når du skriver “skal ned å søke om fri rettshjelp”. Da oppfordrer du dem til å dra sine egne konklusjoner 🙂 Men som sagt. din blogg, du svarer for det du vil svare på. Lykke til med minsten og den lille i magen ^^

    2. Stå på og drit i de fæle kommentarene som kommer, gjør slik at DU må godkjenne kommentarene før de kommer ut!
      Kan ikke folk skjerpe seg?
      De hadde ALDRI hatt guts nok til og komme opp i fjeset på deg og si det til deg der, aå hvorfor i h****** slenge med leppa på nett?? Jo, fordi her er de anonyme og kan skjule seg bak der! SKJERP DERE folkens!
      La denne jenta få være i fred, og la vær disse kommentarene….
      Kjenner eg blir sint på hennes vegne.

    3. Hei Rannveig! Jeg følger bloggen din fast, som så mange andre. Du legger ofte opp til (som du selv har sagt) at folk skal bli engasjert og provosert, jeg tar derfor mye av det du skriver med en klype salt og et smil. Men når du sier du skal gå på NOKA-diett for å “holde vekta” i svangerskapet kjenner jeg at jeg blir litt skuffet. Du har jo gått gravid før og virker oppegående nok til å forstå at noe tyngre MÅ du faktisk bli, og den beste måten å “holde vekta” i et svangerskap er via variert og sunn kost. Du må huske på at alt du fører i deg fører barnet i seg, babyen din trenger ikke NOKA-næring, den trenger vitaminer, mineraler og fettstoffer fra ekte og fersk mat, ikke fra kunstig fremstilte produkter. Og du må nok slå deg til ro med å gå opp ca 12kg, dette er vekten av morkake, fostervann og baby. Med andre ord; kilo som forsvinner etter fødselen.:)

    4. Riktig at folk skal respektere private ting. Som feks økonomien din, for det er det absolutt ingen som har noe med. Men når du skriver “…så skal jeg dra ned til byen å søke fri rettshjelp , kan desverre ikke si noe mere om den saken og det vil dere aldri få vite noe om heller.”, som du gjør her så er det ikke så veldig rart folk spør, graver og spekulerer i hvorfor. Så du burde kanskje heller la være å si slike ting hvis du ikke vil dele hele historien uten spørsmål. Er du ikke enig? 😉

    5. Må si meg enig med de to over her (Fast Leser og Christina, først det med NOKA – hvorfor ikke vente til etter graviditeten og ammingen er over? Man skal gå opp i vekt når man går gravid og du har ingenting å klage over så flott som du er! ;)Sunt kosthold, riktige vitaminer og litt mosjon er mer enn nok. Du og babyen trenger all energi dere kan få. Frister nesten å sende deg et bilde av min mage så skulle du sett at du er heldig i forhold til meg :p Og når du skriver sånnt som “fri rettshjelp” – såklart blir folk nyskjerrige og begynner å spørre og grave 🙂 Har sagt det før og sier det igjen, vær kritisk til det du publiserer og tenk deg om flere ganger før du legger det ut i offentligheten 🙂 *klemklem*

    6. Man kan være en super mamma selv om man serverer litt ferdig mat noen ganger:) Du er nok en fantastisk mamma. Ta vare på deg selv:)

    7. Stå på Rannveig. Vil tru at dæm e sjalu på dæ å æ skjønne dem godt for du e ei flott jenta 🙂

    8. NOKA ja…et glass med NOKA hver morgen, trenger en ikke gjøre for å slanke seg, eller holde vekta. Jeg gjør det for å få i meg absolutt alle vitaminer og mineraler jeg ikke har sjanse til å få i meg i løpet av en dag…Så enkelt og greit.
      Hogg innpå med mat Rannveig – spis god, gammeldags husmannskost…og få i deg skikkelig middag hver dag. Det er viktigere med en sunn baby, enn at vekta skal holdes vettu 🙂 Lykke til – klem <3

    9. Sier du som misbruker makten din som blogger? Om jeg ikke husker selv, så hengte du ut en person noe helt vannvittig på grunn av noen torpedoer. Du burde se på deg selv, du er ikke prakteksemepel for hvordan man skal bruke internett.

    10. Syns du er flink jeg Rannveig! Du er en flink mamma for Nathaniel, og du kan helt fint gå på NOKA selvom man er gravid, så lenge man spiser mat i tillegg! SOm skrevet over er det viktig å få i seg mineraler og vitaminer også. Så til dere som ikke vet hva NOKA er burde ikke kommentere det før dere ser at det kan være ett sunt alternativ for å få i seg alt, hun skrev da ikke at hun skal slutte å spise mat selvom hun går på NOKA?
      Og til deg anonym: Hun hengte ikke ut en person direkte sånn som veldig mange av de som kommenterer gjør, hun fortalte om en episode uten å nevne navn. Føler denne personen seg truffet og de rundt forstår hva det gjelder og hvem-så er historien mest sannsynlig sann! Hadde det ikke gjeldt hun Rannveig siktet til hadde ikke andre eller hun følt det slik heller..

    11. Må ikke vær redd for å legg på dæ Rannveig, du e nu flink å tren osv så du går nok ned i vekt igjen når du har født.. 🙂 du hadde nu ingen problema med det sist i alle fall! Men så vet ikke æ ka det der noka e heller da. hoho :p

    12. Slapp av fålkens!! Bloggera blir sponset av NOKA. Reklame 🙂
      Å uansett ka så om ho vil drikke shake? Har vi nåkka med ka ho putte i kjæften ? NIKS <3
      Noka inneholder bare masse vitamina å sånt så vældig sunt å da er man jo sikker på at man får i sæ alt man træng når man går gravid 😉
      Stå på R <3

    13. åja. du kan bli gravid med han som du knapt kjnner? men ikke flytte i hus med han? ett barn lever livedt ut,men det gjør ikke nødvendigvis et samboerskap?

    14. HELP!
      Mange familia såm velger å leie framfår å eie.
      Kan være mange årsaker til det.
      Er jo ikke sikkert de vil bo i Oslo får alltid. Å lurt å leie en stund først, så får man se hvor man vil bosette seg evnt.

    15. Flott du er Rannveig 🙂 kan du ikke lage et innlegg om extensione du bruker å lage en video om hvordan du pleier å feste d? 😀

    16. Hei Rannveig! 🙂
      Syns ikke du bør henge deg oppi alt det negative som blir skrevet. Er som små barn, får de oppmerksomhet når de gjør noe galt vil de fortsette. Hvis man derimot overser dem, vil de til slutt bli lei og gi opp!
      Ellers er jeg enig i det noen skriver her, at når du selv velger å skrive om privatlivet ditt (håper ikke det er noen som tvinger deg til å skrive blogg!) så må du også tåle å bli omdiskutert. Hvis det er enkelte tema du ikke vil folk skal henge seg oppi, så bør du kanskje ikke skrive om dem? Evt bare legge de ut på face der f.eks. bare dine venner kan se det?
      Syns likevell det er koselig å følge med på bloggen din! 🙂 Stå på!

    17. Hadde samme tanke som deg da jeg ble gravid, spise nutrilett og holde vekten, men så begynte jeg å lese på pakken- ” ikke for gravide”….
      Du som er så fin og slank trenger ikke å tenke på å holde vekten!

    18. Hun kan såklart bytte ut 1-2 måltider med noka selvom hun er gravid. Hun kommer til å gå opp uansett. Men å kun gå på noka bør man ikke, det sier seg selv da.

    19. så fin en liten babymage 😀
      kan jeg bare spør om hva rettshjelp er fornoe?? uten å grave noe mer i hvorfor du skal ha det 🙂

    20. Du har for FAEN skrevet at typen din tjener godt ditt schitzofrene menneske! Faen altså. Å du har skrevet at du har bedre økonomi denne graviditeten, så du HAR SKREVET OM DIN EGEN ØKONOMI DITT FORBANNA NAUT! Å man skal ikke bruke noka produkter er man gravid! Du tar sol, gomler noka, å gudene vet! Sikkert en svært forstyrra bebi inni der. Jeg kunne ønske du mista retten til å ha barn, 4real.

    21. Hei Rannveig, har lest bloggen din en stund og er ikke altid enig i alt du sier å gjør, men syns likevel du virker som en god og omsorgsfull mamma – og å skrive sånne stygge kommentarer som den personen ovenfor her skriver, sier mer om den personen , en deg. Hev deg over det og masse lykke til videre i svangerskapet 🙂

    22. Sukk…det er såååå lite imponerende med folk som ikke greier å skrive korrekt når de skal rakke ned på noen….hetsen mister liksom litt av piffen da;-) Dessuten har Caps Lock aldri imponert noen. Stå på Rannveig, og LE av disse idiotene som tydeligvis burde hatt nok med seg selv 🙂

    23. Rannveig har aldri skrevet noe såm helt om hva kjæresten tjener eller hun selv! Så ta ikke den.
      Så kor du hente det fra?
      Eneste ho har nævnt er at hun har bedre råd denne graviditeten enn hun hadde når hun var gravid med Nathaniel.

    24. Hun har aldri skrevet hva han tjener, men at han tjener bra. Hun skriver at hun aldri har nevnt noooooe som helst økonomi. Såvidt jeg vet, har hun gjentatte ganger skrevet at han tjener bra å hun har bedre råd, det vil jeg si er snakk om økonomi, må dere ha det inn med teskjee enkelte her?

    25. Unnskyld meg frøken rannveig! Mener du at du skal få uttale deg om hva enn du vil om enkelt personer å personer i flertall om det faller deg inn, men folk skal ikke få kommentere noe om deg ? Ser jo at all den her økonomi snakken er noe du tar deg nær av, men hva med alt du skriver som andre tar seg nær av? Nå er det dessverre slik at vårt lille land er et fritt land, der folk kan yttre sine meninger, så du har nok ingen rett til å kommandere folk til å ikke skrive sånn å sånn på din blogg . Det er en offentlig blogg, å for å være helt ærlig gir jeg meg faen hva du mener å tar deg nær av , for du eier selv ikke respekt for andre, folkeskikk, eller Sundt folkevett!

    26. Åja gjentatte ganger enda? Da tar du feil- får ho har ikke sakt et ord om at han tjene bra.
      Ikke vært snakk om penger å økonomi på bloggen hennes, så ta nu å slutt.

    27. Vanskelig å forstå logikken din. I følge deg er det uhørt å kjøpe bolig sammen når man så vidt kjenner hverandre, men å få barn med en man knapt kjenner er helt ok…

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg