Silikonpuppene mine 4 mnd etter operasjon ++ bilder av arrene

En ting mange, mange, både her på bloggen og på mail spør om, er puppene mine. Som de fleste vet har jeg jo tatt silikon for ikke så lenge siden, er ca 4 mnd siden. Så da tenkte jeg å skrive et lite innlegg om de slik at mange kan få svar på det de lurer på slik at jeg også slipper å svare hver og en. 

Kan jo begynne med å si at jeg har vært veldig dårlig til å ta vare på de, mye dårligere enn jeg burde ha vært. Dette er delvis fordi jeg har tenkt at de uansett kom til å bli ødelagt pga. graviditeten, så motivasjonen har liksom ikke helt vært der, og det er mye å tenke på oppi småbarnshverdagen, og da kommer ikke stell av silikonpupper i første rekke. MEN, jeg skal uansett operere meg på nytt etter jeg er ferdig med å amme lillebror/lillesøster i magen, og da blir det nok en litt dyrere klinikk, mest sannsynlig Fornebuklinikken siden jeg har hørt så mye bra om den. 

Det var ikke det at jeg ikke er fornøyd med klinikken der jeg opererte. Men jeg fikk ikke lagt inn like mye som jeg ønsker å ha, jeg selv ønsket 450-500 gram mens kirurgen maks ville legge inn 365 gr, som er det jeg har i hvert bryst i skrivende øyeblikk.  Har også lagt inn silikonen UNDER muskelen, noe som passer best for tynne jenter som ikke er så kraftig bygd. Tar man over muskelen og er veldig smal, kan man lett se kanter og slikt. Under muskelen gjør såklart hundretusenganger vondere, da de faktisk løfter muskelen din og legger inn silikonen, og det sier jo nesten seg selv at er ganske så smertefullt.

Det var såppas vondt at jeg i overkant av en hel uke etter operasjonen, måtte ha hjelp til å komme meg ut av senga om morgenen. Og det på en helt spesiell måte, den som hjalp meg måtte faktisk drege meg etter beina, for ingen andre måter gikk, det var altfor smertefullt. Jeg gikk på Oxycontin og Oxy(ettellerannet)  i en uke etter operasjonen, som er sterke smertestillende, inneholder morfin og hele greia. Så man blir ganske rusa og bortevekk de første dagene når du tar de medisinene. Derfor må man, om man har barn, være helt sikker på at man har barnevakt døgnet rundt de to første ukene. Jeg hadde min mamma, som passet Nathaniel både mens jeg var i Oslo og opererte, og også i tiden etterpå.Jeg var jo også der, men man skal ikke løfte noe som helst i 2 uker etter operasjonen, så alle løft, inkuldert barn, må gjøres av andre.

Da jeg fant ut at jeg var gravid tenkte jeg jo med en gang at denne “babyen” må være skadet av de sterke medisinene jeg hadde tatt etter operasjonen, men har blitt forsikret av både jordmor og lege om at de ikke skal ha noen skadelig effekt på fosteret. Hadde jo ganske “uflaks” da, om man kan si det sånn, siden jeg ble gravid dagen etter jeg hadde fått meg nye pupper, haha. Og følte jo en god stund at jeg hadde kastet ut 24 k rett ut av vinduet. Men, jeg føler det ikke på den måten lengere , lille babyen vår i magen betyr tusen ganger mere for meg enn silikonpuppene mine og jeg har ingen problemer med å “ofre” dem for det 🙂 

Klar for å dra på operasjonsklinikken ! 

Rett etter operasjonen, her var jeg heeelt bortevekk altså ! Haha.. 

Handicappa mamma Rannveig, dagen etter operasjonen. Det gjorde virkelig VONDT !! Aldri hatt så vondt utenom fødselen, faktisk. 

Ca 1,5 uke etter operasjonen tror jeg. 

Bare 5 dager etter operasjonen var jeg på brudefotoshoot i MASSE minusgrader !! Noe som mest sannsynlig ikke var helt bra for puppene mine… Dere ser jeg har på meg støttetapen her, måtte ta den og støttebh’en av og på mellom hver gang jeg skulle bli tatt bilde av, var myye styr , haha ! 


Bilde fra nyttårsaften, altså i overkant av et par uker etter operasjonen

Håper dette innlegget var til hjelp for de av leserne mine som vurerer og ønsker og ta silikon, men har en del spørsmål ! Jeg trenger vel ikke å si at selvtilliten angående puppene mine har økt TUSEN ganger ? Jeg er veldig fornøyd med puppene mine og jeg går veldig ofte uten BH , eller i sånne stoffbh’er, noe som overhodet ikke var aktuelt før operasjonen siden jeg fikk tidenes ammepupper etter graviditeten og ammingen med Nathaniel. Mange sier at silikon ikke kan forbedre livskvaliteten, der er jeg uenig, for den forbedret min kraftig i allefall 😉 

57 kommentarer
    1. Blei bra resultat da 😀
      eg opererte på fornebuklinikken , og ha ingenting og klage på der , var veldig flinke heile veien 🙂
      og eg føler med deg, det va virklig vondt og reise seg, det va heilt jææævli vondt !

    2. korleis klarte du og ha sex dagen etter oprasjonen.Og med en du ikkje kjente engang??? kan ikkje ha vært særlig intimt kan eg tenke meg.

    3. En ting jeg reagerer på er at du flyr rundt uten bh og med spile/pushup bh så kort tid etter operasjonen når det er anbefalt å få med god sportsbh i 6mnd etter operasjonen for å få bra resultat. Du, sophieelise og tcmn. Har dere forferdelig god råd og ingen sperrer? Er tanken at “går de istykker opererer jeg bare igjen” hos dere alle? Det er jo ikke bare pengene, men det er et stort inngrep, det er jo ikke snilt mot kroppen.
      Ikke for å rakke ned på silikonpupper, har operert selv, men lurer på om dere bruker hodet?

    4. Flotte pupper du har. *skulle ønske det var mine*
      Ka du betalte for det?
      Om Rannveig velger sex 1 dag etter operasjonen, har dere noe med det og gjøre?? Eg bare spør!

    5. Rart at du har sletta det innlegget fra tidligere i dag om hvor mye du fikk igjen på skatten.Du var jo så happy

    6. Haha morro at du hadde så vondt du måtte ha hjelp til å komme deg ut av senga i ei uke, men å bli gravid, det klarte du!!!;)

    7. MY: TCM brukte sportsbh i 6uker som man skal. Det er ikke 6mnd 😉 Til dere som rakker ned pga silikonen er ho sitt liv å ho styrer som ho vil 🙂
      Bare stå på Rannveig 🙂

    8. Mener du at du ble gravid dagen etter operasjonen eller at du fant ut at du var gravid dagen etter?

    9. Etter opperasjonen burde du ha stramma inn sportsbhèn slik at du fikk kløft, da former de seg sånn å det ser mye mer naturlig ut. det er ikke pent når man ser det store mellomrommet mellom puppene dine. det er hvertfall ikke vanskelig å se at de er falske. trodde poenge var at de skulle bli større å se ekte ut? 🙂

    10. Anonym: de er ikke ferdig formerte en uke etter opperasjonen…
      Du er en fantasttisk blogger Rannveig<3

    11. Jeg har også lagt inn under muskelen, og jaa det er såå utrolig vondt!! Så jeg fatter virkelig ikke hvordan du greide å bli gravid dagen etter, hehe;-)

    12. Tina: du SKAL bruke sportsbh 6uker etter operasjon, men det anbefales å bruke i 6mnd. Når man skal bruke annen bh så kort tid etter operasjon skal man IKKE bruke pushup eller spilebh fordi det kan ødelegge for resultatet

    13. Fyfaen :p Steinpuppa, å enda vil du ha større? Ser jævlig ut, så sykt jævlig ut. Du va pen, nu ser du jævlig ut :p

    14. Å la meg få masse oppmerksomhet for har fått så lite i det siste, så jeg kler av meg og viser arr, selv om jeg også vil vise pupp! Du er like tett i hue som Heidi Alrxandra Olsen!
      Vi alle skjønner jo det at du vil ha masse oppmerksomhet!

    15. Jeg har veldig vanskelig for å tro at du ikke ble gravid rett før operasjonen. Du hadde så sterke smerter at du var helt handicapet og måtte ha hjelp til alt, var helt dopet på sterke smertestillende, og kunne ikke ta deg av sønnen din. Men; sex kunne du ha????

    16. Man blir ikke gravid samme dagen man har sex da folks! Du er så tøff, har også lyst å gjøre noe med puppene men tørr rett og slett ikke :-p

    17. Synes de var fine jeg 🙂 Kunne godt tenkt meg å fiksa litt på mine også… men huff og gru, da får jeg jo “steinpuppa” 😛 Haha, folk altså.
      Hvis man ikke har fått unger i ung alder og følt på hvordan kroppen endrer seg, så bør man strengt talt ikke uttale seg om hva som er rett og galt. Selv var jeg ferdig med å produsere barn i en alder av 23, og når lommeboka tillater det (eventuelt legen), da blir det min tur å ligge under kniven.
      Litt overraska over at operasjonen og medisinene ikke skal ha hatt noe å si for svangerskapet ditt, men regner med du fått tett oppfølging på grunn av det. Ha masse lykke til videre.

    18. Jag undrar lite hur mycket du fick betala för att göra operationen & vart du gjorde den? 🙂 Är nämligen väldigt intresserad att göra en själv, men vet inte om någon bra sida att gå in på. Skulle vara snällt om du kunde hjälpa mig med de? 🙂 Tack!
      Btw, väldigt bra blogg

    19. For et samfunn..
      Blir helt sjokkert.
      For øvrig, du skriver du var så rusa etter operasjonen så din mor passet på ungen din.
      Samtidig skriver du at du ble gravid dagen etter operasjonen..
      du har 1 barn og venter på 1 til?
      For øvrig fascinerende lesing. Det har skjedd mye på de 10 årene siden jeg var 19.

    20. Ser forresten nå at det stemmer, det står på høyresiden.
      Håper denne hjemmesiden din, eller “bloggen”, står om 20 år når ungene dine er voksne..
      De blir nok stolte.

    21. Kjenner mange som er blitt gravide med silikon. Puppene er like fine etterpå, så tror ikke du skal bekymre deg 🙂

    22. 450-500 gram ville du egentlig ha? Ballonger med andre ord. Da må jeg si det var bra legen nektet! For det er IKKE pent. Syns det var mer enn nok nå jeg.

    23. Har du under muskelen? ? På mange av bildene dine vises jo kanten kjempegodt, trodde du hadde over. De er ivertfall passe størrelse til kroppen din, om du hadde hatt så store som du ville hadde puppene dine vært d eneste folk hadde lagt merke til. Har du så dårlig selvtillit at du trenger det, er det ikke puppene du trenger å forandre på, men hodet ditt.

    24. Jeg ble operert for ca to uker siden og mener du tar en del feil om noen ting du sier, for jeg tok også silikon under muskelen. Jeg måtte ikke ta under muskelen fordi jeg var tynn. Jeg har kraftig beinbygging, så det at man må operere under muskelen fordi man er tynn er feil. Det er pga hvor tykt hudlaget er, hvor mye vev som er der. Om du er tykk eller tynn har ingenting å si. Og jo mer man forbereder seg psykisk til operasjonen, jo mindre vondt får du. Jeg trodde jeg skulle ligge med insane smerter. Dro hjem allerede en time etter operasjonen. Slutta raskt med smertestillende, jeg var bare stiv og støl. Derfor tror jeg det er viktig å være ordentlig forberedt på alt, vite hva man skal igjennom. Anbefaler fornebuklinikken på det sterkeste, utrolig profesjonelle og jeg ble tatt ekstremt godt vare på!:)

    25. hei på deg. gratulerer så masse med ny baby magen 🙂 jeg opererte akkkurart på samme sted som deg, jeg er stor fornøyd jeg la inn 465 under brystmuskel. hadde ikke vondt i det hele tatt. var tilåmed på jobb dagen etter.. ingen jeg kjenner eller har sett har så fine pupper som både du og jeg har, de ligger ikke på sidene, de strutter ut og og har ikke flere meter mellom de.. som mange andre får,, vi har perfekte pupper 🙂

    26. En skal ikke stramme inn sportsbhen som en over her skriver, de skal jo legge seg naturlig. Synes dine ser flotte ut, rannveig;)

    27. Hei
      Skal ta silikon på samme klinikk som deg, under muskelen. Men jeg ønsker selv rundt 400-450g, men kirurgen vil ikke legge inn mer enn 300g. Han sier jeg har for smal brystdiameter. Hvordan størrelse hadde du fra før? Er så redd det bli for smått siden det koster såpass med penger. Hvor lenge må man regne med å være borte fra jobb ol.? Hvorfor er denne klinkken billigere enn andre? Håper på svar

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg